Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Focus ST of Megane RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Focus ST of Megane RS

    Welke zou u kiezen.
    De nieuwe Focus ST Station ST3 in spirit blue zo goed als full option, of de Renault Megane RS Cup Redbull Racing editie. (beide als lichte vracht...)

    Beide splinternieuw en beide goed uitgerust.

    + punten Focus
    -Meer ruimte
    -hoger sleeper-gehalte
    -Mooier/beter afgewerkt interieur
    -Betere zetels
    -Ontzettende lineaire motor geen spraken van turbolag (spreek uit ervaring!)

    + punten Megane
    -Sper-differentieel en dus betere wegligging
    -Betere remmen
    -Speciale editie (is dit een meerwaarde???)
    -RS-monitor


    Ik wil hem dus dagelijks gaan gebruiken maar ook regelmatig eens een trackday mee rijden, auto's kosten nagenoeg hetzelfde op een paar 100€ na.

    Heb al veel tests gelezen en raak er echt niet uit.
    Dan wil ik super graag de focus ST, dan opeens terug de Megane RS. Wat mij een beetje afschrikt bij de Focus ST is het ontbreken van het sperdifferentieel en de ondermaatse remmen voor op circuit 296mm vs 340mm... Langs de andere kant is de Focus ST ontzettend speels en komt hij in bijna elke test als beste eruit. (niet als snelste uiteraard.

    Straks post ik nog een paar vergelijkende filmpjes van oa. Chris Harris,...
    1
    Renault Megane RS cup RB7 Red Bull editie
    48,00%
    19
    Ford Focus ST3 Clipper Spirit Blue
    51,00%
    20

  • #2
    Voor de dagelijkse inzetbaarheid zou ik voor de Focus gaan ... Als aparte track car de RS met Cup chassis en alle goodies
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

    Comment


    • #3
      waarom zou je juist voor lichtevracht kiezen.
      ombouw kost volgens mij redelijk geld en momenteel wordt de biv niet meer berekend op vermogen maar op uitstoot.
      dacht dat het voor de focus st een 445euro biv ging zijn dus ook de kop niet meer af

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
        waarom zou je juist voor lichtevracht kiezen.
        ombouw kost volgens mij redelijk geld en momenteel wordt de biv niet meer berekend op vermogen maar op uitstoot.
        dacht dat het voor de focus st een 445euro biv ging zijn dus ook de kop niet meer af
        VAA... + BTW maar 50% aftrekbaar.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
          Voor de dagelijkse inzetbaarheid zou ik voor de Focus gaan ... Als aparte track car de RS met Cup chassis en alle goodies
          Beide is geen optie..

          Comment


          • #6
            Zoals eerder al gezegd .. oppassen met lichte vrachten en VAA etc ..

            Als ze kunnen aantonen dat je de wagen privé gebruikt of dat je statuten het nut van een bestelwagen niet kunnen verantwoorden, heb je de aftrekbaarheid en de VAA nog steeds aan je been met terugwerkende kracht.

            Beide is geen optie uiteraard weet ik ook wle, maar tracken doe je eens per maand ... maar je moet de andere 30 dagen wel nog iets of wat comfortablel kunnen bollen, vandaar mijn voorkeur voor de ST.
            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

            Comment


            • #7
              Moeilijk!

              ik zou normaal gezien voor de megane gaan maar in red bull edition vind ik hem afschuwelijk,
              dus de focus st! en zeker in dit kleur!

              vorige week ook een focus station ST tegengekomn aan de ford garage in ieper, in het zwart ook zeer knap dan vallen die bumpers nog minder op!

              Comment


              • #8
                Megane zonder twijfel.

                Is zowieso beter voorzien qua motor, ophanging... en is er voor gemaakt. Zelf mee gereden als test.

                Met de ford nog niet gereden maar zover ik weet is dat niet echt een opvolger voor de RS.

                Zelf niet gekocht om de simpele reden dat ik vier deuren nodig had voor de eerstekomende 3 jaar

                Comment


                • #9
                  Tis een beetje te zien waarvoor je hem gaat gebruiken he.
                  Ben je van plan er soms mee op weekend te gaan met je gezin ofzo, dan de ST direkt.

                  Voor al de rest van de punten is de Megane de betere he. Als het puur als tracktoy is ( afgaand op de lichte vracht ) zou ik de Mégane kiezen. Komt uit elke review als de beste he. Is zelfs sneller op veel circuits dan een m135i
                  Last edited by ; 05/02/2013, 13:28.

                  Comment


                  • #10
                    Hoger sleeper gehalte ik weet het nog zo niet, je kunt een Megane RS ook discreet aankleden. Als je echter een gele neemt met zwarte velgen en rode randjes dan tja...
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                      Moeilijk!

                      ik zou normaal gezien voor de megane gaan maar in red bull edition vind ik hem afschuwelijk,
                      dus de focus st! en zeker in dit kleur!

                      vorige week ook een focus station ST tegengekomn aan de ford garage in ieper, in het zwart ook zeer knap dan vallen die bumpers nog minder op!
                      Op foto vond ik de red bull edition ook lelijk maar in echt is het echt wel een knappe bak!

