Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lease voor mevrouw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe lease voor mevrouw

Vrouwlief mag een nieuwe leasebak kiezen ter vervanging van haar V50 waar ze met pijn in het hart afscheid zal nemen.

Wishlist:

- Comfortabele auto, minimaal VAA, minimaal verbruik (budget is brandstof inclusief)
    - Ruime koffer (kinderen van 6 maanden en 3 jaar)
    - Zeker parkeerhulp
    - Graag leder, navigatie,...
    - benzine of diesel

Na een weekend prospectie bij Audi, Opel, Mercedes en natuurlijk Volvo, blijft voorlopig volgende shortlist over:

- Volvo V40 D2 full option, maar kleine koffer
    - Volvo S60 D2, minder opties dan V40, maar grotere koffer
    - Volvo V60 D2, nog minder opties, maar nog praktischer
    - Mercedes B 180 CDI, vrij compleet en ruim, zetels halen echter nog niet de zeer hoge Volvo-standaard (vooral bij het uitstappen is de zijkant van de zetel zeer hard, een typisch Duits probleem dixit the misses)

Vielen af:
    - Audi A3 Sportback wegens geen toevoegde waarde t.o.v. de V40
    - Opel Astra break / Opel Zafira Tourer wegens toch wel lagere afwerkingskwaliteit t.o.v. onze Volvo's

Out of the Question: alles wat uit Frankrijk komt (heb een Peugeot 407 SW gehad en zit nog steeds in het verwerkingsproces).

What would you pick? Andere suggesties altijd welkom...
    49
    Volvo v40 D2 full option
    22,45%
    11
    Volvo S60 D2
    24,49%
    12
    Volvo V60 D2
    24,49%
    12
    Mercedes B180 CDI well equiped
    28,57%
    14

De gulden middenweg de s60?
    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Heb uit deze lijst gekozen voor de V60 wegens de twee kinderen.

Comment

Met het risico versleten te worden voor dbr2-adept: Skôda

Comment

een B klasse, compacte fun auto voor een vrouwke, is veel ruimte in !
          Achterbank is enkel voor de kindjes hé..

Comment

B-klasse, Fun auto????? dat kan ik toch niet rijmen.

Uit dit lijstje, de V40, groot genoeg en hetzelfde comfort als de V60, dus waarom zou je groter gaan?

Comment

nieuwe mazda 6 zou ik zeker overwegen , ofwel een focus clipper , die rijden echt super en zijn redelijk ruim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oli4-86 Bekijk Berichten
                nieuwe mazda 6 zou ik zeker overwegen , ofwel een focus clipper , die rijden echt super en zijn redelijk ruim
                +1 of Skoda Octavia/Superb Break
                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Skoda zetels zijn ook 'Duits' hard.

Het is wel de eerste keer dat ik iemand hoor klagen over de zetels in een nieuwe B-klasse.

S/V60 zijn beiden geen ruimtewonders...
                  Toch maar de V dan, toegevoegde waarde van een klassieke 4-d berline ontgaat me volledig (in dit geval)
                  2.0 JTDm

Comment

Volvo S60 met -hopelijk- wat interessante opties.
                    Compacte sedan en praktisch + comfortabel op de koop toe.

Comment

+1 voor de Mazda 6, als hij binnen het budget past tenminste want daar zit je op alle vlakken een klasse hoger dan de V60. Ik ben er wel serieus aangenaam door verrast. De Focus Clipper leunt eigenlijk nog het dichtst aan bij de V50, als ik me niet vergis hebben die ook hetzelfde onderstel, vrij gelijkaardig qua grootte, prijsklasse; alleen valt de ergonomie vermoedelijk wat tegen vergeleken bij de V50.

Uit de pol heb ik de V60 gekozen: vermits je spreekt over een ruime koffer is dat zowat de enige uit het lijstje met een redelijk ruime koffer. Al wordt leder en navigatie dan misschien moeilijk als je de V60 maar met weinig opties kan combineren.
                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

de V50 staat inderdaad op hetzelfde platform dan de (voroge) focus. qua interieur en ergonomie heeft de zweed natuurlijk een stapje voor alhoewel de kwaliteit van Ford toch zeker niet slecht is.
                        V60 hebben wij ook getest en die vond ik tegenvallen . S60 blijf ik een echte klassebak vinden maar als je kinderen hebt is hij snel te klein , geld eigenlijk ook voor de V60. Als Volvo uw voorkeur draagt , eens gaan horen voor een V70 als dit binnen budget valt ?

