Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Sowieso zal ik hier achter de hoek niet met een Ferrari op onderhoud gaan, liever 100 km rijden naar een goede garagist dan 10km naar een klungelaar.
Nog niet beslist maar ik heb nog tijd, de CSL moet eerst nog verkocht worden. Ik neig wel meer en meer naar een F355.
ik wil er aan toevoegen dat Arnaud en Valerio van l'officina de ex- meestergasten zijn van Ferrari Garage Francorchamps.
Die op zichzelf begonnen zijn nadat Francorchamps zijn invoerderstitel en locatie kwijt was.
maw die mannen kennen ferrari's vanbinnen en vanbuiten.(kwamen zeer veel mensen op onderhoud destijds was een zeer grote garage 10+- bruggen geloof ik).
Vorig jaar hebben ze een F40 terug opgebouwd van bijna niks...kwestie dat ze het vertrouwen krijgen zulke zaken te mogen doen...
F355 vind ik persoonlijk mooier dan een F430, maar zoals reeds gezegd is het onderhoud meestal ook duurder.
Je moet er ook een beetje geluk mee hebben, een 430 heeft ook z'n zwakke punten, scheurtjes in de uitlaatspruitstukken krijgen ze vrijwel allemaal vroeg of laat en als je dan geen garantie meer hebt...
De 355 heeft ook problemen hiermee (en nog wel wat andere zaken), maar als je er eentje koopt waar deze zaken reeds bij vervangen zijn, kan het onderhoud nog best meevallen.
Ik zou denk ik voor de 355 gaan moest ik tussen die twee moeten kiezen, maar als de keuze iets ruimer mag zijn (en relatief betaalbaar moet blijven) is er maar één model voor mij: Challenge Stradale!!!
1. F355 heeft als enige nadeel dat de motor er uit moet voor de riemen te vervangen. Voor de rest zijn de onderdelen goedkoper dan deze van de nieuwe modellen
2. Goedkoopste qua onderhoud zou de 360 moeten zijn, de 308/328 niet meegerekend.
3. F430 is de betere auto, maar niet dezelfde charme als de F355.
Als je de remmen op een F355 vervangt door een aftermarket BBK, is dat probleem ook ineens opgelost.
Ga zeker bij een onafhankelijke garage, toch als je een 355 wil. Degene die mijn Diablo doet is één van de beste in 't land (zit in Gembloux), is zelfs gecertifieerd om op Enzo's te werken.
Ik denk dat je met allebei moet gaan rijden. Een 355 GTB kan je vinden voor een goede 40K, een 430 zit je toch al snel aan 75K en meer. Als je bijvoorbeeld je auto wil gaan gebruiken voor onder meer circuit, zou ik een 355 GTB kopen en opnieuw opbouwen met wat lekkers van bij Michelotto, van de 355 Challenge. Dan is het spel quasi bullet-proof, en kan je met een gerust hart Zolder en Francorchamps bezoeken.
Als je een 430 koopt en "pech" hebt, zit je direct met 20K of meer aan kosten. Dus persoonlijk zou ik dat eerder in de 355 steken, die meer waardevast is, maar dan in michelotto spullen, en niet in herstellingen.
Je kan ook kijken voor een 355 challenge, maar die zijn doorgaans niet straatlegaal. Tenzij je er ergens eentje kan vinden die dat wel is.
Als gewone straatwagen zou het voor mij een 355 spider zijn, manueel, TDF blue met crema interieur En een capristo uitlaat
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Resoluut de F355 wegens veel mooier. Zoals hier al vaker gezegd: één van de mooiste Ferrari's ooit, ook voor mij. Vind het trouwens een beetje vreemd waarom de 360 niet in de vergelijking is opgenomen...
Comment