Mededeling

Collapse
No announcement yet.

budget 30.000, en nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

[QUOTE=toere;5125488]Verbruik en taks ligt wel veel hoger dan van een Cayman S hoor.

Deze die je hier toonde is echt super knap

denk dat ik in men achterhoofd al beslist heb, maar dat kan natuurlijk veranderen als ik een testrit kan doen met de 911 turbo morgen.
    Die ene M3 die ze hier voorstelde is inderdaad ook een hele mooie, eigenlijk de mooiste die M3 die ik al gezien, maar neig toch meer naar de cayman.
    Ik vind tof van dit forum dat de mensen wel mee begaan zijn, en ook kwa tips en zo. Zeker over de tiptronic en de BMW M6 (je kan wel veel gebruikerservaringen lezen op internet maar daar schrijven ze alleen de goeie dingen).
    Als je echt in de forums duikt en die leest kom je toch een heel pak meer te weten.
    Heb de verkoper van de cayman in duinbergen aan de lijn gehad en in het weekend ga ik eens kijken want voor de moment zit hij in zwitserland.
    we wachten geduldig af..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
      Daarom zou ik het er persoonlijk moeilijk mee hebben om 30k uit te geven aan eender welke auto als hij al 180.000 km heeft
      ja daar heb ik ook een beetje een probleem mee, tot 100.000 dat gaat.
      Net zoals mijn BMW die nu net 100.000 km heeft en nog nooit iets aan gehad maar ik weet dat daar ook problemen mee gaan komen.
      Hangt ook een beetje van de wagen af vind ik, koop je een sportwagen weet je dat er sportief mee gereden is en dan meer slijtage hebt aan onderdelen zoals motor en koppeling en remmen.
      Koop je een wagen waar elke dag van huis mee naar het werk is gereden en terug dan kan je daar gemakkelijk 300.000 km mee doen. slijtage is dan de banden en remmen en that's it.

Heb een mailtje gehad van die BMW M6 dat hij al gezakt is van 35.000 naar 30.000 enkel na wat email verkeer, heb de wagen nog niet gezien. heb wel chassis nr gekregen en bij BMW bornem gechecked (die hebben een history van elke BMW wagen) en volgens hun is die telkens perfect onderhouden geweest en alle recalls gehad. dan denk ik voor 30.000 euro zo een technologie en zo een motor kopen (38.000 km), kan je beter in stukken verkopen doe je misschien nog winst.

Comment

vergeet dat maar om winst te maken op 2de hands stukken van een M6 als je 30k voor de volledige wagen betaald
        lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          vergeet dat maar om winst te maken op 2de hands stukken van een M6 als je 30k voor de volledige wagen betaald
          Zeg zo maar iets, maar in ieder geval 30k voor een M6 met 38.000 km heb je toch veel wagen voor weinig geld als je ziet wat die nieuw kosten.

Comment

Ga je met een 996 turbo rijden?
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Ga je met een 996 turbo rijden?
              Ga morgen kijken in mol naar een 911 turbo die te koop staat.
              Ga eerst interieur en exterieur bekijken en de motor en zo, en als dat er allemaal ok uit ziet dan vraag ik een testrit, eventueel als bijrijder.
              Overweeg echt om deze eventueel te kopen en moet toch zien of er geen geluidjes zijn of stuur trilt of weet ik wat allemaal.
              Als dat niet kan dan zeg ik zo al goeiedag en rij terug richting zoersel.

Comment

Deze? http://nl.autoscout24.be/Details.asp...2&asrc=st%7Csr
                OO 00 OO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door agustabe Bekijk Berichten
                  Zeg zo maar iets, maar in ieder geval 30k voor een M6 met 38.000 km heb je toch veel wagen voor weinig geld als je ziet wat die nieuw kosten.
                  ja das zeker een feit! maar in losse stukken vrees ik er voor.
                  als je de taksen, verzekering en onderhoud kan betalen zou ik niet twijfelen en de M6 kiezen
                  lets have some more member berries

Comment

Ja idd deze, heb daarstraks voor gebeld.

Comment

Inderdaad, aankoop is 1 ding, maar gebruikskosten is nog wat anders. Ik denk dat dat bij zo'n 996 turbo of M6 niet van de poes gaat zijn.
                      OO 00 OO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        ja das zeker een feit! maar in losse stukken vrees ik er voor.
                        als je de taksen, verzekering en onderhoud kan betalen zou ik niet twijfelen en de M6 kiezen
                        Taks en verzekering gaat wel (biv knaagt wel aan mijn geweten om zo maar 7000 euro weg te schenken aan enkelbanden, en parkeerwachters enz...)
                        Vrees voor het onderhoud, lees hier toch grellige kosten soms van forumenaars die er een hebben of gehad hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Inderdaad, aankoop is 1 ding, maar gebruikskosten is nog wat anders. Ik denk dat dat bij zo'n 996 turbo of M6 niet van de poes gaat zijn.
                          Ja denk dat 2 turbo's voor de 911 ook wel een serieus prijskaartje heeft (deze zijn wel niet zolang geleden vervangen lees ik). Ook de radiators moet je ineens per 3 vervangen van wat ik kan verstaan.
                          ik ga daar morgen eens achter informeren wat dat ongeveer jaarlijks kost. misschien aan de hand van facturen of zo.

