Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto kunnen kopen <=> effectief aankopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als ik de hersens uitschakel de M3. Als we dan toch een beetje nuchter blijven, gezien de hoge BIV van de M3, verkies ik de 335i Deze staan tegenwoordig ook al voor een redelijke prijs te koop waardoor de grootste brok verlies weg is. Afwachten wat de padre familias ervan vindt

Iemand trouwens een idee hoeveel ik mag rekenen aan onderhoudskosten voor een 335i tov M3?

Comment

• Zijt gij serieus bereid 10K af te staan aan de staat om met een M3 te mogen rijden?
      Ik zou dan toch liever 9K besparen, aan BIV alleen al, en met een recentere en comfortabelere 335i te rijden.

Comment

• Zie mijn reactie hierboven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
          Als ik de hersens uitschakel de M3. Als we dan toch een beetje nuchter blijven, gezien de hoge BIV van de M3, verkies ik de 335i Deze staan tegenwoordig ook al voor een redelijke prijs te koop waardoor de grootste brok verlies weg is. Afwachten wat de padre familias ervan vindt

Iemand trouwens een idee hoeveel ik mag rekenen aan onderhoudskosten voor een 335i tov M3?
          Als ik een 335i met m pack en wat leuke opties wil is het verschil met de m3 plots niet meer zo groot in aankoop. Blijft inderdaad een moeilijke beslissing. Hart zegt m3 en verstand 335i. Verschil in onderhoud gaat niet zo groot zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
            http://nl.autoscout24.be/Details.asp...13326290000000 njamnjam. Zoiets doet mijn hartje toch sneller slaan, meer dan een 335i of wat anders.
            Alleen hangt aan een "M" een hoger prijskaartje qua onderhoud/verbruik/taks en moet ik de papa ook nog kunnen overtuigen . Het wordt ook mijn dagelijkse wagen, waar ik 15000 km per jaar mee doe. Daar scoort de 428i dan weer beter.
            FYI mocht je bovenstaande M3 echt als een concrete optie zien: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35742.0

Comment

• Als je toch perse een BMW wil , neem dan gewoon een 316 of 318d. Dat rijdt bijna net hetzelfde en is goedkoper in onderhoud en gebruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
                FYI mocht je bovenstaande M3 echt als een concrete optie zien: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=35742.0
                Ik dacht ook direct aan dat topic op BB toen ik die M3 zag, die auto en de handelaar die hem verkoopt deugen aan geen kanten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                  Zo zijn er thans ook
                  Bijhouden is niet rijden
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• op BB staat/stond een M3 te koop voor +- 13500 euro (tekoop-topic)==> wordt door heel wat leden (kenners?) omschreven als DE koop...
                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Is al verkocht..
                      BMW E61 525d LCI '09
                      Suzuki Bandit 1250NA /07
                      Fiesta Red Edition '16

Comment

• heb er nu nog spijt van dat ik mijn ouders vorig jaar niet kunnen overtuigen heb om een 335i te kopen die een maat van mij verkocht. M-pakket, sportautomaat, full full option, rood interieur, witte lak. 29000 euro en 2j oud met 15000 km.

Comment

• voilà net besproken met mijn ouders. We gaan testritten met een nieuwe 428i (berline- die zal wel hetzelfde rijden als een coupé) en een 335i e92 .

Comment

• Oh man, als je zoveel geld uitgeeft aan een BMW koop je toch geen 4 cylinder?
                            Sorry hoor, maar dat moest echt even van mijn hart...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              Oh man, als je zoveel geld uitgeeft aan een BMW koop je toch geen 4 cylinder?
                              Sorry hoor, maar dat moest echt even van mijn hart...
                              Ik zou ook nog voor de 335i gaan.
                              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                Ik heb pas 6 jaar geleden iets gekocht, toen ik redelijk zeker was van wat ik eigenlijk wilde. Tot dan altijd gehuurd. Basisbehoeften waren dus altijd gedekt. En als je m'n leeftijd chekt, begrijp je dat ik eerder lang gehuurd heb. Je moet vooral je eigen goesting doen.

dat wil dan zeggen dat je tot 6 jaar geleden iemand anders hebt rijk gemaakt door te huren
                                ik heb op mijn 23 gekocht aan een interessante prijs met mijn ex en alles gerenoveerd, 2.5 jaar geleden uit elkaar gegaan en heb haar uitgekocht dankzij mijn nonkel die me dat bedrag heeft voorgeschoten. omdat we nog niet zo lang aan het afbetalen waren, viel dat bedrag heel goed mee
                                Woon nu terug samen met mijn huidige vriendin maar als ik nu mijn huis zou verkopen, dan zou ik mijn huis voor + 125k meer kunnen verkopen dan toen ik dit huis 6 jaar geleden heb gekocht en verbouwd dus verlies doe je er zeker niet aan (als je een 'normaal' huis hebt tenminste en geen huizen van +5-600k )veel vrienden kopen een klein huisje van rond de 175-200k, renoveren hier wat in en verkopen dat na 6-7 jaar wanneer ze hun 'definitief' en groter huis kunnen/willen kopen want gedurende de tijd dat ze in dat kleiner huis wonen, moeten ze niet veel afbetalen en kunnen ze sparen voor hun 'echt' huis..

hier in de buurt moet je al snel 6-700euro huur per maand betalen voor een klein appartementje..als ik het belastingsvoordeel van mijn maandelijks krediet aftrek, dan betaal ik niet zo veel meer af per maand, maar dat is wel voor mezelf, en niet voor iemand anders

