Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kale X3 of full-option CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
    BMW biedt dus nep-leer aan en beweert een premium-merk te zijn? Oh, ik begrijp het: De klant wil misschien nog liever in een BMW met nep-leer gezien worden dan in een 'niet-premium'-merk met ècht leder. Je kan het de constructeur natuurlijk niet kwalijk nemen, maar hoe belachelijk zijn die klanten dan...
    Ik begrijp je standpunt maar weinig mensen kunnen een auto shoppen zonder een beperking qua budget.
    En dan zijn er mensen die misschien liever, voor hetzelfde geld, kiezen voor nepleer en andere leuke opties nemen waar ze meer belang aan hechten, dan aan echt leer.
    Of BMW biedt dit misschien aan als vegetarisch alternatief ;-)
    KLIK |&| KLAK

Comment

Mijn standpunt is dat je dan misschien beter opteert voor een ander merk, waar je echt leder plus de andere leuke opties in je budget krijgt.

Comment

Als leder inderdaad belangrijker voor je is dan achterwielaandijving, om maar iets te zeggen. Maar dan vind ik het ook maar vreemd om een BMW te kopen, koop dan maar liever iets anders.
        Als een niet-premiummerk me dezelfde kwaliteiten kan naar voor schuiven op alle gebieden waarop BMW dat doet en die ik belangrijk vind én aan een lagere prijs dan kies ik natuurlijk daarvoor. Maar tot op heden ben ik dat nog niet tegengekomen. Maar daarmee heb ik niet gezegd dat iedereen een BMW moet kopen omdat dat voor iedereen de beste oplossing is. Een kwestie van prioriteiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
          Mijn standpunt is dat je dan misschien beter opteert voor een ander merk, waar je echt leder plus de andere leuke opties in je budget krijgt.
          Ja dat is duidelijk! Het was ook de bedoeling van de Poll om eens te zien wat anderen ervan dachten 'premium' vs 'options'. De Mazda heeft duidelijk gewonnen. Achteraf vraag ik me af hoe de uitslag zou geweest zijn moest de mazda geen 4WD zijn. De mazda had in deze poll ook nog het voordeel van hip en degelijkheid te zijn. Wat als ik er een full-option Nissan Qashqai tegenover de BMW had gezet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
            Ja dat is duidelijk! Het was ook de bedoeling van de Poll om eens te zien wat anderen ervan dachten 'premium' vs 'options'. De Mazda heeft duidelijk gewonnen. Achteraf vraag ik me af hoe de uitslag zou geweest zijn moest de mazda geen 4WD zijn. De mazda had in deze poll ook nog het voordeel van hip en degelijkheid te zijn. Wat als ik er een full-option Nissan Qashqai tegenover de BMW had gezet?
            Maar 1 manier om daar achter te komen: Nieuwe poll aanmaken. Kale X3 vs Mazda CX-5 2WD vs Quashqai full-option.

Comment

mij maakt de bekleding niet uit eigenlijk maar als leder je minder intereseert dan andere opties neem je stoffenzetels en betaal je geen 400eur voor nepleder. Nepleder is vooral voor patsers hoor. Terwijl echt leder of stof is een keuze die je moet maken
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Geerto,

Zoals hier al vaker aangehaald werd : doe eens een testrit. Ik denk dat de mazda je wel zal verrassen.
                Ikzelf rijd nu met bmw (e92). Vanaf volgend maand wordt dat een Mazda cx5 sport automaat, 175pk. De topversie die jij ook graag zou nemen.
                Ik heb met zowel de automaat als de manuele een testrit gemaakt. Telkens met de sport uitvoering.
                Het is gewoon al een verademing dat je niet pagina's aan opties moet doorlopen en dan gaat moeten uitpluizen wat wel en wat niet binnen het budget gaat passen.
                Nu, ik heb 4 jaar lang met plezier met bmw gereden. Ik vind het nog steeds top. En ik denk dat ik ooit nog terugkeer naar BMW als was het maar voor het rijplezier. Maar een e92 kan je natuurlijk niet vergelijken met een compacte SUV.
                De mazda reed verbazend goed, zeker voor een ietwat hogere wagen. Hij was vlot, nam de bochten goed. De manuele schakelde ook kort.

