Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F355 - f430

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Voor zover ik ervaringen heb gehoord, zijn ze beiden fragiel. 't Zijn 'rarris. Punt.

    Vooral van de geautomatiseerde boîte wegblijven. Al een paar weten breken.

    De looks en stijl van de 355 zijn natuurlijk prachtig. Direct als Ferrari herkenbaar.

    Als je een goed exemplaar zoekt, laat even weten en dan vraag ik hier eens rond. In Monaco staan er vrij veel van die exoten die maar af en toe gebruikt worden, steeds mooi onder een deken werden opgeborgen en dan voor niet te veel geld worden weggedaan.

    Deze week nog gehoord dat ik de zaak van mijn leven heb gemist. 3 S63 AMG's van een limofirma die verkocht werden. 100000km ongeveer... voor 22000 Euro 't stuk
    Natuurlijk kwam mijne maat daar nu pas mee aanzetten van "goh, ik had hier juist een zaakske, maar ze hadden wat veel kilometers..." Den ezel.
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Eén van mijn beste vrienden heeft een 430 Scuderia. Dat is pas echt dik.
      Die zien er inderdaad enorm zalig uit!
      Maar zoals eerder aangehaald door de TS zijn ze een stuk duurder..
      AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
      2010 BMW 116d hatch M-pakket

      Comment


      • #23
        Mijn vader heeft 6jaar met een f355 spider (manueel) gereden van 1998 en nooit problemen mee gehad

        De kosten van een groot onderhoud (op 50000km) zijn echter zeer duur, ik herinner mij dat de prijs van zijn onderhoud toen even duur was als mijn eerste wagentje die ik toen (nieuw) gekocht had!

        Is wel zeer mooie wagen maar het interieur is echt wel gedateerd nu!

        360 is Fer. Om van weg te blijven, laat zich zeer moeilijk rijden 430 is echt subliem ik zou het wel weten!

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door enileinar Bekijk Berichten
          Mijn vader heeft 6jaar met een f355 spider (manueel) gereden van 1998 en nooit problemen mee gehad

          De kosten van een groot onderhoud (op 50000km) zijn echter zeer duur, ik herinner mij dat de prijs van zijn onderhoud toen even duur was als mijn eerste wagentje die ik toen (nieuw) gekocht had!
          Daar moet je geen Ferrari voor rijden. Ik ken Duitse wagens waar je de prijs van een wagen betaalt om de remmen te vervangen
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
            beide al gereden? Is er veel verschil in prestaties?
            wat is er mis met een 360?
            Ik vind een 360 net iets minder knap dan een F430. Al eens meegereden in een F430 maar nog niet mee gereden. Wel met een F355.

            Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
            Zeg eerst eens wat je ermee van plan bent, veel of weinig circuitgebruik, daily,weekendtripjes...?
            Plezierwagen waar je mee rijdt wanneer je plots zin hebt om te rijden. Bedoeling om toch een trackday of 5 per jaar mee te pakken
            Oorspronkelijk geplaatst door enileinar Bekijk Berichten
            Mijn vader heeft 6jaar met een f355 spider (manueel) gereden van 1998 en nooit problemen mee gehad

            De kosten van een groot onderhoud (op 50000km) zijn echter zeer duur, ik herinner mij dat de prijs van zijn onderhoud toen even duur was als mijn eerste wagentje die ik toen (nieuw) gekocht had!

            Is wel zeer mooie wagen maar het interieur is echt wel gedateerd nu!

            360 is Fer. Om van weg te blijven, laat zich zeer moeilijk rijden 430 is echt subliem ik zou het wel weten!
            gedateerd, ik prefereer charme. Wat het onderhoud betreft werd door verschillende eigenaars twee Ferrarispecialsiten aangeraden waarvan de prijzen toch een pak lager liggen dan bij officiële Ferraridealer. Maar het is natuurlijk niet goedkoop.

            Comment


            • #26
              F430 en als het budget het toelaat doe maar een scuderia

              Comment


              • #27
                Ik maak hier dan ook het vergelijk tussen de 355 en 430, groot onderhoudt tussen die twee scheelt iets van een goede €6000.

                Dat er even tot zelfs duurdere wagens zijn kwa onderhoud verbaast mij niets, uit ervaring ;-)

                Comment


                • #28
                  Hangt er vanaf hoeveel centen je wil uitgeven. Persoonlijk zou ik altijd voor de 430 gaan.
                  2.0 JTDm

                  Comment


                  • #29
                    Met de 430 ga je jezelf in een moderner interieur steken en betere technologie... maar is het dat wat je wilt? Wat betreft looks en charisma is de 355 beter. Zeker in het rood, BBS'sjes en MANUEEL geschakeld ! De F1 transmissie is in dat model nog niet op punt. Dus de 355 zowieso manueel nemen.
                    Onderhoudskosten... komaan zeg, elke Ferrari vraagt onderhoud én is duur. Je moet maar wat met verstand rijden. Een 360 z'n koppeling hebben we is op één dag opgereden (van verstand gesproken :p ) en dat kost ook niet niets. Een 430 moet je ook niet dagelijks mee gaan breken, of hij springt in Safe mode. Dus het hangt er echt vanaf hoe en hoevaak je gaat rijden.

