Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto kunnen kopen <=> effectief aankopen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenIdd.
Doet me denken aan de pyramide van Maslow
een "wagen" is niet een enkel plekje hier.
Een SLS staat bovenaan, een Lambo staat net onder de streep, een Skoda octavia staat bij veiligheid en stabiliteit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenIk heb pas 6 jaar geleden iets gekocht, toen ik redelijk zeker was van wat ik eigenlijk wilde. Tot dan altijd gehuurd. Basisbehoeften waren dus altijd gedekt. En als je m'n leeftijd chekt, begrijp je dat ik eerder lang gehuurd heb. Je moet vooral je eigen goesting doen.
Comment
-
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen en ik ook in overweging zou nemen:
Wil je later kinderen? Van wat ik heb horen zeggen gaat dan vaak de zin (tijdelijk) om een snellere / duurdere wagen te kopen vaak over. Het moet dan allemaal eerder praktisch zijn en velen passen automatisch hun rijstijl aan.
Daarnaast kost een kind opvoeden ook veel geld. Iets waar je nu ook geen rekening mee moet houden.
Nog een afweging die je kan maken: stel dat je een perte total doet, dan heb je als je jonger bent een langere tijd om dit verlies te boven te komen. Doordat je mogelijk nog niet aan het afbetalen bent voor vastgoed zal je ook een groter bedrag kunnen aflossen.
Ik vind dit een zeer moeilijke afweging. Succes in ieder geval met je keuze!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk BerichtenWil je later kinderen? Van wat ik heb horen zeggen gaat dan vaak de zin (tijdelijk) om een snellere / duurdere wagen te kopen vaak over. Het moet dan allemaal eerder praktisch zijn en velen passen automatisch hun rijstijl aan.
En inderdaad ik heb mijn MX-5 gekocht nog voor de kinderen er waren, nu zou er dat waarschijnlijk niet meer van komen.
Want er is altijd wel iets waar je veel verstandiger je geld aan kan uitgeven, zeker in het Vlaanderen van tegenwoordig dat vol staat met camera's etc.
Maar ik ben wel blij dat ik hem gekocht heb, en hij gaat nooit meer weg, want het is ook wel zalig om even die kinderen te vergeten en gewoon te raggen met dat karretje.
Een ander vraagje: waarom wil je eigenlijk zo'n zware BMW?
Want op de gewone baan ga je nog niet 50% van die wagen kunnen gebruiken. Dat is mijn mening, maar een M3 kopen om gewoon op straat mee rond te rijden, dat doe je niet. Da's een wagen waar je minstens 4x per jaar mee op circuit moet. Maar dan durf je daar toch weer niet doorgaan, want het is zo'n dure wagen; stel dat je in de vangrail vliegt: alles weg.
Dus als het echt is om rijplezier, dan waarom niet een deftig snelle auto voor dagdagelijks gebruik kopen (Golf GTI of zo, keus genoeg) en een snelle oldtimer (E46 M3, nog niet oldtimer, maar wel bijna, of E30 zware versie) erbij voor je plezier of zelfs een pure circuit auto?
Ik verzeker je: in zo'n wagen ga je veel meer plezier hebben dan in een moderne 3 of 4 serie!
En pakken goedkoper... (zeker als 23-jarige)
Wat ik wil zeggen is: in mijn MX-5 heb ik aan 70 per uur meer rijplezier dan iemand in een 428 aan 120.
Bvb een pure circuit auto: M5 voor 3000€. Zoek maar gewoon eens op 2dehands.be in BMW naar circuit, keuze genoeg.Last edited by Chris_147; 20/12/2012, 10:31.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenRijstijl met de kinderen is anders dan zonder de kinderen erbij, da's waar.
Ik heb nochtans al genoeg mensen met kinderen in hun auto zien rijden als volslagen idioten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk heb nochtans al genoeg mensen met kinderen in hun auto zien rijden als volslagen idioten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenHeb rap eens gekeken voor enkele verschillende modellen hoeveel dit grapje mij zou kosten na 10 jaar (zonder onderhoud).
M3 e46 335i e92 428i 335d e92 320d Aankoop 29000 29000 55000 29000 22000 BIV 10281 1060 201 852 480 Jaartaks 996 760 487 760 320 Naft/jaar 15000 km 14 l /100km 11 l/100km 9l/100km 9l/100km 6,5l/100km 3140 2475 2025 1890 1365 Verzekering 1500 1000 700 900 500 Na 10 jaar 95641 72410 87321 65352 44330 Restwaarde 16000 10000 14000 10000 8000
In die optiek zou een e46 M3 zelfs nog interessanter kunnen zijn dan de 428i, want als je om 1 of andere reden toch op kortere termijn zou moeten of willen verkopen ga je denk ik minder verlies moeten nemen op die m3.
