Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lease voor mevrouw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Fiiiieeeuuww, nu nog een V50-stockwagen vinden ? Dat wordt m.i. nogal moeilijk, die zijn volgens mij al lang al lang allemaal verpatst aan vloot-opkopers genre Dex, Cardoen,...
    Bij ons op het bedrijf waren de voorwaarden voor die laatste V50's compleet van de pot gerukt: full option, leer, GPS, name-it, het zat er op, en dan nog kregen ze hun lease-budget niet vol, en nam men rubber matten, trekhaak, fietsdrager,... erbij.

V/S60 is wel een serieuze stap voorwaarts in vergelijking met de V50, niet één maar twee trappen hoger.
    Volgens de officiële Volvo-site zijn de V50's uitgeput. Tenzij er bij lokale dealers ergens nog eentje in een hoekje staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
      Alvast bedankt voor de vele reacties!

Ter verduidelijking, ik rij zelf met een V70, dus dat is onze belangrijkste gezinswagen. De nieuwe lease van mevrouw is een 2e auto, waarmee ze wel met de twee kinderen (en bijhorende buggy, fiets, etc.) op stap moet kunnen gaan. Ruimte op de achterbank is gelet op de 2 kinderstoelen niet relevant.

De koffer van een s60 is uiteraard minder praktisch dan die van de V60, maar toch nog ruimer dan ik had verwacht/gevreesd. Vind de lijn van de auto ook heel mooi...

Wat betreft de voorgestelde alternatieven:

Afwerking/ergonomie Ford Focus: niet op niveau van Volvo. Voor de rest idd een leuk rijdende wagen (heb een aantal jaar geleden eens eentje voor een maand als aanloopwagen gehad).
      Mazda 6: buiten budget, jammer! Nieuwe Mazda 3 komt te laat op de markt...
      Skoda: mag niet volgens car policy (idioot, I know!).

Weet er trouwens iemand of je nog v50 stockwagens kan bestellen? Denk dat mijn vrouw echt wel intresse zou hebben...
      Jamaar, het is maar een tweede auto? Kan de vrouw voor uitstapjes de V70 dan niet gebruiken? Trouwens, een fiets meenemen? Ik denk dat de enige auto waarin je een fiets kan meenemen met ook nog twee kinderen op de achterbank een camionette is. Neem dan gewoon de V40. Ziet er m.i. het beste uit. Of een BMW 1-klasse of Benz A-klasse ...

Comment

[QUOTE=Igor;5110140] Trouwens, een fiets meenemen? QUOTE]

Bedoelde uiteraard een kinderfiets... en die past momenteel wel in een V50 samen met de koets van de jongste (6 maanden).

De V70 is idd de reiswagen, maar op een vrije dag willen we niet hoeven na te denken wie met welke wagen op stap moet gaan en dus heeft ook haar auto een voldoende ruime koffer nodig.

Ondertussen een kleine update na heel wat garagebezoeken:

De Volvo v40 is definitief afgevallen wegens een echt te kleine koffer (met de koets erin zit de koffer echt volledig vol).
        De S60 en V60 zijn afgevallen wegens niet luxueus genoeg in de uitvoering die kon besteld worden - Kinetic met motion pack is te karig voor mijn luxevrouwtje die de afgelopen jaren wat te veel is verwend in haar verwarmde lederen zetels (car policy verbiedt ook een eigen inbreng, anders was het al lang beklonken geweest!).
        Er is in België nog 1 V50 te koop, het is een witte, hij heeft sexy wieldeksels en een stoffen interieur (geïnteresseerd, Volvo Sonama in de buurt van Arlon!)

Conclusie: met pijn in het hart zal het geen Volvo zijn!

Blijft dus over: de Mercedes B 180 CDI, met GPS, leder, Chroom pack, park pilot, zetelverwarming, alu velgen, Thermotronic airco, kofferpack... Een i.m.o . knappe wagen die aan al onze (strenge) eisen voldoet en die ik eigenlijk zie zitten als de perfecte 2e auto.

En toen kwam er nog een uitdager op de proppen: de Golf 7 Variant! Ken hem enkel vanop foto, kan nog niet besteld worden (prijzen pas ten vroegste volgende week bekend), maar op basis van de duitse en nederlandse configurator moet die perfect mogelijk zijn in 1.6 bluemotion (de nieuwe versie van 110 pk en 87 gr CO2) Highline uitvoering met leder, zetelverwarming, GPS en nog wat andere toeters en bellen.
        Enkele maanden geleden zei ik nog dat ik de eenheidsworst van Volkswagen even spannend vond als een heruitzending van "Kunstzaken" op tv, na een bezoek aan de VW-garage moet ik toch bekennen dat die Golf deksels goed in elkaar steekt. Voeg daar nog een (zeer) ruime koffer aan toe en je hebt een auto die objectief bekeken op alle vlakken de evenknie is van de V50 (en op sommige vlakken hem overtreft).

+++ VW golf Variant: veel lagere CO2 en dus VAA, ruimer, praktischer

+++ Mercedes B: frivoler, iets hoger, wat makkelijker is om kinderen in en uit de wagen te halen, meer 2e wagen

Denk dat het één van die twee zal gaan worden...

Comment

Beiden zijn verstandige doch moeilijke keuzes, zou ook niet weten welke van de twee te kiezen

Comment

[QUOTE=voxpopuli;5110276]
            Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
            Trouwens, een fiets meenemen? QUOTE]

Bedoelde uiteraard een kinderfiets... en die past momenteel wel in een V50 samen met de koets van de jongste (6 maanden).

De V70 is idd de reiswagen, maar op een vrije dag willen we niet hoeven na te denken wie met welke wagen op stap moet gaan en dus heeft ook haar auto een voldoende ruime koffer nodig.

