Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Focus ST of Megane RS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
    Dus een Mégane RS met cup chassis kan je niet dagelijks gebruiken?
    Ik vind dat da persoonlijk nogal meevalt, ok de ford is comfortabeler ma tis niet dat ge op een plank zit in de megane...
    Dat kán je wel hoor, maar je moet er dan toch heel veel zin in hebben.
    Heb eens 1 dagje met zo'n Cup rondgereden, en dat werd me al gauw duidelijk.
    Geen plank, maar komt toch aardig in de buurt.
    Ik zou een Mégane RS Cup nooit als daily inzetten, wegens (gebrek aan) comfort.
    Mijn eigenste ervaring en persoonlijke mening, uiteraard.
    MaXX99 legt het hierboven goed uit, vind ik.

Comment

Comment

Comment

Geen van beide voor mij, want je kan in geen van beide een fiets kwijt of je zou die elke keer moeten (de)monteren, zelfs in lichte vracht. Ik vind het allebei ook lelijke kisten, ondanks dat ze waarschijnlijk geweldig goed rijden. Daarom ik heb ook niet gestemd. Voor dat geld koop ik mij liever een tweedehands familiewagen en een echte, tweedehands, sportwagen genre Caterham.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
            Geen van beide voor mij, want je kan in geen van beide een fiets kwijt of je zou die elke keer moeten (de)monteren, zelfs in lichte vracht. Ik vind het allebei ook lelijke kisten, ondanks dat ze waarschijnlijk geweldig goed rijden. Daarom ik heb ook niet gestemd. Voor dat geld koop ik mij liever een tweedehands familiewagen en een echte, tweedehands, sportwagen genre Caterham.

TS wou wel de clipper nemen als het de Focus betreft .... daar kan je toch een fiets in kwijt, en al zeker in lichte vracht ...
            Ik weet niet of een trekhaak kan met die centrale uitlaat, maar anders moet de TS zijn fiets maar kwijt boven op het imperiaal terwijl hij over de ring vlamt
            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Mogelijk alternatief .... vind je een Toy Corola 1.8 VVTI van 2005 ... die dingen hebben iets van een 225 pk en gaan voor niet teveel van de hand.
              Leg daar een paar goede koni's onder en je moet niet veel onderdoen voor de huidige hothatches aan een fractie van de prijs en als sleeper kan die wel tellen op die 2 uitlaten na.
              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                TS wou wel de clipper nemen als het de Focus betreft .... daar kan je toch een fiets in kwijt, en al zeker in lichte vracht ...
                Ik weet niet of een trekhaak kan met die centrale uitlaat, maar anders moet de TS zijn fiets maar kwijt boven op het imperiaal terwijl hij over de ring vlamt
                Dan is de vergelijking toch een beetje ridicuul. En een trekhaak op een auto met centrale uitlaat? Waar gaan ze die monteren? In één van de uitlaten? Fietsen op het dak? Dat hij dan maar een goed fietsrek koopt om aan G-krachten te weerstaan terwijl hij over de ring vlamt.

Comment

Dan is de vergelijking toch een beetje ridicuul. En een trekhaak op een auto met centrale uitlaat? Waar gaan ze die monteren? In één van de uitlaten? Fietsen op het dak? Dat hij dan maar een goed fietsrek koopt om aan G-krachten te weerstaan terwijl hij over de ring vlamt.
                  Dat is eigenlijk net de kracht van het Focus gamma dat ongeacht de variant (3 deurs / 5 deurs / clipper) dat de wagen ansich niet veel wijzigt, noch van gewichtsverdeling, noch van gewicht of onderstel ... vandaar dat de Focus wel een beetje voor heeft op de andere hot-'hatches' ... In clipper uitvoering is hij een mini-RS6
                  Trouwens ... jij kwam met het argument fietsen aandraven hé jakke

Comment

hahahaha, ironie sarcasme, ooit van gehoord?

Ik heb de ambities niet om mijn fiets kwijt te kunnen in mijn auto, niet dat ik niet graag fiets maar als ik dan op vakantie al eens zou fietsen dan zou ik een fiets huren.
                    Maar voor mij zijn vakantie en inspanning leveren een vrij slechte combinatie.

Comment

Trouwens ... jij kwam met het argument fietsen aandraven hé jakke
                      Touché, maar voor u is het jakkewibis (niemand noemt mij nog jakke )

Comment

ging je niet voor een GT3 of een supra?