Comment

De onderhoudskosten staan in verhouding tot de nieuwprijs van zo'n wagen. 996 turbo en M6 zijn beide wagens die destijds 120k euro en meer hebben gekost. Niet meer dan logisch dat een onderhoud handen vol geld kost. Ik heb vroeger zelf een 964 Carrera 2 gehad, dus ik spreek uit ervaring.
                            OO 00 OO

Comment

Het bezoek van de 911 turbo heb ik gecancelled, het is tenslotte een wagen van 12j oud en zoals hierboven gezegd wordt is het ook een interieur van 12j oud.
                              Ja heb er nog eens goed over nagedacht en blijf over met de Cayman S 3.4i.
                              http://www.houmansteven.com/car-details?&carID=810 deze (zonder chronopack, zonder Bose) maar met garantie of deze http://nl.autoscout24.be/Details.asp...686347&asrc=st (met toch wel meer opties, nieuwe motor ) maar zonder gatrantie.
                              vanmiddag bezoekje brengen in mechelen voor de eerste. weekend de andere.

(ik kan ook een zwembad laten installeren voor dat geld maar dan is men vrouw en dochter gelukkig voor 2 maanden op een jaar, of ...ik kan een speeltje voor mezelf kopen en dan ben ik gelukkig (gedurende het ganse jaar) en mijne zoon (die denkt dat hij daar dan mag mee rijden: yeah right..), keuze was dus snel gemaakt.

Comment

Ik zou veel liever een 996 turbo hebben dan zo'n Cayman, 12j oud of niet. Het is toch niet omdat een interieur 12jr oud is dat het het versleten is hé. Veel hangt af van de kilometerstand van de wagen, want dat bepaalt toch wel of er veel gebruikssporen op zitten. Weet dat er bedrijven zijn zoals Wax-it die de skills hebben om zo'n interieur weer zoals nieuw te maken. Ik wil maar zeggen, mij zou dat er niet van weerhouden om een wagen van 12jr oud te kopen. Ik heb zelf een E36 M3 gehad van 18jr oud, en met 175k km op de teller. Toch was dat interieur nog in zeer goede staat.

Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.
                                OO 00 OO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door agustabe Bekijk Berichten
                                  Het bezoek van de 911 turbo heb ik gecancelled, het is tenslotte een wagen van 12j oud en zoals hierboven gezegd wordt is het ook een interieur van 12j oud.
                                  Ja heb er nog eens goed over nagedacht en blijf over met de Cayman S 3.4i.
                                  http://www.houmansteven.com/car-details?&carID=810 deze (zonder chronopack, zonder Bose) maar met garantie of deze http://nl.autoscout24.be/Details.asp...686347&asrc=st (met toch wel meer opties, nieuwe motor ) maar zonder gatrantie.
                                  vanmiddag bezoekje brengen in mechelen voor de eerste. weekend de andere.
                                  Ik vind die blauwe toch mooier op 19", het is ook een kleur die een Cayman heel goed staat. Een recente motor met 18000km of ene uit het eerste modeljaar met 76000km, de keuze zou snel gemaakt zijn. Weet ook dat een 'garantie' bij een 2de hands handelaar niet zoveel voorstelt. Ze zijn niet verplicht om originele stukken te gebruiken (zelfs geen nieuwe) bij een panne. Er zijn hier op het forum al genoeg voorbeelden langsgekomen van problemen met 2de hands garanties...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten
                                    Ik vind die blauwe toch mooier op 19", het is ook een kleur die een Cayman heel goed staat. Een recente motor met 18000km of ene uit het eerste modeljaar met 76000km, de keuze zou snel gemaakt zijn. Weet ook dat een 'garantie' bij een 2de hands handelaar niet zoveel voorstelt. Ze zijn niet verplicht om originele stukken te gebruiken (zelfs geen nieuwe) bij een panne. Er zijn hier op het forum al genoeg voorbeelden langsgekomen van problemen met 2de hands garanties...
                                    Ben er geweest en eens gaan kijken in mechelen,nogal raar verhaal.
                                    Hij verkoopt die voor een vriend van hem, hij doet er 0 euro winst op maar geeft wel garantie. welke garagist doet dat nu?
                                    en als er iets aan is mag ik terugkomen en krijg ik een camionette mee tot hij hersteld is.
                                    beetje nonchalante man die het allemaal wel goed vind en niet teveel zorgen maakt. Eerst zei hij dat het een eerste eigenaars voertuig was en daarna versprak hij zich dat hij die vroeger had over gekocht.
                                    En nu was hij van een programmeur geweest van microsoft belgie (lijkt me dan toch 2 personen), ah ja oh, ja zal me vergist hebben met andere wagen die te koop staat hier.
                                    ook de vraag of hij geaccidenteerd is geweest of carosseriewerk heeft gehad was hem niet duidelijk. En dat in een carosseriegarage?
                                    het vrouwtje van de receptie daarentegen .... (maar dat is wsl voor een ander forum).
                                    Heb er geen goed gevoel bij dus die laat ik voor wat het is.

Heb ook met de eigenaar van de blauwe gesproken, daar ga ik morgenmiddag naartoe en dan samen met hem een proefrit doen, indien ok voor mij direct samen naar de keuring voor verkoop.
                                    en als alles ok is tegen woensdag op mijne oprit...

Comment

Dit ziet er wel een knap exemplaar uit die blauwe cayman S!
                                      Hopelijk valt dit bezoek morgen meer mee!
                                      2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matti_DG Bekijk Berichten
                                        Dit ziet er wel een knap exemplaar uit die blauwe cayman S!
                                        Hopelijk valt dit bezoek morgen meer mee!
                                        Idem deze mening !

Comment

• Ziet er retegoed uit, prachtexemplaar.

En van Duinbergen, zal dus wel onderhouden geweest zijn in Porsche center Knokke, anders daar ook eens navraag doen, garage in Natienlaan

Comment

Working...
                                          X