Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koopadvies VW Polo 1.6 tdi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Koopadvies VW Polo 1.6 tdi

Een vraagje,

mijn broer is op zoek naar een auto. Nu heeft hij zijn oog laten vallen op een VW Polo 1.6 tdi (geen specifieke auto, maar het type).
    Hij wil sowieso een gebruikte kopen met max 50.000km op de tellen en max 3 jaar oud.

Aangezien hij zo'n 40.000 km per jaar zal doen, wil hij wel zeker zijn dat hij een betrouwbare auto zal kopen.
    In het verleden heeft de 1.9 tdi van VW wel bewezen betrouwbaar te zijn denk ik, maar is dat ook met de nieuwere 1.6 tdi.

Wat denken jullie?

Niemand? Ik zag ook de 1.2 tdi staan. Wat zijn de verschillen tussen de 1.6 en 1.2?

Comment

Zo'n 1.2 TDI is een driecilinder: superzuinig, maar om 40 000 kms per jaar te gaan doen zou ik toch opteren voor de 1.6 TDI viercilinder. Die laatste heeft meer koppel, meer souplesse, meer reserve op de autosnelweg, ...

Comment

Laat die 1.2tdi maar staan als ie zoveel km's per jaar doet. Wij hebben hier thuis een Polo 1.6tdi en zijn nog wel plezant om mee te rijden.
        Wij hebben de onze nu 3 jaar en buiten onderhoud nog geen kosten aan gehad (+-36k km nu).
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Ik heb laatste testgereden met de 1.6tdi (audi A1) 105pk versie en als die een 1.6tdi wil kopen en hij rijdt veel autosnelweg zou ik zeker die versie aanraden en niet de 90pk (iets meer ademruimte op hogere snelheden).

Comment

Hebben ook een polo 1,6 tdi gehad van 90 pk en vond deze meer dan genoeg,op alle wegen,stad of autoroute. Zwaarder is altijd leuker ,maar zeker niet nodig,gaat zeer vlotjes

Comment

Denk ook dat 90 pk meer dan genoeg is voor zon klein autootje. Maar misschien is 75pk ook genoeg?!
              Het is hem ook totaal niet te doen om prestaties. Enkel een betrouwbare, zuinige auto. Das al wat hij wil.

Comment

Het is maar wat je wil he,

Ik heb een vectra gehad die over *maar 75 pk* beschikte en kon goed mee met het verkeer en is wel een pakje zwaarder dan een hedendaagse polo.
                Verder had ik ook een citroen c4 coupe hierna met maar 90 pk,en dat ding kon zelfs vrij pittig zijn binnen zijn kunnen.
                Mijn vriendin heeft een fiat grande punto met maar 68 pk in een 1.2 naftje,ook die kan zeker vlot mee,enkel op een helling gaat het iets trager,
                en kan op de snelweg toch nog vrij confortabel 150/u rijden,ook zonder u arm te drinken aan benzine.
                Ik spreek wel over naftjes natuurlijk,maar 75 pk op een polo kan ook al vrij vlot zijn om mee te kunnen met het hedendaags verkeer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                  Denk ook dat 90 pk meer dan genoeg is voor zon klein autootje. Maar misschien is 75pk ook genoeg?!
                  Het is hem ook totaal niet te doen om prestaties. Enkel een betrouwbare, zuinige auto. Das al wat hij wil.
                  Vroeger was het voornaamste verschil PK's en koppel. Nu tegenwoordig met de milieu eisen kan het goed zijn dat een wagen van 90pk minder vlot rijdt kwa gevoel dan bv een van 75pk. Het ligt er maar aan hoe de versnellingsbak verhoudingen ingedeeld zijn (bv langer gespreid).
                  Ik zou altijd eens testrijden om te zien hoe dat u een specifiek model bevalt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten

Ik heb een vectra gehad die over *maar 75 pk* beschikte en kon goed mee met het verkeer en is wel een pakje zwaarder dan een hedendaagse polo.
                    Verder had ik ook een citroen c4 coupe hierna met maar 90 pk,en dat ding kon zelfs vrij pittig zijn binnen zijn kunnen.
                    Mijn vriendin heeft een fiat grande punto met maar 68 pk in een 1.2 naftje,ook die kan zeker vlot mee,enkel op een helling gaat het iets trager,
                    en kan op de snelweg toch nog vrij confortabel 150/u rijden,ook zonder u arm te drinken aan benzine.
                    Ik spreek wel over naftjes natuurlijk,maar 75 pk op een polo kan ook al vrij vlot zijn om mee te kunnen met het hedendaags verkeer.
                    ik heb een polo (nieuwe versie) gehad (accident gehad jammer genoeg). twas een naftje met 70pk maar echt vlot meegaan met het verkeer... ni direct nee maar wel de beste in zen klasse vind ik

Comment

ik zou zeker voor 1.6 gaan
                      maar 90pk versie is voldoende
                      en geld steken in zoektocht naar leuke opties.
                      zitcomfort!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                        ik zou zeker voor 1.6 gaan
                        maar 90pk versie is voldoende
                        en geld steken in zoektocht naar leuke opties.
                        zitcomfort!
                        Onderschrijf ik volledig.
                        Overlaatst een aantal dagen met zo'n Polo 1.6tdi bluemotion gereden, en die is enorm meegevallen.
                        Veel comfortabeler dan ik had verwacht, zelfs bij lange ritten. Reed trouwens erg vlot.
                        De 1.6d is alleszins een aangename motor in het formaat Polo, voor een diesel.
                        Ik zou zeker voor deze gaan en die 1.2 links laten liggen.
                        Die laatste motorisatie lijkt me wat krap bemeten voor wat ie moet dienen in jouw (broers) geval, ook (vooral?) op langere termijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten

haha een typische fout 'mijn auto is groot dus zwaar en klein dus licht'. Ik heb even de carbase geraadpleegt en de Polo weegt 1060 kg en de vectra 1030 kg.
                          Een hedendaagse Vectra die weegt wel al snel 1400-1500 kg maar zo'n model A toch niet

Comment

om terug on-topic te gaan.

Ga eens naar de VW dealer en test daar de 1.2 en de 1.6 tdi. Misschien heeft hij genoeg aan de 1.2 die op lange termijn zeker de goedkoopste auto gaat zijn

Comment

De 1.2 TDI is te vermijden, zeker wanneer je veel km's gaat maken.
                              Niet zozeer het beperkte vermogen is het probleem maar eerder de afstelling van de versnellingsbak.
                              Het gevoel met een spaarmodel onderweg te zijn, is hier duidelijk aanwezig en dit gaat ten koste van elementaire souplesse.

Comment

Met de 1.2 geen ervaring maar de 1.6 is zeker niet slecht maar had ook maar 20d km. Ik ben éérder benieuwd hoe dat spel het nog doet na 150d km.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Met de 1.2 geen ervaring maar de 1.6 is zeker niet slecht maar had ook maar 20d km. Ik ben éérder benieuwd hoe dat spel het nog doet na 150d km.
                                  Om die reden heb ik ook een tweetal weken terug een 1.6tdi bleumotion aangeschafd in 2dehands. Ik heb meer vertrouwen op lange termijn (en vooral rijgevoel-vermogen) met een 1.6.

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben van dat beestje zijn kunnen. Deze rijdt echt vlot!

Ik heb een 09/2010 kunnen op de kop tikken met 30dkm voor 9d euro.

Comment

Bedankt voor het advies, maar het zal wellicht geen Polo worden. Deze is toch vrij duur voor zo'n klein autootje.

Comment

Wat word het dan?

Comment

Working...
                                      X