Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kale X3 of full-option CX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
    Ik ruik hier toch iemand, die éigenlijk gewoon stiekem eens met een BMW zou rijden ;-) ;-)
    Waar op zich niets mis mee is hoor....been there, done that
    Dat zou ik zeker willen maar niet ten koste van alles. Dus lijkt het me logisch eens te zien wat er uit de brand te slepen valt. Hoeft trouwens geen BMW te zijn hoor. Het 'imago' van Audi en Mercedes zouden m'n ego ook voldoende strelen. Maar zit ik met juist hetzelfde (budgetair) probleem (Q5, GLK?). Wil ik een premium duitser moet ik eigenlijk naar de breaks kijken maar daar heb ik geen zin in.

Comment

Ik herken het dilemma. Ik ben zelf van een vrij basic 318d touring naar een full spec Peugeot 508 gegaan. Veel van mijn collega's verklaren me gek, maar ik geniet er eigenlijk nog elke dag van. Onlangs nog met een A4 van een collega gereden. Je voelt idd dat het iets meer "premium" is..maar voor mij weegt dat absoluut niet op tegen een pak meer opties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Ik herken het dilemma. Ik ben zelf van een vrij basic 318d touring naar een full spec Peugeot 508 gegaan. Veel van mijn collega's verklaren me gek, maar ik geniet er eigenlijk nog elke dag van. Onlangs nog met een A4 van een collega gereden. Je voelt idd dat het iets meer "premium" is..maar voor mij weegt dat absoluut niet op tegen een pak meer opties.
        De 508 is idd ook een mooie wagen en je ziet ze vrij veel! De 508RXH staat ergens in mijn lijstje maar is ook zo weer van niet net niet binnen budget als ik hem wil uitrusten naar mijn goesting (maar het is toch mijn bedoeling om eens te horen of er nog wat aan de prijs gedaan kan worden ). Moesten ze hun standaard diesel in deze koets leggen (wat minder zou kosten dan de hybrid veronderstel ik) zou dat ook een leuke optie zijn (zonder plaatsverlies in de koffer!).

Comment

Tijdens mijn actieve loopbaan reed ik ook met bmw 's.Ik ben nu met pensioen en heb de mazda cx5 sport met xenon en open dak gekozen.Heb ook een proefrit met een bmw x3 gedaan:ocharme voor bmw rijders:men betaalt enkel voor de prijs.Uit ervaring weet ik dat de sevice ook niet alles is.Qua uitrusting is het verwonderlijk dat men nog niet moet bijbetalen voor het stuur.Bij mazda full option voor veel minder geld en een persoonlijke en goede service

Comment

X3 natuurlijk! Wat moeten de buren en vrienden wel niet denken als je ineens met een Mazda opdaagt
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk Berichten
              Ja ik weet het. Een Galaxy staat daarom ook nog steeds zeer hoog op lijstje. De 'grotere' SUV's vallen meestal buiten budget of net binnen budget maar dan zeer kaal uitgerust (santa fee, sorento, ... ). De beste opties die ik dan lijk te hebben zijn de Mitsubishi Outlander ,Chevrolet Captiva en Fiat freemont. Maar geen van deze drie die me echt overtuigd.
              Hier lang getwijfeld tussen: Grand Scenic (7 zitter, ruim & automaat <145g), CX-5 sport (automaat <145g, mooi, handigste & veiligste opties) en Mitsubishi Outlander (7 zitter en ruim).

7zitter/ruime wagen was wenselijk voor 3 kinderen (binnen 2 weken is de 3de daar!). Automaat voor gemak van rijden.

Op papier had elk hun troeven en leek de CX-5 een duidelijke winner te gaan worden, maar de testrit heeft dit veranderd. Scenic viel weg wegens bestelwagengevoel. CX-5 kon me niet bekoren wegens slechte zit, geen speciaal rijgevoel en relatief klein ten opzichte van andere 2. Ben speciaal een extra testrit gaan maken met de CX-5 omdat mijn rijervaring zo afweek van de lovende commentaren die ik op internet las maar kon me opnieuw niet charmeren. Outlander was outsider maar is het onverwacht uiteindelijk geworden, zowel emotioneel als rationeel. Reed zeer aangenaam, voorstoelen zeer goed, grote wagen, no nonsense, standaard 7zit (vanaf 4wd), budgetair ok, uiterlijk beter int echt dan op foto (weliswaar daarom nog niet de mooiste).

