Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Turanza vs Potenza

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Turanza vs Potenza

Heb binnenkort 2 nieuwe banden nodig voor op mijn Ford Focus 1.6 TDCi. Bandenmaat is 205/55 R16. Huidige banden zijn Continental SportContact2 91V.

Ben aan het twijfelen tussen Turanza T001 of Potenza's. De laatste reviews van de T001 waren vrij positief (combinatie grip/comfort). Geef zelf voorkeur aan een sportieve band met veel grip, zeker ook op nat wegdek. Iemand enige ervaring met beide?

Indien de Potenza's welke zijn aan te raden (rekening houden met de auto)?
    - RE050A
    - RE11A (onlangs gelanceerd maar ben ze nog niet tegen gekomen online)
    - RE002
    - RE720
    - S001 (dan wel RFT velgen nodig?)
    - ???

Had niet verwacht dat er zo veel keuze is...

Potenza is de betere band maar wel duur.
    Gript wel goed , goede feedback en duurzaam.

Comment

Ik zelf heb 255/40/R18 Bridgestone Potenza RE050A onder mijn Astra.
      Zeer tevreden over ! Grip is super !

Comment

Potenza is super, enige nadeel: slijt redelijk snel..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
          Potenza is super, enige nadeel: slijt redelijk snel..
          Ik vind ze juist minder hard slijten als anders A-merken.

Comment

Ik heb de Potenza RE050A gehad op de m'n Megane RS, zéér tevreden van geweest...
            Grip is super en qua slijtage valt dat idd heel goed mee voor zo'n sportieve band...( je moet anders maar eens een Pirelli proberen, die slijten waar je bij staat)

Nu rijd ik op Michelin Supersport, en dat is zonder overdrijven de beste straatband die ik ooit al heb gereden...
            Niet goedkoop, maar zijn geld dubbel en dik waard...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
              Ik heb de Potenza RE050A gehad op de m'n Megane RS, zéér tevreden van geweest...
              Grip is super en qua slijtage valt dat idd heel goed mee voor zo'n sportieve band...( je moet anders maar eens een Pirelli proberen, die slijten waar je bij staat)

Nu rijd ik op Michelin Supersport, en dat is zonder overdrijven de beste straatband die ik ooit al heb gereden...
              Niet goedkoop, maar zijn geld dubbel en dik waard...
              Ik heb de turanza's gehad. Best oke te noemen en slijten niet zo hard.

Ik heb nu ook supersport. Wat een banden

zijn bij mij ook de beste waar ik al mee heb gereden op straat. Liggen zowel op de leon ( beetje overkill maar bon ) als op de porsche.
              BMW X5 45e

Comment

Tot enkele jaren terug werkte ik voor Bridgestone :
                Turanza en Potenza zijn beide goede banden, maar hebben een ander doelpubliek.

Wil je een allround band, met een redelijk comfort en voldoende grip, dan is de Turanza de beste keuze. Deze wordt trouwens standaard geleverd op heel wat nieuwe wagens.

In de Potenza moet je een onderscheid maken tussen de RE050A en de S001 : beiden zijn het sportieve banden, maar de S001 is toch nog een stuk agressiever. Ook blijft hij zijn kwaliteiten behouden naarmate hij slijt, terwijl je bij de RE050A toch duidelijk een afname merkt op het gebied van grip.

Wat slijtage betreft : ik heb ongeveer 40.000km gedaan met m'n laatste set S001's in 245/40R18 (wel vnl. autosnelweg), dus dat valt best mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eth0 Bekijk Berichten
                  Ik zelf heb 255/40/R18 Bridgestone Potenza RE050A onder mijn Astra.
                  Zeer tevreden over ! Grip is super !

255 op een astra? voor wat is dat goed?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    255 op een astra? voor wat is dat goed?
                    Tractie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                      Tot enkele jaren terug werkte ik voor Bridgestone :
                      Turanza en Potenza zijn beide goede banden, maar hebben een ander doelpubliek.

Wil je een allround band, met een redelijk comfort en voldoende grip, dan is de Turanza de beste keuze. Deze wordt trouwens standaard geleverd op heel wat nieuwe wagens.

In de Potenza moet je een onderscheid maken tussen de RE050A en de S001 : beiden zijn het sportieve banden, maar de S001 is toch nog een stuk agressiever. Ook blijft hij zijn kwaliteiten behouden naarmate hij slijt, terwijl je bij de RE050A toch duidelijk een afname merkt op het gebied van grip.

Wat slijtage betreft : ik heb ongeveer 40.000km gedaan met m'n laatste set S001's in 245/40R18 (wel vnl. autosnelweg), dus dat valt best mee.

Wel ik heb de S001 ook gehad op de Megane, en dat was men grootste miskoop ooit.
                      Qua stuurgevoel komen ze niet in de buurt van de RE050A of al helemaal niet van Michelin SS, op 3.000km ( 2 trackdays bij ) waren ze voor de vuilbak.
                      Flanken waren volledig stuk gereden, en niet van te lage bandenspanning want die stond juist...
                      Echt enorm tegengevallen die band...

Comment

Ik heb momenteel Bridgestone Potenza RE050A1 255/45/R17 opliggen, en ben daar voorlopig wel tevreden van.
                        Tractie op droog zeer goed, en nat is ook nog altijd deftig. Ook niet echt last van rolgeluiden. Comfort is wel iets lager, maar zal wel mede zijn door het feit dat het RFT's zijn. Verbruik is ook aan de hogere kant.

Handig om een idee op te doen voor de verschillende Bridgestone's:
                        Bridgestone Tyres Reviews And Ratings. Read Unbias Reviews And Roadtests Of Bridgestone Tyres

Volgende banden zullen wel de Pirelli Cinturato P7's worden denk ik.
                        Last edited by ; 03/07/2013, 12:04.

Comment

ze komen als beste uit deze test:

Ik heb deze band in 195/50R15 op mijn e30 liggen maar ik heb weinig ervaring met extreme omstandigheden. Ik vertrouw ze wel

Comment

Een test uit 2009? Is al lang voorbijgestreefd, de evolutie op het vlak van banden gaat behoorlijk snel.

Ik heb momenteel ook Brigdestone Potenza's op mijn wagen en ik heb die band echt moeten leren waarderen. Hij slijt niet snel en geeft zowel op nat als droog bovengemiddeld goede grip. Mijn favoriete band blijft echter een Michelin al sta ik ook open voor merken als Hankook.

Comment

Bij mijn vorige nieuwe auto waren de turanza's gemonteerd (205/45/16) en daar was ik niet tevreden van, zowel kwa grip op nat wegdek en slijtvastheid vond ik die tegenvallen.
                              Nu pas bij de nieuw levering van mijn audi A1 zitten er de potenza S001 (215/40/17) onder en ik vind persoonlijk het verschil met de turanza's groot vooral kwa grip bij nat wegdek en ook een beter stuurgevoel.

Comment

Vergeet Bridgestone en koop Michelin.
                                Heb momenteel Uniroyal en ben er zeer tevreden over maar de volgende worden toch Michelin. Zonder twijfel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gertvdc72 Bekijk Berichten
                                  Vergeet Bridgestone en koop Michelin.
                                  Heb momenteel Uniroyal en ben er zeer tevreden over maar de volgende worden toch Michelin. Zonder twijfel.
                                  Niet alle Michelin is goed hoor. Je hebt zelfs bij A-merken de betere en slechtere variant.
                                  Veel hangt ook af wat je van een band verwacht. Een bompa die iedere dag een ritje van 5km maakt om de krant te gaan halen heeft echt geen dure band als een potenza nodig .

Comment

Working...
                                  X