Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bandenkeuze

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bandenkeuze

Goeiemorgen,

Februari zit er bijna op en het wordt stilaan tijd om die velgen met winterbanden te wisselen voor mijn zomervelgen met zomerbanden.
    Mijn zomerbanden zijn echter aan vervanging toe. Ik heb me al suf gesurfd maar vind eigenlijk niet wat ik zoek.

Wie heeft er positieve of negatieve ervaringen met bepaalde banden?
    Ik heb er momenteel 2 geselecteerd:

Dunlop Sport 01
    Pirelli Pzero

Mijn bandenmaat:
    Vooraan 215/40 r18
    Achteraan 245/35 r18
    Nog vermelden dat ik Runflats nodig zal hebben.

Aangezien mijn bandencentrale me heeft afgeraden om verschillende merken te monteren valt Good-Year al af want die maken geen banden in de maat die ik vooraan nodig heb.

Wat ik belangrijk vind zijn slijtage en grip. Ik ben toch van plan wat kilometertjes te rijden en ik hou ervan om mijn bochten op snelheid te nemen. Ook de grip in regenachtige omstandigheden is belangrijk. Ik leef/woon tenslotte in België.

Ik kijk uit naar jullie respons.
    Alvast bedankt.
    Last edited by ; 25/02/2013, 11:08. Reden: toevoeging

Op www.tyrereviews.com kunt ge u wat bezig houden met opzoeken welke banden voor u het beste zouden zijn, ik heb die pirelli Pzero op men originele velgen liggen en ben daar ni zo content van. Ze maken veel geluid en ge voelt elk putteke op de baan! Op zomervelgen heb ik vredestein ultrac sessenta liggen en die zijn veel comfortabeler en goed van prijs en na 25000 km zie ik bijna nog geen slijtage en heb er dan nog 20 rondjes nordschliefe mee gereden
    Last edited by ; 25/02/2013, 12:38.

Comment

Alvast bedankt Dr. Gonzo.
      Ik ben al eens gaan kijken en d'r staan inderdaad veel reviews op...
      Al kan ik moeilijk alle reviews band per band gaan nalezen hé :-)

Komiek dat jij minder tevreden bent van de Pirelli's terwijl die in sommige tests er als eerste (of bij de eersten) uitkomt.
      Grrr, dat maakt mijn keuze er nog niet makkelijker op.

Heb ondertussen ook al ontdekt dat Michelin ook geen banden maakt in mijn maat :-(

Momenteel liggen er Bridgestones onder. Heb er zelf 30.000km mee gereden, auto had 20.000km toen ik 'em kocht. Dus die zijn niet slecht geweest als ze effectief 50.000km gedaan hebben...
      Maar ik wou eigenlijk eens iets anders. Ik weet ook niet hoe de prijsverhoudingen liggen.
      Ik vermoed dat de Dunlops het goedkoopst zijn en de Pirelli's het duurst met de Bridgestones er tussen in.

Ik zal de Vredestein's eens opzoeken.

Comment

Ik heb bridgestones gehad. Beste wel een goede band vond ik.
        Momenteel heb ik continental's.

totaal geen grip, en na een kleine 20.000km zit er niet veel profiel meer op.
        BMW X5 45e

Comment

Bridgestone vind ik duurzaam alleen slecht op natte ondergrond.
          Fulda is ook ok en kost een pak minder.

Comment

Is dacht dat Michelin de sterkste is wat betreft slijtage?
            Voor de rest, kzou daar niet te veel tijd in steken, of dat ge nu Michelin, Conti, Pirelli, Dunlop steekt, allround zijn ze even sterk lijkt me.
            Wat ik zou laten; vredestein en b-merken.

Comment

Hier ligt er P-zero op de A5 in de maat 255/35/19. In de regen niet meteen de beste band.
              “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Son Bekijk Berichten
                Nog vermelden dat ik Runflats nodig zal hebben.
                Waarom absoluut Runflats?

