Oorspronkelijk geplaatst door DHL
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ongevallen met tractors
Collapse
X
-
1986 Audi 90 2.2
1990 Audi 90 2.3 USA
1990 Audi coupé 2.3
1991 Audi 90 2.0
2002 Audi A4 1.9 TDI
Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichtenin 2009 heeft een tractor dit gedaan met mijn gti:
[img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n..._3974043_n.jpg[/img]
situatie:
ik reed al 4km achter die tractor aan, wou hem toen eindelijk voorbij steken...draait ie plots een oprit op van een huis. Pinkers achte hij niet nodig, remlichten en spiegels evenmin. Ik was dus in mijn recht, maar toch...1986 Audi 90 2.2
1990 Audi 90 2.3 USA
1990 Audi coupé 2.3
1991 Audi 90 2.0
2002 Audi A4 1.9 TDI
Ex: Audi 80 TDI, Audi 90 2.3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk BerichtenAlweer een ongeval. Spreek er mij niet over wie in fout is.
http://www.persinfo.org/2013/07/13/m...al-met-tractorToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Waarschijnlijk een klein boerke...met een kleine oude tractor....niet te geloven dat die man zoiets moet overkomen en dat de politie niets goed doet
Comment
-
Ik reed gisterenmorgen achter een maaidorser, op de N8, tussen Wevelgem en Menen. Er ligt een iets verhoogd fietspad naast de weg. Dat spel was zo breed dat het voortdurend op het fietspad, en op bepaalde momenten zelfs op het voetpad reed... De tijd dat landbouwvoertuigen aan 25 per uur sukkelden is blijkbaar ook al lang voorbij, want de snelheid ging vlot naar het dubbele.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
De een zijn dood is de andere zijn brood...en de wetgever doet niets....
Bij een bijzonder zwaar verkeersongeval in Tongeren is maandagavond een vrouw om het leven gekomen. Het verkeersongeval gebeurde rond 20.15 uur op de Hasseltsesteenweg (N20), aan het kruispunt met de Legioenenlaan. Om een onbekende reden kwam een landbouwvoertuig bovenop de personenauto terecht.
http://www.vandaag.be/binnenland/132133_chauffeur-die-met-tractor-over-bmw-reed-voor-rechter-video.html
Na een dodelijk ongeval met een tractor in Tongeren laaien de discussies rond de zware voertuigen weer op. De bestuurder van de tractor moet zich wellicht voor de rechtbank verantwoorden.
Comment
-
Is nochtans simpel op te lossen.
Verplicht de tractors om de wegen te gebruiken die speciaal voor werden volgegoten met beton... VERKAVELINGSWEGEN.
Comment
-
Ik ben razend kwaad ! Een traktor van firma HERTIGERS reed (volgens getuigen) door het rood (in volle snelheid) hier in Tongeren en heeft gewoon met de voorwiel van de traktor de chauffeur van een wagen , plat (dood) gereden . Zomaar effekes ... Al jaren rijden traktors van deze firma gelijk zotten over de wegen hier rondom Tongeren. Zoals iemand het hier al benadrukte, zijn die traktoren gewoon niet gemaakt om aan WEGTRANSPORT te doen. En toch . Daarenboven lappen die mensen gewoon alle wetgeving voor wegtransport aan hun laarzen: geen tachygraaf, geen tijdsbeperkingen in rijtijden, geen KEURING, geen rijbewijs en tocht zijn het rijdende treinen van soms meer dan 50 TON . Vrachtwagens zijn onderhevige aan tal van regelmenten om de veiligheid te verhogen zoals bv lage bumpers, voor achter en zijdelings. Heb ge bumpers op die traktor gezien ? Neen, waarom mag die dan op de weg ? Had die traktor een lage bumper gehad vooraan was dit ongeval gewoon veel minder erg uitgedraaid. De snelheid van een vrachtwagen word electronisch beperkt, EN dit word doorgaans gecontroleerd. Op die traktor is het tegenovergestelde. Normaal zijn die gebouwd om de 40 km/h niet te kunnen overschreiden, maar toch rijden ze 70 km/h ... ik heb die traktor al gevolgt aan meer dan 60 km/h. De vernietigende kracht bij onveval verhoogd met het kwadraat van de snelheid ! Het is een echte schande. En het is niet de eerste keer dat deze firma een ongeval had ... http://www.hbvl.be/limburg/lanaken/r...kiezelweg.aspx
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenIk zie dagelijks tractors in het centrum van Gent. Deze worden gebruikt voor grondwerken bij tal van nieuwbouwprojecten.