Hij arriveert eind september, nog wel wat afwachten wat collega's en buren gaan zeggen . Hier alvast een foto:outlander.jpg
              Last edited by Pirewiet; 25/05/2013, 08:58.
              Insignia Metro 5 deurs (2009-2013)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                X3 natuurlijk! Wat moeten de buren en vrienden wel niet denken als je ineens met een Mazda opdaagt
                Ik zou zeker voor de betrouwbare Mazda gaan. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat iemand een wagen koopt omwille het oordeel van buren en vrienden. Het verschil in opties tussen beide lijkt me verwaarloosbaar , de meeste van die dingen kan je best missen hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                  Ik zou zeker voor de betrouwbare Mazda gaan. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat iemand een wagen koopt omwille het oordeel van buren en vrienden. Het verschil in opties tussen beide lijkt me verwaarloosbaar , de meeste van die dingen kan je best missen hoor.
                  Of aftermarket kopen in den Aldi zoals die Mercedes monitors achteraan !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                    Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat iemand een wagen koopt omwille het oordeel van buren en vrienden.
                    Ik had vroeger een collega die bijna letterlijk stond te kwijlen naast mijn Octavia..........." 't is omdat er Skoda opstaat dat ik zoiets nooit zou kopen" vertelde ie mij .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                      Of aftermarket kopen in den Aldi zoals die Mercedes monitors achteraan !
                      Die monitors werken perfect overigens en waarschijnlijk goedkoper dan identieke Mercedes spullen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirewiet Bekijk Berichten
                        Hier lang getwijfeld tussen: Grand Scenic (7 zitter, ruim & automaat <145g), CX-5 sport (automaat <145g, mooi, handigste & veiligste opties) en Mitsubishi Outlander (7 zitter en ruim).

7zitter/ruime wagen was wenselijk voor 3 kinderen (binnen 2 weken is de 3de daar!). Automaat voor gemak van rijden.

Op papier had elk hun troeven en leek de CX-5 een duidelijke winner te gaan worden, maar de testrit heeft dit veranderd. Scenic viel weg wegens bestelwagengevoel. CX-5 kon me niet bekoren wegens slechte zit, geen speciaal rijgevoel en relatief klein ten opzichte van andere 2. Ben speciaal een extra testrit gaan maken met de CX-5 omdat mijn rijervaring zo afweek van de lovende commentaren die ik op internet las maar kon me opnieuw niet charmeren. Outlander was outsider maar is het onverwacht uiteindelijk geworden, zowel emotioneel als rationeel. Reed zeer aangenaam, voorstoelen zeer goed, grote wagen, no nonsense, standaard 7zit (vanaf 4wd), budgetair ok, uiterlijk beter int echt dan op foto (weliswaar daarom nog niet de mooiste).

Hij arriveert eind september, nog wel wat afwachten wat collega's en buren gaan zeggen . Hier alvast een foto:[ATTACH=CONFIG]97113[/ATTACH]
                        Proficiat alvast! Ik ben de outlander op de parking van de lokale dealer gaan bekijken (in het wit) en valt inderdaad beter mee dan op foto. Op foto vind ik de zwarte versie trouwens het best meevallen. Een 7zitter wordt ook bij ons gewaardeerd. En de outlander is de enige SUV binnen budget met 7 zits die ook CO2 (VAA) vriendelijk.

De Fiat Freemont (7zit) CO2 waarden zijn verschrikkelijk. Door de mooie korting kan ik deze rijkelijk ingekleed binnen budget krijgen. Maar de 'hoge' catalogus waarde en CO2 leveren een serieuse VAA

De Chevrolet Captiva (7sit) CO2 waardenen zijn ook niet super (al heeft chevrolet wel leuke promo-veries (met lagere catalogus waarde) - door de (kleine) facelift die eraankomt waarschijnlijk)

Wat het testrijden betreft wacht ik nog een maandje of twee want de vervanging is pas voor het najaar. Dit zou dan heel wat duidelijkheid moeten brengen. Niet alleen wat rijconfort betreft maar ook of de CX-5 slaagt wat ruimte betreft bij mijn vrouw.

Met de vrouw reeds een 'minimum' configuratie X3 samengesteld (met de opties die we zeker willen). Zelfs met een mooie korting zou ik daar nog enkele duizenden eurootjes uit eigen zak moeten bijleggen. Voor een niet 7zitter kan ik mijn vrouw daarvoor niet overtuigen, en zelf ben ik al helemaal geen voorstander om geld in andermans wagen te pompen terwijl er alternatieven zijn. Dus ik denk dat de X3 afgevallen is.