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                        Zoals eerder al gezegd .. oppassen met lichte vrachten en VAA etc ..

                        Als ze kunnen aantonen dat je de wagen privé gebruikt of dat je statuten het nut van een bestelwagen niet kunnen verantwoorden, heb je de aftrekbaarheid en de VAA nog steeds aan je been met terugwerkende kracht.

                        Beide is geen optie uiteraard weet ik ook wle, maar tracken doe je eens per maand ... maar je moet de andere 30 dagen wel nog iets of wat comfortablel kunnen bollen, vandaar mijn voorkeur voor de ST.

                        Heb het wel degelijk nodig, en heb nog een andere auto privé op mijn naam staan, dus normaal gezien doe ik niks mis...
                        Als ik er dan eventueel ook nog wat reclame ophang kunnen ze al helemaal niets meer zeggen.

                        Ik denk dat ze ondertussen al genoeg wind van voren hebben gekregen sinds die nieuwe VAA regeling, zou mij sterk verbazen moesten ze de kar nu nog strakker gaan spannen...
                        Uiteraard kan je dit onmogelijk voorspellen!

                        Comment


                        • #13
                          Als je een sleeper-gehalte wil moet je maar een Kangoo kopen en die tunen naar +200PK ofzo

                          De Megane RS dus

                          Comment


                          • #14
                            voor mij de st, ben eens gaan zien om ene te kopen en voor een snelle wagen is deze zeer praktisch.
                            en er komt nog een mooie sound uit (vanbinnen)

                            Comment


                            • #15
                              Rare vergelijking. Ik zou de Megane RS eerder met de Focus RS vergeleken hebben, niet met een ST.
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Rare vergelijking. Ik zou de Megane RS eerder met de Focus RS vergeleken hebben, niet met een ST.
                                Er is nog geen nieuwe Focus RS uit, enkel het oud model en dat zuipt 12-13 liter bij normaal gebruik...
                                Focus ST = 250pk
                                Megane RS=265pk
                                Vergelijking gaat in mijn ogen dus wel degelijk op...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                  Ik wil hem dus dagelijks gaan gebruiken maar ook regelmatig eens een trackday mee rijden[...]
                                  De Ford, dus.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                                    De Ford, dus.
                                    Dus een Mégane RS met cup chassis kan je niet dagelijks gebruiken?
                                    Ik vind dat da persoonlijk nogal meevalt, ok de ford is comfortabeler ma tis niet dat ge op een plank zit in de megane...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Rare vergelijking. Ik zou de Megane RS eerder met de Focus RS vergeleken hebben, niet met een ST.
                                      Denk dat een Focus RS dan te hoog gegrepen is voor de Megane RS. De Megane heeft 2.0 turbo met 265pk en de focus een 2.5 met 305pk.
                                      Nu wat het topic betreft is het weer een moeilijke. De Focus St zal de betere allround zijn maar ik weet niet als hij dan leuk genoeg zou zijn voor regelmatige trackdays.
                                      De megane met zijn veel beter onderstel en stuurgevoel is het ideale speelgoed voor het betere bochtenwerk, dus zeker op circuit. Die mannen van Reanult Sport staan hoog aangeschreven op dat vlak. Nu wat comfort betreft zal deze een pak harder en minder rcomfortabel zijn dan de ST. Zeker met zijn CUP-chassis.
                                      Als je dat comfort wilt opgeven voor je dagelijks gebruik zou ik de magane nemen. He is build to entertain.
                                      Wil je van alles een beetje neem dan de Focus. Denk dat die ook wat handiger is met zijn 4 deuren en grotere kofferopening.
                                      Het blijft een beslissing tussen hart (Megane) en verstand (Focus). en die kan jij alleen nemen.
                                      2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                      2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                      2014 Opel Astra OPC
                                      2015 Audi TT TDI S-Line

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                        Er is nog geen nieuwe Focus RS uit, enkel het oud model en dat zuipt 12-13 liter bij normaal gebruik...
                                        Focus ST = 250pk
                                        Megane RS=265pk
                                        Vergelijking gaat in mijn ogen dus wel degelijk op...
                                        Ah. Doch, je vergeet dat het chassis hier ook komt kijken. Wat de Megane RS minder had kwa pk tegenover de vorige RS dus, compenseerde hij met een ongelofelijke wegligging. De huidige ST heeft die pk's niet... En waarschijnlijk ook al geen mooie 5 cilinder meer

                                        Dat verbruik zl bij een Megane ook wel in die richting gaan trouwens als je hem gebruikt waarvoor hij gemaakt is.
                                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                        Comment

                                        Working...
                                        X