Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kale X3 of full-option CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kale X3 of full-option CX-5

Op het gemak al een keertje aan het uitkijken wat dit najaar de opvolger kan zijn van m'n Galaxy. Hoewel monovolumes mij nog altijd het meest praktisch lijken kijk ik toch even naar mogelijkheden in de categorie SUV's:

Kale BMW X3 sDrive18d

Full option Mazda CX-5 Sport 4WD

Er staan nog wel andere SUV's op lijstje (XC60, santa fee, outlander ...) maar deze twee spreken me momenteel sterk aan en zijn uitersten tussen kiezen uit 'premium' of 'meer gadgets'
    88
    Kale BMW X3 sDrive18d
    11,36%
    10
    Full option Mazda CX-5 Sport 4WD
    88,64%
    78

Easy choice, de Mazda natuurlijk.

Comment

Inderdaad, poepsimpel

Comment

Beetje kort door de bocht eh. Hangt er hoofdzakelijk vanaf of ge liever een beemer hebt of iets anders me dunkt. En hoe belangrijk al die opties voor jezelf zijn. Compromissen sluiten maw.
        VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
          Beetje kort door de bocht eh. Hangt er hoofdzakelijk vanaf of ge liever een beemer hebt of iets anders me dunkt. En hoe belangrijk al die opties voor jezelf zijn. Compromissen sluiten maw.
          Ja dat is idd waarom ik deze vraag stel. Wat denkt de gemiddelde forumbezoeker ervan. Overstappen van een monovolume naar een SUV zou in mijn geval vooral gedreven zijn door de look en uitstraling. Binnen deze motivatie past de BMW volgens mij net iets beter. Hoewel Xenon, sierstrips, ... de fraai uitziende CX-5 ook wel extra cachet kunnen geven...

Wat de 'gadgets' betreft kijk vooral naar wat ik nu heb (en ook op de Mazda zitten ) en nuttig vind:

Cruise control : zit op beide wagens dus geen topic
          Bluetooth : zit op beide wagens dus geen topic
          Electrische zetels (gelinkt aan sleutel): zeker handig want ik en m'n vrouw hebben een totaal andere zithouding (maar in onze tweede wagen gaat het mechanisch systeem ook perfect hoor)
          Ingebouwde GPS: zeker handig (voor een paar honderd euro heb je een draagbaar dingetje, maar dat is toch wel wat omslachtiger).
          Parkeer sensoren: handig - zeker m'n vrouw dringt daar op aan
          Leder: heeft voor mij persoonlijk toch wel een beduidende meerwaarde
          Automatische ruitenwissers, lichten:handig maar hoeft voor mij niet echt

Weet iemand trouwens of er een goedkopere trekhaak te verkrijgen is op de X3 dan de 1225 euro kostende electrische wegklapbare trekhaak?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
            Ja dat is idd waarom ik deze vraag stel. Wat denkt de gemiddelde forumbezoeker ervan. Overstappen van een monovolume naar een SUV zou in mijn geval vooral gedreven zijn door de look en uitstraling. Binnen deze motivatie past de BMW volgens mij net iets beter. Hoewel Xenon, sierstrips, ... de fraai uitziende CX-5 ook wel extra cachet kunnen geven...

Wat de 'gadgets' betreft kijk vooral naar wat ik nu heb (en ook op de Mazda zitten ) en nuttig vind:

Cruise control : zit op beide wagens dus geen topic
            Bluetooth : zit op beide wagens dus geen topic
            Electrische zetels (gelinkt aan sleutel): zeker handig want ik en m'n vrouw hebben een totaal andere zithouding (maar in onze tweede wagen gaat het mechanisch systeem ook perfect hoor)
            Ingebouwde GPS: zeker handig (voor een paar honderd euro heb je een draagbaar dingetje, maar dat is toch wel wat omslachtiger).
            Parkeer sensoren: handig - zeker m'n vrouw dringt daar op aan
            Leder: heeft voor mij persoonlijk toch wel een beduidende meerwaarde
            Automatische ruitenwissers, lichten:handig maar hoeft voor mij niet echt

Weet iemand trouwens of er een goedkopere trekhaak te verkrijgen is op de X3 dan de 1225 euro kostende electrische wegklapbare trekhaak?
            Ik vind daar nog maar weinig gadgets in terug in die lijst om eerlijk te zijn Daar mag gerust nog een achteruitrijcamera, xenon en open dak bij voor mij en dat zijn allemaal nog nuttige zaken. Gadgets zijn meer zaken zoals een HUD in mijn ogen.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Is een jonge occasie geen optie voor u?
              Zo kan je misschien het beste van de 2 werelden combineren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Ik vind daar nog maar weinig gadgets in terug in die lijst om eerlijk te zijn Daar mag gerust nog een achteruitrijcamera, xenon en open dak bij voor mij en dat zijn allemaal nog nuttige zaken. Gadgets zijn meer zaken zoals een HUD in mijn ogen.
                What's in the name. Je heb het niet echt nodig om van A naar B te rijden... . achteruitrijcamera zit standaard op de CX-5 sport dacht ik, xenon en een open dak zijn opties die normaal nog binnen budget vallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                  Binnen de firmawagen procedure: max 1j en max 20k km.

