Beslissing is genomen, xenon is niet aangevinkt, de Sprinter heeft van zichzelf al een goede H7 verlichting, de Sprinter zal gebruikt worden als personenwagen en ik werk van 9 tot 17 dus ik rij bijna nooit snachts. Ik denk dat ik meer van een mooi setje velgen kan genieten :-)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Xenon of halogeen ?
Collapse
X
-
een Mercedes op zich heeft al erg goede koplampen
en zolang elke truck nog geen xenon heeft volstaan gewone halogenen voor mij ook nog steeds
ik heb nog met balonnekes gereden en dat ging zelfs
met de aangepaste wetgeving over xenon kan je mss later naplaatsen in bestaande lampunits
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmet de aangepaste wetgeving over xenon kan je mss later naplaatsen in bestaande lampunits
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten(Ik volg het allemaal niet zo meer.) Is er een nieuwe regeling? Linkje?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenWacht je een defekt krijgt op uw xenons, en je zult zien hoeveel het kost, meestal is dat niet te repareren, dus moet een nieuwe lichtblok erop, meestal 600 euros per stuk zonder plaatsing... Je mag ze hebben !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk had op de E46 halogeen, nu op de E91 xenon. Ik merk in de praktijk geen bal verschil in lichtopbrengst, behalve dat die xenon wat witter licht geeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDit verbaast mij wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenDit verbaast mij wel.
Enfin, de xenon lichtblokken zien er beter uit dan de halo's, dat maakt al veel goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenKlopt niet. Wat wel klopt, is dat je het verschil in lichtopbrengst minder waarneemt op goed verlichte wegen. Op onverlichte wegen is het verschil des te groter. Wat gewoon aangeeft dat xenons in ons land een beperkter nut hebben dan in veel andere landen.
Xenons zijn echt veel beter ivg met standaardverlichting. Heb er altijd gehad sinds ze verkrijgbaar zijn en NOOIT een defect gehad...
Comment
-
Persoonlijk rij ik liever op onverlichte wegen, dan op wegen met al die ellendige straatverlichting.
Toch heb ik op mijn auto maar gewone halogeen lampen, en die voldoen perfect.
Ik heb wel al enkele keren met xenons gereden, maar voor mij bieden ze geen meerwaarde.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneen citroen heeft historisch ook gewoon goede lichten2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenPersoonlijk rij ik liever op onverlichte wegen, dan op wegen met al die ellendige straatverlichting.
Toch heb ik op mijn auto maar gewone halogeen lampen, en die voldoen perfect.
Ik heb wel al enkele keren met xenons gereden, maar voor mij bieden ze geen meerwaarde.
Comment
-
Op mijn nieuwe wagen heb ik ook xenon genomen als optie (AFL van opel). Tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad. Ik merk duidelijk verschil tov mijn vorige wagen die halogeen had. Of het echt noodzakelijk is? Absoluut niet maar het is voor mij persoonlijk zeker een meerwaarde die zijn geld waard is. Nog een bijkomend pluspunt: het ziet er ook beter uit. Mijn volgende wagens zullen sowieso xenon hebben!
Comment
-
Ik heb op mijn huidige auto sinds een jaar voor't eerst xenon's. Ik zou ze meteen weer terug nemen.
Ik rijd ook wel vrij veel in het buitenland (Polen) waar de straten vaak niet of heel slecht verlicht zijn en daar maakt het imo een vrij groot verschil.
Nadeel is, dat àls je terug met een auto met normale halogeen lampen rijdt, het net lijkt of je lichten altijd vuil zijn, vind ik.
Comment
-
bmw f20 xenon lichten laten plaatsen
hallo ik ben nieuw op dit forum,
ik vroeg me af bij wat onderwerp ik dit moet zetten.
mijn vraag is als volgt: is het mogenlijk om bij een bmw 1reeks (f20) achteraf xenon lichten te laten plaatsen en wat is de prijs dan ongeveer?
alvast bedankt!
Comment
Comment