Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kale X3 of full-option CX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De fraai uitgeruste Mazda voor mij, ik ga geen geld geven aan enkel maar een badge, o.k. de BMW zal best behoorlijk rijden en goed in elkaar zitten maar doet de Mazda dat niet? Denk het wel en bovendien meer wagen voor uw zuur verdiende euro's .

    Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    X3 natuurlijk! Wat moeten de buren en vrienden wel niet denken als je ineens met een Mazda opdaagt
    Dat ge ne verstandige en rationeel denkende mens bent !

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
      Er wordt schandalig veel geld verdient aan die zogezegd onmisbare opties terwijl een voertuig zonder al die dingen net zo goed rijdt.
      Een hele auto is per definitie misbaar.
      Maar die opties bestaan er toch omdat er mensen zijn die ze wel graag willen. De meesten omdat ze die echt willen gebruiken, sommigen omdat ze erover willen babbelen op de golfclub.
      Ik kan me toch niet onmiddellijk opties voor de geest halen waarvan ik denk "wat een zinloze zever" tenzij een systeem dat automatisch remt bij gevaar als je minder dan 20 rijdt ofzo.

      achteruitijcamera, dual zone airco, bluetooth, cruisecontrol, elektrisch bediende ruiten rondom, hill launch assist, parkeersensoren, zetelverwarming, licht- en regensensoren, goed audiosysteem,
      elektrisch verstelbare zetels, navigatiesysteem, Isofix.
      Allemaal opties die niet persé nodig zijn om te rijden, maar dagelijks toch hun praktisch nut hebben in mijn ogen.
      En het zit allemaal standaard op een CX5 sport, net als Lane Departure warning en Rijstrookassistentie waar ik echter geen ervaring mee heb.
      KLIK |&| KLAK

      Comment


      • ik heb jaren bmw gereden,2 modellen 318d (46 en recent nog e91), heb er in totaal meer dan 400dkm meegereden, hebben me nooit in de steek gelaten,maar.............de reclameslogan "rijplezier" heb ik toch steeds met een korreltje zout moeten nemen, telkens vanaf 70dkm was het onmogelijk om in eerste versnelling te vertrekken zonder dat je haast door elkaar geschud werd, zowel de eerste als tweede bmw had dit, uitleg dealer, is normaal door achterwielaandrijving, ander vliegwiel steken zou soelaas brengen......bij mijn laatste bmw had ik de pech de motor te hebben die begon met serienr 47, dwz "kans" op distributiekettingbreuk, ook dit was door bmw erkend,maar preventief oplossen was voor me zelf, 3000euro....voor de rest was ik wel tevreden over de afwerking,bouwkwaliteit,en na meer dan 300000km nog steeds geen rammeltje.....
        waarom dan toch naar mazda gegaan, de testrit,het uiterlijk gecombineerd met de aankoopprijs tov bmw,in mijn geval een x1 deden me omgaan....als ik nu vergelijk dat ik voor 5000eur minder een super uitgeruste cx5 diesel automaat heb,die ook nog eens beter rijdt (veel stiller,meer koppel en comfort) dan een x1
        al diegenen die me eerst raar aankeken toen ik overstapte van BMW naar mazda hebben intussen,door er een keertje mee te rijden,al ingezien dat ik (alsnog?) geen verkeerde keuze heb gemaakt. tja, kiezen tussen een cx5 of een x3 lijkt me een beetje oneerlijk vor de cx5, de vergelijking met een x1 lijkt me realistischer,enkel op gebied van ruimte lopen de cx5 en de x3 elkaar weinig mis...maar een even goed uitgeruste x3 kost toch al snel 10.000eur meer, en dat verschil moet toch ergens inzitten,dus nogmaals CX5 of X1.......???CX5!!!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Ik herken het dilemma. Ik ben zelf van een vrij basic 318d touring naar een full spec Peugeot 508 gegaan. Veel van mijn collega's verklaren me gek, maar ik geniet er eigenlijk nog elke dag van. Onlangs nog met een A4 van een collega gereden. Je voelt idd dat het iets meer "premium" is..maar voor mij weegt dat absoluut niet op tegen een pak meer opties.
          tja WAT is nu eigenlijk premium, voor mij is dat een perfect ,degelijk en goed in elkaar gestoken wagen, die ook nog eens goed rijd(mag ook allemaal wel voor de meerprijs), maar vooral op mechanisch gebied vond ik mijn 2 bmw 318d's toch verre van premeium (zware koppeling, trillende koppeling na 70dkm, gekend kettingprobleem),zijn afwerking,bouwkwaliteit en materiaalkeuze daarentegen waren top.
          ik denk eerder dat bij mazda het mechanische en alles wat daar rond hangt juit premium is en dat ze op het gebied van afwerking, materialen binnen in hun eisen (terecht door de prijs) niet zo hoog stellen, al is een "harde plastiek" daarom geen slechte he

          Comment


          • Och, ieder merk doet zijn best om een goede auto af te leveren. Soms slagen ze daar niet in, en zijn anderen beter.
            ik denk, dat je vooral geluk moet hebben met een auto... Je eigen rijstijl en onderhoud doet ook veel...

