overschakelen naar een Non-RFT in combinatie met een herstel-set ? (compressor + herstelvloeistof)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bandenkeuze
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk BerichtenIk zelf heb beste ervaringen met michelin Pilot Sport 2, en Yokohama Advan Neova.
Die laatste zou ik zeker eens naar informeren best betaalbaar mooi profiel, in mijn ogen prijs/kwaliteit zowat de beste band op de markt...
Comment
-
225/40R18 vooraan én achteraan
of
225/40R18 vooraan en 245/35R18 achteraan
Dat is in België 100% legaal op jouw auto (jawél, alle regeltjes goed nalezen .. ik ben zo 2 x naar de keuring geweest, 2 x hebben ze gezien dat de banden "te breed" waren vooraan en 2 x hebben ze nagerekend en gezien dat die binnen de wettelijke grenzen vallen) en bovendien de meest aangename combinatie qua rijgedrag en grip. Velen hebben 't u voorgedaan, waaronder ik.
En waarom je géén runflats zou leggen? De redenen zijn legio en hebben allemaal met prestaties, rijgedrag en comfort te maken.
Runflats zijn (veel) zwaarder, veel minder comfortabel en doorgaans voelbaar minder performant. Daarom legt BMW zelf ook geen runflats op de M-modellen...
En als je dan toch bezig bent met goeie beslissingen te nemen (nl. (1) 225/245-combo en (2) geen runflats), doe dan gewoon verder op dat elan en neem nog een derde goeie beslissing, en dat is kiezen voor de Goodyear Eagle F1 Asymmetric II. De I was goed maar sleet snel, de II is op droog even goed maar duidelijk beter op 't natte (bijna van het niveau als de ContiSportContact3 en 5) en gaat naar mijn ervaring bijna dubbel zo lang mee.
En nog een bijkomstigheidje: door te kiezen voor 225/40R18 rondom in non-runflat ga je niet alleen betere banden hebben en een auto die leuker rijdt maar ook (afhankelijk van waar je koopt) nog 'es 200 à 500 EUR uitsparen.
Klaar! Geen dank.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten225/40R18 vooraan én achteraan
of
225/40R18 vooraan en 245/35R18 achteraan
Dat is in België 100% legaal op jouw auto (jawél, alle regeltjes goed nalezen .. ik ben zo 2 x naar de keuring geweest, 2 x hebben ze gezien dat de banden "te breed" waren vooraan en 2 x hebben ze nagerekend en gezien dat die binnen de wettelijke grenzen vallen) en bovendien de meest aangename combinatie qua rijgedrag en grip. Velen hebben 't u voorgedaan, waaronder ik.
En waarom je géén runflats zou leggen? De redenen zijn legio en hebben allemaal met prestaties, rijgedrag en comfort te maken.
Runflats zijn (veel) zwaarder, veel minder comfortabel en doorgaans voelbaar minder performant. Daarom legt BMW zelf ook geen runflats op de M-modellen...
En als je dan toch bezig bent met goeie beslissingen te nemen (nl. (1) 225/245-combo en (2) geen runflats), doe dan gewoon verder op dat elan en neem nog een derde goeie beslissing, en dat is kiezen voor de Goodyear Eagle F1 Asymmetric II. De I was goed maar sleet snel, de II is op droog even goed maar duidelijk beter op 't natte (bijna van het niveau als de ContiSportContact3 en 5) en gaat naar mijn ervaring bijna dubbel zo lang mee.
En nog een bijkomstigheidje: door te kiezen voor 225/40R18 rondom in non-runflat ga je niet alleen betere banden hebben en een auto die leuker rijdt maar ook (afhankelijk van waar je koopt) nog 'es 200 à 500 EUR uitsparen.
Klaar! Geen dank.
heb ze op mijn auto liggen en in het nat geraken die banden het vermogen niet deftig kwijt ( en het is niet dat ik zoveel vermogen heb ).
