Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stock 530d xDrive of 535d LCI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• stock 530d xDrive of 535d LCI

Beste forumleden,

Zoals al eerder vermeld werd onze f10 totaal verlies verklaard na ongeval.
    Het toeval wil dat er een mooie 530d xDrive in de showroom staat met al de opties die we nodig hebben.
    Uiteraard krijgen we een mooie korting op deze wagen.

Langs de andere kant is het misschien beter om te wachten, een goeie 6-7k op te leggen voor de nieuwe 535d.

even de pro's en de con's

530d xDrive

Pro's
    Onmiddelijk beschikbaar ( wij vertrekken volgende maand op verlof!!)
    xDrive
    Hydraulische stuurbekrachtiging
    Mooie korting

Con's
    Verouderd model ( alhoewel)

535d

Pro's
    Power!!!
    Facelift

Con's

Stuurbekrachiging
    Wachten tot waarschijnlijk einde augustus
    6-7k opleggen op de prijs van de 530

Geef mij maar de 530dx die onmiddellijk beschikbaar is. 't Is niet dat de 5 een subtiele facelift krijgt dat het een nieuw model is. En xdrive rijdt super + mooie korting, ik zou het wel weten.

Comment

De 530d uiteraard. met 6-7K kan ik al een paar keer op vakantie gaan

Power raak je toch gewoon.
      BMW E61 525d LCI '09
      Suzuki Bandit 1250NA /07
      Fiesta Red Edition '16

Comment

530 xd zonder enige twijfel...

Comment

Wat jammer van de vorige F10. Geen persoonlijk letsels hebben is al het voornaamste.

Dit is een eitje, ik zou ook voor de 530xdrive gaan. Snellheid is zo iets relatiefs dat je er al snel aan went. Het is af & toe eens leuk om je motor te laten werken maar 4-wielaandrijving is altijd leuk. Het is nu niet dat een 530d "moeilijk" meekan in het verkeer hé. Succes!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

t is simpel heb je die 6-7k op 'overschot' of moet je er andere dingen voor ontzeggen als je die uitgeeft?
            In het eerste geval de 535d in het tweede de 530xd.
            6-7k is veel geld maar over een (normaal) autoleven gezien ook weer niet
            Mocht ik het kunnen betalen en het bewust niet doen, dan zou er toch altijd iets blijven knagen als ik voor de goedkopere oplossing zou kiezen
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

Dat prijsverschil van 6-7k, is dat op basis van een configuratie?
              Let er op dat de samenstelling van de pakketten gewijzigd is.

Comment

De 530d, aangename motor, direct beschikbaar, en goedkoper ook. Het motorkarakter van de 535d is niet aangenamer dan dat van de 530d wat mij betreft.

Comment

530 uiteraard
                  BMW 118D E87 M-pack

Comment

Bij de pro's van de 535d zie ik 'POWER' staan met zelfs 3 uitroeptekens. Schrap dat maar onmiddellijk uit die lijst. Een 535d is inderdaad sneller in absolute cijfers, maar het karakter van een 530d is veel nerveuzer/brutaler, waardoor deze sneller aanvoelt. Testen in Auto Motor und Sport bevestigen dat. De gasrespons is beter en de turbo komt veel heviger tot leven. In de sprint vanuit stilstand is de 530d dan ook sneller uit de stratblokken. Pas vanaf 60 km/uur begint de 535d in te halen omdat 'm z'n vermogen haalt in de hogere toeren. Een 535d voelt gewoon veel lineairder aan. Een 530d is meer een kanon.
                    Ook vind ik xDrive wel een meerwaarde. Je hebt altijd perfecte tractie, dus ook bij nat weer wat hier in België heel regelmatig is. In de winter, als er sneeuw ligt, dan lach je gewoon iedereen uit op de baan. Door de hydraulische stuurbekrachtiging is het stuurgevoel ook perfect. Ik ervaar geen nadeel aan Xdrive, zelfs niet bij droog weer.

Zelf ben ik er gevoelig aan om met een nieuw model te rijden. Echter, de facelift van de 5 is zeer minimaal. Heeft de 530d een M-sportpakket?
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

De 530d heeft jammer genoeg geen m-pack.
                      Dan zou het verschil idd maar zeer miniem zijn.

De 535d werd geconfigureerd zoals de 530d.
                      Met als enigste minpuntje dat de 30d de gewone automaat heeft ipv de sportautomaat.
                      De xDrive heeft een lichte voorkeur, heb nog nooit met een Xdrive gereden maar wil het wel eens proberen.
                      De stuurbekrachtiging is ook een pluspunt

Zal er nog eens een nachtje over slapen...

Comment

Sportautmaat is niet echt een meerwaarde. Die paddels gebruik je toch nooit. Belangrijk is dat 'm DDC heeft. Dat knopke naast e de pook dat je dan ook in sport kan zetten. Hiermee kan je ook de aandrijflijn sportiever zetten.
                        Ook kan je het M-sportpakket laten naplaatsen. Ondertussen wordt de kloof wel kleiner.

Ik zou in uw geval wachten, en een 530d met xDrive, met M-sportpakket en met sportautomaat bestellen.
                        OO 00 OO

Comment

de xdrive
                          het is nu niet dat een 530 al traag is he
                          En in de winter ga je die xdrive ten zeerste appreciëren

Comment

535d.please

Comment

BMWMB, de 530d heeft idd het knopje naast de pook met sport/comfort.
                              Echter, de DDC staat niet in de optielijst.

De nieuwe 530d xDrive bestellen zal zo goed als dezelfde prijs zijn als de 535d.
                              Dan neig ik meer naar de 535d ( als ik dan toch moet wachten)

Comment

Dat begrijp ik. Weet dat de 535d ook als xDrive beschikbaar is. En er is nog een M550d, waarbij xDrive standaard is.
                                OO 00 OO

Comment

Deze zijn beide boven budget
                                  Ergens moet het stoppen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                    Mocht ik het kunnen betalen en het bewust niet doen, dan zou er toch altijd iets blijven knagen als ik voor de goedkopere oplossing zou kiezen
                                    Genoeg is op een zeker moment genoeg, de stelling van de "goedkopere" oplossing zit meestal in het lagere segment. En daar maakt 50pk wel veel uit. 140pk ipv 90pk. tov. 313pk tov 258pk...

Comment

De 535d heeft wel sportwagen prestaties tegen een laag verbruik.

Comment

530d heeft die ook.

Comment

Working...
                                        X