Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Focus ST of Megane RS
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenEn garde! (Dat betekent: Maak je klaar!)
Ik heb daar duidelijk in gezegd dat het een hypothetische poll is omdat deze vraag zich pas zal stellen over 1-2 jaar (hopelijk eerder...)
Voor de rest ga ik niet meer verder op je ingaan, je zal wel zien als straks een van beide voor mijn deur staat.
Maar ik snap wel dat je er mee inzit aangezien ons leeftijdsverschil zowat overeen komt met jouw mentale leeftijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk BerichtenMss is het handig omdat topic eens een keer na te lezen voor je begint te blaten.
Ik heb daar duidelijk in gezegd dat het een hypothetische poll is omdat deze vraag zich pas zal stellen over 1-2 jaar (hopelijk eerder...)
Voor de rest ga ik niet meer verder op je ingaan, je zal wel zien als straks een van beide voor mijn deur staat.
Maar ik snap wel dat je er mee inzit aangezien ons leeftijdsverschil zowat overeen komt met jouw mentale leeftijd.
Ik gun het je van harte dat je op een dag zo'n scheurijzer voor je deur zal hebben staan en dat die ook van jou (alleen) is. Maar wees gerust, ik zit er niet mee in. En ik denk eerder dat ons leeftijdsverschil zich vertaalt in het aantal centimeters doorsnede van jouw brein.
Comment
-
Focus ST, zonder twijfelen. Ik was zwaar onder de indruk bij een demo, je kan die wagen heel goed provoceren en de esp laat wel wat toe eigenlijk. Het enige mindere eraan is dat de ruimte achterin niet veel beter is dan in de gemiddelde berline. Veel minder giftig dan Fiesta ST ook, hij voelt veel gebalanceerder.
Comment
-
Hier ook ST. Sommige zijn wel overtuigd van de RS, ik niet echt. Heel goeie wagen eh maar niet voor mij. De ST daarentegen wel. Oogt ook schoner voor mij.
Maar effe tvolgende:
De vergelijking tussen de RS en de ST kan ik volgen, maar deze op het vlak van 3d -> Clipper niet.
Als je Lichte vracht wil van maken, en de ruimte toch niet nodig hebt -> 5d ST?
Als het wel gerbuikt moet worden -> Clipper en valt de RS weer af.
Ik breek de RS totaal niet af eh maar die is te Hardcore voor dagelijks gebruikBMW 118D E87 M-pack
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk BerichtenIk breek de RS totaal niet af eh maar die is te Hardcore voor dagelijks gebruiksigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk BerichtenHier ook ST. Sommige zijn wel overtuigd van de RS, ik niet echt. Heel goeie wagen eh maar niet voor mij. De ST daarentegen wel. Oogt ook schoner voor mij.
Maar effe tvolgende:
De vergelijking tussen de RS en de ST kan ik volgen, maar deze op het vlak van 3d -> Clipper niet.
Als je Lichte vracht wil van maken, en de ruimte toch niet nodig hebt -> 5d ST?
Als het wel gerbuikt moet worden -> Clipper en valt de RS weer af.
Ik breek de RS totaal niet af eh maar die is te Hardcore voor dagelijks gebruik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenEn je hebt die al es een week gehad om dit te ervaren? Ik heb al elke variant gehad met elke wieldiameter waarin ie te krijgen is en voor mij is enkel een Cup met 19inch iets te hard voor daily use. Al andere varianten (non cup 19 - cup 18 - non cup 1 zijn perfect doenbaar voor daily use...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk BerichtenIs 19inch dan zo een stuk harder? Op degene die ik ga kopen liggen die STEEV 19'ers Mss dan toch maar eens denken om een setje 18ers te kopen, wat is trouwens een mooi 18er onder de megane RS?sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenEn je hebt die al es een week gehad om dit te ervaren? Ik heb al elke variant gehad met elke wieldiameter waarin ie te krijgen is en voor mij is enkel een Cup met 19inch iets te hard voor daily use. Al andere varianten (non cup 19 - cup 18 - non cup 1 zijn perfect doenbaar voor daily use...