'ken' er ook veel die met een dikke wagen rijden/reden zolang ze nog thuis woonden maar nu ze het huis uit zijn, huren ze een kleine studio omdat ze niets gespaard hebben voor een eigendom...

alles hangt gewoon af van je eigen situatie en wat je wil en vooral kan...

kan je zo'n wagen kopen EN onderhouden (tax, verzekering, naft,...) + moet je je geen zorgen maken over geld, dan moet je dat doen, anders zou ik eens 2x nadenken

ik wou op mijn 20ste ook een 'dikke' auto kopen maar ben blij dat mijn ouders dat hebben tegengehouden...daardoor heb ik nu een huis, een keverke van 1953 en onlangs een nieuwe Zafira Tourer gekocht met de vriendin..
                                ook bij deze aankoop heb ik mijn verstand ipv mijn hart gebruikt, maar dat zal door de komende 30ste verjaardag zijn denk ik
                                gezien mijn lengte van 2m is het niet zo evident om een wagen te vinden waarbij passagiers achter mij ook nog comfortabel kunnen zitten...
                                we zijn verschillende wagens gaan testrijden waaronder de XC60, Q5, Tiguan, Qashqai, Sportage maar de eerste 3 waren veel te duur en te krap vanbinnen en de laatste 2 kwamen ongeveer op hetzelfde uit dan de Zafira (waarop ik wel enorme korting heb gekregen) maar dan was de Zafira wel veel beter afgewerkt
                                mijn keuze ging meer uit naar de XC60 of Q5 maar die konden we niet betalen zonder krediet en de Zafira hebben we wel zo kunnen betalen dus dan was de keuze snel gemaakt + het feit dat ik mijn geld liever steek in een oldtimer dewelke zijn waarde zeker behoudt + voor 35euro rijtaks per jaar kan je met een Challenger, Mustang, Charger rijden

ik ben opgevoed met het principe van 'eerst sparen en dan pas kopen' en 'tering naar de nering' maar dat is voor de ene persoon huren en een autoke van 2000euro, voor de andere persoon kan dat een villa van +600k en enkele dikke wagens zijn maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken en vanaf welk 'niveau' je boven je stand gaat leven
                                Last edited by ; 02/01/2013, 12:05.

Comment

• Ben het ook volledig eens met Astralogie hierboven.
                                  iedereen koopt wat hij zelf wilt maar ik vind dat je nog altijd eerst voor een eigen woonst moet gaan en dan pas een dikke auto kopen.
                                  Ik ken zo ook bepaalde mensen die eerst een auto kopen en al hun spaarcenten erdoor gooien en iets later een appartement moeten gaan huren.
                                  Eens je met een woningkrediet zit kan je ook makkelijker uitrekenen hoeveel je per maand nog aan de kant kan zetten voor je auto. omgekeerd is moeilijker daar je toch nooit toekomt dan.
                                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                    dat wil dan zeggen dat je tot 6 jaar geleden iemand anders hebt rijk gemaakt door te huren
                                    En dat ik nu de bank rijk maak door te lenen. What's the difference?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Braambes Bekijk Berichten
                                      Als je toch perse een BMW wil , neem dan gewoon een 316 of 318d. Dat rijdt bijna net hetzelfde en is goedkoper in onderhoud en gebruik.

inderdaad en zeker niet meer testrijden om dit te checken.
                                      De vraag is of je een BMW wil of een specifieker model / motor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                        En dat ik nu de bank rijk maak door te lenen. What's the difference?
                                        zo kan je het ook bekijken, maar je maakt de bank rijk EN je zorgt ook voor je eigen 'rijkdom' want eigendom = rijkdom aangezien je in de meeste gevallen geld overhoudt wanneer je je huis verkoopt en het krediet volledig aflost (met normale huizen van <400-500k ), wanneer je huurt, bouw je zelf niets op en kan je ook niet veel sparen aangezien de huidige huurprijzen bijna gelijk zijn met de kredietaflossingen als je het fiscaal voordeel van je maandelijkse aflossing aftrekt (en wanneer je een 'normaal' bedrag leent natuurlijk )

maar iedereen doet natuurlijk zijn eigen zin maar mijn ex en ik hebben gedurende de eerste 2-3 werkjaren thuis gewoond zodat we samen een goede spaarpot van een 6tal werkjaren hadden opgebouwd toen we dit huis kochten! maar wij reden beiden met auto's van 4-5jaar oud ipv van nieuwe auto's, hadden geen Iphone e.d. maar ik denk dat ik wat oud begin te worden als ik mijn reactie zo terug lees

Comment

• Wij hebben zonet nieuwbouwwoning OB gekocht met alle toeters en bellen, dit terwijl ik al jaren stekkezot ben van Porsche en eigenlijk / eindelijk de financiële middelen had om eentje aan te schaffen en te onderhouden. Toch doelbewust gekozen om (eerst) te investeren in de toekomst, zijnde een huis; de Porsche komt later nog wel in mijn bezit.

Ieder heeft zijn visie over huren/kopen en moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt.

Ken meerdere vrienden die vanaf hun 20ste met luxe/sportvoituren rijden (Porsche, Jaguar, R8, M3,...), deze personen konden zich dergelijke autos veroorloven omdat ze nog bij mama en papa wonen. Je moet eens zien in welke huisjes ze nu wonen en hoe ze komen 'zagen' wanneer hun wagen zonet een onderhoud achter de rug heeft... Op het einde van de maand schiet er amper iets over... maar ze zijn wel 'de man' wanneer ze ergens passeren of toekomen

Dit is zeker niet gericht op de TS!
                                          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                          2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Working...
                                          X