Comment

17 % korting op een nieuwe X3 ? no way ... met veel moeite een percent of 8....
                          Sta zelf ook voor de keuze : X3 met basisopties (leder, gps, metaal, sportzetels) tov Ford Kuga (tweede keuze, 6000 euro netto goedkoper en wel wat meer opties maar zeker niet full full, met als nadeel de restwaarde na 3 jaar ), derde keuze de Evoque, ongeveer aangekleed als de X3 voor ongeveer dezelfde prijs. Choices

Comment

Een kale premium is echt wel heel triestig... Een premium wordt eigenlijk maar premium als je er een serieus budget aan opties tegen smijt. De Mazda zonder twijfel!!!!

Comment

goh ik weet het niet, niet iedereen is geinteresseerd in 1001 opties , mij persoonlijk interesseren enkel een airco, gps, een streepke muziek en metaalkleur, en zéér goede zetels, en that's it... Hoe minder rommel op een auto, hoe minder er kapot kan gaan

Comment

De Mazda.

Niets zo jammer om zien als een dure BMW met amper opties. Zoals een 5 reeks met stoffen zetels bv. Hoort gewoon niet in die klasse.

Comment

Nds
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  De Mazda.

Niets zo jammer om zien als een dure BMW met amper opties. Zoals een 5 reeks met stoffen zetels bv. Hoort gewoon niet in die klasse.
                                  altijd een moeilijke discussie... 'Hoort niet': voor wie, voor de buitenwereld? Als de koper daar gelukkig mee is, dan is er toch geen probleem? Ik ken ook mensen met een x3 met stoffen zetels die daar perfect gelukkig mee zijn, moeten die 2000€ opleggen omdat anderen dat niet vinden kunnen? Dat is dan hetzelfde verhaal als hierboven ergens dat je een bepaald merk auto koopt voor t oog van de buren ...
                                  Dergelijke wagen zal idd minder gegeerd zijn tweedehands, maar dat soort mensen verkoopt die meestal ook niet na enkele jaren ...
                                  Ik heb zelf een f10 met behoorlijk wat opties, maar uiteindelijk is er maar 1 die ik absoluut wil als ik zou moeten kiezen' de automaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                    Nds
                                    altijd een moeilijke discussie... 'Hoort niet': voor wie, voor de buitenwereld? Als de koper daar gelukkig mee is, dan is er toch geen probleem? Ik ken ook mensen met een x3 met stoffen zetels die daar perfect gelukkig mee zijn, moeten die 2000€ opleggen omdat anderen dat niet vinden kunnen? Dat is dan hetzelfde verhaal als hierboven ergens dat je een bepaald merk auto koopt voor t oog van de buren ...
                                    Dergelijke wagen zal idd minder gegeerd zijn tweedehands, maar dat soort mensen verkoopt die meestal ook niet na enkele jaren ...
                                    Ik heb zelf een f10 met behoorlijk wat opties, maar uiteindelijk is er maar 1 die ik absoluut wil als ik zou moeten kiezen' de automaat
                                    Het hoort niet is veel gezegd. Ik vind het gewoon jammer om zien.

De tweedehands waarde van bv een 5 reeks met manuele transmissie is aanzienlijk lager dan met een automaat. Hetzelfde met een 5 met stoffen zetels.

Comment

Topic is gestart in 2013.

Comment

Het zou interessant zijn een schatting te hebben, hoeveel % van een optie je later als meerwaarde terugkrijgt

Bv. In geval van leder op 520i na 4 jaar: 70%

In ieder geval het zou mij verwonderen als er opties zijn waar je meer dan kostprijs voor terugkrijgt na 4 jaar, zelfs vr. automaat en leder op een 5 bv.

Al die opties, echt ik versta niet dat mensen zoveel opties nemen als je ziet naar de meerkost... leder en open dak vind k een plus, maar of ik daar veel meer voor zou willen betalen is weer iers anders,

Als mensen meubelen kopen voor 10 of 20 jaar gaan ze vaak naar de ikea, want het mag niet te duur zijn, maar precies als ze in een auto-showroom staan is het helemaal anders, en die showrooms kosten gigantisch veel maar waarsch. halen de dealers er dat wel uit in beïnvloeding koopgedrag!

Comment

• Er wordt schandalig veel geld verdient aan die zogezegd onmisbare opties terwijl een voertuig zonder al die dingen net zo goed rijdt.

Comment

Working...
                                          X