            Of een auto goed of slecht is, kan je maar bepalen op het moment hij verkocht is.

            Comment


            • als je bij premium enkel een optieloos ding in je budget krijgt zou je er niet eens mogen naar kijken, zoek dan maar een non-premium met opties
              lets have some more member berries

              Comment


              • niet akkoord, in mijn geval kies ik een auto altijd in functie van de perfecte zitpositie, al de rest kan me gestolen worden dus hangt op die auto een bmw badge dan is dat fijn, hangt daar een Nissan badge op dan is me dat ook goed.
                Helaas moet je voor een perfecte (OE)zetel al snel naar BMW of Audi (stoel 8-weg verstelbaar, liefst met uittrekbare zitting, middenconsole mag niet in de weg zitten van mijn knie)
                Ik ben zelf nog altijd aan het twijfelen tussen de X3 waar ik super in zit, maar helaas duur is, en de X-trail die zéééér veel opties biedt voor een prijs die 6000 euro lager ligt, maar waar ik niet lekker zit in die stoel -
                Auto's zijn vergelijkbaar van grootte dus dat is geen breekpunt

                Comment


                • Als een basis Jaguar met stoffen zetels en niets van opties in combinatie met een ratelende 1.6 diesel zou kopen, is die Jaguar dan nog "premium"?

                  Een opgesmukte Audi/BMW/Mercedes met een krachtige motor = win.

                  Het is gewoon jammer dat BMW zulke lage basisversies op de markt brengt. Als je het standaard dashboard vergelijkt met eentje met M pakket en mooie inleg, dan is dat een wereld van verschil. Helaas onthouden veel mensen enkel de basisuitrusting.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                    niet akkoord, in mijn geval kies ik een auto altijd in functie van de perfecte zitpositie, al de rest kan me gestolen worden dus hangt op die auto een bmw badge dan is dat fijn, hangt daar een Nissan badge op dan is me dat ook goed.
                    Helaas moet je voor een perfecte (OE)zetel al snel naar BMW of Audi (stoel 8-weg verstelbaar, liefst met uittrekbare zitting, middenconsole mag niet in de weg zitten van mijn knie)
                    Ik ben zelf nog altijd aan het twijfelen tussen de X3 waar ik super in zit, maar helaas duur is, en de X-trail die zéééér veel opties biedt voor een prijs die 6000 euro lager ligt, maar waar ik niet lekker zit in die stoel -
                    Auto's zijn vergelijkbaar van grootte dus dat is geen breekpunt
                    zet er een recaro stoel in... Kan je trouwens overzetten naar volgende auto.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Als een basis Jaguar met stoffen zetels en niets van opties in combinatie met een ratelende 1.6 diesel zou kopen, is die Jaguar dan nog "premium"?

                      Een opgesmukte Audi/BMW/Mercedes met een krachtige motor = win.

                      Het is gewoon jammer dat BMW zulke lage basisversies op de markt brengt. Als je het standaard dashboard vergelijkt met eentje met M pakket en mooie inleg, dan is dat een wereld van verschil. Helaas onthouden veel mensen enkel de basisuitrusting.
                      Tja wat bij anderen het topmodel is, 1600cc turbo diesel. Is bij bmw niet goed genoeg...
                      zie nissan x trail

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        zet er een recaro stoel in... Kan je trouwens overzetten naar volgende auto.
                        dat is nog s een goed idee...ok voor keuring?

                        Comment


                        • Antwoord gevonden op het net:
                          Mogen de standaard zetels eigenlijk wel vervangen worden door Recaro zetels,
                          en wat met de keuring?

                          Het staat iedereen vrij om zijn standaard zetels te vervangen door betere exemplaren. Uiteraard moeten hiervoor de

                          nodige attesten en certificaten worden voorgelegd bij de technische keuring. Alle ergonomische en sportieve zetels van

                          Recaro hebben de nodige GOCA-attesten voor de technische controle. Laat u niks wijsmaken over E-keur van

                          goedkopere merken. Dit bestaat gewoonweg niet en bij de volgende Technische controle worden deze onherroepelijk

                          afgekeurd.

