Mededeling

Collapse
No announcement yet.

volvo xc60 D4 of bmw 3 GT

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    LOL.

    Nog een voorbeeld is de Renault Espace F1.
    Wat een draak.
    mooi niet maar wel echt iets speciaal waar ik respect voor heb, en van het merk zelf.

    toch van heel ander kaliber dan vele mislukte opgekalefaterde rijdende tjoeninj vuilnisbakken :-)

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
      In dergelijke discussies steek ik geen energie, sorry.
      geen argumenten beschikbaar? hij heeft nogtans een goed punt.
      lets have some more member berries

      Comment


      • #43
        Bijlange niet.
        Waarom zou een hoge comfortabele zit niet met een sportief onderstel gecombineerd mogen worden?
        Waarom mag veel ruimte niet gepaard gaan met performantie?
        Allemaal snobisme van puristen. Of purisme van snobs.
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

        Comment


        • #44
          alles mag! je mag ook de airco opzetten terwijl alle ramen open staan.
          je hoeft anderen alleen niet wijs te maken dat dit een geniaal plan is dat goed werkt
          lets have some more member berries

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
            Bijlange niet.
            Waarom zou een hoge comfortabele zit niet met een sportief onderstel gecombineerd mogen worden?
            Waarom mag veel ruimte niet gepaard gaan met performantie?
            Allemaal snobisme van puristen. Of purisme van snobs.

            Sportief is per definitie niet verzoenbaar met comfort. De vering van een raceauto is puur afgestemd op prestaties, en dus zeer hard en oncomfortabel.

            En als je performantie echt wil, dan zoek je dat in een lichte compacte auto. Ruimte = massa, en dat heeft een directe impact op prestaties.

            Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je in een grote auto geen dikke motor mag steken, maar dat is dan vooral om comfortredenen, en nooit echt onwille van de performatie.

            Comment


            • #46
              De discussie gaat niet over sportief versus comfort maar over iemand die niet tevreden is met een bepaalde ophanging en principieel tegen een mogelijke oplossing is. En discussies voeren tegen mensen die keiharde stellingen innemen op basis van hun eigen mening, kan je nooit winnen, en heeft niks te maken met geen argumenten hebben, maar wel met nuttig gebruik maken van je levensenergie bij zaken die de moeite zijn.

              .
              __________________________

              2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Sportief is per definitie niet verzoenbaar met comfort. De vering van een raceauto is puur afgestemd op prestaties, en dus zeer hard en oncomfortabel.

                En als je performantie echt wil, dan zoek je dat in een lichte compacte auto. Ruimte = massa, en dat heeft een directe impact op prestaties.

                Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je in een grote auto geen dikke motor mag steken, maar dat is dan vooral om comfortredenen, en nooit echt onwille van de performatie.
                En al eens met een porsche met pasm gereden, of een bmw 3 met actieve ophanging? Beiden kunnen sportief rijden en in een kwinkslag super comfortabel rijden, wie weet kan de xc60 met een four c chassis dat toch ook wat. Wat wel waar is, dat een volvo vanuit de merkfilosofie niet als sportieve auto s ontwikkeld, want de allereerste markt blijft de usa. Dus ik begrijp niet die xc60 rijders die daar al dit spoiler gedoe en sportbanden op zetten op een luxe comfort suv.

                Comment


                • #48
                  Ja, wie doet dat nu, zeg.

                  .
                  __________________________

                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                  Comment


                  • #49
                    Dit wordt hier een beetje een grimmige discussie.
                    Waarom zou een SUV geen potente motor mogen hebben? Niets lijkt me vervelender dan een caravan moeten trekken met een 2 liter diesel genre BMW X1. Niet alleen heb je je eerst blauw betaald, zit je nog altijd op slechte stoelen, maar moet je ook telkens roeren in de versnellingsbak om vooruit te gaan op de eerste helling die je tegenkomt. Geef mij dan maar een XC60 2.4 diesel.

