Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongevallen met tractors

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik woon ook op de boerebuiten, huren een deel van een tuinbouwbedrijf (woonhuis en loods), zit er dus midden in...Ik vind die tractoren en andere landbouwmachines niet echt gevaarlijk, als je uit je doppen kijkt zoals je moet als je deel neemt aan het openbaar vervoer zie je die toch rijden?

Irritant zijn ze wel dikwijls, blijven der dan nog wat wagens achterhangen die niet weten dat ze die rechtse pedaal volledig mogen indrukken is het helemaal om zeep. Op de baan Ieper-Veurne zou het niet de eerste keer zijn dat ik een rij van 30 (vracht)wagens zie achter een tractor. Record was 48, zag ad overzijde een tractor met enorme rij achter hem opduiken, toch maar eens geteld hoeveel er achter reden .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
      En je bent niet alleen blijkbaar hier
      Er zijn toch verzuurde mensen..,denk je dat het eten op je bord bv zomaar uit de lucht komt gevallen?
      Als ze hier voor de grondwerken voor het nieuwe rustoord enkel en alleen tractoren gebruiken, dan heeft dat niets te maken met eten op mijn bord Diegene die hier de grondwerken uitvoerden kwamen met hun tractoren van 30 km verderop en zijn hier in het topic al aan bod gekomen, daar is geen andere naam voor dan cowboys Ik heb alle respect voor iedereen die zijn boterham moet verdienen met die machines en bestuur zelf van tijd tot tijd ook eentje, maar we leven hier niet in het wilde westen
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door calendomatic Bekijk Berichten
        Tja als motorrijder sta je daar dan met je groot gelijk. Ook al heb je voorrang altijd zien als motard dat er marge is om te kunnen stoppen voor idioten die het begrip voorrang niet begrepen hebben. Zeker aan kruispunten waar je ze niet kan zien aankomen.
        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Als ze hier voor de grondwerken voor het nieuwe rustoord enkel en alleen tractoren gebruiken, dan heeft dat niets te maken met eten op mijn bord Diegene die hier de grondwerken uitvoerden kwamen met hun tractoren van 30 km verderop en zijn hier in het topic al aan bod gekomen, daar is geen andere naam voor dan cowboys Ik heb alle respect voor iedereen die zijn boterham moet verdienen met die machines en bestuur zelf van tijd tot tijd ook eentje, maar we leven hier niet in het wilde westen
          Volledig mee eens... Heeft niks te maken met gefrustreerd zijn of eten op je bord. Heeft enkel te maken met winstbejag ten koste van mensenlevens! Een boer die met z'n tractor naar het land rijdt kan ik volledig begrijpen. Maar een tractor met een kipkar achter die ergens grondwerken aan het doen is, moet dit werk aan vrachtwagens overlaten. Iedereen moet toch toegeven dat er verhoudingsgewijs toch veel ongevallen gebeuren met die dingen en meestal met zware gevolgen.

Comment

• Plaatseleijk waar ze de grond uitgraven en vaak iets verder op een terrein dumpen kunnen ze best tractoren gebruiken, veel handiger. Een dumper is natuurlijk een alternatief.
            Om de grond dan later over langere afstand af te voeren zijn zware vrachtwagens de betere keuze.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Plaatseleijk waar ze de grond uitgraven en vaak iets verder op een terrein dumpen kunnen ze best tractoren gebruiken, veel handiger. Een dumper is natuurlijk een alternatief.
              Om de grond dan later over langere afstand af te voeren zijn zware vrachtwagens de betere keuze.
              Van mij mag dat zelfs met die tractoren naar China gebracht worden. Maar dan moet wel aan alle voorwaarden gedaan worden. En een rijbewijs G is niet voldoende dan

Mijn broertje heeft zelf zijn G gehaald een paar weken terug, maar die komt zelfs nog niet alleen met een veel kleinere tractor buiten bij ons. Eerst deftig leren rijden want dat rijbewijs is gewoon een grap
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Van mij mag dat zelfs met die tractoren naar China gebracht worden. Maar dan moet wel aan alle voorwaarden gedaan worden. En een rijbewijs G is niet voldoende dan

Mijn broertje heeft zelf zijn G gehaald een paar weken terug, maar die komt zelfs nog niet alleen met een veel kleinere tractor buiten bij ons. Eerst deftig leren rijden want dat rijbewijs is gewoon een grap
                Dat is het gewone rijbewijs ook.

Comment

Plaatseleijk waar ze de grond uitgraven en vaak iets verder op een terrein dumpen kunnen ze best tractoren gebruiken, veel handiger. Een dumper is natuurlijk een alternatief.
                  Plus de tractie van een vrachtwagen is nul waard op zachte of drassigere gronden.
                  Neemt niet weg dat niet overdreven moet worden inderdaad met het gebruik van tractoren voor louter aardevervoer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    Dat is het gewone rijbewijs ook.
                    Mijn broer had welgeteld 2 keer een half uur met een tractor gereden van dat formaat en met die bediening, de instructeur gaf hem geen kans op het examen ...
                    Autorijbewijs is toch nog een heel ander verhaal
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Dacht juist t zelfde te antwoorden, vrachtwagen al heeft hij 6x6 graaft zich direct in zeker met dit weer
                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• De Houtemse bestuurder van de tractor die in september 2011 in dronken toestand een dodelijk ongeval veroorzaakte op de N42 in Balegem, zegt dat de motorrijder die tegen zijn tractor botste zelf mee verantwoordelijk was voor het ongeval. Dat bleek vrijdag in de politierechtbank van Gent.

Comment

Working...
                        X