Ondertussen een kleine update na heel wat garagebezoeken:

De Volvo v40 is definitief afgevallen wegens een echt te kleine koffer (met de koets erin zit de koffer echt volledig vol).
            De S60 en V60 zijn afgevallen wegens niet luxueus genoeg in de uitvoering die kon besteld worden - Kinetic met motion pack is te karig voor mijn luxevrouwtje die de afgelopen jaren wat te veel is verwend in haar verwarmde lederen zetels (car policy verbiedt ook een eigen inbreng, anders was het al lang beklonken geweest!).
            Er is in België nog 1 V50 te koop, het is een witte, hij heeft sexy wieldeksels en een stoffen interieur (geïnteresseerd, Volvo Sonama in de buurt van Arlon!)

Conclusie: met pijn in het hart zal het geen Volvo zijn!

Blijft dus over: de Mercedes B 180 CDI, met GPS, leder, Chroom pack, park pilot, zetelverwarming, alu velgen, Thermotronic airco, kofferpack... Een i.m.o . knappe wagen die aan al onze (strenge) eisen voldoet en die ik eigenlijk zie zitten als de perfecte 2e auto.

En toen kwam er nog een uitdager op de proppen: de Golf 7 Variant! Ken hem enkel vanop foto, kan nog niet besteld worden (prijzen pas ten vroegste volgende week bekend), maar op basis van de duitse en nederlandse configurator moet die perfect mogelijk zijn in 1.6 bluemotion (de nieuwe versie van 110 pk en 87 gr CO2) Highline uitvoering met leder, zetelverwarming, GPS en nog wat andere toeters en bellen.
            Enkele maanden geleden zei ik nog dat ik de eenheidsworst van Volkswagen even spannend vond als een heruitzending van "Kunstzaken" op tv, na een bezoek aan de VW-garage moet ik toch bekennen dat die Golf deksels goed in elkaar steekt. Voeg daar nog een (zeer) ruime koffer aan toe en je hebt een auto die objectief bekeken op alle vlakken de evenknie is van de V50 (en op sommige vlakken hem overtreft).

+++ VW golf Variant: veel lagere CO2 en dus VAA, ruimer, praktischer

+++ Mercedes B: frivoler, iets hoger, wat makkelijker is om kinderen in en uit de wagen te halen, meer 2e wagen

Denk dat het één van die twee zal gaan worden...
            Manman het leven kan toch moeilijk zijn. Is een B-klasse dan zoveel groter als een V40? Ik zou spijt krijgen van twee boten voor de deur als ik de kans had iets kleiner erbij te hebben met wat meer vermogen. Kga er wel vanuit dat wat je ingeeft in ruimte wint in vermogen.

Comment

De v40 past in de koffer van de B

Sent from my iPad using Tapatalk
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

probleem is dan opgelost, je neemt als je niet kan kiezen gewoon je V40 mee in de koffer van je superruime B-klasse!

Comment

Kogel is door de kerk: het is een Golf 7 variant 1.6 bluemotion Highline geworden

Belangrijkste opties:

GPS pack Discover Pro
                  Bi-zone airco
                  Panoramisch open dak
                  Lederen interieur
                  Park Pilot + park assist
                  Elektrische bestuurderszetel
                  Light Assist
                  ...

Twee weken geleden nog een testrit gedaan met de Mercedes B: stil comfortabel, goede Becker GPS, maar op geen enkel moment een echt supergevoel gehad (volledig subjectief hoor!). Daarna doorgereden naar de VW-garage en in de gewone Golf 7 gezeten. Qua afwerking wat mij betreft nog een niveau hoger dan de B (opnieuw subjectief): zeer logische ergonomie (niet vergeten, vrouw en ik rijden met Volvo ) en een uitmuntende materiaalkeuze. Zelfs de koffer van een gewone Golf zou net kunnen volstaan (veel praktischer dan de V40, A-klasse en bijna op niveau van de B-klasse); de Variant zal dus een ruimtewonder zijn (en dat zochten we!). Na een gesprek met de verkoper zelf extra korting bovenop de standaard korting voor het bedrijf van mijn vrouw bekomen... de VW zat dus in pole-position.

Nu dus zonder hem ooit in het echt te zien een auto besteld, hopelijk zal hij de juiste keuze blijken...

Comment

Proficiat, mijn vorige auto was een Golf IV SDI Rabbit variant waar ik 180.000 probleemloze kilometers mee gereden heb!
                    En de Variant nu is nog 10 cm langer dan indertijd.
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Succes met de Golf...als begrijp ik echt niet dat je een Golf neemt als je ook een S/V60 kan hebben...
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Met een Golf kan je niks misdoen. Kwaliteit van VWinterieurs zou exemplarisch zijn (als ik dat van mijn ma haar auto zie, na een goede 100' km heb ik daar echter mijn eigen gedacht over)

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          Succes met de Golf...als begrijp ik echt niet dat je een Golf neemt als je ook een S/V60 kan hebben...
                          Zoals aangegeven hadden de S/V60 relatief weinig opties (Kinetic met motion pack) en zowel mijn vrouw en ik vinden dat een dergelijke Volvo mooi aangekleed moet zijn (leder, zetelverwarming etc.). Op de Golf variant staat nu voor zo een 6000 € aan opties, dus een zeer complete wagen met evenveel of meer (koffer)ruimte dan de Volvo's... Zelf een die-hard Volvo-fan gaat dan soms zijn verstand gebruiken...

Comment

Ik kan me hierin vinden. Comfortitems geniet je elke dag en elke km van

Comment

Working...
                            X