Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kale X3 of full-option CX-5
Collapse
X
-
-
Ik herken het dilemma. Ik ben zelf van een vrij basic 318d touring naar een full spec Peugeot 508 gegaan. Veel van mijn collega's verklaren me gek, maar ik geniet er eigenlijk nog elke dag van. Onlangs nog met een A4 van een collega gereden. Je voelt idd dat het iets meer "premium" is..maar voor mij weegt dat absoluut niet op tegen een pak meer opties.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIk herken het dilemma. Ik ben zelf van een vrij basic 318d touring naar een full spec Peugeot 508 gegaan. Veel van mijn collega's verklaren me gek, maar ik geniet er eigenlijk nog elke dag van. Onlangs nog met een A4 van een collega gereden. Je voelt idd dat het iets meer "premium" is..maar voor mij weegt dat absoluut niet op tegen een pak meer opties.
Comment
-
Tijdens mijn actieve loopbaan reed ik ook met bmw 's.Ik ben nu met pensioen en heb de mazda cx5 sport met xenon en open dak gekozen.Heb ook een proefrit met een bmw x3 gedaan:ocharme voor bmw rijders:men betaalt enkel voor de prijs.Uit ervaring weet ik dat de sevice ook niet alles is.Qua uitrusting is het verwonderlijk dat men nog niet moet bijbetalen voor het stuur.Bij mazda full option voor veel minder geld en een persoonlijke en goede service
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk BerichtenJa ik weet het. Een Galaxy staat daarom ook nog steeds zeer hoog op lijstje. De 'grotere' SUV's vallen meestal buiten budget of net binnen budget maar dan zeer kaal uitgerust (santa fee, sorento, ... ). De beste opties die ik dan lijk te hebben zijn de Mitsubishi Outlander ,Chevrolet Captiva en Fiat freemont. Maar geen van deze drie die me echt overtuigd.
7zitter/ruime wagen was wenselijk voor 3 kinderen (binnen 2 weken is de 3de daar!). Automaat voor gemak van rijden.
Op papier had elk hun troeven en leek de CX-5 een duidelijke winner te gaan worden, maar de testrit heeft dit veranderd. Scenic viel weg wegens bestelwagengevoel. CX-5 kon me niet bekoren wegens slechte zit, geen speciaal rijgevoel en relatief klein ten opzichte van andere 2. Ben speciaal een extra testrit gaan maken met de CX-5 omdat mijn rijervaring zo afweek van de lovende commentaren die ik op internet las maar kon me opnieuw niet charmeren. Outlander was outsider maar is het onverwacht uiteindelijk geworden, zowel emotioneel als rationeel. Reed zeer aangenaam, voorstoelen zeer goed, grote wagen, no nonsense, standaard 7zit (vanaf 4wd), budgetair ok, uiterlijk beter int echt dan op foto (weliswaar daarom nog niet de mooiste).
Hij arriveert eind september, nog wel wat afwachten wat collega's en buren gaan zeggen . Hier alvast een foto:outlander.jpgLast edited by Pirewiet; 25/05/2013, 08:58.Insignia Metro 5 deurs (2009-2013)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenX3 natuurlijk! Wat moeten de buren en vrienden wel niet denken als je ineens met een Mazda opdaagt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenIk zou zeker voor de betrouwbare Mazda gaan. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat iemand een wagen koopt omwille het oordeel van buren en vrienden. Het verschil in opties tussen beide lijkt me verwaarloosbaar , de meeste van die dingen kan je best missen hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenIk kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat iemand een wagen koopt omwille het oordeel van buren en vrienden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenOf aftermarket kopen in den Aldi zoals die Mercedes monitors achteraan !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pirewiet Bekijk BerichtenHier lang getwijfeld tussen: Grand Scenic (7 zitter, ruim & automaat <145g), CX-5 sport (automaat <145g, mooi, handigste & veiligste opties) en Mitsubishi Outlander (7 zitter en ruim).
7zitter/ruime wagen was wenselijk voor 3 kinderen (binnen 2 weken is de 3de daar!). Automaat voor gemak van rijden.
Op papier had elk hun troeven en leek de CX-5 een duidelijke winner te gaan worden, maar de testrit heeft dit veranderd. Scenic viel weg wegens bestelwagengevoel. CX-5 kon me niet bekoren wegens slechte zit, geen speciaal rijgevoel en relatief klein ten opzichte van andere 2. Ben speciaal een extra testrit gaan maken met de CX-5 omdat mijn rijervaring zo afweek van de lovende commentaren die ik op internet las maar kon me opnieuw niet charmeren. Outlander was outsider maar is het onverwacht uiteindelijk geworden, zowel emotioneel als rationeel. Reed zeer aangenaam, voorstoelen zeer goed, grote wagen, no nonsense, standaard 7zit (vanaf 4wd), budgetair ok, uiterlijk beter int echt dan op foto (weliswaar daarom nog niet de mooiste).
