Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe diesel, max 16.000€

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
    Stockbook.be

    Zo vind ik al een Astra 5d 1.7 cdti 110 pk voor 17000€!



    Met die recyclagepremie van 2000 EUR mag je geen rekening houden he. Eigenlijk is het 19000 EUR.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
      Wel, bij de Fiat dealer hier in de buurt (Claus Geluveld) staat er ook nog een demo, is mij ook al opgevallen...
      Natuurlijk wel niet de meest praktische wagen maar quo 'looks' wel super vind ik .
      Hoezo niet praktisch? Is toch niet speciaal veel kleiner dan andere middenklassers in dit segment?
      Alle respect voor een Cruze maar zo'n Giulietta Veloce is toch een pak sexier
      Ben je al eens gaan horen, misschien doen ze er nog iets vanaf?
      2.0 JTDm

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk Berichten
        Met die recyclagepremie van 2000 EUR mag je geen rekening houden he. Eigenlijk is het 19000 EUR.
        En de Renault Laguna dan?
        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

        Opel Astra ST Sport (sold)

        Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

        Comment


        • #44
          In ons geval mag je daar idd wel rekening mee houden... Aangezien die recyclagepremies afhankelijk zijn van merk tot merk (Mazda geeft gene blijkbaar) telt dat mee in de vergelijking...

          Maar 't is al beslist en al getekend, gegaan voor de Cruze in Morrocan Blue met originele alu 16" velgen van Chevrolet.
          Voornaamste 2 extra opties zijn navigatie en afneembare trekhaak, voor de rest de gewone standaarddingen zoals cruise control, elektrische ruiten enzo, tegenwoordig noem ik dat al geen optie meer.

          Maar mijn madam is alleszins niet afkerig tegen een verlaging en grotere velgen, dus dat zal waarschijnlijk wel nog volgen, eerst originele bandjes wat verslijten, dan winterbanden op de 16" velgen en tegen volgende lente deftige 17 of 18" velgen en beetje lager. Zo zie ik het nu toch .

          Het is en het blijft voor ons wel een praktisch alledaags ding, voor de fun heb ik mijn mini en 106 rallye, dus veel meer 'tuning' gaan we daar ook niet aan doen zunne...

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Yolo Bekijk Berichten
            Bij nearly new car kan je al een c-klasse hebben voor 17K?
            als je met een maximum budget werkt van 16000 moet je bij een premium merk niks zoeken ook al kan je een mooie 2de hands kopen zoals bij NNC, alle kosten die nadien komen zoals onderhoud blijven op pijl van een 40 a 45000 euro wagen
            lets have some more member berries

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              als je met een maximum budget werkt van 16000 moet je bij een premium merk niks zoeken ook al kan je een mooie 2de hands kopen zoals bij NNC, alle kosten die nadien komen zoals onderhoud blijven op pijl van een 40 a 45000 euro wagen
              Zever, onderhoud van dergelijke wagens is best goedkoop te noemen. Tenzij je voor een AMG versie gaat, dat zal wat duurder zijn. Daarenboven heb je bij NNC ook nog 'ns een jaar garantie.
              -

              Comment


              • #47
                Bij iedere tweedehandswagen verkocht door een handelaar heb je 1 jaar garantie (soms zelfs 2).
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #48
                  Ik heb ook sterk getwijfeld tussen een NNC en een andere okkazie. Eerlijk gezegd was het de onderhoudskost achteraf die me afschrikte. Misschien dan toch onterecht zoals Matt V zegt. Heb nu voor een Renault Latitude gekozen. Tja, bij Renault moet je ook betalen he.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                    Zever, onderhoud van dergelijke wagens is best goedkoop te noemen. Tenzij je voor een AMG versie gaat, dat zal wat duurder zijn. Daarenboven heb je bij NNC ook nog 'ns een jaar garantie.
                    das geen zever, ik heb tussen de mercedessen door ff een opel gehad en die zijn een pak goedkoper kwa werkuren en materiaal.
                    een AMG is trouwens niet wat duurder maar een pak duurder
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      das geen zever, ik heb tussen de mercedessen door ff een opel gehad en die zijn een pak goedkoper kwa werkuren en materiaal.
                      een AMG is trouwens niet wat duurder maar een pak duurder
                      Duurder zal het zijn, alleen niet in de mate dat het onbetaalbaar, of moeilijk betaalbaar wordt voor iemand die 'maar' 17k zou kunnen uitgeven.
                      Heeft trouwens weinig te maken met de aankoopprijs, want zo'n 200cdi en zijn onderdelen worden ook gebruikt in een pakweg a klasse die je voor véél minder dan 40k kan kopen. Slaagt met andere woorden op niks wat je hier verteld.

