Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Xenon of halogeen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

aftermarket gaat altijd . Reken een 150euro voor een goede storing vrije systeem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Wacht je een defekt krijgt op uw xenons, en je zult zien hoeveel het kost, meestal is dat niet te repareren, dus moet een nieuwe lichtblok erop, meestal 600 euros per stuk zonder plaatsing... Je mag ze hebben !

Ik heb ondertussen wel 6 wagens gehad met xenons en schat dat ik er wel ruwweg 400.000 km mee heb gereden en NOOIT een defect gehad. Ik heb 's nachts soms een beetje last van nachtblindheid en vind xenons echt wel een pak beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OliM Bekijk Berichten
        hallo ik ben nieuw op dit forum,
        ik vroeg me af bij wat onderwerp ik dit moet zetten.
        mijn vraag is als volgt: is het mogenlijk om bij een bmw 1reeks (f20) achteraf xenon lichten te laten plaatsen en wat is de prijs dan ongeveer?
        alvast bedankt!
        Echte originele xenons van BMW? Reken maar snel 2000-2500 eur.
        -

Comment

Mensen die het verschil in halogeen lampen tov xenons niet merken rijden ofwel heel weinig in het donker of willen het gewoon niet zien... Ik zou persoonlijk toch niet meer willen ruilen... Dat xenons kunnen defect gaan, tja , alles aan een wagen kan defect gaan maar mijn ervaring na 200.000km en 90.000km met mijn vorige 2 is gewoon goed, geen enkel probleem mee gekend. ( op de wagens ervoor met halogeenlampen hebben die lampen het nooit zo lang volgehouden. )

Comment

Ik begin tegenwoordig ook wel af en toe aan xenons te denken, maar wat moet er allemaal gebeuren om die op een legale manier in te bouwen?
            En ook belangrijk, wat zijn de kosten hieraan verbonden?

Bij mij zou het gaan om de inbouw in een Citroën C4 berline van de vorige generatie (bouwjaar 2007).
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Ik begin tegenwoordig ook wel af en toe aan xenons te denken, maar wat moet er allemaal gebeuren om die op een legale manier in te bouwen?
              En ook belangrijk, wat zijn de kosten hieraan verbonden?

Bij mij zou het gaan om de inbouw in een Citroën C4 berline van de vorige generatie (bouwjaar 2007).
              Je moet koplampsproeiers hebben.

Comment

Ja, dat is bij mij net altijd de reden geweest om het toch maar niet te doen.

Ik zou er sowieso witter licht in willen, want de gewone lampen steken echt wel af tegen de witte LED dagrijlichten, gelukkig branden die nooit tesamen.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

als je aftermarket wil gaan maar toch originele heb je idd koplampsproeiers +hoogteregeling nodig.
                  Bijgevolg ook nieuwe lichtblokken en soms ook een nieuwe voorbumper.

Bij mijn seat koste dat bij dealer 2500€.
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Wij hebben ondertussen enkel auto's met Xenon thuis, eens je het gehad kan je echt niet meer zonder. Zeker als je in het donker en vooral in het schemeren wat slechter ziet.

En idd diegene die het verschil niet zien kunnen beter eens langs de optieker gaan
                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                      Wij hebben ondertussen enkel auto's met Xenon thuis, eens je het gehad kan je echt niet meer zonder. Zeker als je in het donker en vooral in het schemeren wat slechter ziet.

En idd diegene die het verschil niet zien kunnen beter eens langs de optieker gaan
                      Onlangs zijn m'n ogen nog getest geweest. Alles nog perfect in orde. En ik merk in de praktijk eigenlijk geen verschil in lichtopbrengst met de halogeens van op m'n vorige.

Comment

Inderdaad, in België op de afschuwelijk fel oranje verlichte banen is het verschil amper merkbaar. Wat wel zo is, 's avonds op niet verlichte autostrades hier, of stukken ervan valt het verschil in lichtopbrengst héél hard op.
                        -

Comment

Hoogteregeling en sproeiers zijn sinds kort niet meer verplicht. Dat was ook alleen maar in België zo...gelijk met zoveel onnozele regeltjes
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Zelf heb ik geen xenon op mn wagen, maar wel heb ik er lampen zoals de osram cool blue in gestoken. Dan heb je een soortgelijk effect als xenon waarbij de witte markeringslijnen feller reflecteren. Geloof mij, dat verschil merk je, maar zelfs dan is het verschil met een echte xenonlamp nog duidelijk merkbaar.
                            Ik vind het altijd jammer als ik een goed uitgeruste (al dan niet premium)wagen zie, zonder xenons.. zoals de Scirocco in het aanbod-topic. Ik zou het heel graag op mn volgende wagen willen in ieder geval

Comment

Ik geniet al jaren van xenon. Bij car configurators zoek ik altijd achter xenon als optie, als die niet standaard zijn.

