Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto kunnen kopen <=> effectief aankopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
    Wij hebben zonet nieuwbouwwoning OB gekocht met alle toeters en bellen, dit terwijl ik al jaren stekkezot ben van Porsche en eigenlijk / eindelijk de financiële middelen had om eentje aan te schaffen en te onderhouden. Toch doelbewust gekozen om (eerst) te investeren in de toekomst, zijnde een huis; de Porsche komt later nog wel in mijn bezit.

Ieder heeft zijn visie over huren/kopen en moet doen waar hij/zij zich het beste bij voelt.

Ken meerdere vrienden die vanaf hun 20ste met luxe/sportvoituren rijden (Porsche, Jaguar, R8, M3,...), deze personen konden zich dergelijke autos veroorloven omdat ze nog bij mama en papa wonen. Je moet eens zien in welke huisjes ze nu wonen en hoe ze komen 'zagen' wanneer hun wagen zonet een onderhoud achter de rug heeft... Op het einde van de maand schiet er amper iets over... maar ze zijn wel 'de man' wanneer ze ergens passeren of toekomen

Dit is zeker niet gericht op de TS!
    Klinkt bekend ja,maar natuurlijk,ik heb ook een nieuwe wagen aangekocht voor een royaal bedrag en woon ook nog thuis.
    Heb wel geen spaargeld/lening moetten aanspreken en ben niet meteen van plan om een huis aan te kopen (ligt nog niet echt in de planning).
    En mijn woonplaats is ook niet echt klein te noemen.
    Wil maar zeggen er zijn uitzonderingen ook op de regel,maar zoals jij zegt,ken ik er ook wel enkelingen.
    Of zodra ze een vast contract hebben een nieuwe auto aankopen op lening/uiteraard geen geld voor een omnium,en onderhouden uitstellen natuurlijk.
    En als je ze ziet wonen zou je ze 5 euro geven,schrijnent soms wel,maar kijk als die mensen dat als prioriteit hebben,waarom ook niet,hun leven natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
      voilà net besproken met mijn ouders. We gaan testritten met een nieuwe 428i (berline- die zal wel hetzelfde rijden als een coupé) en een 335i e92 .
      En, al gereden? conclusie?

Comment

• nee moet het nog gaan aanvragen Het zal waarschijnlijk ergens in februari zijn. Ik houd jullie op de hoogte

Comment

• Binnenkort wordt hier normaal een 428i besteld! Waarschijnlijk in het estoril blauw omdat ik dat gewoonweg de mooiste kleur vind. Nieuwprijs zal niet van de poes zijn en ik geef toe dat een heel groot deel hiervan gesponsord is van mijn ouders (nuja dat is iets wat wij beslissen en wat een ander hem daar eigenlijk geen zak moet van aantrekken) Ik zit wel serieus verveeld met het feit hoe ze nu gaan reageren op mijn werk.. Sommige zeggen nu (al dan niet om te lachen): ja niet iedereen krijgt een dikke BMW van de papa e. Terwijl dit nu slaat op mijn 21 jarige oude 318iS dat nog maximaal 1000 euro waard is . Kan het al raden hoe ze gaan kijken als ik daar plots op de proppen kom met een 428i in het estoril blauw met M pakket. Nu ga ik hier zeker niet de grote jan mee uithangen of hier veel over zeggen, maar ik kan mij moeilijk een km van het werk parkeren zodat ze hem niet gaan zien e

reply: de keuze voor een 28i is gekomen omdat een zwaardere motorisatie niet "mocht" en als daily is deze perfect. Prestaties/zuinigheid scoort deze erg goed en de 4 vind ik een uiterst knappe wagen.
          Last edited by mysticwizard; 31/10/2013, 21:11.

Comment

• Succes ermee . Ik zeg altijd een mooie auto is een visite kaartje.

Comment

• Ik had het weer even moeilijk: WTF is een 428? 3 coupé dus ...
              32 en al de oude generatie te noemen

Comment

Binnenkort wordt hier normaal een 428i besteld! Waarschijnlijk in het estoril blauw omdat ik dat gewoonweg de mooiste kleur vind. Nieuwprijs zal niet van de poes zijn en ik geef toe dat een heel groot deel hiervan gesponsord is van mijn ouders (nuja dat is iets wat wij beslissen en wat een ander hem daar eigenlijk geen zak moet van aantrekken) Ik zit wel serieus verveeld met het feit hoe ze nu gaan reageren op mijn werk.. Sommige zeggen nu (al dan niet om te lachen): ja niet iedereen krijgt een dikke BMW van de papa e. Terwijl dit nu slaat op mijn 21 jarige oude 318iS dat nog maximaal 1000 euro waard is . Kan het al raden hoe ze gaan kijken als ik daar plots op de proppen kom met een 428i in het estoril blauw met M pakket. Nu ga ik hier zeker niet de grote jan mee uithangen of hier veel over zeggen, maar ik kan mij moeilijk een km van het werk parkeren zodat ze hem niet gaan zien e

