Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmawagen: Mercedes CLA200 - C220 of BMW320 ED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    De BMW 3 vind ik niet moeder mooiste terwijl de C nog steeds een knappe verschijning is. Mij maakt het trouwens niet uit of er eind 2014 een nieuw model van komt. En dat sportievere imago van BMW vind ik ook overroepen. Alle merken kruipen een beetje naar elkaar toe.

    @swiftfox : i stand corrected.

    Comment


    • #22
      Ja idd als je iets graag ziet wacht je niet op een nieuw model en tegen dat het model er is, je besteld hebt en de levering gebeurt ...

      Comment


      • #23
        Zelf verkies ik de BMW 3, zelfs zonder lines, boven het uiterlijk van de Mercedes C.
        De CLA lijkt me nogal kaal uitgevoerd als ik je optielijst lees, qua uiterlijk vind ik het wel de beste van de 3.
        De Mercedes C is stiller dan de BMW en binnen beter afgewerkt, ook wat praktischer maar qua rijbeleving staat de BMW nog altijd op een ander niveau, ook al schuift de nieuwste generatie 3-reeks meer naar het midden op (wat meer gericht op comfort maar minder sportief aanvoelend, met de nieuwe stuurinrichting ben je ook dat zeer directe stuur van de vorige generaties kwijt).

        Ik zou je sowieso aanraden van een testrit te doen, dat blijft de doorslaggevende factor.

        Bij de BMW moet je wel eens kijken naar:
        - hoe die business GPS in de huidige versie werkt, in de vorige 3-reeks was dat te triestig voor woorden (erg kleine kaart, om een nieuw adres in te geven of de kaart te zien moet de DVD in je CD-speler zitten dus geen mogelijkheid om ondertussen CD's te beluisteren als je geen cd-wisselaar hebt, ...)
        - of er runflat banden op liggen, want die zijn behoorlijk oncomfortabel: zelfs in 16" hard en vrij luidruchtig. Als die erop liggen, zou je eens moeten kijken of je ergens een testrit in een uitvoering met die banden kan doen en dan een oneffen autosnelweg of kasseibaantje uitproberen.
        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

        Comment


        • #24
          We zijn hier bezig over 2 liter diesels als firmawagen, sportief is dat sowieso niet.

          Langs de andere kant als je een goed gebalanceerde wagen zoekt, kan je weinig misdoen met de C, ding laat zich heel makelijk rijden, dwarszetten en is comfortabel.

          Volgens wat ik hoor zijn windgeluiden beter bij de C dan de F30. Als je veel snelweg doet geen minpunt.

          Interieur, ben van geen van beiden fan, de CLA heeft wel een geslaagd interieur. Al heb ik dat nog niet gezien in standaardtrim.
          De F30 heeft wel een betere achterbank dan de C.

          In het lijstje staat de C220, ik heb de C200 gereden vond dat een vervelende motor. (in combo met de slechte versnellingsbak, die ook verbeterd zou zijn sinds de facelift) heel smalle powerband, niet snel voor mijn aanvoelen... denk dat 2 turbo's dan beter rijden.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
            Bij de BMW moet je wel eens kijken naar:
            - hoe die business GPS in de huidige versie werkt, in de vorige 3-reeks was dat te triestig voor woorden (erg kleine kaart, om een nieuw adres in te geven of de kaart te zien moet de DVD in je CD-speler zitten dus geen mogelijkheid om ondertussen CD's te beluisteren als je geen cd-wisselaar hebt, ...)
            Dan gaat het wel over de modellen voor de CIC, de CCC. Want de modellen, ik denk vanaf september 2008, hebben een CIC net als de nieuwe bmw 3 (f30). Dit business navigatiesysteem werkt echter zeer goed.

            Uit deze 3 zou ik de C nemen, dit omwille van de combinatie motor en de uitrusting avantgarde

            Comment


            • #26
              bedankt voor de tips mensen.

              Ik had al 2 testritten aangevraagd voor de BMW en CLA. Had niet echt verwacht om de C class te nemen maar aangezien die zo populair is in dit topic heb ik die testrit dan maar ook aangevraagd.
              BMW 320D - F30 (2013)

              Comment


              • #27
                C220.

                Vorig jaar mee op reis geweest en was echt aangenaam verrast van die kar. Bijna 3000km afgelegd op een 7-tal dagen, waarvan een derde op de achterbank, en niets dan lof over die wagen. Was ook een C220. Op CO2 vlak zal deze wellicht iets minder scoren naar VAA toe?