Comment

+1, dit was ik ook net aan het denken
                    Ik zou de volvo xc60 wel verkiezen boven de mazda.
                    De volvo is trouwens een stukje goedkoper dan de X3.
                    2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

Binnen de firmawagen procedure: max 1j en max 20k km.
                      bijvoorbeeld:

klik!

Comment

We hebben thuis zo'n Volvo XC60 met quasi alle opties en we zijn daar toch zeer tevreden van.
                        Heeft nu net een facelift gekregen ook, wat de auto er hoogstwaarschijnlijk niet slechter op gemaakt zal hebben.

Ook al zou ik zeker eens kijken naar auto's van <1j en <20kkm..

Comment

Uiteraard de Mazda natuurlijk. Tenzij imago en status danig belangrijk voor je zijn dat het al de rest overstijgt.

Comment

bijvoorbeeld:

klik!
                            Idd die zou ik wel willen. Maar een kale X3 met metaalkleur en trekhaak kost +/-38500 en daar gaat nog de fleetkorting vanaf. Dan is 44k toch wel een flink stuk boven budget.

Comment

Idd die zou ik wel willen. Maar een kale X3 met metaalkleur en trekhaak kost +/-38500 en daar gaat nog de fleetkorting vanaf. Dan is 44k toch wel een flink stuk boven budget.
                              Welja, 't is nu niet dat ik het budget kende hé

Ik ga ander toch ook liever voor wat extra comfort en uitrusting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quill Bekijk Berichten
                                We hebben thuis zo'n Volvo XC60 met quasi alle opties en we zijn daar toch zeer tevreden van.
                                Heeft nu net een facelift gekregen ook, wat de auto er hoogstwaarschijnlijk niet slechter op gemaakt zal hebben.

Ook al zou ik zeker eens kijken naar auto's van <1j en <20kkm..
                                Ja de Volvo lijkt de gulden middenweg. Mijn schoonvader heeft jaren in Gent en Göteborg gewerkt en zou dit zeker toejuichen. BMW is voor hem een beetje als de vijand . Ford en Mazda zijn aanvaardbaar want daar heeft hij nog mee samengewerkt.

Comment

Het idee van een tweedehands te mogen nemen voor een bedrijfswagen leek mij op het eerste zicht leuk, maar als je de fleetkorting in rekening brengt zal het prijsvoordeel van een tweedehands waarschijnlijk weg zijn besef ik nu.

Ik zou ook zeker de Volvo overwegen in deze klasse.
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                    Uiteraard de Mazda natuurlijk. Tenzij imago en status danig belangrijk voor je zijn dat het al de rest overstijgt.
                                    als je het zo hard stelt... is het nemen van leer, xenon, achteruitrijcamera, opendak, enz ook niet meer imago dan praktische toegevoegde waarde?

Comment

als je het zo hard stelt... is het nemen van leer, xenon, achteruitrijcamera, opendak, enz ook niet meer imago dan praktische toegevoegde waarde?
                                      Als je veel tijd in je wagen spendeert is het dat absoluut niet in mijn ogen. Niemand ziet dat je die camera hebt bijvoorbeeld, maar het is wel een heel handig iets om te parkeren en vooral in combinatie met een trekhaak. Mijn Touran heeft veel van die "gadgets" maar de impact op ons imago van de goedkopere A4 op onze oprit is toch vele malen groter
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Het idee van een tweedehands te mogen nemen voor een bedrijfswagen leek mij op het eerste zicht leuk, maar als je de fleetkorting in rekening brengt zal het prijsvoordeel van een tweedehands waarschijnlijk weg zijn besef ik nu.

Ik zou ook zeker de Volvo overwegen in deze klasse.
                                        De tweedehands mogelijkheid is in onze procedure opgenomen opdat er ooit iemand een mooie showroom/demo wagen op de kop kon tikken. Maar per gereden km gaat er ook nog een beetje budget af. In veel gevallen is het dus niet interessant tenzij je wat geluk hebt. Ik vrees trouwens dat het in de firma niet echt warm onthaald zou worden moest ik een auto kiezen van een tweedehands handelaar waarvan je niet weet wat ermee gebeurd is. Een auto van de vertrouwde lokale dealers is meer de bedoeling.

Zoals gezegd, de volvo is zeker een optie. Maar ik wilde hier even de uitersten t.o.v. elkaar uitspelen.
                                        Last edited by geerto; 03/05/2013, 12:37.

Comment

Working...
                                        X