                      Volvo's, die zijn nu 'ns best prijzig in onderhoud.
                      -

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                        Duurder zal het zijn, alleen niet in de mate dat het onbetaalbaar, of moeilijk betaalbaar wordt voor iemand die 'maar' 17k zou kunnen uitgeven.
                        Heeft trouwens weinig te maken met de aankoopprijs, want zo'n 200cdi en zijn onderdelen worden ook gebruikt in een pakweg a klasse die je voor véél minder dan 40k kan kopen. Slaagt met andere woorden op niks wat je hier verteld.

                        Volvo's, die zijn nu 'ns best prijzig in onderhoud.
                        wel wel, mijn C200 en de CLS350 van mijn ouders zijn binnen gegaan beiden voor A3 onderhoud, mijne koste 620 euro met 3 werkuren, verse olie en nieuwe remblokjes. de CLS kwam op 845 euro voor 4 werkuren, verse olie en een software update.
                        tis maar wat je zegt he
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • #52
                          ik sla ook altijd achterover bij de prijs van een onderhoud, maar das bij alle merken zo als je wat bij vrienden en collegas rondhoort

                          laatst waren hier bvb topics over kia en Toyota over €350 voor een klein onderhoud


                          met een oude sleur zuig ik met mijn robosuck zelf even de olie eruit, véél goedkoper natuurlijk

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                            Zever, onderhoud van dergelijke wagens is best goedkoop te noemen. Tenzij je voor een AMG versie gaat, dat zal wat duurder zijn. Daarenboven heb je bij NNC ook nog 'ns een jaar garantie.
                            Werkuren zijn net iets duurder, onderdelen zijn net iets duurder, verzekering is duurder, taks voor een 2-liter is hoger dan voor een 1.7, ...

                            Het zijn allemaal beetjes die er toe bijdragen dat er een duidelijk verschil is en het is natuurlijk aan de koper om voor zichzelf uit te maken of hij het dat waard vind Maar het verschil is er, dat valt niet te ontkennen
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

                            Comment


                            • #54
                              zou er dan ook verschil zijn in prijs bij onderhoud tussen volkswagen/audi en bv seat/skoda?

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                                zou er dan ook verschil zijn in prijs bij onderhoud tussen volkswagen/audi en bv seat/skoda?
                                Antwoord is kort: ja.

                                Alleen al het uurloon verschilt, zelfs als dat in dezelfde werkplaats wordt uitgevoerd.
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Antwoord is kort: ja.

                                  Alleen al het uurloon verschilt, zelfs als dat in dezelfde werkplaats wordt uitgevoerd.
                                  Het postieve is dat de mensen daar steeds minder beginnen intrappen in die praktijken.
                                  Als ik in mijn buurt zie dat er steeds meer (goede) garage's bijkomen bij mensen achter bv hun huis die voor iedereen van porsche tot lada hetzelfde uurtarief vragen.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                                    Het postieve is dat de mensen daar steeds minder beginnen intrappen in die praktijken.
                                    Als ik in mijn buurt zie dat er steeds meer (goede) garage's bijkomen bij mensen achter bv hun huis die voor iedereen van porsche tot lada hetzelfde uurtarief vragen.
                                    feit! ik heb een bilstein set als onderstel, op mijn vorige C heeft de dealer dit gemonteerd, prijs 850 euro. deze keer bij een zeer bekwame "amateur" garage (die vol stond met porsche, mercedes en bmw) voor 220 euro.
                                    voor onderhoud blijf ik vanwege het onderhoudsboekje en de garantie wel bij de dealer gaan maar voor de rest...
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Werkuren zijn net iets duurder, onderdelen zijn net iets duurder, verzekering is duurder, taks voor een 2-liter is hoger dan voor een 1.7, ...

                                      Het zijn allemaal beetjes die er toe bijdragen dat er een duidelijk verschil is en het is natuurlijk aan de koper om voor zichzelf uit te maken of hij het dat waard vind Maar het verschil is er, dat valt niet te ontkennen
                                      Absoluut, ontken ik ook niet. Ik vond het wat te kort door de bocht dat personen die 17k uitgeven aan een C, het onderhoud niet zouden kunnen betalen. Het zijn geen ferrari's hé. (:
                                      Last edited by Matt.V; 21/06/2013, 15:01.
                                      -

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door juano Bekijk Berichten
                                        zou er dan ook verschil zijn in prijs bij onderhoud tussen volkswagen/audi en bv seat/skoda?
                                        Yep.

                                        Mijn leon: klein onderhoud 105€ groot onderhoud met remblokken bij €350. Zijn nochtans remmen die uit de zelfde kast als de A3 komen.

                                        Mijn vorige ibiza van 2008 was een klein €90 en een groot €185.

                                        Mijn ma was voor haar golf wel wat meer kwijt en voor de Q3 nu bijna het dubbele
                                        BMW X5 45e

                                        Comment

                                        Working...
                                        X