reply: de keuze voor een 28i is gekomen omdat een zwaardere motorisatie niet "mocht" en als daily is deze perfect. Prestaties/zuinigheid scoort deze erg goed en de 4 vind ik een uiterst knappe wagen.
                Ken dat jong. toen ik mijn vorige autootje een Citroën C2 omruilde voor mijn huidige scirocco zeiden ze ook van "amai ge ziet waar het geld zit" of " een Aston Martin was net te duur je hebt deze dan maar gekocht".
                Nu moet wel lukken dat ik 2 maand erna een kleine promotie kreeg dus zei ik ja deze wagen past beter bij mijn werkstatus.
                Je moet je dat niet aantrekken wat andere mensen zeggen. Rij je met een oude of kleine wagen zeggen ze: kijk die armoedezaaier. Rij je met een andere wagen dan de meesten zeggen ze: kijk die dikke nek.
                Iedereen werkt voor zijn geld of het nu ouders tante nonkel of jijzelf bent en wat je er mee doet zijn jou zaken. De een koopt een huis, de ander een boot, de ander gokt en jij koopt een BMW.
                Als 1 van mijn vrienden of kennissen een mooie auto koopt ben ik blij voor hen en verheugd dat ik mag meerijden ermee. Leven en laten leven zeg ik altijd.
                2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                2014 Opel Astra OPC
                2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Binnenkort wordt hier normaal een 428i besteld! Waarschijnlijk in het estoril blauw omdat ik dat gewoonweg de mooiste kleur vind. Nieuwprijs zal niet van de poes zijn en ik geef toe dat een heel groot deel hiervan gesponsord is van mijn ouders (nuja dat is iets wat wij beslissen en wat een ander hem daar eigenlijk geen zak moet van aantrekken)
                  Dat is dan wel iets waarvan ik (en zeer zeker nog anderen) hun eigen gedacht over mogen hebben: je bent een fils a papa wanneer je op je 24ste zonder een zak te hebben bewezen een 428i onder je kont geschoven krijgt. Er zal nu wel een storm ontstaan want op dit forum zitten nogal veel moederskindjes en meelopers die dat wel allemaal normaal vinden. Ik denk daar echter anders over en ik trek mij er geen zak van aan of mijn mening anderen stoort (om uw eigen woordenschat te gebruiken).

Het feit dat ze op uw werk raar zullen opkijken doet me al vermoeden dat je ginds niet in de loonschaal valt waardoor je je dergelijke auto zou kunnen permiteren.

Comment

• Een auto is iets persoonlijks, en ja dan gaan sommige mensen jaloers reageren als je een dikke bak koopt. (zeker als jonge gast)
                    Maar als de ouders kunnen en willen sponsoren bij de aankoop van een nieuwe wagen zou je wel zot zijn om dat niet aan te nemen.

Ik heb die luxe hier nooit gehad, mijne pa moet zelf al zien wat hij doet om rond te komen.
                    Mijn auto's zijn dus volledig uit eigen zak betaald, en zijn dan ook geen dikke bakken.

Toch kreeg ik van sommige mensen maar rare (onnozele) commentaar toen ik in 2010 mijn C4 kocht.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Niks van aan trekken

Ik heb de mijne volledig zelf betaald. Was toen nog 22.
                      Wees blij dat je een sponsoring krijgt en als je het geld ervoor kan missen, zeker doen.
                      Opmerkingen zal je altijd krijgen met een nieuwe wagen. Veel mensen zullen wellicht zelf niet weten of je wagen nu 20 k gekost heeft of 50 k.
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Niet in de loonschaal vallen is nu een groot woord, ik ben industrieel ingenieur en mijn wedde is zeker niet slecht voor een starter (want ik werk amper 1 jaar). Maar om zo'n wagen te kopen ben je toch al snel een paar jaar aan het sparen, laat staan onmogelijk om aan te kopen als gewone werkmens.. Het is niet dat ik niet mijn best doe in het bedrijfsleven dus dat kunnen ze me alleszins niet verwijten. Het zal dan ook hopelijk maar de eerste weken zijn dat ze er naar kraaien

Comment

• een mens kan toch nooit weten hoe die auto is betaald... voor hetzelfde geld is dat iemand die de lotto gewonnen heeft, zijn ouders heeft verloren en alles geerfd, zwaar gespaard op alles om zijn favoriete wagen te kunnen kopen, ...
                          mensen kijken hier ook soms jaloers omdat er een C, E en 3 staan terwijl we nog geen 30 zijn. geeft mij nog extra plezier dan
                          lets have some more member berries

Comment

• Zet daar gewoon 418i op de kofferklep en het probleem is opgelost.

