Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine of diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
    En daar is het woord werkmens niet van toepassing ...
    ... schrijft een oude Belg tijdens zijn werkuren op een vrijetijdsforum.

    (hey, if you can make assumptions, so can I )

    Comment


    • #42
      Welke brandstof past bij u ?
      Doe de test

      Comment


      • #43
        weet niet of die test geheel betrouwbaar en correct is.

        Ik doe zelf een 17-18k km per jaar.(elke werkdag 2x 15km langs binnenbanen)
        Zelden tot geen file maar in het weekend word daar constant mee gereden naar overal in vlaanderen(veel snelweg ook)
        Volgens die test zou ik dus het perfecte voorbeeld zijn voor diesel te rijden.
        "
        Antwoord: profiel diesel.
        U rijdt veel maar zelden in druk verkeer.
        Een diesel beantwoordt op dit moment volledig aan uw noden."

        Terwijl iedereen me altijd gek verklaard met die kilometers te gaan dieselen.
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
          weet niet of die test geheel betrouwbaar en correct is.

          Ik doe zelf een 17-18k km per jaar.(elke werkdag 2x 15km langs binnenbanen)
          Zelden tot geen file maar in het weekend word daar constant mee gereden naar overal in vlaanderen(veel snelweg ook)
          Volgens die test zou ik dus het perfecte voorbeeld zijn voor diesel te rijden.
          "
          Antwoord: profiel diesel.
          U rijdt veel maar zelden in druk verkeer.
          Een diesel beantwoordt op dit moment volledig aan uw noden."

          Terwijl iedereen me altijd gek verklaard met die kilometers te gaan dieselen.

          ja dat is de fout die velen maken, puur het aantal kilometers per jaar als enige parameter nemen is totaal niet juist.
          een diesel blok is ideaal wanneer je lange ritten maakt, maar niemand zegt dat je constant lange ritten moet maken.

          als je 1 keer per maand in 1 ruk naar parijs of berlijn moet, en voor de rest alles met fiets/scooter/ov of benzine autoke doet, kom je zogezegd niet aan het aantal kilometers maar toch is een diesel de beste uitkomt. het blokt lijdt immers niet onder frequente korte koude motor ritten. van lang stilstaan verslijt een wagen niet (of amper)

          andersom, als je wagen iedere dag verschillende keren gebruikt wordt voor ritjes van 5-20 km (en hij ondertussen altijd afkoelt en nooit volledig opwarmt), dan zit je over het kilometrage per jaar van het voorbeeld hierboven, maar toch is een diesel dan net af te raden.

          Comment


          • #45
            Blabla. Ik twijfelde lang over een E92 335i, maar toch gekozen voor de F30 330d. Idd ik doe amper een 15.000 km per jaar, maar 2x per maand een bak euro98 staan vullen is ook niet m'n favoriete bezigheid.

            Alleen het geluid is wel wat minder

            Comment


            • #46
              Een 335i, heeft die 98 nodig?
              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


              2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                Een 335i, heeft die 98 nodig?
                Nodig misschien niet, maar ik zo een performance motor giet je best 98 denk ik.

                Over de v power brandstoffen heb ik al eens gelezen dat die echt wel een (klein) voordeel geven in performance motoren. Waar of niet, maar ik zou daar het beste ingieten. Ga in mijn 330d ook v-power kappen.

                Comment


                • #48
                  Ik kan me niet overtuigen dat benzine in mijn geval goedkoper kan uitkomen.
                  gemiddeld 40€/maand duurder dan mijn diesel aan brandstof.
                  De dieselversie is +- 800€ duurder in aankoop.
                  Benzine= 1600cc 4 cil
                  diesel = 2000 cc 5 cil.
                  Diesel is iets duurder in taksen maar dan weer goedkoper in verzekering.

                  Had de diesel ook een 1600cc 4 cil geweest had mijn keuze mss anders geweest.
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                    Ik kan me niet overtuigen dat benzine in mijn geval goedkoper kan uitkomen.
                    gemiddeld 40€/maand duurder dan mijn diesel aan brandstof.
                    De dieselversie is +- 800€ duurder in aankoop.
                    Benzine= 1600cc 4 cil
                    diesel = 2000 cc 5 cil.
                    Diesel is iets duurder in taksen maar dan weer goedkoper in verzekering.

