Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedrijfswagen kiezen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Maxx99 is dan ook een werkgever volgens mij Die kijkt daar van een ander standpunt naar.
    Ik sprak uit mijn werknemer periode hoor En inderdaad Doa ... daar werd je op afgerekend, maar elk excuus is tijdens eindejaarsgesprekken soms goed om je loonsonderhandeling onderuit te halen voor sommigen. Op een mooie dag werd ik er op afgerekend dat ik niet flexibel was is die ene persoon zijn ogen. Ik had wel enkele weken ervoor 48 uur aan een stuk doorgewerkt, enkele uren slaap en terug verder gedaan (crisis situatie) ... Het is nogal serieus tot woorden gekomen toen en enkele dagen later lag mijn ontslagbrief op zijn bureau, boeltje gepakt en nooit meer omgekeken.

Nu ben ik inderdaad werkgever, maar ik leg ook geen vaste budgetten op, daar is de firma te klein voor ... een oplossing op maat komt meestal voor iedereen het beste uit.
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Ik heb mijn budget precies een beetje onderschat, ik heb bij bmw nog extra korting gekregen en nu passen de volgende configuraties in de lease:

318d Steptronic
      • Business Pack met navi prof
      • Exclusive Pack met PDC, adaptive xenon
      • Sensatec
      • Sportstuur
      • Alarm
      • verwarmde zetels
      • dimmende en inklapbare buitenspiegels
      • Head-up display
      • Harman/kardon sound systeem
      • Teleservices/connectedservices/Real time traffic/remove services
      320d Steptronic
      • Comfort pack plus
      • Sensatec
      • xenon (niet adaptive)
      • BMW Hifi
      De keuze is dus nog iets moeilijker geworden

Comment

HUD en (vooral) verwarmde zetels zijn echt wel de max, maar dat is 40PK meer natuurlijk ook.
        Kan je de xenon en/of spiegels op de 320 niet laten vallen voor de zetelverwarming en een sportstuur of zo?
        Ik rij met een brede 5GT en klap de spiegels nooit in...
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          HUD en (vooral) verwarmde zetels zijn echt wel de max, maar dat is 40PK meer natuurlijk ook.
          Kan je de xenon en/of spiegels op de 320 niet laten vallen voor de zetelverwarming en een sportstuur of zo?
          Ik rij met een brede 5GT en klap de spiegels nooit in...
          Die optie was vooral te doen voor het dimmen, dat inklappen komt er dan nog bij. Ik heb dit nu ook ben er ondertussen gewoon aan geraakt.
          Ik twijfel heel erg over het nut van de 30 pk meer (163 <> 136). Het kost uiteindelijk 3000 euro meer en nog eens 400 voor de BIV. Hij rijdt wel duidelijk vlotter. aan de andere kant heb ik al 2 maanden niet meer op een autostrade gereden en ben ik een gadget freak, waar de 318 dan weer ruimte voor laat..

Comment

Waarom beperkte vermogens? normaal is dat toch 184 vs 143PK? Dan zijn het er al 40.
            Ik heb ook met een E91 318d Touring (136PK) gereden en was eigenlijk best tevreden van het vermogen.
            Daarna een E91 LCI 320d Touring (163PK) en ik moet zeggen, dat extra vermogen was toch opmerkelijk leuk!

Waarom trouwens het alarm en Harmann Kardon op de 318?
            Kan je dat niet beter besteden?
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              Waarom beperkte vermogens? normaal is dat toch 184 vs 143PK? Dan zijn het er al 40.
              Ik heb ook met een E91 318d Touring (136PK) gereden en was eigenlijk best tevreden van het vermogen.
              Daarna een E91 LCI 320d Touring (163PK) en ik moet zeggen, dat extra vermogen was toch opmerkelijk leuk!

Waarom trouwens het alarm en Harmann Kardon op de 318?
              Kan je dat niet beter besteden?
              Wel, beperkte vermogen vanwege BIV, 143 pk ipv 136 kost me 7/maand in lease budget. En daar is het 'maar' 7 verschil, tussen 163 en 184 is het verschil nog groter geloof ik, dan moeten er nog opties vallen.

