Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kale X3 of full-option CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Voor mij is de Mazda ook gewoon veel mooier dan de BMW, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Ga eens met beide auto's rijden, is mijn advies, en maak dan je keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
      Voor mij is de Mazda ook gewoon veel mooier dan de BMW, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Voila, ga met beide rijden en maak dan uw keuze.
      Kan zeer ontnuchterend werken een testrit...of verrassend.
      Na zo een testrit kan er al een auto radicaal afvallen . Spaart u weken aan twijfelen en carconfigurators runnen

Comment

Dat is zeker de bedoeling. Maar zoals in mijn openingtopic geschreven het is nog een beetje te vroeg om de garage te ambeteren. Trouwens een rijkelijk uitgevoerde Galaxy staat ook nog hoog op het kanshebbers lijstje (zeker bij mijn vrouw) maar dat is een andere discussie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bleet Bekijk Berichten
          .... Spaart u weken aan twijfelen en carconfigurators runnen
          Mijn vrouw doet graag window-shopping en ik carconfigurators runnen... ieder z'n hobby. maakt deel uit van het plezier een nieuwe auto te mogen kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
            Mijn vrouw doet graag window-shopping en ik carconfigurators runnen... ieder z'n hobby. maakt deel uit van het plezier een nieuwe auto te mogen kiezen.
            Herkenbaar...mijn vrouw wordt ook altijd gek, als ik al anderhalf jaar voor't aflopen van mijn contract allerlei configuraties begin te tonen ;-)

Comment

Dat is zeker de bedoeling. Maar zoals in mijn openingtopic geschreven het is nog een beetje te vroeg om de garage te ambeteren. Trouwens een rijkelijk uitgevoerde Galaxy staat ook nog hoog op het kanshebbers lijstje (zeker bij mijn vrouw) maar dat is een andere discussie.
              Nu ik denk dat ford nu niet zo een slimme keuze is met de sluiting van Genk, nu een firmawagen maakt het niet uit maar ik denk dat de kwaliteit van de wagens die daar nog van de band rollen niet meer de kwaliteit hebben van een jaar geleden.
              Nu ingeval buiten mzada hebben kia en hyundai ook leuke alternatieven nu ingeval zoals reeds vermeld zal zelf testrijden het meeste uitsluitsel brengen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                Nu ik denk dat ford nu niet zo een slimme keuze is met de sluiting van Genk, nu een firmawagen maakt het niet uit maar ik denk dat de kwaliteit van de wagens die daar nog van de band rollen niet meer de kwaliteit hebben van een jaar geleden.
                Nu ingeval buiten mzada heeft kia en hyundai ook leuke alternatieven nu ingeval zoals reeds vermeld zal zelf testrijden zal het meeste uitsluitsel brengen.
                Toen de nieuwe santa fee op de proppen kwam was ik in de wolken. Maar zelfs met de leuke fleetkorting is enkel een basisversie haalbaar. De CO2 vriendelijkere en beter uitgeruste 'Blue drive' valt jammer genoeg helemaal buiten budget.

De sportage en ix35 ga ik zeker eens bekijken maar ik vrees een beetje voor de ruimte (3 tieners op de achterbank).
                Last edited by geerto; 03/05/2013, 14:26. Reden: ix35 ipv ix30

Comment

als je het zo hard stelt... is het nemen van leer, xenon, achteruitrijcamera, opendak, enz ook niet meer imago dan praktische toegevoegde waarde?
                  Aan elk van die opties kan ik wel een functioneel voordeel linken. Al zullen zulke opties door sommige mensen, en vooral bij bepaalde merken, eerder omwille van het imago en/of de status aangevinkt worden. Maar een optie (en bij uitbreiding geldt dit voor alles) is volgens mij enkel zijn geld waard afhankelijk van hoeveel gebruik je er van maakt. Xenon koplampen voor iemand die 95% tss zonsopgang en zonsondergang rijdt is naar mijn mening de moeite niet om er €1000 of meer voor neer te tellen.
                  Ik moet ook altijd hard lachen met de cabrio-rijders die in 95% van de gevallen met het dak toe rijden: of wel is het te koud, ofwel is het te warm... Die geven dan €5000 of meer uit bovenop een vergelijkbaar model met vast dak om er nauwelijks gebruik van te maken. Compleet ridicuul in mijn ogen. Uiteraard doet ieder wat hij/zij wil met zijn/haar geld, maar ik kan er met mijn verstand niet altijd bij. Dit kan natuurlijk ook eventueel liggen aan een gebrek van dat laatste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bleet Bekijk Berichten
                    Voila, ga met beide rijden en maak dan uw keuze.
                    Kan zeer ontnuchterend werken een testrit...of verrassend.
                    Na zo een testrit kan er al een auto radicaal afvallen . Spaart u weken aan twijfelen en carconfigurators runnen
                    Dat is goed gesproken, gasten. Jullie verdienen een pluim.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                      Aan elk van die opties kan ik wel een functioneel voordeel linken. Al zullen zulke opties door sommige mensen, en vooral bij bepaalde merken, eerder omwille van het imago en/of de status aangevinkt worden. Maar een optie (en bij uitbreiding geldt dit voor alles) is volgens mij enkel zijn geld waard afhankelijk van hoeveel gebruik je er van maakt. Xenon koplampen voor iemand die 95% tss zonsopgang en zonsondergang rijdt is naar mijn mening de moeite niet om er €1000 of meer voor neer te tellen.
                      Ik moet ook altijd hard lachen met de cabrio-rijders die in 95% van de gevallen met het dak toe rijden: of wel is het te koud, ofwel is het te warm... Die geven dan €5000 of meer uit bovenop een vergelijkbaar model met vast dak om er nauwelijks gebruik van te maken. Compleet ridicuul in mijn ogen. Uiteraard doet ieder wat hij/zij wil met zijn/haar geld, maar ik kan er met mijn verstand niet altijd bij. Dit kan natuurlijk ook eventueel liggen aan een gebrek van dat laatste.
                      Ik begrijp je redenering en als ik deze volg dan moet ik zelf geen SUV overwegen want die geeft in mijn ogen geen enkel praktisch voordeel tov een monovolume. Mja, het lijkt me toch leuk eens een SUV te hebben...