                    Had de diesel ook een 1600cc 4 cil geweest had mijn keuze mss anders geweest.
                    Heel veel zaken worden dikwijls vergeten in de berekening.

                    De dieselmotor blijft zuiniger dan een gelijkwaardige benzineversie. Het verschil wordt steeds kleiner.
                    De fiscale lasten (eenmalige BIV en jaarlijkse verkeersbelasting) duurder bij diesel. Voor de diesel met zijn veelal grotere cilinderinhoud betaal je jaarlijks meer verkeersbelasting en verzekering.

                    De aankoopprijs van de auto. De dieseluitvoering is nog steeds duurder in aankoop in vergelijking met een gelijkwaardige benzineversie.
                    De inruilwaarde. De tijd dat de dieselwagen een hogere inruilwaarde heeft, kentert omdat de vraag naar zuinige benzinewagens toeneemt.
                    De onderhoudskosten zijn hoger bij diesel.
                    De risicokost (wie veelal korte afstanden rijdt moet rekening houden met extra onderhoudskost aan kwetsbare onderdelen). Een dieselmotor is heel wat complexer en heeft bovendien heel wat extra componenten om aan de uitstootnormen te voldoen. Deze dieseltechnologie is zeer kwetsbaar en duur. Vandaar dat de risicokost bij een diesel veel hoger ligt dan bij een benzinewagen.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Nodig misschien niet, maar ik zo een performance motor giet je best 98 denk ik.

                      Over de v power brandstoffen heb ik al eens gelezen dat die echt wel een (klein) voordeel geven in performance motoren. Waar of niet, maar ik zou daar het beste ingieten. Ga in mijn 330d ook v-power kappen.
                      Je zegt het goed "Denk ik".

                      Comment


                      • #51
                        Als je bij een 335i ook 10 pk verliest, wat maakt het uit?

                        Comment


                        • #52
                          Wij tanken altijd 98 in onze 135i. Mij hebben ze ooit eens verteld dat 95 minder goed is voor de goede werking van de motor. Ik weet echter niet of dat waar is.
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • #53
                            Ik vind toch dat vpower een verschil maakt in acceleratie zowel diesel als benzine en bij benzine motoren draait hij precies ook iets mooier stationair t.o.v. 95.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Als je bij een 335i ook 10 pk verliest, wat maakt het uit?
                              Als je zo een motor koopt, ga jij het dan ok vinden om die 10pk te verliezen enkel door 95 te tanken ipv 98? OK dan...

                              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                              Ik vind toch dat vpower een verschil maakt in acceleratie zowel diesel als benzine en bij benzine motoren draait hij precies ook iets mooier stationair t.o.v. 95.
                              Hier een iets oudere test door 5th gear. Ze testen gewone Euro95 tegenover o.a. BP Optimax in een Clio, Golf 5 GTI en Subaru Impreza. Bij de Clio geen verschil, bij de GTI een 5tal bhp en bij de Impreza 14 bhp meer (van 235 naar 249 bhp).

                              Normal fuel compared to BP Ultimate & Shell Optimax


                              Je kan wel concluderen dat brandstoffen zoals V-Power je een voordeel geven als je met een high end motor rijdt.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Wij tanken altijd 98 in onze 135i. Mij hebben ze ooit eens verteld dat 95 minder goed is voor de goede werking van de motor. Ik weet echter niet of dat waar is.
                                Hoe hoger de klopvast,hoe beter voor de motor. Het zullen met de huidige motoren wel zeer weinig keren zijn dat je het gaat voelen maar beter in 0.00001 momenten ven je kenveld is beter hé
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • #56
                                  Niet enkel de klopvastheid, ook het verbruik wordt beïnvloed door het octaangehalte.
                                  Als ik in de mini 98 tank ipv van 95 daalt het verbruik met bijna 1.5 l/100km, hetgeen nipt niet de meerprijs compenseert.
                                  Ik heb wel niet hetzelfde effect met de V en + brandstoffen met extra additieven, dat verandert niets aan het verbruik in mijn geval.
                                  Bij de Bimmer verbruik ik zelfs meer met 'speciale' diesel ...
                                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                    Heel veel zaken worden dikwijls vergeten in de berekening.