Alarm omdat de auto op het werk op een parking staat waar nogal eens glas op de grond ligt, vaak bij autos zonder alarm. Maar moet wel zeggen dat ik het prijzig vind. H/K heb ik genomen omdat het kon, en omdat na wat opzoeken, de opinies over het Hifi systeem wat naar het negatieve neigde.

Waar denk je dat ze dan aan besteed moeten worden? Grotere velgen en zo zijn uit den boze

Comment

Ik weet het niet maar als de 320 zonder alarm kan vind ik het zonde om dat op 318 wel te nemen.
                Sportzetels? Hemelbekleding antraciet?

Comment

Tsja, ik heb gewoon de 318d configuratie gepakt, de motor naar 320 gezet en dan opties beginnen schrappen om op hetzelfde bedrag uit te komen min dan nog eens de extra BIV waar ik me precies al vergist heb want de 163 pk is twee stappen exra, het gaat van 400 naar +- 1200.

Sportzetels en die hemelbekleding, dat is volgens mij erg persoonlijk, ik zou bv nooit die H/K laten vallen voor een donkere hemelbekleding. Ik h ad eerst geprobeerd met Adaptive Cruise control maar dat is niet te krijgen op de 318.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                    Sportzetels en die hemelbekleding, dat is volgens mij erg persoonlijk, ik zou bv nooit die H/K laten vallen voor een donkere hemelbekleding. Ik h ad eerst geprobeerd met Adaptive Cruise control maar dat is niet te krijgen op de 318.
                    De HK misschien niet, maar dat alarm?
                    ALs de werkgever dat niet verplicht zou ik in een bedrijfswagen nooit een alarm zetten.
                    En in de E91 was het verschil tussen de sport- en gewone zetels enorm.
                    Beste optie op een E91 als je 't mij vraagt, zeker als je wat kilometers doet.

Comment

Ja, ik twijfel er nog aan, maar zelfs als het een bedrijfswagen is, zijn het toch vaak jouw spullen die erin liggen en ge zit zelf met de miserie.
                      Op mijn vorige hebben ze eens het frame van de vooruit verbogen om binnen te geraken. Dat hebben ze nooit fatsoenlijk gerepareerd/afgesteld gekregen. Dat was wel een auto met alarm. daar gaat mijn theorie.

Comment

Welk kleur van sensatec heb je genomen? Bij het zwart zou ik sowieso opteren voor de zwarte dakbekleding, dit is echt veel mooier en kost niet veel! En de HK + alarm zou ik vervangen door een panoramisch dak.. Maar het zal sowieso een knappe configuratie zijn!

Comment

Ik heb het beige interieur gekozen en twijfel nog tussen orionsilber of sparkling bronze voor buiten.

Ja zo'n panoramisch dak is echt iets persoonlijks, ik vind een geluidsinstallatie een veel leuker extra als zo'n glazen dak waar je het meeste van de tijd toch het gordijntje moet voordoen.

Comment

Ik heb het beige interieur gekozen en twijfel nog tussen orionsilber of sparkling bronze voor buiten.

Ja zo'n panoramisch dak is echt iets persoonlijks, ik vind een geluidsinstallatie een veel leuker extra als zo'n glazen dak waar je het meeste van de tijd toch het gordijntje moet voordoen.
                            A, bij beige interieur is de zwarte dakhemel idd. niet nodig! Ik zou voor sparkling bronze gaan persoonlijk, dat past mooier bij het beige interieur! En idd. zo een panoramisch dak is iets persoonlijks..

Comment

Ik heb mijn budget precies een beetje onderschat, ik heb bij bmw nog extra korting gekregen en nu passen de volgende configuraties in de lease:

318d Steptronic
                              • Sensatec
                              • Sportstuur
                              • Alarm
                              • verwarmde zetels
                              • Head-up display
                              320d Steptronic
                              • Comfort pack plus
                              • Sensatec
                              • xenon (niet adaptive)
                              • BMW Hifi
                              320D zonder 1 moment van twijfel, als er tenminste parkeersensoren bijzitten.

