Mededeling

Collapse
No announcement yet.

budget 30.000, en nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
    Uiteraard ... uit de 4 bovenstaande zou ik ook de Cayman nemen al was het maar naar onderhoud toe ..
    Alles hangt ook een beetje af wat de TS zoekt. Het is duidelijk dat hij RWD en 300+ pk wil , maar speelt de badge ook mee ? Voor gebruik of circuit of op straat ? 4 zitplaatsen een must ?

Er zijn tegenwoordig voor 30k (of nipt meer) al wat leuke speeltjes nieuw voorhanden (GT86, 370Z, ...). Uiteraard een klasse lager, dat spreek ik ook niet tegen, maar is het ook echt nodig (in België kan het héél zelden nog jammer genoeg).

Occasie kan je onder 20K ook bijvoorbeeld een EVO, een M3, een Maserati GT, Spyder, 3200 of 4200, een 645Ci, een CL55 AMG, een SL500 of 600, een Z4M, een XKR, een Corvette Z06, een S4/5 vinden. Allen misschien een klasse lager, maar daar is wel de BIV, rijtaks etc ruim ruim mee betaald ...
    Ik kijk gewoon wat verder dan de 4 bovenstaande ....
    De wagen die ik zoek is meer als weekend speeltje, niet speciaal voor op circuit (gebeurd wel al eens), wel al eens een tripje naar nurnbergring of op de duitse snelwegen.
    ik heb nu een Z4 3.0 ben ik wat op uitgekeken na 4 jaar en om dan met een Z4M te gaan rijden (is weer het zelfde ,iets meer PK's maar interieur en zo blijft toch hetzelfde).
    daarenboven heb ik nog een saaie opel vectra break van men werk als firmawagen die ik juist gebruik om naar het container park te rijden. en een Toyota RAV4 voor mijn vrouw maar daar mag ik niet aankomen (en wil ik ook niet , ding zit vol met kuisproducten en beertjes).
    4 zitplaatsen is geen must , cabrio ook niet. liever een coupé vind ik mooier kwa uitstraling.
    Ben niet voor japanse wagens, vind ik te plastiek. zelfs de GT-R een superwagen , maar zou ik niet moeten hebben.
    Maserati enkel de grandsport 4.2 maar daar zijn er geen van te koop in de kleur dat ik wil (zwart), heeft er lang ene te koop gestaan in wijnegem bij de ferrari dealer, maar die verkoper behandelde mij echt als een schooier.
    mag je er alleen een wagen kopen als je een kostuum en das draagt dan ? die mens was echt arrogant en dan hoeft het voor mij ook niet. elke vraag die ik stelde was er één teveel.
    XKR heb ik ook al naar zitten kijken en de DB7 vantage ook. t'is echt moeilijk.
    Ik weet dat als ik overhaast te werk ga er spijt van ga krijgen.
    nijg meer naar de BMW en de Cayman...morgen ga ik proefrijden met de cayman en donderdag ga ik naar de BMW M6 kijken

Comment

2 heel verschillende wagens wel ... de M6 is niets anders dan een M5 in coupé jasje en heeft dan ook ongeveer datzelfde karakter ... een grote power-sedan ... de cay s is meer een speelse sportwagen die zijn meester (de 911) is voorbijgestoken ...
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
        2 heel verschillende wagens wel ... de M6 is niets anders dan een M5 in coupé jasje en heeft dan ook ongeveer datzelfde karakter ... een grote power-sedan ... de cay s is meer een speelse sportwagen die zijn meester (de 911) is voorbijgestoken ...
        Oei zeg dat maar niet op het forum van de 'porsche lovers', maar ik deel je mening.

Comment

Evo Magazine noemde een 2de hands Cayman S 'the bargain of the century' . Als je zo ene kan kopen bijna full option met een zo goed als nieuwe motor voor minder dan 30k dan zou ik toch niet lang moeten twijfelen (een manuele weliswaar en zeker geen tiptr.). BIV en taksen zijn ook nog doenbaar.
          2.0 JTDm

Comment

DB7

Lekker 6.0-taks ophoesten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door agustabe Bekijk Berichten
              slechte ervaring mee ?
              ikzelf heb nog nooit met Tiptronic gereden, enkel manueel.
              Een keer het 'genoegen' gehad daarmee te mogen rijden. Wat mij betreft neemt die veel weg van het rijplezier.