Eigenlijk geloof ik geen enkele liefhebber die zegt dat hij tien jaar met dezelfde wagen gaat rijden'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Op mijn 20ste kocht ik een (toen) 12 jaar oude E36 328i, voor de prijs van (als ik het me correct herinner) 5900 euro. Er zijn er genoeg die zich luidop afvroegen hoe ik aan het geld kwam, of mama en papa gesponsord hadden, of dat wel 'nodig was'. Ze konden allemaal mijn zak opblazen.
Op mijn 22ste kocht ik een spiksplinternieuwe Fiat Doblo. Tuurlijk, een politiek correct busje. De nieuwprijs was 18000 euro. Geen mens die er ooit nog maar aan gedacht heeft om er een opmerking rond te maken.
Dat, en dat alleen, geeft in mijn ogen aan hoe en Vlaming denkt. Over het algemeen bescheten en bekrompen.
Eén raad: als je het kan, met of zonder sponsoring, doe het dan!
Momenteel is de drang naar 'snel vervoer' over bij mij, misschien omdat ik een kind (en binnenkort kinderen) heb, misschien gewoon al omdat ik het gehad heb, ik weet het niet.
In ieder geval, als het later opnieuw gemakkelijk kan (lees: huis afbetaald, kinderen het huis uit), dan zal ik het zeker niet nalaten om opnieuw te doen als ik daar zin in heb. En de reacties van een ander, die klasseer ik bij 't oud vuil.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenOp mijn 20ste kocht ik een (toen) 12 jaar oude E36 328i, voor de prijs van (als ik het me correct herinner) 5900 euro. Er zijn er genoeg die zich luidop afvroegen hoe ik aan het geld kwam, of mama en papa gesponsord hadden, of dat wel 'nodig was'. Ze konden allemaal mijn zak opblazen.
Op mijn 22ste kocht ik een spiksplinternieuwe Fiat Doblo. Tuurlijk, een politiek correct busje. De nieuwprijs was 18000 euro. Geen mens die er ooit nog maar aan gedacht heeft om er een opmerking rond te maken.
Dat, en dat alleen, geeft in mijn ogen aan hoe en Vlaming denkt. Over het algemeen bescheten en bekrompen.
Eén raad: als je het kan, met of zonder sponsoring, doe het dan!
Momenteel is de drang naar 'snel vervoer' over bij mij, misschien omdat ik een kind (en binnenkort kinderen) heb, misschien gewoon al omdat ik het gehad heb, ik weet het niet.
In ieder geval, als het later opnieuw gemakkelijk kan (lees: huis afbetaald, kinderen het huis uit), dan zal ik het zeker niet nalaten om opnieuw te doen als ik daar zin in heb. En de reacties van een ander, die klasseer ik bij 't oud vuil.
Oh, dat is AL over 20 jaar ongeveer....BMW F10 520dA 2014
Porsche Cayman 2.7i 2007
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenOp mijn 20ste kocht ik een (toen) 12 jaar oude E36 328i, voor de prijs van (als ik het me correct herinner) 5900 euro. Er zijn er genoeg die zich luidop afvroegen hoe ik aan het geld kwam, of mama en papa gesponsord hadden, of dat wel 'nodig was'. Ze konden allemaal mijn zak opblazen.
Je mag niet veralgemenen maar veel Vlamingen denken vooral 'als ik het niet kan wat zou een ander dan kunnen?' Een diepgeworteld minderwaardigheidsgevoel is de oorzaak en het gevolg van zo'n gedachtengang.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenEigenlijk geloof ik geen enkele liefhebber die zegt dat hij tien jaar met dezelfde wagen gaat rijden
Comment
-
Ik zou niet direct denk ik voor die m3 gaan. BIV vind ik te veel.
Als je van een 318is komt zal een 330i of 335i echt ook al een verademing zijn vind ik.
Trouwens ik vind huren in het begin zeker niet slecht. Dan kan je enerzijds goed inschatten wat je wil,
en anderzijds (indien je met iemand samenwoont) uw relatie "testen".
Ik heb al van verschillende koppels gezien dat ze direct iets kochten maar dan na een paar jaar toch uit elkaar gaan.
Met alle zever nadien natuurlijk.
Sommige willen direct een villa maar moeten de eerste 10 jaar dan wel met een schoendoos van een auto en choco verder.
Auto's zijn onze hobby en het mag dus iets kosten, maar ik zou er ook niet al mijn geld insteken.
Alleen gij kan uw rekening maken en het evenwicht vinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
Want vb. als je 30k meer uitgeeft verlies je elk jaar toch een 600 a 700 euro aan interesten.
Comment
-
Ik overweeg uiteraard sterk benzine aangezien ik zo weinig km's doe. Maar een 335d is nu ook geen doetje en is misschien ook aantrekkelijk als ik een mooie (goede prijs) 2e hands kan vinden. De 320d heb ik er gewoon bijgezet om te vergelijken hoe de wagens met zwaardere motoren zich verhouden qua kostprijs tov deze.Last edited by mysticwizard; 23/12/2012, 11:14.
Comment
Comment