Ik zie eigenlijk geen reden om de x3 te nemen boven de cx5 (tenzij je de looks vele malen knapper zou vinden).
                De X3 is een sDrive, is een 318 en is zeer karig qua opties.
                Daartegenover staat de cx5 met meer power, met 4x4 en full option.
                Als je met verstand kiest : duidelijk de cx 5.
                Het subjectieve, tja dat is voor iedereen anders natuurlijk...

Comment

De mazda vind ik lelijk .
                  Rijden is één ding en looks is een ander.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                    Geerto,

Zoals hier al vaker aangehaald werd : doe eens een testrit. Ik denk dat de mazda je wel zal verrassen.
                    Ikzelf rijd nu met bmw (e92). Vanaf volgend maand wordt dat een Mazda cx5 sport automaat, 175pk. De topversie die jij ook graag zou nemen.
                    Ik heb met zowel de automaat als de manuele een testrit gemaakt. Telkens met de sport uitvoering.
                    Het is gewoon al een verademing dat je niet pagina's aan opties moet doorlopen en dan gaat moeten uitpluizen wat wel en wat niet binnen het budget gaat passen.
                    Nu, ik heb 4 jaar lang met plezier met bmw gereden. Ik vind het nog steeds top. En ik denk dat ik ooit nog terugkeer naar BMW als was het maar voor het rijplezier. Maar een e92 kan je natuurlijk niet vergelijken met een compacte SUV.
                    De mazda reed verbazend goed, zeker voor een ietwat hogere wagen. Hij was vlot, nam de bochten goed. De manuele schakelde ook kort.

Ik zie eigenlijk geen reden om de x3 te nemen boven de cx5 (tenzij je de looks vele malen knapper zou vinden).
                    De X3 is een sDrive, is een 318 en is zeer karig qua opties.
                    Daartegenover staat de cx5 met meer power, met 4x4 en full option.
                    Als je met verstand kiest : duidelijk de cx 5.
                    Het subjectieve, tja dat is voor iedereen anders natuurlijk...
                    Dat is een mooie samenvatting Gery. Binnen mijn budget lijkt de Mazda duidelijk de beste keuze van de twee. Maar dit is niet mijn finale duo. Binnen de categorie SUV is de mazda een zware kanshebber. Het ware oordeel zal inderdaad komen als we er eens met het hele gezin in gaan plaatsnemen. Als de mazda dan door de mand valt ... worden de kansen van een nieuwe Galaxy een stuk groter. Want bij de grotere SUV's die binnen mijn budget vallen is er momenteel niets waar ik een goed gevoel bij heb. Hoe dan ook blijf ik open staan voor alles tot de beslissing genomen moet worden (deze zomer). En misschien valt er hier of daar intussen een mooie deal te rapen (hoop doet leven).

Comment

Met 3 tieners is het natuurlijk wel handig om 3 volwaardige zitplaatsen te hebben achteraan. Ik kan me inbeelden dat op dat punt de galaxy wel een streepje voor heeft.
                      En wat met een S-max, is dat een kanshebber?
                      Is wat sportiever dan de galaxy , maar heeft toch veel ruimte en 3 volwaardige stoelen achteraan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                        Met 3 tieners is het natuurlijk wel handig om 3 volwaardige zitplaatsen te hebben achteraan. Ik kan me inbeelden dat op dat punt de galaxy wel een streepje voor heeft.
                        En wat met een S-max, is dat een kanshebber?
                        Is wat sportiever dan de galaxy , maar heeft toch veel ruimte en 3 volwaardige stoelen achteraan.
                        4 jaar geleden ook getwijfeld tussen Galaxy en S-max. Dan galaxy gekozen opdat je dan echt wel een volwaardige 7-zitter hebt wat meegenomen is als je toch in de categorie monovolume shopt.... Neen het ietwat sportievere karakter van de s-max weegt daar niet voldoende tegenop.
                        Last edited by geerto; 07/05/2013, 13:16.