                Comment


                • #28
                  het is ook een blueEfficiency edition. Dus qua C02 zit dat wel goed.
                  BMW 320D - F30 (2013)

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                    Ja idd als je iets graag ziet wacht je niet op een nieuw model en tegen dat het model er is, je besteld hebt en de levering gebeurt ...
                    dat is zoals wachten tot de vrouw van uw leven een dochter krijgt met een ander en die een 'legale' leeftijd heeft bereikt zeker?

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                      Langs de andere kant als je een goed gebalanceerde wagen zoekt, kan je weinig misdoen met de C, ding laat zich heel makelijk rijden, dwarszetten en is comfortabel.
                      Dwarszetten, ongetwijfeld het belangrijkste criterium voor een leasewagen

                      De C zou ook mijn voorkeur hebben. Betere stoelen, meer comfort, goede wegligging.

                      Comment


                      • #31
                        Op basis van je configuraties zou ik ook voor de C gaan.
                        De CLA is een mooiere wagen, maar heb hebt echt wel weinig opties.

                        Vreemd dat je minder opties in de CLA krijgt dan in de C.
                        Vorige maand dezelfde keuze moeten maken, maar ik kreeg veel meer opties in m'n CLA dan in een C met dezelfde motorisatie.

                        Comment


                        • #32
                          Ja mijn bedrijf doet echt moeilijk over bedrijfswagens. Weinig opties hoge prijs en een laag persoonlijk budget zelfs voor top management.
                          En dat voor een bedrijf met meer dan 17k werknemers, pffft.

                          Ze zijn dit jaar afgekomen met de carconfigurator bij een fleet company waar je dus je eigen wagen kunt samenstellen. Ik moet zeggen dat het om te lachen is.

                          Je kan zelfs geen C180 samenstellen (laagste versie en geen opties) binnen ons budget. Dus de lijst die wij krijgen is beperkt maar daar hebben ze meer korting op gekregen en dus een klein beetje meer opties of pakketten.
                          Wel kan je er niets aan toevoegen of laten wisselen.

                          Ik ken genoeg bedrijven die je een budget geven en volledige vrijheid qua opties, lines kleuren etc.

                          Maar ja, ik mag ni klagen. Mag content zijn dat ik al een bedrijfswagen heb in deze tijden.

                          btw: op de CLA zit al veel standaard en heb je minder packs beschikbaar maar toch.
                          Het URBAN Pack zou toch op zijn minst standaard mogen zijn.
                          Last edited by dotslasher; 22/05/2013, 21:59.
                          BMW 320D - F30 (2013)

                          Comment


                          • #33
                            ik zou ook de C220 nemen maar als het een automaat is geen blue efficiency
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #34
                              Als je de 3-reeks neemt zou ik proberen stoffen zetels te nemen in plaats van Sensatec. Kost minder in aankoop en zit veel aangenamer. Zowel in de zomer als in de winter.

                              En die betere stoelen van de C-klasse is ook maar relatief. Ik vond de standaardstoelen in een Avantgarde (weet niet of die andere zetels krijgt dan de andere versies) toch ook niet voor over naar huis te schrijven. Zijn allezins geen sportstoelen meer zoals vroeger. Of dat zou met de facelift veranderd moeten zijn, dat weet ik niet.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                Als je de 3-reeks neemt zou ik proberen stoffen zetels te nemen in plaats van Sensatec. Kost minder in aankoop en zit veel aangenamer. Zowel in de zomer als in de winter.

                                En die betere stoelen van de C-klasse is ook maar relatief. Ik vond de standaardstoelen in een Avantgarde (weet niet of die andere zetels krijgt dan de andere versies) toch ook niet voor over naar huis te schrijven. Zijn allezins geen sportstoelen meer zoals vroeger. Of dat zou met de facelift veranderd moeten zijn, dat weet ik niet.
                                ik vind de lederen zetels van de C ook alles behalve comfortabel, ze zijn wel mooi maar daar ben je vet mee als je er een paar uur moet in zitten
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                  ik zou ook de C220 nemen maar als het een automaat is geen blue efficiency
                                  Alles is nu blue efficiency, zelfs mijn 3,5 jaar oude c220 cdi automaat

                                  Comment


                                  • #37
                                    kzie het net bij de configurator. sucks, vroeger kon je voor de W204 nog kiezen tussen blue eff of niet
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #38
                                      Zuiniger worden ze niet, mijne zuipt 9-10l

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door dotslasher Bekijk Berichten
                                        en dat voor een bedrijf met meer dan 17k werknemers, pffft.
                                        BDF ag?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                          BDF ag?
                                          Bgc
                                          BMW 320D - F30 (2013)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X