Men vergelijk gaat naar een Focus RS (19") en Megane RS (19"). De focus is stukken zachter dan een Megane. De Megane met 19" was echt been hard, zo heb ik het toch ervaren.
Ikzelf rij ook graag met harder afgeveerde wagens, maar dit was teveel van het goede. Was zelf storend na een tijd. Op circuit kan dit een goede keuze zijn maar voor in het dagelijkse leven, mmm nee merci.
IVM rijeigenschappen en onderstel. De Megane heeft inderdaad een goede wegligging en onderstel (valt te zien voor welk gebruik) maar de Focus (lees ford) heeft een naam hierin hoog te en dit hebben ze, mijn inziens, weer knap voor elkaar gekregen. Net als met de Focus RS +300pk enkel op de voorwielen.
Heb de 2 na elkaar getest en concludeerde hieruit dat dit bij de Ford enkel een positieve bevestiging was waarvoor ze staan (Ford) en dat Renault een grote stap voorwaarts heeft gezet.BMW 118D E87 M-pack
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk BerichtenIk kan de ruimte wel gebruiken indien mogelijk, als er meer ruimte mogelijk is zonder te moeten inboeten in wegligging zoals bij de ST het geval is dan zou ik graag van die ruimte profiteren, dat is eigenlijk dan ook wel een groot pluspunt van de focus ST, hij is nu éénmaal een stuk groter als een megane RS. Enige reden waarom Mégane RS kans maakt is omdat hij zo ontzettend efficient is op circuit, en dat wil ik er nu éénmaal ook mee gaan doen keer of 5-6 per jaar.
Nu in elk geval zijn het 2 knappe wagens die je zeker een glimlach zullen bezorgen. Succes met de keuze en met de wagen!BMW 118D E87 M-pack
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenEen fiets is voor iemand die zich geen auto kan permitteren... of voor Hollanders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk BerichtenIs ironisch bedoeld mag ik hopen
'k Zal zelfs meer zeggen: Eén van mijn oude schoolmakkers is verantwoordelijk voor de waterwegen in Vlaanderen is degene die de uiteindelijke beslissing neemt over hoe hoog we het later laten komen in de rivieren etc. Nu probeer ik die al jaren te overtuigen eerst eens veel balkjes op de rivieren te leggen dat we veel water opsparen en dan die in één nacht allemaal te lossen, kwestie dat we die gasten in het Noorden er eens uitspoelen.
Nog niet gelukt. 'k Blijft proberen met Duvel en Trappist
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenMeet the Swede. En nee, dat is dus niet ironisch bedoeld.
Wij danken u voor het vertrouwen.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenMogelijk alternatief .... vind je een Toy Corola 1.8 VVTI van 2005 ... die dingen hebben iets van een 225 pk en gaan voor niet teveel van de hand.
Leg daar een paar goede koni's onder en je moet niet veel onderdoen voor de huidige hothatches aan een fractie van de prijs en als sleeper kan die wel tellen op die 2 uitlaten na.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dice Bekijk BerichtenZijn die dan zo makkelijk te vinden ? afaik waren die 225pk ( compressor ) modellen een speciale serie aan't einde van de levenscyclus. Stock 192 pk zullen er wel genoeg zijn.
En de motor is heel heel nauw verwant aan die van de Lotus Elise dacht ik (don't shoot the messsenger), dus dat zegt toch al heel veel.Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenIn Duitsland zie ik die toch regelmatig passeren op mobile. Het leuke aan die bakskes is dat die door hun bompa-imago echte sleepers zijn, zelfs ondanks un body-kitje.
En de motor is heel heel nauw verwant aan die van de Lotus Elise dacht ik (don't shoot the messsenger), dus dat zegt toch al heel veel.
Er ligt idd een Toyota motor in de lotus elise maar daarvoor lag er een rover motor in dus dat maakt die rover modellen daarom niet super sportief... Toyota motor is trouwens stuk zwaarder als de k series van rover en of Honda...
Comment
Comment