Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmawagen: Mercedes CLA200 - C220 of BMW320 ED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door dotslasher Bekijk Berichten
    Ja mijn bedrijf doet echt moeilijk over bedrijfswagens. Weinig opties hoge prijs en een laag persoonlijk budget zelfs voor top management.
    En dat voor een bedrijf met meer dan 17k werknemers, pffft.

Ze zijn dit jaar afgekomen met de carconfigurator bij een fleet company waar je dus je eigen wagen kunt samenstellen. Ik moet zeggen dat het om te lachen is.

Je kan zelfs geen C180 samenstellen (laagste versie en geen opties) binnen ons budget. Dus de lijst die wij krijgen is beperkt maar daar hebben ze meer korting op gekregen en dus een klein beetje meer opties of pakketten.
    Wel kan je er niets aan toevoegen of laten wisselen.

Ik ken genoeg bedrijven die je een budget geven en volledige vrijheid qua opties, lines kleuren etc...
    Grote bedrijven geven zelden veel vrijheid als het op leasewagens aankomt omdat ze juist door de grote aantallen behoorlijk wat besparen met volumekortingen. Op zich zeker niet slecht dat bv de Mercedes CLA er nog in zit.
    Ben je zeker dat die configurator correct rekent? Ik vraag het maar omdat mijn ervaring met de configurator van een leasemaatschappij is dat dat ding cijfers uitspuwde die ver van de werkelijkheid lagen:
    - de configurator vergeleek het leasebedrag incl. 50% BTW met onze budgetten die excl. BTW zijn
    - het verschil tussen de configurator en de werkelijke offerte van diezelfde leasingmaatschappij bedroeg € 80 per maand
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Qua concept is die CLA geen mercedes, de C wel. De CLA staat op platform van A.
      Normaal gezien en zuiver op punten zal de 3 de betere keuze zijn. Maar ik zou ook de C willen testrijden. Wel graag automaat in de C. Kan de efficient dynamics niet weg gelaten worden op de 3? Dat pakketje verprutst een beetje de 3 imo.

Verder kan ik er ook niet bij dat de C goedkoper is in lease dan de CLA; duurder, ouder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
        Grote bedrijven geven zelden veel vrijheid als het op leasewagens aankomt omdat ze juist door de grote aantallen behoorlijk wat besparen met volumekortingen. Op zich zeker niet slecht dat bv de Mercedes CLA er nog in zit.
        Ben je zeker dat die configurator correct rekent? Ik vraag het maar omdat mijn ervaring met de configurator van een leasemaatschappij is dat dat ding cijfers uitspuwde die ver van de werkelijkheid lagen:
        - de configurator vergeleek het leasebedrag incl. 50% BTW met onze budgetten die excl. BTW zijn
        - het verschil tussen de configurator en de werkelijke offerte van diezelfde leasingmaatschappij bedroeg € 80 per maand
        Er zijn de kortingen en er is het beheer natuurlijk. Het is goedkoper en eenvoudiger om een vrij uniform wagenpark te beheren

De configurator die bij ons gebruikt wordt van Leaseplan bevat alle parameters en is volledig gepersonaliseerd per gebruiker, die cijfers zijn heel volledig die daar uitkomen naar mijn ervaring. Uiteraard zitten er wel verschillen tussen maatschappijen onderling, er worden dan ook altijd wel een paar offertes gevraagd.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ben gisteren de 320 en C220 gaan testen. Ik moet zeggen dat ik liever met de BMW reed.

Plezieriger om mee te rijden, meer punch en sportiever. De C220 was dan weer zoals aangegeven rustiger. Maar ik vond de zetels in de BMW 10x beter.
          Alle 2 waren de lederen uitvoering.

Ga dan uiteindelijk toch voor de BMW gaan zelfs met minder opties gaat mijn voorkeur naar de 320.

Bedankt aan iedereen die hun mening heeft gegeven.

nu nog 2-4 maanden wachten
          BMW 320D - F30 (2013)

Comment

Goede keuze. De F30 is een parel.

