Oorspronkelijk geplaatst door TDCi
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo V60 D3 of D4
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ronnyking760 Bekijk BerichtenIk heb ook recent een V60 D3 summum 136pk aangeschaft. Gekraak ontkoppelingspedaal heb ik (nog steeds) niet gehad. Eveneens is het aangehaalde gekraak aan de B-stijl mij ook onbekend. De twijfel tussen D3 en D4 heb ik ook doorworsteld en heb uiteindelijk gekozen toch voor de D3 gekozen. Van deze keuze heb ik nog geen minuut spijt gehad. De roffel van de 5 cylinder is gewoonweg subliem!. Ik betrap mij erop dat ik soms gewoonweg de radio op off zet om te genieten van de roffel. Een optie die het gadgetgehalte overstijgt is de achteruitrijcamera.
Comment
-
Roffel is het typisch geluid van een vijfcilinder. Het blijft discreet, hoor, maar het is een mooiere brom dan van een 4pot diesel.
V60 is een relatief stille auto, naar mijn gevoel. Op kruissnelheid hoor je de motor amper.
Een D3 voldoet, hoor. Een D2 kan er zelfs mee door, als je geen flitsende spurter verwacht. Als je mijn eerdere posts in dit topic leest, zal je zeggen:'WTF, weet die eigenlijk wel wat hij wil/zegt?' Wel, ondertussen zijn we 55000 km verder!
Maar het 'gebrek' aan vermogen went. De draaicirkel word je gewoon (tot je op een bergbaantje in de Italiaanse bergen zit, waar je de hairpins niet meer in één keer gedaan krijgt.
Koppelingspedaal: opgelost, nu reeds een poos geleden, en komt niet meer terug.
B-stijl: idem
Enkel in de middenconsole zit er nog een kraakje.
Verder heb ik in feite nog geen problemen gehad.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenIk kan mis zijn maar Volvo heeft nu toch ook ZF automaten die 8-traps zijn? (al zal dat wss op de 4 cylinders zijn ipv de 5cyl)
Comment
Comment