Dat werk kan volgens mij net zo goed door vrachtwagens gedaan worden en daar voel ik me toch heel wat veiliger bij als fietser. Zo'n tractor is echt niet gemaakt om mee op de baan te komen, zit vol dode hoeken en van bumpers is geen sprake. Hopelijk helpt die G-plaat wat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wattman007 Bekijk BerichtenKan inderdaad net zo goed door vrachtwagens gedaan worden alleen zijn deze (chauffeurs van) tractoren niet gebonden aan rij- en rusttijden.
Comment
-
Hier op de straat is er daarstraks een tractor met strobalenperser van Loonbedrijf Huybrechts uit Neerlanden tegen een verlichtingspaal gereden.
Hij kwam hier al volle gas (zeker veel meer dan wat hij zou mogen "plaatje 30" op de traktor en de aanhanger) op gereden, en hier voor de deur moest hij uitwijken voor een geparkeerde auto en is dan met het stuk van de strobalenperser dat links van de tractor uit stak tegen de paal gereden.
De kracht van de slag was zo erg dat de lamp die op de paal stond weg geslingerd is samen met een paar meter kabel die in de paal stak. De kabel is dan nog tegen één van de auto's van de buren gevlogen met een lichte schade tot gevolg.
Klein detail aan de kant van de auto "waarvoor hij uitweek" had hij nog een dikke meter ruimte over, dus meer dan genoeg plaats.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Tja, nogmaals... die dingen zijn te groot en te snel voor de openbare weg. Het lijkt me dat dit momenteel het grootste gevaar aan het worden is op de Belgische wegen. Gisteren zag ik een tracteurke rijden, echt zoals we een echte tracteur kennen. Dat kon mijn sympathie opwekken. Nog een echte boer met z'n tracteur aan 20-25 per uur...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenWa een bende bleiters hier
'Tractoren rijden te snel'
'Tractoren zorgen voor teveel file'
'Die machines zijn te groot voor 1 klein veld'
'Ze mogen niet verder dan 20km rijden naar het volgende veld'
Laten we dan terug gaan naar allemaal kleinere machines, voor elken boer eentje en alles wordt weer duurder. Dan staan ze binnenkort allemaal weer in de winkel te bleiten 'alles wordt toch snel duur en dat allemaal om den boer zijn machines te kunnen betalen'.
Laat toch iedereen gewoon es zijn werk doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenDie tractoren/machines zijn niet te groot,ze kunnen alleen maar veel te snel rijden,dat en dan zo'n snotneus/macho die zich king off te road (moet niet altijd king off the ring zijn)waant achter het stuur =moeilijkheden vragen...als je ziet hoe sommige met hun penisverlenging rondvlammen,meestal overladen ook nog ,remleidingen van hun aanhangwagen niet aangesloten,graafmachines niet vastgelegd door middel van kettingen,tjah...
Maar het wordt idd meer en meer uitzondering dat er nog een boer met een tractor rijdt en geen wegenwerkers;Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Die dingen zijn niet te groot, hij had aan de andere kant immers nog plaats genoeg over.
Te snel zijn ze ook niet, het is immers niet omdat iets een bepaalde snelheid kan halen, dat je ook aan die snelheid moet gaan rijden. Want dan kan je zeggen dat alle auto's te snel gaan, want daar kan je ook (veel) meet mee dan toegelaten is.
Het zijn gewoon bepaalde chauffeurs die te debiel zijn om met zo een ding te rijden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Om te beginnen zouden ze verplicht bumpers moeten hebben. Die chauffeurs die te debiel zijn om ermee te rijden vormen dan op z'n minst toch voor iets minder gevaar wanneer ze een andere auto aanrijden. En regelmatig naar de keuring, zou ook al een goed begin zijn. En de minimumleeftijd en noodzakelijk rijbewijs eens herbekijken... Er is nog heel wat werk voor de boeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenOm te beginnen zouden ze verplicht bumpers moeten hebben. Die chauffeurs die te debiel zijn om ermee te rijden vormen dan op z'n minst toch voor iets minder gevaar wanneer ze een andere auto aanrijden. En regelmatig naar de keuring, zou ook al een goed begin zijn. En de minimumleeftijd en noodzakelijk rijbewijs eens herbekijken... Er is nog heel wat werk voor de boeg.
T graan platrijden bij t sproeien, je geraakt nergens meer over, denk toch is naToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
Comment