Mededeling

Collapse
No announcement yet.

volvo xc60 D4 of bmw 3 GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • volvo xc60 D4 of bmw 3 GT

    Doe ongeveer 55000 km per jaar.

  • #2
    ik was volledig tegen die 3 GT tot ik er in gezeten heb! zelfs het uiterlijk went verrassend rap dus kies maar de 3 GT als je het geld er voor over hebt
    lets have some more member berries

    Comment


    • #3
      Deze 2 zijn bij mij ook kanshebber, dus ik volg dit onderwerp alvast met argusogen :-)
      Met de 3GT heb ik al een testrit achter de rug, met de XC60 zal dit één van de komende dagen gebeuren.
      De 3GT is inderdaad prachtig binnenin, en wat een ruimte! Aan het uiterlijk moet je wel eerst wat wennen vind ik.

      Comment


      • #4
        Over de 3GT kan ik maar één ding zeggen.

        L E L I J K ! ! !

        De Volvo dus.

        Comment


        • #5
          Volvo all the way!

          Comment


          • #6
            Ik heb zelf al het voorrecht mogen hebben om met een XC60 5-cilinder diesel te mogen hebben gereden. Heel aangename wagen om kilometers te malen. Rijcomfort (niet te strak afgeveerd), motorsouplesse, aangename cruise control.

            Comment


            • #7
              Als Volvorijder zeg ik: BMW !

              Iets genuanceerder:
              - Over de looks: daar gaan we niet over discussiëren, dat is elk voor zich. Ik vind de Volvo de mooiste van beide langs buitenaf, het interieur van de BMW kan me dan weer meer bekoren.
              - Primeert het rijden an-sich, dan kies je voor de BMW.
              - Wil je de comfortabelste zetels in hun klasse, dan ga je voor de Volvo.
              - Herverkoop van beide zit goed, misschien zelfs met de Volvo aan de winnende hand
              - motorisatie: de vijfcylinder van de Volvo heeft een zeer mooie loopcultuur, en is zeker krachtig genoeg. Blijf weg van de DrivE toestanden. Je heeft niet aan met welke motor je de BMW zou laten uitrusten.
              - Verbruik: mijn ervaring is dat mijn Volvo een echte zuipschuit is - mijn BMW's daarentegen waren/zijn echte eco-mobielen.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

              Comment


              • #8
                qua motorisatie bmw deed ik een testrit met een 318 ging wel vlot maar wat mag ik dan van een 320 verwachten :-)

                Comment


                • #9
                  Ik zou de Volvo nemen,maar indien mogelijk de AWD. Anders wordt het twijfelen...
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • #10
                    De BMW!

                    En als je budget iets ruimer is, de BMW 5.
                    De Volvo is een zuipschuit (zeker in AWD), en de automaat van Volvo is ondermaats.

                    Comment


                    • #11
                      518d touring eventueel iemand ervaring met deze motorisatie

                      Comment


                      • #12
                        Ben geen fan van de GT modelen van BMW (achterkant...), dus de Volvo XC60, die heeft trouwens net een knappe facelift gekregen.

                        Comment


                        • #13
                          Bij mijn weten is een 518d (nog) niet leverbaar.

                          Comment


                          • #14
                            ik snap niet dat iemand die de GT lelijk vind die XC60 wel mooi kan vinden
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Bij mijn weten is een 518d (nog) niet leverbaar.
                              Bij de facelift van de 5 reeks (nu al bestelbaar, de configurator loopt nog wat achter) kan je een 518 D bestellen, zowel bij de break als de touring.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                ik snap niet dat iemand die de GT lelijk vind die XC60 wel mooi kan vinden
                                Van een XC60 word ik ook niet wild, maar een 3GT doet mij helemaal niks. Dan liever een 3 touring.