                          Bij Recaro is gekozen om iedere zetel uit de ergonomische en sportieve reeks te voorzien van een Goca-attest. De

                          uitgebreide lijst van Recaro inbouwadapters hebben eveneens een Goca attest. Deze unieke combinatie heeft tot resultaat

                          dat uw wagen zonder enig probleem gekeurd wordt. Op deze manier hoeft u helemaal geen compromissen meer te sluiten

                          tussen veiligheid, comfort en juridische zekerheid.

                          Comment


                          • Recaro, ga ik niet mee beginnen, ziet er trouwens niet mooi meer uit, zo'n recaro met een ander stofke dan de andere zetels...

                            Kan er inkomen als je echt zware rugpatient bent en véél kilometers doet en bovendien langer dan 3 jaar met een auto rijdt, en dan uw recaro's laten bekleden in dezelfde stof als die van uw andere zetels, dan wel, maar da's mijn geval niet...

                            Ben beginnen rondkijken nu (concreet) en bij BMW krijg ik alvast 2000 euro meer voor mijnen ouwen bak dan bij mijn vertrouwde VW garage en bij de eerste Nissan dealer waar ik geweest ben... Nog hier en daar eens luisteren maar als niemand meer biedt dan de bmw-dealer wordt het een "kale" x3 (sportzetels, metallic, gps, airco, cruise control, bluetooth) -->die dan maar 3500 euro netto duurder gaat zijn dan een Nissan X-trail Tecna, weliswaar rijkelijk uitgerust maar met een pak foef waar ik niets mee ben)

                            Nogmaals bewezen dat restwaarde van de oude auto véél bepalender is dan een percent hier en daar --> Ik koop altijd een nieuwe auto waar ik het meest krijg voor mijnen ouwen

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                              niet akkoord, in mijn geval kies ik een auto altijd in functie van de perfecte zitpositie, al de rest kan me gestolen worden dus hangt op die auto een bmw badge dan is dat fijn, hangt daar een Nissan badge op dan is me dat ook goed.
                              Helaas moet je voor een perfecte (OE)zetel al snel naar BMW of Audi (stoel 8-weg verstelbaar, liefst met uittrekbare zitting, middenconsole mag niet in de weg zitten van mijn knie)
                              Ik ben zelf nog altijd aan het twijfelen tussen de X3 waar ik super in zit, maar helaas duur is, en de X-trail die zéééér veel opties biedt voor een prijs die 6000 euro lager ligt, maar waar ik niet lekker zit in die stoel -
                              Auto's zijn vergelijkbaar van grootte dus dat is geen breekpunt
                              Misschien als je genoeg bijbetaald ofzo. Hier in de A4 (lederen zetels, verder niks speciaals aan die zetels) krijg ik maar geen positie gevonden zodat ik na een uur eens geen rugpijn zou hebben. De stoel zou hoger moeten, maar dan zit ik tegen het plafond (1m85), dus die moet zo goed als helemaal naar beneden, maar dan is de voorkant te fel omhoog en de helling kan je niet instellen. Premium....mijn gat en vooral pijn vlak boven dat gat
                              Dan ben ik toch oh zo blij dat ik in mijn banaal mazda 3'tje mag stappen waar ik zonder problemen de perfecte zitpositie kan vinden, kan genieten van een licht koppelingspedaal, een stuur dat wel feedback geeft en remmen die onmiddellijk reageren als ik op het rempedaal trap.

                              Het enige waarin de premium beter is, en wat hem wsl echt premium maakt, is de geluidsisolatie (hoewel een nieuwe a4 met een 5-jaar oude mazda3 vergelijken niet helemaal eerlijk is) en misschien het totaal gebrek aan communicatie in het stuur (als je daar fan van bent)
                              KLIK |&| KLAK

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                                Nogmaals bewezen dat restwaarde van de oude auto véél bepalender is dan een percent hier en daar --> Ik koop altijd een nieuwe auto waar ik het meest krijg voor mijnen ouwen
                                Verkopers, 't zijn slimme mensen.

