Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dilemma

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Nieuw dilemma! Bestelbon ondertekend, maar levering pas 1ste week juli!!!
    Wat ga ik nu doen? Garage waar ik besteld heb, geeft 3500... Garage die hem gemaakt heeft, geeft 3800... maar deze wacht niet eeuwig op de auto natuurlijk. Onder normale omstandigheden zou ik dan voor die 3500 gaan omdat ik dan nog een auto tot dan heb. Maar ik vertrouw de auto niet en indien hij het toch nog begeeft in die 3.5 maanden, ga ik waarschijnlijk geen 1 van die 2 biedingen hebben. Bijkomend feit; Auto moest begin maart naar controle... Nog even blijven rijden= nog naar controle gaan..

Enfin, ik heb dus bestelbon getekend voor een Caddy Maxi 1.6 tdi DSG Dark and Cool in toffee brown met hoogteverstelling centrale armsteun voor 21000 rond. Ik kan binnen de 3 maanden nog de optie van garantieverlenging nemen van 2 naar 4jaar, dewelke 398.5euro kost en dewelke ik ook ga nemen. Het gedeelte dat ik leen (iets meer dan helft) kan ik lenen aan 1.99%
    Hij ziet er dan ongeveer zo uit
    maar dan zonder alu velgen ,zijruitje en mistlichten

Comment

kan je geen deal maken met je garage om tot de levering van je nieuwe wagen met een vervangwagen te rijden? of is dit niet mogelijk owv je handicap (speciale wagen met gas-rembedieningspaneel aan het stuur)?
      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
      2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
        kan je geen deal maken met je garage om tot de levering van je nieuwe wagen met een vervangwagen te rijden? of is dit niet mogelijk owv je handicap (speciale wagen met gas-rembedieningspaneel aan het stuur)?
        Geen aanpassing nodig, enkel automaat.
        Zij hebben wel een automaat als vervangwagen, maar voor lange termijn vragen ze 25euro/dag en aangezien we over +100dagen spreken, noem ik dit geen optie. Ik ga hem al zeker reserveren voor begin juli, want dan vertrek ik op vakantie. Ik heb ook al gedacht een Controlevrij-auto-tje van minder dan 1000euro te kopen, waar ik later dan toch nog 500 van hoop te vangen, maar dit is ook geen garantie dat ik deze periode pechvrij overbrug. Ik denk verplicht te zijn de Alhambra 3.5maandjes in bezit te houden... Vanaf een maandje voor de levering hem te koop zetten, ofzo

Comment

Keitof vooruitzicht!! VW China roept auto's terug wegens Dsg- problemen!! Ik denk dat de we-care optie van doen gaat zijn!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
            Keitof vooruitzicht!! VW China roept auto's terug wegens Dsg- problemen!! Ik denk dat de we-care optie van doen gaat zijn!!
            Ik zou daar geen conclusies aanhangen hoor, VW produceert voor specifieke markten, het zou me sterk verbazen dat die bakken identiek zijn aan de onze. Al blijft de versnellingsbak natuurlijk altijd een duur ding als er iets aan scheelt. Ik heb een manuele Golf gehad die na 4000 km een kapotte bak had, om maar te zeggen dat er geen zekerheden zijn
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Nieuw dilemma! Bestelbon ondertekend, maar levering pas 1ste week juli!!!
              Wat ga ik nu doen? Garage waar ik besteld heb, geeft 3500... Garage die hem gemaakt heeft, geeft 3800... maar deze wacht niet eeuwig op de auto natuurlijk. Onder normale omstandigheden zou ik dan voor die 3500 gaan omdat ik dan nog een auto tot dan heb. Maar ik vertrouw de auto niet en indien hij het toch nog begeeft in die 3.5 maanden, ga ik waarschijnlijk geen 1 van die 2 biedingen hebben. Bijkomend feit; Auto moest begin maart naar controle... Nog even blijven rijden= nog naar controle gaan..

Enfin, ik heb dus bestelbon getekend voor een Caddy Maxi 1.6 tdi DSG Dark and Cool in toffee brown met hoogteverstelling centrale armsteun voor 21000 rond. Ik kan binnen de 3 maanden nog de optie van garantieverlenging nemen van 2 naar 4jaar, dewelke 398.5euro kost en dewelke ik ook ga nemen. Het gedeelte dat ik leen (iets meer dan helft) kan ik lenen aan 1.99%
              Hij ziet er dan ongeveer zo uit
              maar dan zonder alu velgen ,zijruitje en mistlichten

