aftermarket gaat altijd . Reken een 150euro voor een goede storing vrije systeem.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Xenon of halogeen ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenWacht je een defekt krijgt op uw xenons, en je zult zien hoeveel het kost, meestal is dat niet te repareren, dus moet een nieuwe lichtblok erop, meestal 600 euros per stuk zonder plaatsing... Je mag ze hebben !
Ik heb ondertussen wel 6 wagens gehad met xenons en schat dat ik er wel ruwweg 400.000 km mee heb gereden en NOOIT een defect gehad. Ik heb 's nachts soms een beetje last van nachtblindheid en vind xenons echt wel een pak beter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door OliM Bekijk Berichtenhallo ik ben nieuw op dit forum,
ik vroeg me af bij wat onderwerp ik dit moet zetten.
mijn vraag is als volgt: is het mogenlijk om bij een bmw 1reeks (f20) achteraf xenon lichten te laten plaatsen en wat is de prijs dan ongeveer?
alvast bedankt!-
Comment
-
Mensen die het verschil in halogeen lampen tov xenons niet merken rijden ofwel heel weinig in het donker of willen het gewoon niet zien... Ik zou persoonlijk toch niet meer willen ruilen... Dat xenons kunnen defect gaan, tja , alles aan een wagen kan defect gaan maar mijn ervaring na 200.000km en 90.000km met mijn vorige 2 is gewoon goed, geen enkel probleem mee gekend. ( op de wagens ervoor met halogeenlampen hebben die lampen het nooit zo lang volgehouden. )
Comment
-
Ik begin tegenwoordig ook wel af en toe aan xenons te denken, maar wat moet er allemaal gebeuren om die op een legale manier in te bouwen?
En ook belangrijk, wat zijn de kosten hieraan verbonden?
Bij mij zou het gaan om de inbouw in een Citroën C4 berline van de vorige generatie (bouwjaar 2007).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk begin tegenwoordig ook wel af en toe aan xenons te denken, maar wat moet er allemaal gebeuren om die op een legale manier in te bouwen?
En ook belangrijk, wat zijn de kosten hieraan verbonden?
Bij mij zou het gaan om de inbouw in een Citroën C4 berline van de vorige generatie (bouwjaar 2007).
Comment
-
Ja, dat is bij mij net altijd de reden geweest om het toch maar niet te doen.
Ik zou er sowieso witter licht in willen, want de gewone lampen steken echt wel af tegen de witte LED dagrijlichten, gelukkig branden die nooit tesamen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
als je aftermarket wil gaan maar toch originele heb je idd koplampsproeiers +hoogteregeling nodig.
Bijgevolg ook nieuwe lichtblokken en soms ook een nieuwe voorbumper.
Bij mijn seat koste dat bij dealer 2500€.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Wij hebben ondertussen enkel auto's met Xenon thuis, eens je het gehad kan je echt niet meer zonder. Zeker als je in het donker en vooral in het schemeren wat slechter ziet.
En idd diegene die het verschil niet zien kunnen beter eens langs de optieker gaan2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk BerichtenWij hebben ondertussen enkel auto's met Xenon thuis, eens je het gehad kan je echt niet meer zonder. Zeker als je in het donker en vooral in het schemeren wat slechter ziet.
En idd diegene die het verschil niet zien kunnen beter eens langs de optieker gaan
Comment
-
Zelf heb ik geen xenon op mn wagen, maar wel heb ik er lampen zoals de osram cool blue in gestoken. Dan heb je een soortgelijk effect als xenon waarbij de witte markeringslijnen feller reflecteren. Geloof mij, dat verschil merk je, maar zelfs dan is het verschil met een echte xenonlamp nog duidelijk merkbaar.
Ik vind het altijd jammer als ik een goed uitgeruste (al dan niet premium)wagen zie, zonder xenons.. zoals de Scirocco in het aanbod-topic. Ik zou het heel graag op mn volgende wagen willen in ieder geval
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenInderdaad, in België op de afschuwelijk fel oranje verlichte banen is het verschil amper merkbaar. Wat wel zo is, 's avonds op niet verlichte autostrades hier, of stukken ervan valt het verschil in lichtopbrengst héél hard op.
En op de verlichte banen rij ik ook wel liever met xenons. Het is totaal overbodig maar toch rijdt het wat fijner. Iedere keer als ik vanuit de E met xenons in mijn A1 zonder xenons stap mis ik dat toch wel wat.
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenHoogteregeling en sproeiers zijn sinds kort niet meer verplicht. Dat was ook alleen maar in België zo...gelijk met zoveel onnozele regeltjesLast edited by C'Mon; 26/08/2013, 23:58.
Comment
-
Kheb op mijn huidige en vorige wagen xenon gehad. Het verschil in lichtopbrengst is enorm zeker als je vaak buiten belgie rijd waar geen tot weinig verlichting is. Nu het grootste voordeel met mijn huidige wagen is dat de xenon hoogteregeling een ander systeem is dan een simpele sensor op de achteras. Omdat je zelf niet de hoogte kunt aanpassen was bij mijn vorige auto vaak dat de xenon licht dat echt heel kort scheen als er wat bagage bv in het koffer lag en als het dan donker + eventueel regenachtig was, was dat best hatelijk dat je die net niet even iets verder kon laten schijnen.
Nu over defecten bij xenon kan ik voorlopig niet klagen tot nu toe (afkloppen) geen defecten aan gehad.
Comment
-
Rij eens een nachtje door in Frankrijk over binnenwegen. Je zal dan merken dat Xenon een wereld van verschil maakt. Pas proefondervindelijk waargenomen.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Mijn vorige wagen was een Skoda Octavia met halogeen koplampen. Ik heb toen een set xenon-koplampen gekocht (met de lens erin), en dan een Pilot 4300K set erin. Deze waren perfect afstelbaar, mooie cutoff, geen strooilicht. Natuurlijk moesten ze voor de keuring altijd verwisseld worden met de halogeen koplampen, en telkens alles opnieuw afstellen.
Ik heb dus het "geluk" gehad om 3 jaar lang elk jaar een week of 2 met halogeen rond te rijden. En zelfs dat waren de Philips X-tremevision +100% H7's
Het verschil is enorm. Iemand die dat nog ontkent heeft inderdaad gewoon geen ervaring. Als je voor de lol even 5 minuutjes met een xenon-auto gaat rijden, zie je misschien wat witter licht maar dat is het dan ook. Pas als je lange tijd met xenon gaat rijden, en dan dezelfde wegen met halogeen doet, merk je wat een verschil het is! Als je dan op boerenbaantjes komt om 5 uur 's ochtends, de ene dag met xenon en de andere dag met halogeen, dan pas merk je de meerwaarde.
Nu rij ik rond met een Superb met OEM xenon, over de kwaliteit van Pilot (toch wel een bekende producent van xenon-kits) en OEM kan ik nog een andere boom opzetten...bijkomend heeft de Superb het AFS-systeem, dus de lichtbundel heeft 4 verschillende posities (stad/normaal/regen/snelweg) en gaat ook meedraaien in de bochten, dit in samenwerking met xenon is gewoon subliem, mag voor mij gerust standaard worden op alle wagens!Last edited by TooTall; 08/09/2013, 12:07.
Comment
Comment