Mijn bridgestone waren daarin beter. En die conti's slijten ook wel serieus imo.BMW X5 45e
Comment
-
Elk zijn mening, maar de verzamelde autopers is het niet met je eens, ik evenmin (circuit-ervaring op spekgladde circuits). Veel hangt natuurlijk af van de mate van slijtage e.d. en rechtstreeks vergelijken met dezelfde auto in dezelfde omstandigheden blijft lastig (quasi onmogelijk). Qua slijtage heb ik geen ervaring met de 5, wel met de 3 en die doet dat ongeveer even goed als z'n concurrenten van toen. Het probleem van veel harder worden bij slijtage en daardoor duidelijk aan grip inboeten, zoals de CSC en de CSC2 hadden, had de CSC3 naar mijn mening niet.
Zeer goeie band, vind ik.
Comment
-
Als het echt nat nat is vond ik de grip niet goed, zullen sommige leden wel kunnen bevestigen na de rondrit van 27jan, dan was het beheerst gas geven. Maar op een vochtig 'ring of zolder was dat best goed, beter dan de bridgestones -kdacht turanza's-, Ik vind die op elk ander gebied wel beter dan de bridgestone band die ik ervoor had, zowel op grip op het droge, geluid, uitzicht, mss een iets hoger verbruik maar dat ook het gedacht zijn.
Ik heb er nu een dikke 20.000km mee gereden en ik heb iets van een 3mm profiel over..
Ieder zijn ding natuurlijkBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Son Bekijk BerichtenYax,
Maar als je dan lek rijdt ben je wel geïmmobiliseerd want je hebt geen reservewiel...
Desondanks apprecieer ik je input wel. Het kan altijd interessant zijn als iemand een vraagstelling op een andere manier benaderd.
Je haalt interessante argumenten aan maar ik vrees dat ik niet bereid ben het risico te lopen.
Ik zal eens wat topics opzoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten225/40R18 vooraan én achteraan
of
225/40R18 vooraan en 245/35R18 achteraan
Dat is in België 100% legaal op jouw auto (jawél, alle regeltjes goed nalezen .. ik ben zo 2 x naar de keuring geweest, 2 x hebben ze gezien dat de banden "te breed" waren vooraan en 2 x hebben ze nagerekend en gezien dat die binnen de wettelijke grenzen vallen) en bovendien de meest aangename combinatie qua rijgedrag en grip. Velen hebben 't u voorgedaan, waaronder ik.
En waarom je géén runflats zou leggen? De redenen zijn legio en hebben allemaal met prestaties, rijgedrag en comfort te maken.
Runflats zijn (veel) zwaarder, veel minder comfortabel en doorgaans voelbaar minder performant. Daarom legt BMW zelf ook geen runflats op de M-modellen...
En als je dan toch bezig bent met goeie beslissingen te nemen (nl. (1) 225/245-combo en (2) geen runflats), doe dan gewoon verder op dat elan en neem nog een derde goeie beslissing, en dat is kiezen voor de Goodyear Eagle F1 Asymmetric II. De I was goed maar sleet snel, de II is op droog even goed maar duidelijk beter op 't natte (bijna van het niveau als de ContiSportContact3 en 5) en gaat naar mijn ervaring bijna dubbel zo lang mee.
En nog een bijkomstigheidje: door te kiezen voor 225/40R18 rondom in non-runflat ga je niet alleen betere banden hebben en een auto die leuker rijdt maar ook (afhankelijk van waar je koopt) nog 'es 200 à 500 EUR uitsparen.
Klaar! Geen dank.
Comment
-
Idd schitterend advies van gTa.
Moet toch even iets kwijt over die runflats. Op mijn mini en vorige bmw's er steeds gehad bij aankoop. Ronduit krengen om mee te rijden
Heb ze ook altijd snel door normale banden gewisseld. Konden er niet snel genoeg af.
Op mijn nieuwe zaten terug runflats. Bridgestone Potenza S001. Dus zag de bui weeral hangen. Maar wat een zalige banden zijn dat! Vind ze bijna, eigenlijk zelfs even, comfortabel als non-runflat. Er is toch wel vooruitgang geboekt.
Ik weet niet of ik ze zou opnieuw zou kopen als ze versleten zijn, maar het is geen straf meer om mee te rijden.Last edited by cooper s; 26/02/2013, 21:53.
Comment
-
Ik heb Continental SportConact3 225/45/17 vooraan - 245/40/17 achteraan.