Niet vergeten, als een xenon koplamp stuk is, kost het een pak meer dan een klassieke koplamp om te vervangen (denk ik toch).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                Inderdaad, in België op de afschuwelijk fel oranje verlichte banen is het verschil amper merkbaar. Wat wel zo is, 's avonds op niet verlichte autostrades hier, of stukken ervan valt het verschil in lichtopbrengst héél hard op.
                                Idd op onze fel verlichte banen is het eigenlijk overbodig. Ik rij liever op onverlichte banen (ja, ze bestaan nog in België) en onverlichte autostrades met xenons dan op verlichte banen met gewone lampen. Veel fijnere manier van rijden vind ik.

En op de verlichte banen rij ik ook wel liever met xenons. Het is totaal overbodig maar toch rijdt het wat fijner. Iedere keer als ik vanuit de E met xenons in mijn A1 zonder xenons stap mis ik dat toch wel wat.

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                Hoogteregeling en sproeiers zijn sinds kort niet meer verplicht. Dat was ook alleen maar in België zo...gelijk met zoveel onnozele regeltjes
                                Waar staat dat dat het niet meer verplicht is? Is zowat de voornaamste reden dat mij tegenhoudt om ze op de A1 te steken.
                                Last edited by C'Mon; 26/08/2013, 23:58.

Comment

Iedereen praat over fel verlichte wegen. Autostrade is niet de ganse nacht verlicht idem voor de meeste straten en dan heb ik heb niet over de buurlanden.
                                  Xenon is gewoon een wereld van verschil.

Comment

Kheb op mijn huidige en vorige wagen xenon gehad. Het verschil in lichtopbrengst is enorm zeker als je vaak buiten belgie rijd waar geen tot weinig verlichting is. Nu het grootste voordeel met mijn huidige wagen is dat de xenon hoogteregeling een ander systeem is dan een simpele sensor op de achteras. Omdat je zelf niet de hoogte kunt aanpassen was bij mijn vorige auto vaak dat de xenon licht dat echt heel kort scheen als er wat bagage bv in het koffer lag en als het dan donker + eventueel regenachtig was, was dat best hatelijk dat je die net niet even iets verder kon laten schijnen.
                                    Nu over defecten bij xenon kan ik voorlopig niet klagen tot nu toe (afkloppen) geen defecten aan gehad.

Comment

Ik ben zelf grote voorstander van xenon! Als je niet elke 5 voeten van auto wisselt dan zou ik me kost zeker meenemen.

Comment

Rij eens een nachtje door in Frankrijk over binnenwegen. Je zal dan merken dat Xenon een wereld van verschil maakt. Pas proefondervindelijk waargenomen.
                                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Mijn vorige wagen was een Skoda Octavia met halogeen koplampen. Ik heb toen een set xenon-koplampen gekocht (met de lens erin), en dan een Pilot 4300K set erin. Deze waren perfect afstelbaar, mooie cutoff, geen strooilicht. Natuurlijk moesten ze voor de keuring altijd verwisseld worden met de halogeen koplampen, en telkens alles opnieuw afstellen.

Ik heb dus het "geluk" gehad om 3 jaar lang elk jaar een week of 2 met halogeen rond te rijden. En zelfs dat waren de Philips X-tremevision +100% H7's

Het verschil is enorm. Iemand die dat nog ontkent heeft inderdaad gewoon geen ervaring. Als je voor de lol even 5 minuutjes met een xenon-auto gaat rijden, zie je misschien wat witter licht maar dat is het dan ook. Pas als je lange tijd met xenon gaat rijden, en dan dezelfde wegen met halogeen doet, merk je wat een verschil het is! Als je dan op boerenbaantjes komt om 5 uur 's ochtends, de ene dag met xenon en de andere dag met halogeen, dan pas merk je de meerwaarde.

Nu rij ik rond met een Superb met OEM xenon, over de kwaliteit van Pilot (toch wel een bekende producent van xenon-kits) en OEM kan ik nog een andere boom opzetten...bijkomend heeft de Superb het AFS-systeem, dus de lichtbundel heeft 4 verschillende posities (stad/normaal/regen/snelweg) en gaat ook meedraaien in de bochten, dit in samenwerking met xenon is gewoon subliem, mag voor mij gerust standaard worden op alle wagens!
                                          Last edited by TooTall; 08/09/2013, 12:07.
                                          Mijn Skoda

Comment

Working...
                                          X