Comment

v60 is tegengevallen maar je vindt de s60 een klassebak? Kun je dat eens nader toelichten? Is buiten wat ander plaatwerk een identieke auto...

Comment

Tja is mijn persoonlijke mening die ik hier geef ik vond de V50 veel meer Volvo uitstraling hebben dan de V60 , S60 vind ik dan weer een hele knappe wagen . Over het algemeen vind ik breakmodellen mooier dan de 5-deurs , de S60 is hierbij de uitzondering. Maar nog eens , als je op zoek bent naar een ruime wagen heb je daar weinig te zoeken. Nu is de V50 ook niet echt een ruimtewonder natuurlijk , zeker voor de achterste passagiers niet

Comment

Ikzelf rij met een V60 D2, mijn schoonbroer heeft een B180.

Looks: V60 of V40 - Bklasse blijft een gewrongen uiterlijk hebben, vind ik.
                              Koffer: B is beter voorzien, V40 moet je zeker niet doen als er bv. een buggy in moet.
                              Comfort: V60, by far...
                              Rijplezier: V60 heeft niet echt veel poer over, maar met de Mercedes is dit niet veel beter. Hier gaat mijn voorkeur uit naar een V40
                              Uitrusting:logischerwijs zal je best af zijn in een V40.

Misschien is een S60 het beste compromis...
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

de V50 staat inderdaad op hetzelfde platform dan de (voroge) focus. qua interieur en ergonomie heeft de zweed natuurlijk een stapje voor alhoewel de kwaliteit van Ford toch zeker niet slecht is.
                                V60 hebben wij ook getest en die vond ik tegenvallen . S60 blijf ik een echte klassebak vinden maar als je kinderen hebt is hij snel te klein , geld eigenlijk ook voor de V60. Als Volvo uw voorkeur draagt , eens gaan horen voor een V70 als dit binnen budget valt ?
                                Als er al een V70 binnen het budget valt, zal dat een kale D2 zijn. Dan heb je wel heel wat ruimte, maar de prijs die je ervoor betaalt (tegenvallende prestaties, hogere VAA, weinig of geen opties) lijkt me te hoog.
                                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Alvast bedankt voor de vele reacties!

Ter verduidelijking, ik rij zelf met een V70, dus dat is onze belangrijkste gezinswagen. De nieuwe lease van mevrouw is een 2e auto, waarmee ze wel met de twee kinderen (en bijhorende buggy, fiets, etc.) op stap moet kunnen gaan. Ruimte op de achterbank is gelet op de 2 kinderstoelen niet relevant.

De koffer van een s60 is uiteraard minder praktisch dan die van de V60, maar toch nog ruimer dan ik had verwacht/gevreesd. Vind de lijn van de auto ook heel mooi...

Wat betreft de voorgestelde alternatieven:

Afwerking/ergonomie Ford Focus: niet op niveau van Volvo. Voor de rest idd een leuk rijdende wagen (heb een aantal jaar geleden eens eentje voor een maand als aanloopwagen gehad).
                                  Mazda 6: buiten budget, jammer! Nieuwe Mazda 3 komt te laat op de markt...
                                  Skoda: mag niet volgens car policy (idioot, I know!).

Weet er trouwens iemand of je nog v50 stockwagens kan bestellen? Denk dat mijn vrouw echt wel intresse zou hebben...

Comment

In je openingspost sprak je ook van benzinevarianten. Is dit mogelijk binnen de car policy? Bvb. de V40 is nu verkrijgbaar met een T2 (1600 turbo, 120 pk) die een klein duizend euro goedkoper is dan de D2. De T3 (V40, S60 en V60) is doorgaans duizend euro duurder dan de D2.

Ikzelf heb op de S60 gestemd. Lijkt mij het beste compromis tussen ruimte en opties.

Comment

Ik vind persoonlijk de V60 van deze wagens de betere keuze ivm ruimte aanbod. Is dat van minder belang lijkt de V40 me zeker geen miskoop!
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Fiiiieeeuuww, nu nog een V50-stockwagen vinden ? Dat wordt m.i. nogal moeilijk, die zijn volgens mij al lang al lang allemaal verpatst aan vloot-opkopers genre Dex, Cardoen,...
                                        Bij ons op het bedrijf waren de voorwaarden voor die laatste V50's compleet van de pot gerukt: full option, leer, GPS, name-it, het zat er op, en dan nog kregen ze hun lease-budget niet vol, en nam men rubber matten, trekhaak, fietsdrager,... erbij.

V/S60 is wel een serieuze stap voorwaarts in vergelijking met de V50, niet één maar twee trappen hoger.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                        X