                    Comment


                    • #50
                      top gear van twee weken geleden was in dit opzicht hilarisch!! je loopt toch ook geen heel jaar rond in winterbotinnen om drie weken per jaar door de sneeuw te kunnen wandelen, natuurlijk overdreven maar ergens een kern van waarheid. maar de discussie glijdt af in pro of contra suv. Voor mij de 3GT, sportief en ruimte zat.

                      Comment


                      • #51
                        Ok, ik begrijp de redenering van de Top Gear presentatoren, je kan gerust je dagelijks pendelverkeer doen in een Passat 1.6 diesel of een V70 Drive-E maar om dan elk jaar 2000km met kak in de broek te rijden en bidden dat je je motortje niet opblaast...

                        Maar ik geef toe, zo'n SUV of afgeleide, als je dat niet echt nodig hebt, waarom kopen eigenlijk? De Qashquais, Dusters, Mokka's, 2008's, ix35's etc. laten mij koud. Die modellen waren een niche in de automarkt en deze is nu opgevuld.

                        Comment


                        • #52
                          Voor mij de xc60 r design, goed afgeveerd, topzetels, hoge zitpositie en de vijfcilinder roffel! Eventueel gekoppeld aan een geartronic, romig zacht bakje.

                          Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

                          Comment


                          • #53
                            De XC60. De 3GT is een misbaksel van design.

                            Comment


                            • #54
                              zegt de man die totaal niet bevooroordeeld is
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                De XC60. De 3GT is een misbaksel van design.
                                Kwestie van smaak. De BMW 3 GT heeft zo'n typisch BMW design waar je aan moet wennen. Ik was er eerst niet voor te vinden maar vind het nu een zeer geslaagde wagen (niet te vergelijken met de BMW 5GT). Ik heb ondertussen zowat alle videoreviews gezien die je op het internet kan vinden en deze mening wordt door velen gedeeld, al moet je wel wat in de geldbeugel tasten om de optimale versie te bekomen. Mijn testrit met de BMW 3GT was in ieder geval veel aangenamer dan die met de Volvo XC60.

                                My decision has been made - het wordt de BMW 3GT en niet de Volvo XC60.

                                Moet wel toegeven dat de facelift van de XC60 geslaagd is - zeer mooie upgrade voor het interieur.

                                Comment


                                • #56
                                  BMW heeft in haar gamma heel wat knappe wagens zitten maar deze 3GT is voor mij, en blijkbaar ook voor vele anderen, een lelijk ding. Dat heeft dus niets met vooroordelen te maken maar met smaak. Wat hier dan ook typisch BMW aan zou zijn weet ik niet.
                                  Trouwens een XC60 met een 3GT vergelijken is appelen en peren vergelijken, er is niets wat deze wagens bindt.
                                  Maar respect voor de keuze van de koper.
                                  Last edited by joodoo; 08/08/2013, 12:18.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                    BMW heeft in haar gamma heel wat knappe wagens zitten maar deze 3GT is voor mij, en blijkbaar ook voor vele anderen, een lelijk ding. Dat heeft dus niets met vooroordelen te maken maar met smaak. Wat hier dan ook typisch BMW aan zou zijn weet ik niet.
                                    Trouwens een XC60 met een 3GT vergelijken is appelen en peren vergelijken, er is niets wat deze wagens bindt.
                                    Maar respect voor de keuze van de koper.
                                    Ik denk dat voor de meeste mensen die twee auto's wel waardige alternatieven zijn hoor.
                                    Bieden beiden een beetje hetzelfde qua ruimte, verbruik en prijs.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Je had mss beter nog even gewacht op de nieuwe D4 motor (2.0 twinturbo met 181pk en 8-traps automaat) voor de XC60 ;-). Wordt een pareltje voor ons fiscaal-belast landje.
                                      Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                      VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                                      Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                                      Comment

                                      Working...
                                      X