Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongevallen met tractors

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    bij een vrachtwagen toch wel jenj
    Vandaar mijn vraag Want dan klopt den uitleg van hierboven niet van de tractorbestuurder.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• yep de luchtdruk zet de remmen open dus als je iets doorknipt blijven ze toe en niet zoals in de boekjes of films dat ze gewoon wegrijden en dan niet meer kunnen remmen
      lets have some more member berries

Comment

• Idd bij luchtdruk niet aangesloten blijft de rem opstaan, bij oliedruk heb je geen remmen indien niet aangesloten.
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Nog eentje. Deze keer een pikdorser...

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk Berichten
            Nog eentje. Deze keer een pikdorser...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ikdorser.dhtml
            Van beschermengel gesproken!

Als je dan verder leest: "De bestuurder van de gigantische landbouwmachine week nog uit maar de personenwagen reed zonder remmen op de pikdorser in."

Hoe kan je zo'n kolos niet zien aankomen..

Comment

• En dan is t weeral de tractor/pikdorser

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Van beschermengel gesproken!

Als je dan verder leest: "De bestuurder van de gigantische landbouwmachine week nog uit maar de personenwagen reed zonder remmen op de pikdorser in."

Hoe kan je zo'n kolos niet zien aankomen..
                Ik zie op de foto's dat de pikdorser in het midden van de weg staat, dus veel zal hij niet uitgeweken hebben. En waarschijnlijk was die vrouw verblind door de verstralers. Met zo'n pikdorser op de weg rijden zonder begeleidend voertuig is gekkenwerk, totaal onverantwoord!

Comment

• Ik weet dat het seizoen op gang is maar moeten die dingen perse in het donker de baan op?
                  Gisteren ook zo eentje tegengekomen en verlichting was 2 keer niks in verhouding met de omvang van die machine

Comment

• Wel een kleine opmerking, dit is een maïskneuzer of hakselaar.
                    Geen pikdorser of maaidorser zoals in het artikel vermeld staat!
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Wel een kleine opmerking, dit is een maïskneuzer of hakselaar.
                      Geen pikdorser of maaidorser zoals in het artikel vermeld staat!
                      Dit is wel degelijk een pikdorser. Deze haalt enkel de korrel van de mais uit de kolf en laat de rest van het gewas liggen op het veld. Een hakselaar haalt alles van het veld (kolf en plant). Deze korrel wordt later gemalen en bij de boer in de silo gelost. Dit dient dan als bijvoer voor de koeien.

Dit dus:http://www.youtube.com/watch?v=U3mqRI_GgLs
                      Last edited by prins207; 04/11/2013, 16:01.
                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Wat het ook is, het is en blijft een machine die, mits de juiste kleuren, mee kan spelen in Mad Max of zo... Maar niet geschikt voor de openbare weg, tenzij met begeleiding.

Comment

• Ik was deze week nog op de buiten, echt niet te doen wat voor monsters daar rondrijden .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                            Ik zie op de foto's dat de pikdorser in het midden van de weg staat, dus veel zal hij niet uitgeweken hebben. En waarschijnlijk was die vrouw verblind door de verstralers. Met zo'n pikdorser op de weg rijden zonder begeleidend voertuig is gekkenwerk, totaal onverantwoord!
                            Deze dingen sturen via de achterwielen, dus al wijk je op tijd uit, het duurt even eer je meer aan de kant staat.

En hetgeen ik doe als ik verblind word op een buitenweg door verstralers is remmen, remmen, tot ik stilsta en terug kan zien wat er gaande is. Deze dingen zijn gigantisch, maar het zijn echt een belangrijke schakel in ons leven, en hoewel sommigen echt rijden als idioten, rijbewijs G is een mop, zien veel autobestuurders er heel laks tegenover, alsof zo'n ding even eenvoudig te besturen is als een winkelkarretje

Comment

• We kennen uiteraard niet de precieze omstandigheden hoe het is verlopen, of er kort ervoor een bocht was enz
                              In elk geval het gaat om een vrij smalle baan, dus veel uitwijken was er niet mogelijk.

Het lijkt me ook het soort baan waar je tegenliggers kan verwachten en dus zal moeten uitwijken. En dat ding is wel degelijk fel verlicht. Dus als ik zoiets zie opdoemen, dan zou ik toch ook vertragen en uitkijken.

Comment

• Madammeke had wat veel gezopen, ik ben ook niet voor die grote veel te hard rijdende traktoren en vooral niet die van mij werk afpakken in den transport maar in dit geval is wel duidelijk wie fout is, je had de reacties weer eens moeten lezen op diverse lezersbrieven... http://www.nieuwsblad.be/article/det...31104_00823237

Comment

• Typisch, we kunnen nu eenmaal niet zonder die monsters.
                                  Vroeger waren ze niet veel kleiner trouwens.
                                  De mensen hebben gewoon te veel haast, hoeveel moeders rijder er 30 voor een andere schoolpoort?
                                  Maar oowee als er iemand te snel rijdt voor de schoolpoort van hun kind.
                                  Egoisten stuk voor stuk

Comment

• De tractoren/boeren krijgen te snel de schuld, het is die mensen hun werk en broodwinning dus die moeten wel op de baan met zulke machines. Ikzelf ben ook van de boerenbuiten en als je daar rondrijd, zeker in het seizoen, dan weet je gewoon dat je zulke machines op de baan mag verwachten en dan moet je daar rekening mee houden. Neemt niet weg dat sommigen als een gek rijden met de tractor, en zo ongelukken veroorzaken. Aan deze groep erger ik mij de laatste tijd meer en meer, het is ook deze groep die het verziekt voor de mensen die wél verantwoordelijk omgaan met deze machines. Verder zijn tractoren op 90km/u banen ook irritant, dat mogen ze van mijn part zo snel mogelijk verbieden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 2AB97 Bekijk Berichten
                                      Verder zijn tractoren op 90km/u banen ook irritant, dat mogen ze van mijn part zo snel mogelijk verbieden.
                                      Volledig mee eens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk Berichten
                                        Nog eentje. Deze keer een pikdorser...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ikdorser.dhtml

Ben jij gefrustreerd ofzo?
                                        2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

• En je bent niet alleen blijkbaar hier
                                          Er zijn toch verzuurde mensen..,denk je dat het eten op je bord bv zomaar uit de lucht komt gevallen?
                                          2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Working...
                                          X