Mededeling

Collapse
No announcement yet.

budget 30.000, en nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• budget 30.000, en nu?

Heb een budget van 30.000 voor een tweedehandswagen.
    Heb 4 keuzes gemaakt voor mezelf.
    1. Porsche 996 turbo 2001-2002
    2. Porsche cayman 3.4S 2006
    3. BMW M6 2006
    4. Mercedes SL 55 AMG

dat zijn de wagens die ik verkies voor dat budget.

Alleen... kan ik geen keuze maken,allen hebben ze voor en nadelen.

De M6 prachtige beestige wagen (mijn voorkeur) maar BIV en onderhoud prijzig. Den Elio is gene autoliefhebber lijkt me.

Porsche 996 turbo, door velen gehaat , door mij geliefd. Alleen koop je dan een wagen van 12 jaar oud. alhoewel dat ze niet veel meer in prijs gaan dalen denk ik. Kan verkeerd zijn natuurlijk. (nadeel is dat ik ze niet vind bij een professionele verkoper enkel particulier en dus geen garantie heb.)

Cayman S, recenter, mooie wagen , beestige wegligging (als ik de forums en gebruikers mag geloven mist hij wat vermogen). Ook van de 5 die me bevallen op autoscout hebben ofwel een nieuwe motor ofwel een nieuwe boite gehad. zijn die dingen dan zo fragiel?

Mercedes SL 55 AMG, vind ik een knappe verschijning, veel power maar denk dat ik me dan een opa ga voelen. zijn er niet veel van te koop rond de 30K dus keuze is beperkt. zou in duitsland kunnen gaan kijken maar dat is dan weer zo een gedoe om die in te voeren en een hele mobilisatie om te gaan kijken en te onderhandelen...

Nummer 1, 3 en 4 zou ik niet kiezen. Met een budget van 30k zit je met auto's die ofwel redelijk oud zijn, of veel kms gereden hebben en het dan dat er kosten aan beginnen te komen.

Zelf zou ik uit deze lijst de Cayman kiezen. Is qua runningcosts ook een heel ander kaliber dan de andere 3.

Comment

nr 3 ga ik toch nog niet uitsluiten, zie http://nl.autoscout24.be/Details.asp...9&asrc=st%7Csr

Comment

Zoek niet verder: http://www.autoforum.be/showthread.p...-996-Turbo-3-6
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Zoek niet verder: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...347&asrc=st|sr

Zoals gezegd, running costs een PAK lager dan bij de andere.

Comment

De M6 prachtige beestige wagen (mijn voorkeur) maar BIV en onderhoud prijzig. Den Elio is gene autoliefhebber lijkt me.
            Ja 7000 biv is niet niks! Maar als je je domicilie laat verzetten naar Luxemburg of Duitsland voor een jaar en dan terug naar hier betaal je die zever niet (toch zo veel niet) je moet dan natuurlijk wel kennissen hebben aldaar...
            Polo 6n 1.4

Comment

4 sowieso niet, ontbreekt het karakter en de sportieve pedigree van de rest imo.

De rest hangt af van je financien;

Moest geld geen rol spelen dan zeker de V10, geld moet geen rol spelen want velen hebben hier blijkbaar ervaring met de legendarische betrouwbaarheid van deze racemotor. Niet tegenstaande zou deze binnen pakweg 15 jaar mss de meeste centen kunnen opbrengen?

De Cayman zou ik nemen, moest ik na de 30000 euro gespendeert te hebben geen "spaarrekening" meer hebben.

Dan de Turbo, aankoopprijs ok, maar running costs? T.o.v. de Turbo is de Cayman qua techniek een simpel autoke. + leeftijd, maakt dat de turbo en route bakken meer zal kosten.

Tis een leuk luxe probleem, maar het blijft een probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Had ik al gezien maar vind deze (http://nl.autoscout24.be/details.asp...S&id=216013792 ) mooier en meer optie's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

die had ik ook al gezien, is die van aan de kust, andere : http://nl.autoscout24.be/Details.asp...408450&asrc=st ga ik woensdag naar kijken , heeft zowat alles wat ik in een cayman wens.