                                Die mannen weten perfect hoeveel ze van de standaard prijs kunnen afdoen. En die voelen vrij snel aan wat voor u belangrijk is. Een paar procentjes minder korting en wat meer overnamepremie voor uwe oude auto komt voor hen op hetzelfde neer als wat minder overnamepremie en wat meer korting hoor.
                                Ze geven bvb ipv 10% op een auto van 40.000 (4000) slechts 5% en die 2000 geven ze zogezegd extra voor uwe auto.
                                KLIK |&| KLAK

                                Comment


                                • ha, ik zal u 't volgende zeggen, vandaag 3 offertes opgevraagd, netto aankoopprijs op 3 wagens op een 250 euro na dezelfde (identieke configuraties)... Die mannen weten ook dat als ze geen correcte korting geven, de koper weg is, sowieso... mensen zijn goed geinformeerd en mondig hoor tegenwoordig.... Als 10 % de maximum korting is die ze kunnen geven, zal er geen één maar 5 % geven, maar 8/9/10 % allemaal dicht bij elkaar...


                                  restwaarde oude wagen, hou u vast : één 12500, één 13750 en de laatste 16250 (scheelt wel wat méér dan die paar procentjes hoor)

                                  Ik hou het altijd kort en verkopers zijn verwittigd bij mij : beste korting én beste overname bij één bezoek, dat voelen ze genoeg aan, geen getreuzel, geen gemarchandeer, one shot, one chance.... misschien niet de meest aangename klant die ik ben, maar ze zijn rap van mij af...

                                  Comment


                                  • tis door al die kale bmw's, mercs, audi's dat premium merken in twijfel getrokken worden... en terecht want dit is niet waarvoor zo'n wagens ontworpen zijn
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      tis door al die kale bmw's, mercs, audi's dat premium merken in twijfel getrokken worden... en terecht want dit is niet waarvoor zo'n wagens ontworpen zijn
                                      vind ik BS

                                      een bmw audi of whatever standaard rijdt even goed als één full option he (afgezien van opties als adapt. ophanging enz.), vaak nog beter want grotere janten en dikkere banden wegen minder, minder prestaties... en vaak minder comfort...

                                      kvind opties wel leuk, en fijn dat ik er redelijk wat heb (2de hands gekocht), maar nieuw vind ik dat toch gigantisch oplopen... allez ik versta dat eigenlijk niet, bv. veel mensen kunnen geen 2000 euro geven aan een goede stereo-installatie waar je 20 jaar plezier aan hebt, maar 10k euro opties voor een auto waar je in paar jaar tijd de helft van waarde aan verliest, dat is geen kost?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                        vind ik BS

                                        een bmw audi of whatever standaard rijdt even goed als één full option he (afgezien van opties als adapt. ophanging enz.), vaak nog beter want grotere janten en dikkere banden wegen minder, minder prestaties... en vaak minder comfort...

                                        kvind opties wel leuk, en fijn dat ik er redelijk wat heb (2de hands gekocht), maar nieuw vind ik dat toch gigantisch oplopen... allez ik versta dat eigenlijk niet, bv. veel mensen kunnen geen 2000 euro geven aan een goede stereo-installatie waar je 20 jaar plezier aan hebt, maar 10k euro opties voor een auto waar je in paar jaar tijd de helft van waarde aan verliest, dat is geen kost?
                                        Voor het budget dat jij je auto gekocht hebt, hebben er veel een muziekinstallatie... En hechten mindere belang aan een auto. Zo ieder zijn keuze. Of ze hebben de twee.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                                          ha, ik zal u 't volgende zeggen, vandaag 3 offertes opgevraagd, netto aankoopprijs op 3 wagens op een 250 euro na dezelfde (identieke configuraties)... Die mannen weten ook dat als ze geen correcte korting geven, de koper weg is, sowieso... mensen zijn goed geinformeerd en mondig hoor tegenwoordig.... Als 10 % de maximum korting is die ze kunnen geven, zal er geen één maar 5 % geven, maar 8/9/10 % allemaal dicht bij elkaar...


                                          restwaarde oude wagen, hou u vast : één 12500, één 13750 en de laatste 16250 (scheelt wel wat méér dan die paar procentjes hoor)

                                          Ik hou het altijd kort en verkopers zijn verwittigd bij mij : beste korting én beste overname bij één bezoek, dat voelen ze genoeg aan, geen getreuzel, geen gemarchandeer, one shot, one chance.... misschien niet de meest aangename klant die ik ben, maar ze zijn rap van mij af...
                                          Ik herken mezelf voor 100 % in uw omschrijving.
                                          Ik heb dan ook just hetzelfde kunnen vaststellen bij mijn laatste aankoop.
                                          Ik vraag steeds hoeveel ik moet opleggen (bij inruil vorige wagen)voor hetgeen ik wens. Korting of overnameprijs is dan bijzaak, enkel het op te leggen bedrag is van tel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X