Hier word met 1 tractor ook 80 hectare bewerkt, zolang je je aan de 40kmu regel houd zie ik geen probleem, ik nodig u uit voor een ritje, je gaat van gedacht veranderen , vroeger was t paard en kar en was alles traag, tijden veranderen en ik neem aan dat gij ook graag iets eet, geen boeren geen eten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ongevallen met tractors
Collapse
X
-
40 per uur ja, boeren ja, tractoren van boerderij naar het land ja... Maar geen afstanden van 50 - 60 km op de openbare weg met een onaangepast voertuig. Dat heeft niets meer met boeren en eten te maken. Allez, heb je al eens achterom gekeken hoe lang de file achter jou is als je 40 rijdt in de spits op een 90 km per uur baan? Tja, dus maar sneller rijden. Begrijp dat het voor de chauffeur van een tractor niet echt een probleem is om aan zo'n snelheden een grote afstand te overbruggen. Dat was het in het geval van dit ongeval ook niet eigenlijk. Nadat de gewonden bevrijd werden door de brandweer en afgevoerd waren naar het ziekenhuis kon de tractor inderdaad gewoon z'n weg voortzetten... Problemen, nee zeker? Het is wellicht de andere weggebruiker die het probleem is... Laat het transport aan de voertuigen die ervoor gemaakt zijn en laat het gebeuren door de mensen die ervoor opgeleid zijn. Ma goed, de overheid begint dit ook in te zien en ik ben ervan overtuigd dat deze situatie niet zal blijven duren.
Comment
-
DHL, en wat als de boer nu eenmaal land heeft 50km weg? mijn moeder huurt een oude boerderij in ninove. de eigenaar zelf woont in halle op een landbouwbedrijf.
rond het huurhuis bij men ma zijn nog grote stukken land. daaar zitten ofwel 5koeien op, of hij komt die met de tractor vlakmaaien.
zowieso moet die met tractor en dar grasmachiending of tractor + koeienaanhangwagen afkomen van halle naar ninove en terug. das al vlot 22km enkel (dus 44km heen en terug).
veel boerderijen stoppen ermee, die worden dan overgenomen door andere boerderijen/landbouwbedrijven. ze kunnen toch moeilijkl 5 tractoren kopen om die op locatie te laten staan. die kopen er 2 en rijden van de ene naar de andere lokatie dan.
ik kan zo ook doordrijven hé: ik rij met de fiets naar werk, langs kleine veldwegen. die autos die mij daar voorbijvlammen aan 70-90km/h is levensgevaarlijk. autos zijn gemaakt voor hoge snelheden op de autosnelweg. die moeten niemeer langs die kleine veldwegen rijden.
de tractoren op die veldwegen rijden 30-50km/h en die halen mij soms in (in bergaf niet)
Comment
-
Het probleem zit ook helemaal niet bij de landbouwers volgens mij, ook niet bij de hobbyboeren/plantenkwekers en dergelijke. Er is gewoon een enorm misbruik door grondwerkers momenteel die deze machines als een goedkope vervanging zien voor een vrachtwagen.
Een landbouwer gaat met zijn kapitaal, want zo een trekker + machine dat kost hopen geld, geen gekke toeren doen hoor. En voor die mensen is tijd ook geld, die hun velden liggen zeer zeer zelden ver uit elkaar.
Ik heb zo een tijd terug een rit van 75 kilometer gedaan met een Fiat 670 van 1980 + klepelmaaier. De klepelmaaier op een aanhanger uiteraard anders wordt je gek van het wiebelen tijdens zo een rit van 3 uur. Zondagmorgen om 7 uur vertrokken zodat ik tegen 10 uur op bestemming was. Je kan dat kort samenvatten als gekkenwerk
Dit is natuurlijk een oude tractor, maar ook die nieuwe tractoren zijn niet van die aard dat het op enige manier economisch rendabel zou zijn om daar afstanden te gaan mee doen voor de landbouw. Mooi bewijs daarvan is volgens mij ook die vrachtwagens die gebruikt worden in de landbouw om de beer te vervoeren naar de velden waar ze dan overgepompt worden in het vat achter de tractor (of in zo een springkasteel ) .Last edited by josenjef; 21/06/2013, 13:16.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Dat klopt volledig. Probleem is niet de landbouwer die van z'n erf naar zijn land rijdt. Het probleem is dat deze machines voor veel meer dan dit alleen ingezet worden en hierdoor een groter gevaar worden. Enkel al door de vele grote verplaatsingen die ze maken. De machines worden inderdaad steeds moderner, dat kan je niet tegenhouden. Maar de wetgeving, die is verouderd. Waarom kunnen die tractoren geen voorbumper hebben zoals die in de link van de remstest? Waarom zou men ze niet op z'n minst jaarlijks naar de keuring sturen? En vooral het minder aantrekkelijk maken als vervoermiddel. Financieel dan. Vrachtwagens dienen voor vervoer te zorgen, tractoren dienen om een land te bewerken. Met een bulldozer doet men toch ook geen vervoer? En dat vinden we allemaal wel normaal...
Comment
-
Vooral omdat het wagenpark (mede door de crisis) verkleind en hiermee bedoel ik kleinere wagens vooral gekocht worden zoals aygo's. c1's, 500, 107,pixo, up....etc en de tractors steeds groeien in alle opzichten is de overlevingskans bij een eventueel ongeluk een stuk verkleind.