Comment

Beste keuze volgens mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                Beste keuze volgens mij

Tnx. Dacht ik ook. Nu het pijnlijke wachten
                BMW 320D - F30 (2013)

Comment

Het zijn net zoals de ruimere Octavia allebei degelijke motorvoertuigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                    Het zijn net zoals de ruimere Octavia allebei degelijke motorvoertuigen.
                    Heb jij eigenlijk ooit iets zinnigs te zeggen?
                    Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
                    #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
                    #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                    #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
                    #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
                    #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
                    #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

320d. Je zegt zelf dat je daar allicht het meest plezier aan zal beleven.
                      De C is geen slechte wagen, maar je hebt het meer voor een sportieve wagen en een model dat niet te oud is. Dus die valt af.
                      De CLA is een knappe wagen, het blijft een FWD. Een goeie, maar of dat volstaat om een 320d te kloppen? Zou ik sterk betwijfelen.
                      In mijn geval zou het een no brainer zijn, en aan jouw openingspost te zien: in jouw geval ook. Maakt het echt zoveel uit dat hij op 16" staat? 17" of 18" is mooier, maar die kleinere wielmaat voel je amper tot niet als je ermee rijdt hoor.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Ah, het is al beslist. Ik zat nog op de eerste pagina.
                        Proficiat met je (juiste) keuze.
                        Een bank vooruit en een kus van de (ongetwijfeld knappe) juffrouw!
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glitchdj Bekijk Berichten
                          Heb jij eigenlijk ooit iets zinnigs te zeggen?
                          Dat een Octavia een degelijke wagen is met een uitstekende verhouding prijs/kwaliteit is op zich wel zinnig natuurlijk. Dat hij wat saai rijdt, moet je er dan maar bij nemen. Some people just don't care.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

tja die lederen zetels zijn echt een pijnpunt idd in de W204 C
                            hopelijk heb je minder pannes met je 320 dan mijn vriendin
                            lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              tja die lederen zetels zijn echt een pijnpunt idd in de W204 C
                              hopelijk heb je minder pannes met je 320 dan mijn vriendin
                              oei
                              jaag me nu geen schrik aan he lol.

heb toch gene alfa romeo gekozen?
                              BMW 320D - F30 (2013)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                Dat een Octavia een degelijke wagen is met een uitstekende verhouding prijs/kwaliteit is op zich wel zinnig natuurlijk. Dat hij wat saai rijdt, moet je er dan maar bij nemen. Some people just don't care.
                                Daar gaat het mij niet om, wel dat hij in elke thread te pas en te onpas dezelfde zever komt zetten zonder enig nuttige bijdrage aan het topic zelf.
                                Dat de octavia een degelijke wagen is doet in dit topic niet ter zake.
                                Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
                                #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
                                #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                                #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
                                #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
                                #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
                                #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dotslasher Bekijk Berichten
                                  oei
                                  jaag me nu geen schrik aan he lol.
                                  wel ik neem aan dat je er zelf veel aan kan doen als je in acht neemt dat je met een BMW rijd.
                                  mijn vriendin laat de wagen vb nooit een minuut nadraaien na een rit wat de turbo zeker niet ten goede komt
                                  lets have some more member berries

Comment

De bmw voor mij!

Comment

De keuze lijkt al gemaakt, maar ik kan hem enkel bevestigen.

De CLA200 is erg knap, en zal in leasing verkopen als zoete broodjes aan jongeren die anders voor een 'saaie' (m.a.w. zonder visuele opsmuk) 316d, C180 of A4 TDI 120 zouden moeten gaan. Het ding ziet er namelijk gewoon standaard al best spannend uit (ook binnen), heeft voldoende PKs meegekregen (geen 180 versie waar de fleet managers direct kunnen opspringen) en het blijft een Mercedes (want laat ons wel wezen, dit koop je een deel voor het imago). Enkel de volledig standaard velg lijkt me niets, maar voor 150 EUR kan je upgraden naar een leuk anthraciet/zwart ontwerp (leert de Duitse configurator me). Verder zou ik zelfs met een volledig standaard wagen kunnen leven - incl. knap (standaard) interieur!