Comment

Die M6 ziet er wel een knap exemplaar uit!
                Misschien is deze M3 iets?
                AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
                2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

Misschien een mooie Boxster S?
                  AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matti_DG Bekijk Berichten
                    Die M6 ziet er wel een knap exemplaar uit!
                    Misschien is deze M3 iets?
                    http://nl.autoscout24.be/Details.asp...683238&asrc=st
                    Dat is inderdaad ook een heel mooie wagen, hmmmm dat maakt het nog moeilijker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                      Nee bedankt , zal wel evengoed zijn als de cayman maar vind ik geen mooie wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Een keer het 'genoegen' gehad daarmee te mogen rijden. Wat mij betreft neemt die veel weg van het rijplezier.
                        Wij vonden het iig een zeer goede automaat die perfect bij dit type wagen past. Perfect vergelijkbaar met de steptronic van BMW.
                        -

Comment

Mijn persoonlijke voorkeur is de Cayman S.

Nu als ik bekijk waarmee ik het meeste plezier gehad heb was een lotus exige. Nu niet vergelijken met de bovenstaande, ook niet zo snel, maar het gevoel echt een kart zalig gewoon.

Bv. http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=232005922&asrc=st|sr

Nu het ligt eraan waarvoor je kiest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten

Nu als ik bekijk waarmee ik het meeste plezier gehad heb was een lotus exige. Nu niet vergelijken met de bovenstaande, ook niet zo snel, maar het gevoel echt een kart zalig gewoon.

Bv. http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=232005922&asrc=st|sr

Pracht Exige

Heb nog gemaild met de verkoper, maar het past echt niet voor mij om nu zo eentje bij te kopen jammer genoeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                              Pracht Exige

Heb nog gemaild met de verkoper, maar het past echt niet voor mij om nu zo eentje bij te kopen jammer genoeg
                              Wel leuk dat er nog mensen zijn die lotus waarderen! Want ik moet zeggen dat ik er helaas steeds minder zie rondrijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten

Bv.
                                Mijne collega van op het werk ook hier bekend op het forum ' bas himself ' heeft ook jaren een exige gehad, en heb er een paar maal mee mogen rijden.
                                Is idd een fantastische wagen, maar ben nogal groot van gestalte is het telkens weer in en uit KRUIPEN , ook niet echt iets voor nen al wat oudere man zoals me zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door agustabe Bekijk Berichten
                                  ook niet echt iets voor nen al wat oudere man zoals me zelf.
                                  goh, Toere is maar een jaar jonger en moest je weten wat die allemaal uitsteekt
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                    Wij vonden het iig een zeer goede automaat die perfect bij dit type wagen past. Perfect vergelijkbaar met de steptronic van BMW.
                                    Een van de grootste pluspunten van een Cayman S (en eigenlijk elke recente Porsche) is dat die, zeker in combinatie met de Sport knop van het Chrono Pack echt millimeterprecies aan het gas hangt... als het een manuele is. Met een Tiptronic is dat totaal niet het geval want heb je veel minder controle en de manuele modus reageert ook veel te traag om dit te compenseren.
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

Of een Focus RS ??? ook lekker dagelijks bruikbaar Dan kan je de Vectra en de Z4 ineens allebei buitenkeilen
                                      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Als het aan mij lag was die Vectra al lang weg , maar helaas gaat dat niet.
                                        Ik werk 6 weken in het buitenland en bij terugkeer in belgie krijg ik deze wagen om 6 weken te gebruiken tijdens mijn verlof.
                                        Ik moet die niet echt hebben maar krijg er geen vergoeding voor in de plaats.
                                        Dus neem ik die maar, in zaventem oppikken en naar huis rijden, daar op de oprit plaatsen tot ik eens naar het containerpark moet of eens ver moet wegrijden met men kinderen.
                                        Voor de rest staat die er maar te staan tot ik terug naar zaventem rij om hem daar achter te laten.
                                        Heb dat al eens gezegd op het hoofdkantoor maar ze vinden dat niet erg. Vraag ook telkens een kleinere VW golf of zo maar dat gaat ook niet en een vergoeding , als is het de helft van de maandelijkse kost van die wagen willen ze ook niet doen.
                                        Wij zijn ingedeeld in categorieen en voor mij is dat ofwel een opel vectra of insignia of een ford mondeo break naargelang welke poolwagen er beschikbaar is.

daarom dat ik een speeltje nodig heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          Een van de grootste pluspunten van een Cayman S (en eigenlijk elke recente Porsche) is dat die, zeker in combinatie met de Sport knop van het Chrono Pack echt millimeterprecies aan het gas hangt... als het een manuele is. Met een Tiptronic is dat totaal niet het geval want heb je veel minder controle en de manuele modus reageert ook veel te traag om dit te compenseren.
                                          Wij hebben lange tijd gereden met een boxster icm tiptronic. Dat de manuele modus veel te traag reageert is absoluut overroepen. Er is sowieso een vertraging merkbaar, maar niet in de mate dat het storend is. Wij hebben hier héél veel plezier aan gehad en in de nabij toekomst zal het terug een automaat worden, of wellicht tegen dan een pdk.

Met andere woorden aan de topic starter, vooral veel testen! En kopen wat het best bij je past... succes.
                                          -

Comment

Working...
                                          X