Hij arriveert eind september, nog wel wat afwachten wat collega's en buren gaan zeggen . Hier alvast een foto:[ATTACH=CONFIG]97113[/ATTACH]
De Fiat Freemont (7zit) CO2 waarden zijn verschrikkelijk. Door de mooie korting kan ik deze rijkelijk ingekleed binnen budget krijgen. Maar de 'hoge' catalogus waarde en CO2 leveren een serieuse VAA
De Chevrolet Captiva (7sit) CO2 waardenen zijn ook niet super (al heeft chevrolet wel leuke promo-veries (met lagere catalogus waarde) - door de (kleine) facelift die eraankomt waarschijnlijk)
Wat het testrijden betreft wacht ik nog een maandje of twee want de vervanging is pas voor het najaar. Dit zou dan heel wat duidelijkheid moeten brengen. Niet alleen wat rijconfort betreft maar ook of de CX-5 slaagt wat ruimte betreft bij mijn vrouw.
Met de vrouw reeds een 'minimum' configuratie X3 samengesteld (met de opties die we zeker willen). Zelfs met een mooie korting zou ik daar nog enkele duizenden eurootjes uit eigen zak moeten bijleggen. Voor een niet 7zitter kan ik mijn vrouw daarvoor niet overtuigen, en zelf ben ik al helemaal geen voorstander om geld in andermans wagen te pompen terwijl er alternatieven zijn. Dus ik denk dat de X3 afgevallen is.
Comment
-
17 % korting op een nieuwe X3 ? no way ... met veel moeite een percent of 8....
Sta zelf ook voor de keuze : X3 met basisopties (leder, gps, metaal, sportzetels) tov Ford Kuga (tweede keuze, 6000 euro netto goedkoper en wel wat meer opties maar zeker niet full full, met als nadeel de restwaarde na 3 jaar ), derde keuze de Evoque, ongeveer aangekleed als de X3 voor ongeveer dezelfde prijs. Choices
Comment
-
NdsOorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDe Mazda.
Niets zo jammer om zien als een dure BMW met amper opties. Zoals een 5 reeks met stoffen zetels bv. Hoort gewoon niet in die klasse.
Dergelijke wagen zal idd minder gegeerd zijn tweedehands, maar dat soort mensen verkoopt die meestal ook niet na enkele jaren ...
Ik heb zelf een f10 met behoorlijk wat opties, maar uiteindelijk is er maar 1 die ik absoluut wil als ik zou moeten kiezen' de automaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk BerichtenNds
altijd een moeilijke discussie... 'Hoort niet': voor wie, voor de buitenwereld? Als de koper daar gelukkig mee is, dan is er toch geen probleem? Ik ken ook mensen met een x3 met stoffen zetels die daar perfect gelukkig mee zijn, moeten die 2000€ opleggen omdat anderen dat niet vinden kunnen? Dat is dan hetzelfde verhaal als hierboven ergens dat je een bepaald merk auto koopt voor t oog van de buren ...
Dergelijke wagen zal idd minder gegeerd zijn tweedehands, maar dat soort mensen verkoopt die meestal ook niet na enkele jaren ...
Ik heb zelf een f10 met behoorlijk wat opties, maar uiteindelijk is er maar 1 die ik absoluut wil als ik zou moeten kiezen' de automaat
De tweedehands waarde van bv een 5 reeks met manuele transmissie is aanzienlijk lager dan met een automaat. Hetzelfde met een 5 met stoffen zetels.
Comment
-
Het zou interessant zijn een schatting te hebben, hoeveel % van een optie je later als meerwaarde terugkrijgt
Bv. In geval van leder op 520i na 4 jaar: 70%
In ieder geval het zou mij verwonderen als er opties zijn waar je meer dan kostprijs voor terugkrijgt na 4 jaar, zelfs vr. automaat en leder op een 5 bv.
Al die opties, echt ik versta niet dat mensen zoveel opties nemen als je ziet naar de meerkost... leder en open dak vind k een plus, maar of ik daar veel meer voor zou willen betalen is weer iers anders,
Als mensen meubelen kopen voor 10 of 20 jaar gaan ze vaak naar de ikea, want het mag niet te duur zijn, maar precies als ze in een auto-showroom staan is het helemaal anders, en die showrooms kosten gigantisch veel maar waarsch. halen de dealers er dat wel uit in beïnvloeding koopgedrag!
Comment
Comment