Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Master nieuwste generatie: goede keuze of toch maar niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Master nieuwste generatie: goede keuze of toch maar niet?

Hello,

ik was op zoek naar een bestelwagen met volgende criteria:

- lage tot gemiddelde kilometerstand voor die specifieke bestelwagen
    - net
    - liefst zo groot mogelijk volume, maar toch ook een aardig laadvermogen; vanuit dat standpunt heb ik een dubbele cabine (ofschoon zeker handig bij gelegenheid) uitgesloten
    - trekhaak voor minimum 3 ton
    - indien extra's ging mijn voorkeur uit naar parkeersensoren, airco, cruise control,...
    - sterke motor, versnellingsbak,... wegens lading + aanhangwagen, maar zal wel met respect behandeld worden, onderhouden en enkel door mezelf gereden
    - maar misschien bovenal: betrouwbaar

Nu hoor je over elk type/model wel ernstige en/of specifieke klachten, vaak terugkerend, maar het is moeilijk te oordelen of deze representatief zijn.

Waar ik eerst hoopte een 'koopje' te vinden, laten we zeggen tussen 8.000 en 12.000 euro excl. BTW, heb ik toch mijn zoekcriteria verbreed uit schrik een wankoop te doen. Eens ik richting een budget van grootteorde 15.000 euro of iets meer begon te neigen, had ik een voorkeur voor bijvoorbeeld Sprinters of Crafters (ook al weet ik dat die ook hun gebreken hebben).

Uiteindelijk is mijn oog toch op een Renault Master gevallen die voldoet aan al mijn criteria. Los van het feit dat de inruilwaarde na verloop van tijd misschien minder zal zijn dan bovenvermelde kandidaten, en zonder hier te willen vervallen in een merkendiscussie, is mijn vraag: heeft hier iemand relevante ervaring met de laatste versie Renault master, bij voorkeur met 2.3 dCI motor met 125 pk en manuele versnellingsbak?

Ik hoor het erg graag, sta op het punt te beslissen...

Bedankt.

Een Peugeot boxer vind ik beter.

Comment

Waarom?

Comment

Wij hebben zo een Master 2,3 125pk, weliswaar met een automatische bak in de topuitvoering en het is toch een van de beste bestelwagens waar ik al mee heb gereden. Niet overdreven springerig, rustig en comfortabel. Geen problemen mee gehad tot noch toe ... als je meer wil weten, PM me maar.
        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Als je boxer vergelijkt met master? Heb je al een periode met master gereden? Ik heb enorm veel klachten van boxer/ fiat ducato/ citroen, .. Dit zijn goede bestelwagens voor een schilder die enkel maar een pot verf en kwast moeten vervoeren (met af en toe een stellingkje en een ladder).
          Eens + 100dkm ben je beter af met vw, mercedes of renault, de laatste generatie masters zijn supergoed van kwaliteit, mooie afwerking en niet te duur. Kwaliteit en betrouwbaarheid zijn veel beter, ..

Het enige wat ik mij dan afvraag, waarom investeren in een bestelwagen okk van 15d+ als je voor 18a19+ een nieuwe hebt..

Kijk ook eens naar grote vloten, daar vind je echt niet snel boxers etc in terug wegens minder betrouwbaar op lange termijn..

Comment

Ik rijd nu ongeveer 1.5 jaar met de nieuwe master 125pk,
            en ik ben er redelijk tevreden mee, ze zijn niet de beste maar zeker niet de slechtste camionetten die je kan vinden.
            Het daschboard is een toonbeeld van hoe het niet moet in een camionet en de zetels zijn niet supercomfortabel,
            maar beide een hele verbetering tov de vorige generatie masters.
            Ook de remmen lijken niet op hun taak berekend, maar dat kan zijn omdat mijn camionet geregeld boven de 3000kg weegt.
            Maar rijdt goed en ik heb nog geen stukken gehad.
            Ik zou 125pk als minimum nemen, mijn vorige had slechts 100pk en dat was echt te weinig.

Je kan ook bij opel (en nissan?) kijken, zelfde camionette ander logo.

Comment

We hebben bij ons een Master 2.3 gehad. 400.000km gereden tot op de draad versleten maar ons nooit in de steek gelaten. Op het autosalon bij Renault langgeweest om informatie maar ze deden de moeite nog niet mij deftig te woord te staan. Heb dan een uurtje later bij Opel een Movano besteld.

Een Peugeot Boxer overweeg ik niet eens nadat ik 10 jaar geleden tot 2 maal toe een gebroken stuuras heb gehad tijdens het rijden... Geloof me zoiets is niet goed voor het vertrouwen... Master lijkt me een goede keuze.

Comment

U

Als je een betrouwbare en degelike occasie bestelwagen wil om zware aanhangwagens te trekken ---> mercedes sprinter used-1!!! Met garantie, en eerlijke prijzen
                BMW E10 1600ti 1967
                BMW E10 2002tii 1973
                BMW E30 325i sedan 1986
                BMW E36 318is cabrio 1995
                BMW E36 320i cabrio 1994
                BMW E91 318d touring 2006
                MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Working...
                X