Zeker als je bekijkt dat met die kleine auto's ook kinderen vervoerd worden en een eventuele aanrijding langs achter omdat de achterbank bij veel van die wagens tegen de achterruit plakt, zijn de gevolgen niet te overzien. Boer of geen boer, dat wil niemand meemaken.
Daarom moet er volgens mijn persoonlijke mening onafhankelijk gekeken worden wat de beste optie's zijn zonder effectief een heksenjacht te creeeren.
Comment
-
Mocht dit een c1 of aygo geweest zijn... en ja, m'n zoontje zat er achteraan in. Begrijp jullie nu waarom ik me toch wel wat zorgen maak? IMG_0214.jpgIMG_0228.jpg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk BerichtenVooral omdat het wagenpark (mede door de crisis) verkleind en hiermee bedoel ik kleinere wagens vooral gekocht worden zoals aygo's. c1's, 500, 107,pixo, up....etc en de tractors steeds groeien in alle opzichten is de overlevingskans bij een eventueel ongeluk een stuk verkleind.
Zeker als je bekijkt dat met die kleine auto's ook kinderen vervoerd worden en een eventuele aanrijding langs achter omdat de achterbank bij veel van die wagens tegen de achterruit plakt, zijn de gevolgen niet te overzien. Boer of geen boer, dat wil niemand meemaken.
Daarom moet er volgens mijn persoonlijke mening onafhankelijk gekeken worden wat de beste optie's zijn zonder effectief een heksenjacht te creeeren.
Dat van die kleinere wagens is in mijn ogen niet relevant, er zijn genoeg zwakke weggebruikers die ook op de openbare weg zijn.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Toppunt:
Vandaag reed ik tegen een slakkengang van 30kmu met de tractor, er kwam een versmalling van de weg waardoor er maar 1 voertuig door kon.
Ik had voorang (witte pijl) 5 meter voor ik op de versmalling kwam reed er een auto in tegenovergestelde richting op mij af, ik duw zo hard ik kan op mijn rem en mis hem met een haar.
Wat doet hij, hij rijdt t fietspad op en mist juist een oud vrouwtje die tevoet ging.
De persnoon (militair) stapt roepend uit, ik spring van mijn tractor en wijs naar t vrouwtje (schat ze 90), ik zeg onozelaar: ten eerste ge overrijd bijna een vrouwtje ten 2de ge hebt geen voorang.
Komt em op 5 cm van mij staan waarop ik zeg "maakt da ge wegzijt" .
Kwaad dat ik was en ik was in mijn recht, maar t zal weeral de GROTE tractor zijn die in t slechte daglicht wordt gesteld.
Ben t vrouwtje op de terugweg nog tegengekomen en ze zij goeiendagToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
in 2009 heeft een tractor dit gedaan met mijn gti:
[img]https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n..._3974043_n.jpg[/img]
situatie:
ik reed al 4km achter die tractor aan, wou hem toen eindelijk voorbij steken...draait ie plots een oprit op van een huis. Pinkers achte hij niet nodig, remlichten en spiegels evenmin. Ik was dus in mijn recht, maar toch...2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Comment
-
Alweer een zwaar ongeval met tractor. Dit keer 1 dode. Gelukkig geen auto's,fietsers of voetgangers in de buurt...
Aan de Grote Reesdijk in Turnhout is maandagavond een dodelijk ongeval gebeurd met een tractor. Dat zegt de lokale politie van de zone Turnhout. Een man reed er omstreeks 20 uur met zijn tractor en aanhangwagen in de gracht ter hoogte van het kruispunt met de Kleine Reesdijk en kwam onder het voertuig terecht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk BerichtenAlweer een zwaar ongeval met tractor. Dit keer 1 dode. Gelukkig geen auto's,fietsers of voetgangers in de buurt...
http://www.gva.be/regio-kempen/turnh...n-tractor.aspx
Comment
-
Wa een bende bleiters hier
'Tractoren rijden te snel'
'Tractoren zorgen voor teveel file'
'Die machines zijn te groot voor 1 klein veld'
'Ze mogen niet verder dan 20km rijden naar het volgende veld'
Laten we dan terug gaan naar allemaal kleinere machines, voor elken boer eentje en alles wordt weer duurder. Dan staan ze binnenkort allemaal weer in de winkel te bleiten 'alles wordt toch snel duur en dat allemaal om den boer zijn machines te kunnen betalen'.
Laat toch iedereen gewoon es zijn werk doen.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk BerichtenAlweer een zwaar ongeval met tractor. Dit keer 1 dode. Gelukkig geen auto's,fietsers of voetgangers in de buurt...
http://www.gva.be/regio-kempen/turnh...n-tractor.aspxToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenWa een bende bleiters hier
Laten we dan terug gaan naar allemaal kleinere machines, voor elken boer eentje en alles wordt weer duurder. Dan staan ze binnenkort allemaal weer in de winkel te bleiten 'alles wordt toch snel duur en dat allemaal om den boer zijn machines te kunnen betalen'.
Laat toch iedereen gewoon es zijn werk doen.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenDit is gewoon te lichte tractor die te zware last trekt.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenWa een bende bleiters hier
Laat toch iedereen gewoon es zijn werk doen.
Dat producten duurder worden in de winkel is gewoon marketing tussen bedrijven.
Comment
Comment