                                Comment


                                • #17
                                  Volvo XC60 vs BMW 3GT

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Joweji Bekijk Berichten
                                  Deze 2 zijn bij mij ook kanshebber, dus ik volg dit onderwerp alvast met argusogen :-)
                                  Met de 3GT heb ik al een testrit achter de rug, met de XC60 zal dit één van de komende dagen gebeuren.
                                  De 3GT is inderdaad prachtig binnenin, en wat een ruimte! Aan het uiterlijk moet je wel eerst wat wennen vind ik.
                                  Ik ben blij om te merken dat ik niet de enige ben met dit dilemma! Ik moet binnenkort een nieuwe wagen kiezen en ik twijfel ZEER sterk tussen de Volvo XC 60 D3 and BMW 3GT (100 of 105KW).

                                  Tot voor kort had ik een duidelijke voorkeur voor de Volvo XC60 maar sinds ik gisteren een testrit met beiden heb gedaan, neig ik meer naar de BMW.

                                  PRO Volvo - zeer mooie facelift (zowel interieur als exterieur), ik heb genoeg budget om hem full option te nemen inclusief die exterior styling kit hetgeen ik echt prachtig vind. De koffer is echt groot hetgeen een belangrijk pluspunt is (binnenkort groeit m'n gezinssituatie van 3 naar 4).
                                  CONTRA Volvo - ook al heeft de D3 (136pk) genoeg kracht, je merkt duidelijk dat je met een hogere wagen rijdt hetgeen een beetje een log gevoel geeft. Hoge CO2 uitstoot dus hoger belast (EUR 500 netto meer per jaar ivm de BMW 3GT)

                                  PRO BMW - ook al was ik er niet voor te vinden toen ik hem voor de 1e keer zag, ik begin deze wagen nu plots zeer mooi te vinden. Zeer ruime wagen - wat een luxe en ruimte achterin! (Niet te vergelijken met een BMW 3Touring). SUPER rijgevoel, mijn testrit was met een BMW 3GT (100KW / 136pk) en deze wagen rijdt geweldig goed. Minder belast ivm Volvo.
                                  CONTRA BMW - minder opties maar de voornaamste zijn er wel. Minder kofferruimte (ook al is hij groter dan mijn huidge Audi A4) hetgeen betekent dat ik zal moeten investeren in dakdragers en dakkoffer voor wagenvakanties.


                                  Voor mijn werk rij ik regelmatig naar het buitenland (vnl. Duitsland) en ik heb dus wel degelijk een comfortabele wagen nodig. De Volvo rijdt ietwat log maar heeft - naar het schijnt - geweldige zetels. De BMW rijdt super en ik heb geen ervaring met de zetels (ik zou wel sportzetels hebben indien ik BMW kies).

                                  Wat is jullie ervaring en heeft hier iemand de knoop reeds doorgehakt (Volvo of BMW)?

                                  Comment


                                  • #18
                                    ik kom van BMW (2 stuks) en ben overgestapt naar Volvo.

                                    Je haalt zelf al de grootste plussen en minnen van elke van beide wagens aan. De grootste plus van Volvo zijn ongetwijfeld de super-zetels. De BMW 'rijdt' gewoon beter. Als je autorijden als een noodzakelijk kwaad ziet, en je bent er absoluut niet in betrokken, dan zou ik eerder naar de Volvo gaan. Vind je autorijden een beleving, dan zou ik (nu, en met jouw budget) opteren voor de BMW.

                                    Als vakantie-kofferruimte je breekpunt is: een dakkoffer lost alles op (en je hebt toch altijd veel te veel bij)
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                    Comment


                                    • #19
                                      De sportzetels van BMW zijn echt goed maar ik kan niet vergelijken met de zetels van de Volvo.
                                      De comfort seats in een BMW zijn super maar duur.

                                      Eén ding om rekening mee te houden als je vaak in de koffer moet zijn, de automatische klep van de Volvo opent en sluit tergend langzaam tot grote frustratie van mijn collega.
                                      Op mijn 5GT valt dat goed mee dus ik veronderstel dat dat op de 3GT niet veel anders zal zijn.
                                      Het blijft slechts een mineur detail en zou enkel mogen meespelen indien je meermaals per dag in je koffer moet zijn.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wat de BMW zetels betreft: ga voor de sportzetels.
                                        Tenzij je geld teveel of rugklachten hebt (of denkt te krijgen) zijn er geen redenen om voor comfortzetels te gaan.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X