Comment

Ik heb Goodyear Eagle F1 Asymmetric II besteld, krijgt overal lovende reviews

Comment

De goodyear eagle f1 asymmetric I heb ik op men vorige wagen gehad en waren zeer goed, de asymmetric II zullen nog wel beter zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
                      Waarom absoluut Runflats?
                      Ten eerste omdat ik geen plaats heb voor een reservewiel.
                      Ten tweede waarom ook niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                        Ik heb Goodyear Eagle F1 Asymmetric II besteld, krijgt overal lovende reviews
                        http://www.banden-popgom.be/banden-k...25-45-r17-91-y
                        Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                        De goodyear eagle f1 asymmetric I heb ik op men vorige wagen gehad en waren zeer goed, de asymmetric II zullen nog wel beter zijn!
                        De Goodyear F1 Asymmetric droeg ook mijn voorkeur weg maar aangezien Goodyear geen banden in de maat 215/40 r18 heeft, hebben ze zichzelf buitenspel gezet...

Comment

Over welke wagen gaat het trouwens?
                          BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Over welke wagen gaat het trouwens?
                            BMW 118d met M-sportpakket...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                              Dat laatste kan ik bevestigen.
                              Beste zomerband op de markt, wat mij betreft.

Comment

Ten eerste omdat ik geen plaats heb voor een reservewiel.
                                Ten tweede waarom ook niet?
                                Waarom niet: Non-RFT:
                                - Comfortabeler
                                - Goedkoper
                                - Minder rolgeluiden
                                - Minder gestuiter

Op 18 inch 118d met M-sport ophanging zou ik het toch overwegen. Maar bon er zijn al genoeg topics over RFT vs Non-RFT, zoek maar even op.

Over de merken zelf. Ben zelf wel tevreden over Dunlop. Volgende set zal waarschijnlijk ook de Goodyear F1 zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
                                  Waarom niet: Non-RFT:
                                  - Comfortabeler
                                  - Goedkoper
                                  - Minder rolgeluiden
                                  - Minder gestuiter

Op 18 inch 118d met M-sport ophanging zou ik het toch overwegen. Maar bon er zijn al genoeg topics over RFT vs Non-RFT, zoek maar even op.

Over de merken zelf. Ben zelf wel tevreden over Dunlop. Volgende set zal waarschijnlijk ook de Goodyear F1 zijn.
                                  Yax,
                                  Maar als je dan lek rijdt ben je wel geïmmobiliseerd want je hebt geen reservewiel...
                                  Desondanks apprecieer ik je input wel. Het kan altijd interessant zijn als iemand een vraagstelling op een andere manier benaderd.
                                  Je haalt interessante argumenten aan maar ik vrees dat ik niet bereid ben het risico te lopen.
                                  Ik zal eens wat topics opzoeken.

Comment

Yax,
                                    Maar als je dan lek rijdt ben je wel geïmmobiliseerd want je hebt geen reservewiel...
                                    Desondanks apprecieer ik je input wel. Het kan altijd interessant zijn als iemand een vraagstelling op een andere manier benaderd.
                                    Je haalt interessante argumenten aan maar ik vrees dat ik niet bereid ben het risico te lopen.
                                    Ik zal eens wat topics opzoeken.
                                    Ik zelf heb beste ervaringen met michelin Pilot Sport 2, en Yokohama Advan Neova.
                                    Die laatste zou ik zeker eens naar informeren best betaalbaar mooi profiel, in mijn ogen prijs/kwaliteit zowat de beste band op de markt...

Comment

ben ik de enige die er over valt dat dit waarschijnlijk niet zijn standaard maat banden is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                        ben ik de enige die er over valt dat dit waarschijnlijk niet zijn standaard maat banden is?
                                        Timmie,

Toch toch, dit is mijn originele standaard bandenmaat.
                                        Staan standaard onder BMW's 1-reeks met een M-pakket.
                                        Allé, 't is te zeggen, standaard zijn het 17" velgen, in optie heb je de 18" velgen.

Mvg.

Comment

Working...
                                        X