                    Maar tussen die twee, zeg ik persoonlijk, de 355. Looks, charisma en sound zijn beter dan de 430. Al ga je met die laatste meer comfort hebben....

                    (maar voor dat geld neem ik een 360 Challenge Stradale ! )

                    Comment


                    • #30
                      Zijn die 430's nog atlijd zo fragile? ik dacht eigenlijk dat die deftig gebruikt konden worden als daily bv tegen over een 360
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                        Onderhoudskosten... komaan zeg, elke Ferrari vraagt onderhoud én is duur. Je moet maar wat met verstand rijden. Een 360 z'n koppeling hebben we is op één dag opgereden (van verstand gesproken :p ) en dat kost ook niet niets. Een 430 moet je ook niet dagelijks mee gaan breken, of hij springt in Safe mode. Dus het hangt er echt vanaf hoe en hoevaak je gaat rijden.
                        Die zal toch goed 'gebruikt' worden als ik hierboven lees dat het is om trackdays te doen en voor funritjes (dat zal dus ook niet aan 120 op de autostrade zijn neem ik aan). Zo'n dingen moeten daar tegen kunnen toch
                        2.0 JTDm

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                          Die zal toch goed 'gebruikt' worden als ik hierboven lees dat het is om trackdays te doen en voor funritjes (dat zal dus ook niet aan 120 op de autostrade zijn neem ik aan). Zo'n dingen moeten daar tegen kunnen toch
                          Eender welke auto ziet af als je trackdays doet. En Ferrari's zijn ook fragieler en zullen niet minder afzien dan een andere auto. F1-geschakelde boites gaan nu eenmaal sneller verslijten.
                          Ze kunnen er allemaal tegen, de ene al beter dan de andere. Maar dingen die enorm snel schakelen of intensief werken, gaan nu ook eenmaal sneller slijten.

                          Een F1 wagen is ook gemaakt om die zotte omstandigheden aan te kunnen, maar telkens maar voor een paar races en erna vervangen.... intensief gebruik dus.
                          Als je zo'n wagen koopt, moet je maar niet wakker liggen van de "onderhoudskosten"....
                          Last edited by ; 04/02/2013, 15:45.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                            Eender welke auto ziet af als je trackdays doet. En Ferrari's zijn ook fragieler en zullen niet minder afzien dan een andere auto. F1-geschakelde boites gaan nu eenmaal sneller verslijten.
                            Ze kunnen er allemaal tegen, de ene al beter dan de andere. Maar dingen die enorm snel schakelen of intensief werken, gaan nu ook eenmaal sneller slijten.

                            Een F1 wagen is ook gemaakt om die zotte omstandigheden aan te kunnen, maar telkens maar voor een paar races en erna vervangen.... intensief gebruik dus.
                            Als je zo'n wagen koopt, moet je maar niet wakker liggen van de "onderhoudskosten"....
                            Schijnt dat die F1 boites vooral sneller slijten als je in de stad rijdt en continue moet stoppen en aanzetten. Circuitgebruik even niet meegerekend waar je wagen uiteindelijk x-maal zwaarder wordt belast.

                            Hoeveel het onderhoud van een Ferrari zal kosten is moeilijk in te schatten. Ik heb al met diverse Ferrari eigenaars gesproken en ook die bedragen lopen nogal uiteen. De distributieriem vervangen van een F355 is inderdaad kostelijk maar daarentegen is dan de koppeling van deze een pak goedkoper dan die van een 360 of een F430.

                            Comment


                            • #34

                              Slechts 16.000km, koopje
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                wat een pareltje
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • #36
                                  Ik heb met een f355 meegereden door het pajottenland, niet bepaald een plaats waar je veel kan door knallen. Ik heb nooit nog zo'n humeurige semi-auto bak tegengekomen, zowel voor op als terugschakelen. Eigenaar gaf wel zelf aan dat de bak niet in top condities was. Misschien is het ondertussen opgelost, geen idee van, is al 3of4 jaar geleden.

                                  Met de 430 nooit (mee)gereden, dus kies ik voor de kar die me nog niet teleurgesteld heeft.

                                  Comment


                                  • #37
                                    zoals al eerder gezegd: F355 = manueel
                                    F1 boites stonden nog niet op punt toen...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                                      zoals al eerder gezegd: F355 = manueel
                                      F1 boites stonden nog niet op punt toen...
                                      Inderdaad en ik heb wel zin in een manuele na 4 jaar sequentiële boite.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                                        Inderdaad en ik heb wel zin in een manuele na 4 jaar sequentiële boite.
                                        Heb je met die SMG nooit vodden gehad? Want die staan nu ook niet bepaald bekend als zijnde bullet-proof...
                                        2.0 JTDm

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                          Heb je met die SMG nooit vodden gehad? Want die staan nu ook niet bepaald bekend als zijnde bullet-proof...
                                          Neen tot een paar weken terug, hij gaat nu nog binnen om te herstellen/vervangen. Nieuwe koper is ineens op zijn gemak.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X