Comment

Galaxy is nog altijd 1 van de mooiere monovolumes, maar als ex monovolume rijder (espace 2.2 dci) zou ik toch voor eentje met schuifdeuren gaan, als ik er nog eentje zou nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            Galaxy is nog altijd 1 van de mooiere monovolumes, maar als ex monovolume rijder (espace 2.2 dci) zou ik toch voor eentje met schuifdeuren gaan, als ik er nog eentje zou nemen.
                            Voor mijn galaxy ook met espace gereden. De auto had af en toe een akkefietje maar was heerlijk om mee te rijden. Het gesleur met de zetels was ik echter beu zodat ik dan gekozen heb voor het systeem van de Galaxy (en ik wil niet meer terug!: dus geen Espace, C8, 805, ...). Intussen is dus sharan/alhambra uitgebracht met schuifdeuren (wat ik ook wel leuk vindt). Maar ondanks dat er een leuke promo die op de Alhambra loopt ben ik toch veel beter af met een Galaxy. Vooral omdat ik voor de fiscaal voordeliger 1.6 tdi zou gaan. Als ik voor de 2.0 zou gaan is het aanbod meer in evenwicht maar dan nog zou de balans doorslaan naar de galaxy vrees ik maar dan zou ik het toch nog eens beter onder de loep moeten nemen.

Comment

opel zafira tourer geen optie? ook een zee van ruimte, voor een redelijke budget comfortabel uit te rusten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
                                opel zafira tourer geen optie? ook een zee van ruimte, voor een redelijke budget comfortabel uit te rusten...
                                De tourer is qua ruimte kleiner dan de galaxy. Hij leidt wel het rijtje van mid-sized suv's zoals 5008, grandpicasso, grand scenic,.... . Al die wagens kan ik rijkelijk uitrusten maar dat kan met de galaxy ook. Wel zou ik een zwaardere motor (eventueel met automaat) kunnen kiezen ... Het is altijd keuzes maken... momenteel staat m'n oordeel wat monovolumes betreft echter vrij vast.

en terug helemaal on topic: vandaag iemand ontmoet die 17% korting gekregen heeft op z'n X3. Dat opent mogelijkheden om de X3 wat basis elementen mee te geven. Nu nog een goedkopere trekhaak vinden ipv 1225 euro!
                                Last edited by geerto; 07/05/2013, 20:02.

Comment

Ben je zeker om een 1600 in een Galaxy te nemen? Ik begrijp het wel als je huidige ook de 1600 heeft en je er tevreden van bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                    Ben je zeker om een 1600 in een Galaxy te nemen? Ik begrijp het wel als je huidige ook de 1600 heeft en je er tevreden van bent.
                                    Ja ik ben er tevreden van. Maar ik kan begrijpen dat de gemiddelde autofanaat op dit forum iets meer wil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                      Ja ik ben er tevreden van. Maar ik kan begrijpen dat de gemiddelde autofanaat op dit forum iets meer wil
                                      In zo een bus volstaat dat, mocht ik terug naar een break gaan zou ik een zwaardere motor nemen. Maar het karakter van een monovolume vraagt niet om een krachtige motor vind ik. Je rijdt daar toch rustig mee als je aangenaam wil rijden.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        In zo een bus volstaat dat, mocht ik terug naar een break gaan zou ik een zwaardere motor nemen. Maar het karakter van een monovolume vraagt niet om een krachtige motor vind ik. Je rijdt daar toch rustig mee als je aangenaam wil rijden.
                                        Ik begrijp het wel want ik heb ooit eens drie dagen met een Meriva B 1400 platte benzine kunnen rijden. Die combinatie zette je juist aan tot rustig rijden.

Comment

en terug helemaal on topic: vandaag iemand ontmoet die 17% korting gekregen heeft op z'n X3. Dat opent mogelijkheden om de X3 wat basis elementen mee te geven. Nu nog een goedkopere trekhaak vinden ipv 1225 euro!
                                          Ik ruik hier toch iemand, die éigenlijk gewoon stiekem eens met een BMW zou rijden ;-) ;-)
                                          Waar op zich niets mis mee is hoor....been there, done that

Comment

Working...
                                          X