Vreemde vergelijking misschien maar... test gereden met de CX5 2.2 diesel en Qashqai 1.6 diesel. De Nissan rijdt aangenaam (de 130 Pk laat zich wel voelen). De uitrusting is redelijk uitgebreid en het comfort van de wagen goed. De Mazda doet het met zijn 150 Pk uiteraard beter. De uitrusting is gelijkaardig maar hij is naar mijn mening wel comfortabeler dan de Nissan. De Nissan kan ik kopen voor 23.520 (saloncondities, 360 edition inclusief family pack met trekhaak en fietsendrager). Voor de Mazda moet ik 27.500 neertellen (Saloncondities, Active versie met vaste trekhaak). Mijn vraag: is de Mazda die 4000 euro extra (aankoopprijs) plus jaarlijks 200 euro meer rijtaks waard? Of is de Nissan voldoende?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda CX5 versus Nissan Qashqai
Collapse
X
-
Als mijn portefeuille dik genoeg zou zijn, dan kocht ik meteen de Mazda. De Qashqai zal nooit kunnen tippen aan de CX5 maar het gaat hem om de beste prijs-kwaliteit wagen. Ik heb ook met geen van beide merken ervaring. Vandaar de twijfel. Het is sowieso een smak geld. Dan maak je liever geen keuze waar je achteraf spijt van hebt...
Comment
-
Als je veel kilometers bolt en de wagen langer wilt houden gaat mijn voorkeur echt wel uit naar de Mazda ... grotere longinhoud, zeer lage compressieverhouding ... dat is een blokje dat ongeforceerd zijn ding doet met genoeg ademruimte en waarschijnlijk ook zuiniger zal zijn dan de 1.6 van Nissan.Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
IK zou ook voor de Mazda gaan. Geen slecht woord over de Quashqai, maar de CX5 ga je nooit op elke hoek van de straat tegenkomen. De vraag die je je moet stellen is: Is de Mazda me 2,19€ meer waard elke dag, voor de komende 5 jaar...King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yolo Bekijk BerichtenDe Qashqai is een 13 in een dozijn auto, terwijl de CX5 dat (nog) niet is.Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk BerichtenIK zou ook voor de Mazda gaan. Geen slecht woord over de Quashqai, maar de CX5 ga je nooit op elke hoek van de straat tegenkomen.
Oorspronkelijk geplaatst door BUV Bekijk BerichtenDe Nissan rijdt aangenaam (de 130 Pk laat zich wel voelen). De uitrusting is redelijk uitgebreid en het comfort van de wagen goed. De Mazda doet het met zijn 150 Pk uiteraard beter. De uitrusting is gelijkaardig maar hij is naar mijn mening wel comfortabeler dan de Nissan.
...
Of is de Nissan voldoende?
Het verschil in vermogen is 20PK. Dat is wel 15% maar nu ook weer niet zo'n waanzinnig verschil.
Ik vrees dat enkel jij kan uitmaken of het extra comfort en de extra adem die de Mazda heeft voor jou €4K waard is...Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Gezien mijn voorliefde voor Mazda raad ik u...... de Nissan aan.
De CX-5 is een mooie wagen maar ik hoor hier en daar toch het een en ander over kinderziektes. Trillende buitenspiegels/motorkap en sinds kort ook wat rare verhalen over het oliepeil.
De Qq heeft nu een nieuwe 1.6L diesel onder de motorkap met voldoende pk's. Voor die prijs is het een zeer mooi aanbod.
Comment
-
Dat is een gemakkelijke.
Zoiezo de Mazda dan graag. Denk dat er hier al eens een draadje is overgegaan, want herinner me nog dat ik toen geschreven heb dat de CX5 een stuk groter is dan de Qashqai en zelfs het nipt wint van L-versie.
Motorisch gezien ga je het ook veel beter hebben met de Maz. en ziet er ook een pak beter uit dan de nu ondertussen wel "ordinaire consumptie-Nissan".
Persoonlijk zou ik niet twijfelen dus: Mazda CX5 in het Zeal red aub!!!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Bedankt voor de reacties! Mijn keuze is nog niet gemaakt.De balans helt ietsje over naar de Nissan, vooral omwille van de prijs dan. Het is geen onknappe wagen en met die 130 Pk onder de kap, zal er nog wel wat plezier aan te beleven zijn. De niet prijsbewuste "ik" echter, kiest nog steeds voor de Mazda.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BUV Bekijk BerichtenAls mijn portefeuille dik genoeg zou zijn, dan kocht ik meteen de Mazda. De Qashqai zal nooit kunnen tippen aan de CX5 maar het gaat hem om de beste prijs-kwaliteit wagen. Ik heb ook met geen van beide merken ervaring. Vandaar de twijfel. Het is sowieso een smak geld. Dan maak je liever geen keuze waar je achteraf spijt van hebt...
Comment
-
Mijn schoonvader heeft een Quasqai 2.0 benzine en is er niet echt tevreden van, er komen steeds prullekes aan zoals binnenspiegel die loshangt e.d Moet wel zeggen dat hij vlot rijdt met de 2.0 benzine (11 l verbruik ) hij heeft een 2X4 gekocht en met t minste sneeuw of ijs raakt hij zijn afrit al niet meer af, dat hij de 4X4 versie niet gekozen heeft beklaagt hij zich nog. Beetje te impulsief geweestIk zou voor de Mazda gaan, in mijn ogen net iets betrouwbaarder en exclusiever
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenGezien mijn voorliefde voor Mazda raad ik u...... de Nissan aan.
De CX-5 is een mooie wagen maar ik hoor hier en daar toch het een en ander over kinderziektes. Trillende buitenspiegels/motorkap en sinds kort ook wat rare verhalen over het oliepeil.
De Qq heeft nu een nieuwe 1.6L diesel onder de motorkap met voldoende pk's. Voor die prijs is het een zeer mooi aanbod.
Probleem van het oliepeil komt door het niet bereiken van voldoende warmte en toeren om de naverbranding van de katalysator in gang te laten treden. Door een softwareaanpassing gaat deze nu bij een lager toerental in gang treden.
Comment
-
De mazda is niet alleen een veel nieuwere wagen (qua restwaarde mocht je er niet lang mee willen rijden) maar is ook groter en in de praktijk wsl zuiniger.
De meerprijs is dus te rechtvaardigen maar het hangt van jou af of je de extra ruimte, de eventueel hogere restwaarde, het comfort en het lagere verbuik voldoende belangrijk vindt om dat uit te geven. Het blijft 4000 euro.
Ik zou het persoonlijk graag doen, maar dat komt mss meer door persoonlijke voorkeur dan door puur objectieviteit
Comment
Comment