Comment

• wat is een "dikke-auto"? dat is voor iedereen persoonlijk. Ik heb bvb liever een Rover 827Si van 1995 dan een nieuwe leasekar....en andere zullen zich dan weer blindstaren op een nieuwe ecolease te kunnen krijgen...
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Binnenkort wordt hier normaal een 428i besteld! Waarschijnlijk in het estoril blauw omdat ik dat gewoonweg de mooiste kleur vind. Nieuwprijs zal niet van de poes zijn en ik geef toe dat een heel groot deel hiervan gesponsord is van mijn ouders (nuja dat is iets wat wij beslissen en wat een ander hem daar eigenlijk geen zak moet van aantrekken) Ik zit wel serieus verveeld met het feit hoe ze nu gaan reageren op mijn werk.. Sommige zeggen nu (al dan niet om te lachen): ja niet iedereen krijgt een dikke BMW van de papa e. Terwijl dit nu slaat op mijn 21 jarige oude 318iS dat nog maximaal 1000 euro waard is . Kan het al raden hoe ze gaan kijken als ik daar plots op de proppen kom met een 428i in het estoril blauw met M pakket. Nu ga ik hier zeker niet de grote jan mee uithangen of hier veel over zeggen, maar ik kan mij moeilijk een km van het werk parkeren zodat ze hem niet gaan zien e

no offence echt niet, je hebt smaak...

maar just my two cents.
                                de manier waarop je schrijft 'als ik daar plots op de proppen kom met een 428i' en er dan nog aan toevoegt 'in estroil blauw met m pakket' komt juist wel over alsof je er toch wel een beetje 'de grote jan mee uithangt' of hier veel over gaat zeggen..

misschien heb ik het helemaal mis en ben je een heel nuchtere en bescheiden jongen maar dat je er hier zo een zaak van maakt doet me eerder vermoeden dat je inderdaad er net iets TE trots op bent en dan gaan de meesten er zich onbewust ook naar gedragen, want gewoon irritant is.

soit, as i said, ik heb het misschien helemaal mis. en 't is overigens een heel knappe voertuigkeuze hoor! proficiat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                  Niks van aan trekken

Ik heb de mijne volledig zelf betaald. Was toen nog 22.
                                  Wees blij dat je een sponsoring krijgt en als je het geld ervoor kan missen, zeker doen.
                                  Opmerkingen zal je altijd krijgen met een nieuwe wagen. Veel mensen zullen wellicht zelf niet weten of je wagen nu 20 k gekost heeft of 50 k.
                                  ook waar.
                                  als je toevallig een tweedehands touareg koopt van 5000 euro met dikke wielen gaan ze nog meer opmerkingen hebben omdat het grote SUV is dan als je nieuwe skoda skoda superb koopt die makkelijk het 6-7-8 dubbele kost.

Comment

• Het feit dat ik het M-pakket en estoril vermeld is omdat ik zelf ook weet dat deze combinatie erg opvalt. Maar dit is wel de combinatie dat ik net het mooiste vind en ik wil later geen spijt hebben van mijn keuze. Dus heb ik nu even het schijt aan het feit dat deze combinatie erg opvalt en ik gewoon zin heb om te kiezen wat ik echt wil....

Comment

Het feit dat ik het M-pakket en estoril vermeld is omdat ik zelf ook weet dat deze combinatie erg opvalt. Maar dit is wel de combinatie dat ik net het mooiste vind en ik wil later geen spijt hebben van mijn keuze. Dus heb ik nu even het schijt aan het feit dat deze combinatie erg opvalt en ik gewoon zin heb om te kiezen wat ik echt wil....
                                      tuurlijk en dat is je volste recht en vind die combinatie zelf ook mooi hoor!

Comment

• Bij ons op de parking van het magazijnvolk (waar ik ook toe behoorde) zie je ook mensen aankomen met BMW/MERCEDES/AUDI 's van de laatste generaties en ik weet bijna perfekt wat de mensen bij ons verdienen, maar is het niet zo dat ieders met zijn geld doet wat hij/zij wilt? Er zijn er bij die hun partner dik verdienen en er zijn er bij die 7jaar mogen afbetalen... Ieder zijn ding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                          Bij ons op de parking van het magazijnvolk (waar ik ook toe behoorde) zie je ook mensen aankomen met BMW/MERCEDES/AUDI 's van de laatste generaties en ik weet bijna perfekt wat de mensen bij ons verdienen, maar is het niet zo dat ieders met zijn geld doet wat hij/zij wilt? Er zijn er bij die hun partner dik verdienen en er zijn er bij die 7jaar mogen afbetalen... Ieder zijn ding.

natuurlijk
                                          maar het is ook gewoon een spijtige zaak dat we in een samenleving wonen waar mensen zichzelf vaak in financiëel pijnlijke avontuurlijke storten (en nu doel ik op niemand persoonlijk, dus no offence mysticwizard, niets persoonlijk!) enkel en alleen om de statusverhogende rol die een voertuig blijft hebben

als dit niet zo was kon het zijn dat iemand met zijn spaargeld een dikke bak kocht, en was een topic als dit onbestaande, omdat de reactie of opinie van andere er niet toe deed of niet zo belangrijk was. maar we geven onbewust toch teveel macht aan het imago wat we verkrijgen door bepaalde voertuigen, vind ik, zij het positief of negatief, boeit me niet.

en dat vind ik, persoonlijk, gewoon heel spijtig.
                                          overigens zijn er uitzondering en is dit niet overal en voor iedereen zo. (daarom zie je in arme brusselse wijken ook veel meer dikke bakken dan in hele dure wijken zoals kraainem bv)

Comment

Working...
                                          X