Comment

Toch gene tiptronic.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Toch gene tiptronic.
                      slechte ervaring mee ?
                      ikzelf heb nog nooit met Tiptronic gereden, enkel manueel.

Comment

Waarom geen E92 M3 of C63 AMG?
                        Lijkt mij iets jonger dan bovenstaande lijst en zeker even groot fun gehalte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door agustabe Bekijk Berichten
                          slechte ervaring mee ?
                          ik ook niet maar naar wat ik lees en hoor zouden die tiptronic's redelijk traag zijn en nogal een killer zijn voor het snellere werk en rijplezier
                          BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                            Ja 7000 biv is niet niks!
                            En als het nog daar bij bleef... Maar voor een 5-liter mag je jaarlijks ook nog eens 2400 euro verkeersbelasting afdokken... Dus enkele weken na je aankoop valt er nog eens een belastingfactuurke van bijna 10k in de bus.
                            Je moet al een echte patriot zijn en fan van de regering DR om in België een 5-liter in te schrijven...
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door agustabe Bekijk Berichten
                              slechte ervaring mee ?
                              Je zal het wel rap merken als je gaat rijden. Er is een reden waarom de tiptronics 2de hands meestal goedkoper zijn dan de manuele (ook bij de 911 trouwens). Het is pas met de introductie van de PDK in 2008 dat Porsche over een defitge automaatbak beschikt. Een tiptronic past misschien bij een Cayenne maar niet bij een Cayman

Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                              Waarom geen E92 M3 of C63 AMG?
                              Lijkt mij iets jonger dan bovenstaande lijst en zeker even groot fun gehalte
                              3 antwoorden: taks, taks en taks
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

Da's idd. een hele mooie
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ik zou 15k in mijn zak steken en een 370z kopen :

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/nissan-370z-coupe-3-7l-gt-sonder-ausstattung-eindhoven-airport/151684015.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=14&scopeI d=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&make ModelVariant1.makeId=18700&makeModelVariant1.model Id=26&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&mak eModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVar iant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPO RT

Daar kan je al heel wat BIV en rijtaks mee goedmaken en de Z-reeks is traditioneel een zeer goede wagen ...

Voor net boven de 30K vindt je ze trouwens al nieuw ...
                                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                    En als het nog daar bij bleef... Maar voor een 5-liter mag je jaarlijks ook nog eens 2400 euro verkeersbelasting afdokken... Dus enkele weken na je aankoop valt er nog eens een belastingfactuurke van bijna 10k in de bus.
                                    Je moet al een echte patriot zijn en fan van de regering DR om in België een 5-liter in te schrijven...
                                    Klopt.. BIV is natuurlijk maar eenmalig en als je er een jaar of 4 mee blijft rijden gaat dat nog, aleen heb ik er een probleem mee dat dat gewoon weggegooid geld is , anders was men budget 40k geweest en daar heb je weer heel andere wagens voor.
                                    JB daar zit ik zo niet mee.

Comment

Target Cars yeah right
                                      Een Z speelt toch duidelijk een categorie lager hoor, lees er maar eens wat vergelijkende testjes op na
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Uiteraard ... uit de 4 bovenstaande zou ik ook de Cayman nemen al was het maar naar onderhoud toe ..
                                        Alles hangt ook een beetje af wat de TS zoekt. Het is duidelijk dat hij RWD en 300+ pk wil , maar speelt de badge ook mee ? Voor gebruik of circuit of op straat ? 4 zitplaatsen een must ?

Er zijn tegenwoordig voor 30k (of nipt meer) al wat leuke speeltjes nieuw voorhanden (GT86, 370Z, ...). Uiteraard een klasse lager, dat spreek ik ook niet tegen, maar is het ook echt nodig (in België kan het héél zelden nog jammer genoeg).

Occasie kan je onder 20K ook bijvoorbeeld een EVO, een M3, een Maserati GT, Spyder, 3200 of 4200, een 645Ci, een CL55 AMG, een SL500 of 600, een Z4M, een XKR, een Corvette Z06, een S4/5 vinden. Allen misschien een klasse lager, maar daar is wel de BIV, rijtaks etc ruim ruim mee betaald ...
                                        Ik kijk gewoon wat verder dan de 4 bovenstaande ....
                                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Working...
                                        X