Echter, ik vergelijk bewust met de basismotorisaties van de C, 3 en A4. Die wagens zijn duidelijk in de markt gezet met een 'opties en vermogen aansmeren' strategie, waardoor een volledig standaard 316d bv. nog nauwelijks iets overhoudt van wat een 3 leuk maakt.

Wat ik dan niet begrijp is dat hier een CLA200 vergeleken wordt met een C220 CDI en 320d, toch beiden stevige motorisaties (zwaarder dan de CLA) met redelijk wat opties. Vermoedelijk zet Mercedes de CLA momenteel nog aan erg stevige prijzen in de (leasemarkt) wegens vraag die groter is dan aanbod. Echter op termijn (1 a 2 jaar) zou je eerder verwachten een CLA200 met een C180 te moeten vergelijken.

Echter gegeven de keuze die voorligt, is de 3 dan uiteindelijk de beste keuze. Het enige spijtige eraan is dat hij visueel helemaal geen punch heeft in de voorgestelde uitvoering, terwijl een Avantgarde C er altijd goed uit ziet. BMW heeft op dat gebied nu eenmaal een andere strategie. Echter puur qua rijden loopt hij zo ver voor op de C (en de CLA), dat het eigenlijk geen vergelijk is. De buurman zal dus mogelijk wat minder jaloers zijn, maar een keuze voor een C zal je je m.i. beklagen.

Ik kan het trouwens weten, want heb 3.5 jaar een C200 gereden - zeer aantrekkelijk aan buitenkant (pre-fl interieur was echter om te huilen maar gelukkig aangepakt bij fl), oerdegelijk, maar ook oersaai - nul 'beleving'. De 3-reeks die ik nu rijd heeft natuurlijk een volledige andere motorisatie, maar zelfs met de 20d motor erin (die ik goed ken) zou hij nog steeds een totaal ander niveau van rijplezier bieden (ook in de nieuwe f30 die ik uitgebreid heb proefgereden als 320d).

Conclusie: spijtig dat BMW niet beseft dat het zijn modellen standaard wat meer sex appeal moet meegeven, gaande van de ugly duckling 1-serie tot de veel te saaie basisversies van de 3. Maar ik vermoed tegelijk dat ze dat doen omdat ze gewoon weten het superieure product in huis te hebben, en dat wie echt van autorijden houdt toch geen alternatief heeft.

Comment

oef zeg dust, ben ik ff blij dat er nog dat alternatief is voor mensen die liever niet autorijden, maar gewoon op de beste manier van a naar b gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten

Wat ik dan niet begrijp is dat hier een CLA200 vergeleken wordt met een C220 CDI en 320d, toch beiden stevige motorisaties (zwaarder dan de CLA) met redelijk wat opties. Vermoedelijk zet Mercedes de CLA momenteel nog aan erg stevige prijzen in de (leasemarkt) wegens vraag die groter is dan aanbod. Echter op termijn (1 a 2 jaar) zou je eerder verwachten een CLA200 met een C180 te moeten vergelijken.
                                          De BMW was de duurste van de 3, CLA en C220 zaten verrassend genoeg in hetzelfde budget qua opleg.
                                          Voor de rest waren er niet bijster veel mogelijkheiden:

S60 D2 summum 115pk = budget zoals BMW3
                                          VW Passat highline 105PK = budget zoals C220

de andere wagens waren niet van hetzelfde niveau om hier over te spreken: astra, golf, oktavia, etc.

Heb dus enkel de 3 wagens waar mijn interesse naar uit ging opgenomen in de lijst.
                                          Waarom zouden we een Passat met 105pk nemen? Das toch belachelijk voor zo'n wagen. Dus die viel al snel af.
                                          De Volvo S60 op zich niet slecht met summum line maar als je kan kiezen voor een BMW320 voor hetzelfde budget is de keuze snel gemaakt in mijn ogen.

Bedant voor je uitleg hoor
                                          BMW 320D - F30 (2013)

Comment

Working...
                                          X