                                    De dieselmotor blijft zuiniger dan een gelijkwaardige benzineversie. Het verschil wordt steeds kleiner.
                                    De fiscale lasten (eenmalige BIV en jaarlijkse verkeersbelasting) duurder bij diesel. Voor de diesel met zijn veelal grotere cilinderinhoud betaal je jaarlijks meer verkeersbelasting en verzekering.

                                    De aankoopprijs van de auto. De dieseluitvoering is nog steeds duurder in aankoop in vergelijking met een gelijkwaardige benzineversie.
                                    De inruilwaarde. De tijd dat de dieselwagen een hogere inruilwaarde heeft, kentert omdat de vraag naar zuinige benzinewagens toeneemt.
                                    De onderhoudskosten zijn hoger bij diesel.
                                    De risicokost (wie veelal korte afstanden rijdt moet rekening houden met extra onderhoudskost aan kwetsbare onderdelen). Een dieselmotor is heel wat complexer en heeft bovendien heel wat extra componenten om aan de uitstootnormen te voldoen. Deze dieseltechnologie is zeer kwetsbaar en duur. Vandaar dat de risicokost bij een diesel veel hoger ligt dan bij een benzinewagen.

                                    Ik geef je gelijk over de gehele lijn, enkel is er bij de meeste merken geen verschil meer tussen de nieuwprijs van een gelijkwaardige benzine vs diesel (bv 116i en 116d) OK je hebt iets meer PK met de benzine tov dan weer wat meer koppel voor de diesel.

                                    MAAR het feit is ,en dat beaamde de verkoper ons ook (van alle 3 de "grote" duitse merken) ,dat die moderne naftjes absoluut hun opgegeven verbruik niet halen. De diesels ook niet, maar bij de naften is het nog erger.
                                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                    Comment


                                    • #58
                                      MAAR het feit is ,en dat beaamde de verkoper ons ook (van alle 3 de "grote" duitse merken) ,dat die moderne naftjes absoluut hun opgegeven verbruik niet halen. De diesels ook niet, maar bij de naften is het nog erger.[/QUOTE]

                                      Dat is omdat ze verwachten dat je met 136pk overal 50/70/90/120 gaat rijden in een gebied dat niet zo vol gebouwd is als vlaanderen en niet vol staat met lichten die dan ook nog eens niet afgesteld staan op elkaar...
                                      Indien je nu in de 90% van Europa zou wonen waar dit voorgaande niet een feit is EN je zou jezelf een beetje gedragen qua rijstijl EN je koopt wat je nodig hebt (benzine bij korte afstanden/ Diesel bij lange), gaan die verbruikscijfers heel wat beter kloppen.
                                      Neem nu de dagdagelijkse afstanden die de mensen regelmatig doen... Ik zeg maar iets 20km (5km dorp/ 10km autostrade/ 5km buitenwegen). Bekijk eens het verschil indien je hetzelfde traject om 23u doet tov 15u... Verbruik is bij zelfde rijstijl dik 15/20% minder...

                                      Comment


                                      • #59
                                        Benzine zonder twijfel. Is zelfs iets minder milieu vervuilend. En gezondheid is toch belangrijker dan geld, niewaar?

                                        Ik denk, persoonlijk gedacht, dat de diesels in de toekomst fiscaal veel minder aantrekkelijk worden dan benzinemotoren. + wat mij gezegd geweest is is dat benzinemotoren nog veel verder kunnen door ontwikkeld worden wat bij diesels niet meer mogelijk is.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Diesel heeft meer energie-inhoud per liter dan diesel, daarom zal een benzine nooit het verbruik van een diesel kunnen evenaren.
                                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                          Comment

                                          Working...
                                          X