Wat ik niet snap is het feit, ik heb namelijk ook een nieuwe wagen gekocht en de garage neemt mijne wagen over. Aangezien ik ook moet wachten op mijn nieuwe wagen, is er zo afgesproken dat ik met mijne mag blijven rijden, maar als er iets aankomt aan de wagen, technisch, motorisch...(nu een kleine nuance is dat ik nog een full omnium heb zodat bij een accident hij gewaarborgd is) zijn de kosten voor de garage, het is wel zo dat je dan niet de max prijs vangt voor de inruil maar het gemak is me ook veel waard ook omdat de wagen vanaf het tekenen van de bestelbon overgenomen is door hem. Nu ook mijn auto moest naar de keuring, hij heeft dat gedaan alsook tegelijk keuring voor verkoop omdat mijn wagen al verkocht is en hij betaald alles. Dus als je een nieuwe auto koopt gewoon duidelijk zijn en alles laten vastleggen er valt altijd heus wat te regelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                Wat ik niet snap is het feit, ik heb namelijk ook een nieuwe wagen gekocht en de garage neemt mijne wagen over. Aangezien ik ook moet wachten op mijn nieuwe wagen, is er zo afgesproken dat ik met mijne mag blijven rijden, maar als er iets aankomt aan de wagen, technisch, motorisch...(nu een kleine nuance is dat ik nog een full omnium heb zodat bij een accident hij gewaarborgd is) zijn de kosten voor de garage, het is wel zo dat je dan niet de max prijs vangt voor de inruil maar het gemak is me ook veel waard ook omdat de wagen vanaf het tekenen van de bestelbon overgenomen is door hem. Nu ook mijn auto moest naar de keuring, hij heeft dat gedaan alsook tegelijk keuring voor verkoop omdat mijn wagen al verkocht is en hij betaald alles. Dus als je een nieuwe auto koopt gewoon duidelijk zijn en alles laten vastleggen er valt altijd heus wat te regelen
                Die voorwaarden heb ik dus niet kunnen bedingen... Hij is ondertussen glansrijk door de controle en bolt dus zoals vanouds (straks ga ik er nog spijt van krijgen... NOT!!), dus zal er wel niets meer aankomen zeker tot van de zomer (oh God, i hope so!!!). 1jaartje Alhambra= 1800euro onderhouds-en herstellingskosten... K-tching!!

Comment

Ik moest nog de lening gaan regelen bij VW (goede voorwaarden aan 1.99%) deze week en na dit onderwerp heeft hij nog eens nagekeken naar de vermoedelijke leveringstijd en deze zou nu vervroegd zijn naar midden juni . Ik heb toch maar voor veiligheid de énige beschikbare automaat in bruikleen gevraagd voor begin juli mijn vakantie te doen. Onze Alhambra doet het nog steeds perfekt, maar heeft nieuwe bandjes nodig, dus blijf ik er maar gewoon mee rond de kerktoren rijden tot de nieuwe er is. Maandje voor de nieuwe ga ik hem te koop zetten voor wat m'n gevoel zegt dat hij nog waard is (4500-5000) en dan kunnen er nog eventueel nieuwe banden (enkel achter nodig) op voor controle voor verkoop. Is hij weg, dan kan ik nog wel een maandje verder... zo niet, brengen we hem gewoon binnen. Ik mag ondertussen een klein beetje steun nemen met rechter been, dus kan ik evengoed tijdje met het openbaar vervoer mezelf behelpen.
                  Grtz
                  Tom

Comment

Sinds gisteren is hij in mijn bezit!! Maandje te vroeg, dus bravo voor VW. Eerste indrukken zijn dat hij wel een beetje een stevigere voet vereist tov de Alhambra en dat ik de dsg echt wel ga moeten wennen. Later meer, want deze 2weken weer zware en belangrijke onderzoeken... Dit zet er een even een domper op!
                    Grtz
                    Tom

Comment

Nu maandje in het bezit... 2000km gereden... 6.4l/100km gemiddeld verbruik. Aangename wagen, maar wielbasis en verschil in ophanging voor/achteraan is iets minder. Soepele combinatie motor/dsg. Ik kan er niet echt veel van genieten wegens fuxxxng herval van kanker! Mag nog eens gaan vechten en ditmaal is het een vergevorderd iets... Weet niet of het nog lang mag duren, maar we maken ervan wat we kunnen...

Comment

Nu maandje in het bezit... 2000km gereden... 6.4l/100km gemiddeld verbruik. Aangename wagen, maar wielbasis en verschil in ophanging voor/achteraan is iets minder. Soepele combinatie motor/dsg. Ik kan er niet echt veel van genieten wegens fuxxxng herval van kanker! Mag nog eens gaan vechten en ditmaal is het een vergevorderd iets... Weet niet of het nog lang mag duren, maar we maken ervan wat we kunnen...
                        owh lord, sterkte maat. geef het vechten nooit of te nimmer op.

Comment

Sterkte man!!
                          BMW X5 45e

Comment

Mercikes mensen...
                            Donderdag starten de bestralingen... Fingers crossed dat dit het em even doet!! September volgen de volgende onderzoeken. Totdan afwachten, maar ik zal wel zorgen dat ik afleiding heb! Vandaag reisje extra geboekt, sé!! Vanaf september me eens gaan bezig houden met 2de ,3de ,4de en desnoods 25ste mening te gaan zoeken maar ook informeren in het buitenland naar studies/ experimenten hieromtrent. Het is een zeer uitzonderlijke (Ewing-sarcoom) ziekte die normaal enkel bij jonge adolescenten voorkomt, maar dit compliment op mijn 39ste had ik niet gewild!!

Comment

Working...
                            X