Ze bieden zoveel grip tijdens de zomer, je zou bochten met veel hogere snelheid durven pakken.
Op natwegdek durven ze soms wel eens slippen als je diezelfde bocht probeert te pakken tegen zelfde snelheid op droogwegdek,
bij normaal rijgedrag zijn ze perfect. Ze zijn nie bedoeld om gereden te worden dichtbij vriestemperaturen maar ik heb daar geen problemen mee met normaal rijgedrag.
Overslijtage kan ik nie veel zeggen ik heb ze nog maar voor 12500 km~ (+vorig eigenaar voor weet niet hoeveel)
Op sneeuw zijn ze zoals verwacht hooploos.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk BerichtenBedoelt ge de yokohama Advan Neova AD 08? Hebt gij daar ervaring mee? Kzou deze ook willen laten steken maar omdat het bijna een semi-slick is heb ik wat bang voor de slijtage en het comfort!
Wat mij ook opvalt is dat deze band in de regen nog steeds ontzettend goede grip geeft!!
Aquaplanning weet hij dan weer minder goed te verwerken maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat het bij mij 285 sloefkes zijn achteraan...
Ik zou zeggen niet twijfelen en zeker er voor gaan, je zal er geen spijt van hebben!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten225/40R18 vooraan én achteraan
of
225/40R18 vooraan en 245/35R18 achteraan
Dat is in België 100% legaal op jouw auto (jawél, alle regeltjes goed nalezen .. ik ben zo 2 x naar de keuring geweest, 2 x hebben ze gezien dat de banden "te breed" waren vooraan en 2 x hebben ze nagerekend en gezien dat die binnen de wettelijke grenzen vallen) en bovendien de meest aangename combinatie qua rijgedrag en grip. Velen hebben 't u voorgedaan, waaronder ik.
En waarom je géén runflats zou leggen? De redenen zijn legio en hebben allemaal met prestaties, rijgedrag en comfort te maken.
Runflats zijn (veel) zwaarder, veel minder comfortabel en doorgaans voelbaar minder performant. Daarom legt BMW zelf ook geen runflats op de M-modellen...
En als je dan toch bezig bent met goeie beslissingen te nemen (nl. (1) 225/245-combo en (2) geen runflats), doe dan gewoon verder op dat elan en neem nog een derde goeie beslissing, en dat is kiezen voor de Goodyear Eagle F1 Asymmetric II. De I was goed maar sleet snel, de II is op droog even goed maar duidelijk beter op 't natte (bijna van het niveau als de ContiSportContact3 en 5) en gaat naar mijn ervaring bijna dubbel zo lang mee.
En nog een bijkomstigheidje: door te kiezen voor 225/40R18 rondom in non-runflat ga je niet alleen betere banden hebben en een auto die leuker rijdt maar ook (afhankelijk van waar je koopt) nog 'es 200 à 500 EUR uitsparen.
Klaar! Geen dank.
Op de site van Goodyear kan je je bandenmaat zoeken aan de hand van je voertuig.
In mijn geval: BMW - 1 reeks - model E81/E87 - 118d
En dan kan je zien welke bandenmaat op deze auto ligt.
Vooraan: 215/40 R18
Achteraan: 245/35 R18
Kan ik zomaar op mijn huidige velgen bredere banden leggen?
Ik geloof inderdaad dat iets betere banden een betere combinatie zijn qua rijgedrag en grip. Maar ik heb er nooit bij stil gestaan om vooraan bredere banden te leggen....
BMW legt zelf geen runflats op de M-modellen?
Volgende week wordt onze nieuwe 320 touring mét M-pakket geleverd mét runflats.....
Trouwens, mijn 1-reeks werd ook standaard geleverd op de 18" runflats.
Over je argumenten waarom geen runflats wil ik niet discussiëren. Daar heb je overschot van gelijk. Desondanks gaat mijn voorkeur uit naar de runflats. Ik ga niet op circuits rijden, ik kén het huidige rijgedrag van mijn auto en dat bevalt me prima én de runflats voldoen perfect aan mijn eisen qua rijgedrag en comfort.
