Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F355 - f430

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
    Zo een F430 is toch een stuk hedendaagser als moderner dan zo een F355 hoor Nikolas !
    +2222

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
      icm vind ik ook magnifiek.
      Ja.

      Zoals gezegd. F430. Geef maar een seintje, dan spring ik eens binnen.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
        Ja.

        Zoals gezegd. F430. Geef maar een seintje, dan spring ik eens binnen.
        Echt.

        Ik dacht je vandaag opnieuw gespot te hebben maar het was een turbonaft ipv een turbodiesel.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
          Echt.

          Ik dacht je vandaag opnieuw gespot te hebben maar het was een turbonaft ipv een turbodiesel.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
            Dankzij mijn CSL heb ik wel echt leren links remmen zelfs in een manuele rem ik eerst links en om te schakelen flik ik dan op een andere manier mijn voeten op de juiste pedalen.
            sorry voor mijn onwetenheid maar wat is het voordeel/nut van remmen met linkse voet bij een manuel geschakelde wagen?
            2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
            2009 - Yamaha R1 Model 2008

            Comment


            • #66
              Ik denk doordat je zo kan heel-toe'en. Belangrijk om te kunnen revmatchen bij een sportieve rijstijl.

              Comment


              • #67
                In bovenstaand filmpje wordt er toch niet met links geremd? Heel and toe gebruikt hij wel idd.
                Dit filmpje legt goed uit wat left foot braking nu precies als voordelen heeft:

                Comment


                • #68
                  nog een mooie met Colin McRae achter het stuur:
                  Watch Colin do an interview onboard, the co-driver looks relaxed and handles the ride pretty well. This section is a lesson on how to msater left-foot braking.


                  Maar goed, sorry Salokin voor het offtopic hier.

                  Comment


                  • #69
                    Ik zou voor de F430 kiezen... Ik vind hem nog knapper dan de F355, hij is moderner, ook het interieur is moderner, goedkoper in onderhoud... Maar kan je van zo'n auto nog genieten op de openbare weg hier in België? Probeer daar eens mee de snelheidslimieten na te leven, binnen de kortste keren ben je je rijbewijs kwijt.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door de_fre Bekijk Berichten
                      Ik zou voor de F430 kiezen... Ik vind hem nog knapper dan de F355, hij is moderner, ook het interieur is moderner, goedkoper in onderhoud... Maar kan je van zo'n auto nog genieten op de openbare weg hier in België? Probeer daar eens mee de snelheidslimieten na te leven, binnen de kortste keren ben je je rijbewijs kwijt.
                      +1

                      345

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichten
                        In bovenstaand filmpje wordt er toch niet met links geremd? Heel and toe gebruikt hij wel idd.
                        zie post #42 in dat filmpje wordt weldegelijk met linkse voet geremd (meer naar het einde toe)
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

                        Comment


                        • #72
                          qua looks 355....maar het is toch echt appelen met peren vergelijken...


                          prijs, pk's, leeftijd, techniek niks is te vergelijken

                          ik heb zelf met 360 Modena gereden met 225000km op de teller...(traffic control gehuurd)

                          ik ben Maserati ghibli en Porsche 911 997 4s gewoon maar my god wat reed die Ferrari leuk/goed...middenmotor,power speelt echt in een andere categorie

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                            qua looks 355....maar het is toch echt appelen met peren vergelijken...


                            prijs, pk's, leeftijd, techniek niks is te vergelijken

                            ik heb zelf met 360 Modena gereden met 225000km op de teller...(traffic control gehuurd)

                            ik ben Maserati ghibli en Porsche 911 997 4s gewoon maar my god wat reed die Ferrari leuk/goed...middenmotor,power speelt echt in een andere categorie
                            Volledig gelijk maar er zijn dagen dat ik meer zin heb in appelen dan in peren en omgekeerd.

                            Wat die onderhoudskosten betreft heb ik nu toch al geruime tijd contact met verschillende Ferrari eigenaars en garages die inderdaad allen informeren dat bij een F355 tussen de 3 à 5 jaar, afhankelijk van je rijstijl, de motor eruit moet om de distributieriem te vervangen en je dan mag rekenen op een kost van ca. 3000 à 4000 euro omdat men dan ineens een resem zaken aanpakt. Bij een F430 heb je deze kost bvb niet maar daar kost een koppeling wel 5 keer zo duur als die van een F355. Voor goedkoop onderhoud moet je in ieder geval geen Ferrari kopen.

                            Comment


                            • #74
                              Volgens mij wilt gij gewoon een 355. DOEN!

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Volgens mij wilt gij gewoon een 355. DOEN!
                                Idem en volgens mij gaan die ook in waarde stijgen. Ziet er zo tijdloos uit.

                                Comment


                                • #76




                                  Is ne kameraad van mijn pa, tzijn zeer eerlijke auto's.
                                  2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                                  2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Idem en volgens mij gaan die ook in waarde stijgen. Ziet er zo tijdloos uit.
                                    Yep, goede 355's beginnen duurder en duurder te worden.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                                      Volledig gelijk maar er zijn dagen dat ik meer zin heb in appelen dan in peren en omgekeerd.
                                      Tja, kiezen is nu eenmaal ook verliezen en als je daar niet bereid toe bent dan moet je ze allebei kopen...

                                      Een 355 is natuurlijk wel al een oudere wagen, met alle voor- en nadelen. Wat je in het begin 'charme' vindt kan na een tijdje voor ergernis zorgen.
                                      Ik heb dat gezien bij mijn pa toen die een Porsche 964 kocht. Eerst was het allemaal perfect, na een tijdje begon hij zich aan steeds meer dingen te ergeren en na 1,5 jaar kon die niet snel genoeg buiten zijn.
                                      Last edited by FvDm; 10/02/2013, 17:17.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                                        Volledig gelijk maar er zijn dagen dat ik meer zin heb in appelen dan in peren en omgekeerd.

                                        Wat die onderhoudskosten betreft heb ik nu toch al geruime tijd contact met verschillende Ferrari eigenaars en garages die inderdaad allen informeren dat bij een F355 tussen de 3 à 5 jaar, afhankelijk van je rijstijl, de motor eruit moet om de distributieriem te vervangen en je dan mag rekenen op een kost van ca. 3000 à 4000 euro omdat men dan ineens een resem zaken aanpakt. Bij een F430 heb je deze kost bvb niet maar daar kost een koppeling wel 5 keer zo duur als die van een F355. Voor goedkoop onderhoud moet je in ieder geval geen Ferrari kopen.
                                        zelfs geen Ferrari hoor, met een Maserati Ghibli heb je genoeg...om 80000km moet het blok er ook uit,en dan kan je evengoed de koppeling meenemen...ik ga op onderhoud bij een Ferrari/maserati specialist L'officina overijse http://www.classiccarpassion.com/nl/...'officina.aspx

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                                          zelfs geen Ferrari hoor, met een Maserati Ghibli heb je genoeg...om 80000km moet het blok er ook uit,en dan kan je evengoed de koppeling meenemen...ik ga op onderhoud bij een Ferrari/maserati specialist L'officina overijse http://www.classiccarpassion.com/nl/...'officina.aspx
                                          Al veel positieve commentaren over gelezen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X