Ik heb met geen een van de 2 ervaring, maar die focus ziet er irl echt knap uit!
                        BMW X5 45e

Comment

Touché, maar voor u is het jakkewibis (niemand noemt mij nog jakke )
                          Wees al blij dat ik nog iets van je naam gebruikt heb ... op het werk noem ik iedereen gemakelijkheidshalve Jos en Helena

OT: Hier is zo een sleeper Corola'tje : http://suchen.mobile.de/auto-inserat...171895532.html

Comment

hahahaha, ironie sarcasme, ooit van gehoord?

Ik heb de ambities niet om mijn fiets kwijt te kunnen in mijn auto, niet dat ik niet graag fiets maar als ik dan op vakantie al eens zou fietsen dan zou ik een fiets huren.
                            Maar voor mij zijn vakantie en inspanning leveren een vrij slechte combinatie.
                            Ah-ah-ah-ah, ja hoor. Maar niet iedereen weet het correct toe te passen.

Ok, je bent liever lui dan moe op vakantie. Alle respect voor. Maar dan nog is de vergelijking tussen een Focus ST en een Mégane RS bijna even belachelijk als die tussen een Focus ST Clipper en een Audi RS6.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Ik heb met geen een van de 2 ervaring, maar die focus ziet er irl echt knap uit!
                              Het gaat hier over een daily. Oftewel werkauto. Focus ST is idd 1 van de best rijdende mss wel DE best rijdende Station van het moment... Het is gewoon een super goede allrounder en ook nog eens knap om naar te kijken!

Comment

Maar dan nog is de vergelijking tussen een Focus ST en een Mégane RS bijna even belachelijk als die tussen een Focus ST Clipper en een Audi RS6.
                                zowat elk automagazine is het oneens met u

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Ja, en binnenkort komt hij hier met een poll aandraven met de keuze tussen een Abarth 500 en een Renault Twingo RS, ook allebei in lichte vracht.

Wees al blij dat ik nog iets van je naam gebruikt heb ... op het werk noem ik iedereen gemakelijkheidshalve Jos en Helena
                                  Noem mij dan maar Jos, gemakkelijkheidshalve.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                    zowat elk automagazine is het oneens met u
                                    I couldn't care less. Ik heb al wel meer onzin gelezen in automagazines. Trouwens, zijn ze het ook oneens als het over de Focus ST Clipper gaat?

Comment

Geen van beide

Comment

Ja, en binnenkort komt hij hier met een poll aandraven met de keuze tussen een Abarth 500 en een Renault Twingo RS, ook allebei in lichte vracht.

Noem mij dan maar Jos, gemakkelijkheidshalve.
                                        Hier voelt er zich ene precies in zijn gat gebeten.... Mss ff toerke gaan fietsen kunde daar uw frustratie kwijt.

Ik heb mijn huiswerk wel degelijk gemaakt, en dat is juist de reden dat ik beide tegenover elkaar stel.
                                        Ik ben iemand die graag en redelijk vaak een trackday meepikt en na het zien van die in brandstaande remmen van de focus ST vrees ik een beetje voor de prestaties van de ST op bv. Zolder, wat zowat in mijn tuin ligt...

Comment

Hier voelt er zich ene precies in zijn gat gebeten.... Mss ff toerke gaan fietsen kunde daar uw frustratie kwijt.

Ik heb mijn huiswerk wel degelijk gemaakt, en dat is juist de reden dat ik beide tegenover elkaar stel.
                                          Ik ben iemand die graag en redelijk vaak een trackday meepikt en na het zien van die in brandstaande remmen van de focus ST vrees ik een beetje voor de prestaties van de ST op bv. Zolder, wat zowat in mijn tuin ligt...
                                          Absoluut niet, maar ik heb wel de realiteitszin om te beseffen dat een woning kopen en af en toe een trackday meepikken (wat ik al met de moto heb gedaan) en een hothatch (of hotbreak) bezitten en op de baan houden niet vanzelfsprekend is voor iemand van mijn leeftijd.

Zit je nog op school dat je nog huiswerk moet maken? Zo niet, laat je je huiswerk misschien beter over aan je boekhouder. En als je toevallig een vouwfiets te koop hebt staan, ben ik eventueel wel geïnteresseerd.
                                          Last edited by ; 05/02/2013, 17:58.

Comment

Working...
                                          X