Waarschijnlijk ben ik minder veeleisend dan jij.:-)
Daarnaast vind ik een 245/35 achteraan wel "vetter" staan dan een 225/40 of 215/40.... En schoonheid heeft nu eenmaal z'n prijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenM-modellen zijn de 1M, M3, M5,...
Boven budget
Comment
-
Ik ben fan van Bridgestone Potenza's (ik denk dat ik de RE050A heb), niet de meest gripperige band in de regen, maar de feedback is fantastisch.
Op reviews afgaande vinden sommige mensen ze niet goed daarvoor (omdat je de weg voelt), ze vinden ze ondersturen (totaal geen last van, maar ik ben wel heel gevoelig voor mijn voortrein) of ze hebben hoge slijtage. (ook vreemd: mijn achterste hebben nu 50K km en zijn aan vervanging toe(2-3mm), de voorste hebben nog 6mm, die kunnen dus naar achteren)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk BerichtenOp www.tyrereviews.com Op zomervelgen heb ik vredestein ultrac sessenta liggen en die zijn veel comfortabeler en goed van prijs en na 25000 km zie ik bijna nog geen slijtage en heb er dan nog 20 rondjes nordschliefe mee gereden
Slechtste banden ooit waren standaard banden van de scirocco: continental contactsport 5, haden niks grip op natte baan en sleten gelijk zot!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk BerichtenBeste band die ik ooit gehad heb, goeie grip op droog en nat. En pak goedkoper dan de grote merken...
Slechtste banden ooit waren standaard banden van de scirocco: continental contactsport 5, haden niks grip op natte baan en sleten gelijk zot!BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenIk ben fan van Bridgestone Potenza's (ik denk dat ik de RE050A heb), niet de meest gripperige band in de regen, maar de feedback is fantastisch.
Op reviews afgaande vinden sommige mensen ze niet goed daarvoor (omdat je de weg voelt), ze vinden ze ondersturen (totaal geen last van, maar ik ben wel heel gevoelig voor mijn voortrein) of ze hebben hoge slijtage. (ook vreemd: mijn achterste hebben nu 50K km en zijn aan vervanging toe(2-3mm), de voorste hebben nog 6mm, die kunnen dus naar achteren)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Son Bekijk BerichtenTen eerste omdat ik geen plaats heb voor een reservewiel.
Ten tweede waarom ook niet?. Doe ik ook, kan ik lekker met veel goedkopere Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 bandjes rijden (momenteel prijzen aan het vragen), die bovendien ook nog comfortabeler en stiller zijn.
Op 15 jaar rijden en doorgaans 50K+ per jaar heb ik welgeteld twee maal een lekke band gehad: 1x een 'trage' (zat spijkertje in) waarmee ik nog van de Franse Alpen tot thuis kunnen rijden ben, en één keer een 'echte' met winterbanden na wat gek doen op een parking (RWD). En ook toen ben ik nog tot de bandencentrale gesukkeld. M.a.w. ik riskeer het er wel op.
Comment
-
Na jullie informatie gelezen te hebben, heb ik nog wat op het internet gezocht en rond gekeken en hierop mijn beslissing gebaseerd.
Ik had een aantal regels waar ik niet kon of wou van afwijken.
1. De bandenmaat.
Gta opperde om vooraan bredere banden te leggen omwille van extra grip, meer comfort en een beter rijgedrag. Dat hij een punt heeft, daar twijfel ik niet aan.
Maar ik had geen zin om bredere banden te leggen, 215/40 volstaat.
2. Runflat.
Na 25j rijervaring heb ik nog nooit een lekke band gehad. Dus je kan je de vraag stellen, waarom runflats?
Wel ja, ik neem het risico niet graag om lek te staan. Je kan inderdaad een compressorke en een herstelkit in je auto leggen, voor mij hoeft het niet.
Hierdoor werd mijn keuze beperkt tot een paar merken.
Pirelli, Bridgestone, en Dunlop. In de zogenaamde b-merken had ik helemaal geen zin.
Dus heb ik gekozen voor de Pirelli Pzero runflat, een investering van 1000 euro. Waarschijnlijk zijn er betere alternatieven, waarschijnlijk ook slechtere.
Toch iedereen bedankt voor het advies en de moeite om te antwoorden.
Comment
Comment