HUD is leuk maar niet essentieel, zelfde voor HK tenzij je een echte audiofiel bent.

Inklapbare buitenspiegels zijn ook niet essentieel, net als adaptive xenon, gewone xenon is OK.
                              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

318d Steptronic
                                • Sensatec
                                • Sportstuur
                                • Alarm
                                • verwarmde zetels
                                • Head-up display

320d Steptronic
                                • Comfort pack plus
                                • Sensatec
                                • xenon (niet adaptive)
                                • BMW Hifi

Geen line? Die zou ik toch overwegen, want die geven toch net dat ietsje meer qua look (o.a. 17 duims velgen). De sportzetels die bij de Sportline zitten kan ik bovendien ook ten zeerste aanraden.

Must have opties zijn wat mij betreft Sportline, Business Pack, Comfort pack, Steptronic, Xenon, Sensatec en Verwarmde zetels. Enkel als je die niet kan nemen op een 320d zou ik naar de 318d kijken

Comfort Pack Plus of Exclusive Pack, HUD, HK, Teleservices, inklapbare buitenspiegels en al de rest zijn leuke extra's maar geen must.

Comment

Nee, geen line net omdat er 17'' velgen inzitten. Ik heb het eens laten berekenen en dat komt op 17 euro per maand extra gewoon omdat de velgen groter zijn. Dan pas ik ervoor.

En voor die 320d, ik twijfel er nog steeds over of €3000 extra voor nog geen 30 pk extra goed besteed budget is. Moest het de 184pk versie zijn, dan zou het mss meer de moeite waard zijn. Met BIV bij moet ik dan + €5000 extra uitgeven aan een 320d.

Zo vind ik bv xenons zonder de adaptieve regeling een rare keuze. Dan is het precies alleen gedaan om iedereen te laten zien dat je xenons hebt, maar uiteindelijk zijn het niet de state-of-the-art lichten die ze aanbieden.

Comment

Nee, geen line net omdat er 17'' velgen inzitten. Ik heb het eens laten berekenen en dat komt op 17 euro per maand extra gewoon omdat de velgen groter zijn. Dan pas ik ervoor.

En voor die 320d, ik twijfel er nog steeds over of €3000 extra voor nog geen 30 pk extra goed besteed budget is. Moest het de 184pk versie zijn, dan zou het mss meer de moeite waard zijn. Met BIV bij moet ik dan + €5000 extra uitgeven aan een 320d.

Zo vind ik bv xenons zonder de adaptieve regeling een rare keuze. Dan is het precies alleen gedaan om iedereen te laten zien dat je xenons hebt, maar uiteindelijk zijn het niet de state-of-the-art lichten die ze aanbieden.
                                    30pk extra op 136pk is veel en gaat de wagen anders laten aanvoelen. Zeker voor een BMW is die vermogenswinst het echt wel waard. Voor een volvo ofzo zou ik eerder wat extra opties kiezen. Waarom niet manueel? Die automaat slorpt toch gigantisch veel budget op?

Comment

Manueel? What is this, 1996?

Nee serieus, ik heb sinds mijn vorige wagen overgeschakeld op automaat (dsg in mijn audi) en na 2 dagen wist ik al dat ik niets anders meer moest hebben (in zo ver het mogelijk is natuurlijk). En nu bij BMW hebben ze duidelijk ook een van de beste automaten in de optielijst staan dus daarzonder doe ik het niet.

Ik weet dat er over automaten nogal veel macho gevoelens naarboven komen, maar voor mij is een (goede) automaat integraal deel van wagens die zich het predicaat luxe/premium toe-eigenen. En ik ben volgens mij niet de enige want als ik bij dealers ga kijken naar een 3 reeks in de showroom, zijn ze bijna allemaal automaat.

Comment

ik zou het geld ook eerder aan de automaat geven dan aan de extra peekas als ik moest kiezen.

Comment

In dat geval zou ik toch voor de 320d EDE gaan, mét Xenon. Niet alleen voor de look, maar ook omdat je er simpelweg meer mee ziet in het donker.

Comment

Working...
                                          X