Comment

Ik begrijp je redenering en als ik deze volg dan moet ik zelf geen SUV overwegen want die geeft in mijn ogen geen enkel praktisch voordeel tov een monovolume. Mja, het lijkt me toch leuk eens een SUV te hebben...
                        Bij die Mazda heb je tenminste wel het voordeel van vierwielaandrijving, iets wat je bij bepaalde monovolumes ook terug vindt, maar niet bij Ford.

Comment

Bij die Mazda heb je tenminste wel het voordeel van vierwielaandrijving, iets wat je bij bepaalde monovolumes ook terug vindt, maar niet bij Ford.
                          Ja de sneeuw afgelopen winter was een goeie hulp om mijn vrouw wat milder te stemmen en een SUV in overweging te nemen.

Comment

Ja de sneeuw afgelopen winter was een goeie hulp om mijn vrouw wat milder te stemmen en een SUV in overweging te nemen.
                            In zo'n omstandigheden is winterbanden met FWD beter dan zomerbanden met 4WD. Ben zo ooit op de parking van een skistation bijna ter plekke blijven staan met een Audi A4 Avant 3.0TDI Quattro op zomerbanden. Winterbanden met 4WD is natuurlijk het summum. En dat hoeft dan voor mij niet per sé een SUV te zijn, integendeel.

Comment

Eens even overlopen. Zijn er voordelen van de BMW?
                              - euhm
                              - tja
                              - ah ja, het lijkt toffer op de golfclub, maar ook daar is een X3 willen maar niet kunnen

Zijn er voordelen van de Mazda
                              - mooier (subjectief)
                              - ruimer, veel ruimer
                              - beter uitgerust
                              - betrouwbaar
                              - zuiniger
                              - zei ik al mooier, ruimer, beter uitgerust?

Moeilijke keuze....
                              KLIK |&| KLAK

Comment

In zo'n omstandigheden is winterbanden met FWD beter dan zomerbanden met 4WD. Ben zo ooit op de parking van een skistation bijna ter plekke blijven staan met een Audi A4 Avant 3.0TDI Quattro op zomerbanden. Winterbanden met 4WD is natuurlijk het summum. En dat hoeft dan voor mij niet per sé een SUV te zijn, integendeel.
                                Vorig jaar werd beslist dat al onze firmawagens van winterbanden voorzien zouden worden. Maar doordat het voor mijn Galaxy de laatste winter was hebben ze deze overgeslagen.... en nog nooit een winter gehad met zoveel sneeuw. Ik voelde me soms lid van het Costaricaans bobslee team

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                  Eens even overlopen. Zijn er voordelen van de BMW?
                                  - euhm
                                  - tja
                                  - ah ja, het lijkt toffer op de golfclub, maar ook daar is een X3 willen maar niet kunnen

Zijn er voordelen van de Mazda
                                  - mooier (subjectief)
                                  - ruimer, veel ruimer
                                  - beter uitgerust
                                  - betrouwbaar
                                  - zuiniger
                                  - zei ik al mooier, ruimer, beter uitgerust?

Moeilijke keuze....
                                  Ben je mazda verdeler? Kun je een goeie prijs geven?

Hoe komt het dat de X3 nog verkocht raakt?

Comment

Ben je mazda verdeler? Kun je een goeie prijs geven?

Hoe komt het dat de X3 nog verkocht raakt?
                                    In veel gevallen omdat die een blauwe propeller als logo heeft. Voor veel mensen is dat het belangrijkste en moet het niet meer of beter zijn. Die gaan zelfs niet verder zoeken... Niet dat de X3 daarom een slechte auto is hoor, maar voor die mensen misschien wel een 'verkeerde' keuze.

Comment

Als je toch van een Galaxy komt, mss ook eens de nieuwe Kuga overwegen. Is mss niet meer zo hip als zijn voorganger, maar toch nog hipper dan een monovolume, en prijs/gebodene, ook wel een topper.

Comment

Als je toch van een Galaxy komt, mss ook eens de nieuwe Kuga overwegen. Is mss niet meer zo hip als zijn voorganger, maar toch nog hipper dan een monovolume, en prijs/gebodene, ook wel een topper.
                                        inderdaad er is veel keuze in het segment (meer dan in het segment grote monovolume). Ford heeft me trouwens erg verrast met de degelijkheid van mijn huidige Galaxy en ook over de service van de dealer ben ik super te vreden (hoewel m'n auto met uitzondering van onderhoud bijna nooit de garage heeft gezien).

Comment

De sportage en ix35 ga ik zeker eens bekijken maar ik vrees een beetje voor de ruimte (3 tieners op de achterbank).
                                          Ga dan zeker ook maar eens een SUV testen met die 3 kinderen mee Ik vrees dat sommige van die SUV's ruimer lijken dan ze zijn, zeker op die achterbank.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X