Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedrijfswagen kiezen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
    Manueel? What is this, 1996?

    Nee serieus, ik heb sinds mijn vorige wagen overgeschakeld op automaat (dsg in mijn audi) en na 2 dagen wist ik al dat ik niets anders meer moest hebben (in zo ver het mogelijk is natuurlijk). En nu bij BMW hebben ze duidelijk ook een van de beste automaten in de optielijst staan dus daarzonder doe ik het niet.

    Ik weet dat er over automaten nogal veel macho gevoelens naarboven komen, maar voor mij is een (goede) automaat integraal deel van wagens die zich het predicaat luxe/premium toe-eigenen. En ik ben volgens mij niet de enige want als ik bij dealers ga kijken naar een 3 reeks in de showroom, zijn ze bijna allemaal automaat.
    Inderdaad niet twijfelen en de automaat nemen!
    Heb ik ook gedaan en nog geen seconde spijt van gehad

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
      Nee, geen line net omdat er 17'' velgen inzitten. Ik heb het eens laten berekenen en dat komt op 17 euro per maand extra gewoon omdat de velgen groter zijn. Dan pas ik ervoor.

      En voor die 320d, ik twijfel er nog steeds over of €3000 extra voor nog geen 30 pk extra goed besteed budget is. Moest het de 184pk versie zijn, dan zou het mss meer de moeite waard zijn. Met BIV bij moet ik dan + €5000 extra uitgeven aan een 320d.

      Zo vind ik bv xenons zonder de adaptieve regeling een rare keuze. Dan is het precies alleen gedaan om iedereen te laten zien dat je xenons hebt, maar uiteindelijk zijn het niet de state-of-the-art lichten die ze aanbieden.
      BIV-verschil tussen 318D en 320D is toch veel minder dan 2000€ ?
      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
        Nee, geen line net omdat er 17'' velgen inzitten. Ik heb het eens laten berekenen en dat komt op 17 euro per maand extra gewoon omdat de velgen groter zijn. Dan pas ik ervoor.

        En voor die 320d, ik twijfel er nog steeds over of €3000 extra voor nog geen 30 pk extra goed besteed budget is. Moest het de 184pk versie zijn, dan zou het mss meer de moeite waard zijn. Met BIV bij moet ik dan + €5000 extra uitgeven aan een 320d.

        Zo vind ik bv xenons zonder de adaptieve regeling een rare keuze. Dan is het precies alleen gedaan om iedereen te laten zien dat je xenons hebt, maar uiteindelijk zijn het niet de state-of-the-art lichten die ze aanbieden.
        Uit ervaring (mijn vriendin heeft net een 316d):
        - Neem géén sensatec! Ze heeft er enorm spijt van, dat is puur plastiek en heeft dus niks van ventilatie. Plakt dus verschrikkelijk in de zomer.
        - Neem de sportzetels, de basiszetels zijn naar onze beide mening echt te vlak (Ik heb een A4 met sportzetels en enkel daarom rijdt ze liever met mijn auto)
        - De lines zijn wél beschikbaar met 16" velgen. Zij heeft een Luxury line met 16". Geen idee of je dan beter uitkomt maar ik geef het maar mee
        - 318d zal wel voldoende zijn. Ik heb nu ook 136pk (A4) en ook een chip naar 184 overwogen. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik nu al meer dan vlot genoeg vooruit geraak. Nog sneller is goed voor je ego maar in puur dagelijks gebruik minder nuttig imo. En al zeker als je zegt dat je een gadget-freak bent. Met extra speelgoed ben je in de file meer dan met 30pk extra
        Last edited by ; 17/07/2013, 20:00.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          BIV-verschil tussen 318D en 320D is toch veel minder dan 2000€ ?
          Wel als je de 184 pk pakt denk ik.

          Comment


          • #65
            Ah juist voor leasing gelden nog de oude BIV- schalen zeker ?
            2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
            2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
            2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

            Comment


            • #66
              Inderdaad, spijtig genoeg.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichten
                Uit ervaring (mijn vriendin heeft net een 316d):
                - Neem géén sensatec! Ze heeft er enorm spijt van, dat is puur plastiek en heeft dus niks van ventilatie. Plakt dus verschrikkelijk in de zomer.
                - Neem de sportzetels, de basiszetels zijn naar onze beide mening echt te vlak (Ik heb een A4 met sportzetels en enkel daarom rijdt ze liever met mijn auto)
                - De lines zijn wél beschikbaar met 16" velgen. Zij heeft een Luxury line met 16". Geen idee of je dan beter uitkomt maar ik geef het maar mee
                - 318d zal wel voldoende zijn. Ik heb nu ook 136pk (A4) en ook een chip naar 184 overwogen. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik nu al meer dan vlot genoeg vooruit geraak. Nog sneller is goed voor je ego maar in puur dagelijks gebruik minder nuttig imo. En al zeker als je zegt dat je een gadget-freak bent. Met extra speelgoed ben je in de file meer dan met 30pk extra
                Vragen over dat sensatec is precies vragen 'star wars of star trek' -> heel erg uiteenlopende meningen.

                Je hebt gelijk, ze zijn inderdaad beschikbaar met 16'', maar ze worden er niet goedkoper door. en ik ben nog altijd een beetje verward door die lines, meer als wat opsmuk binnen en buiten zit daar niet in precies?.

                Comment


                • #68
                  De lines worden niet goedkoper met 16 inch velgen, maar je CO2 zakt, wat gunstig is voor je VAA.
                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                  Comment


                  • #69
                    Dat plakken van Sensatec in de zomer is niet meer of minder dan bij een lederen interieur.
                    Ik neem aan dat de mensen die daar een probleem van maken ook niet te vinden zijn voor leder?

                    Comment


                    • #70
                      Nee, sommige houden voor dat leder meer 'ademt' en sensatec een plastieken zak is
                      Maar zoals gezegd ben ik ook niet onder de indruk van de kwaliteit van dat Dakota leer, dat ziet er ook uit als plastiek, maar mss ademt het meer?

                      Comment


                      • #71
                        De bovenste laag van het leer is sowieso een laklaag - verf dus. En die wrijf je er zo af, als je niet oplet - dat heb ik tot mijn eigen scha en schande mogen ervaren


                        Sent from my iPad using Tapatalk
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                          Nu hoop ik niet dat iedereen BMW begint te scanderen?
                          Daar ben je wel zelf mee begonnen. Het was van in de beginne duidelijk dat het een BMW moest zijn.

                          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                          Mazda 6 rijdt ook echt fantastisch. Tijd geleden een week gehad.
                          Volledig mee akkoord, echt een mooie wagen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten

                          Inklapbare buitenspiegels zijn ook niet essentieel.
                          Ik heb nu ook inklapbare buitenspiegels, maar je loopt hierdoor het risico sneller krassen op je wagen te krijgen. Op parkings lopen personen nu korter langs je wagen, met of zonder winkelkar. Alle voordeel heeft ook wel eens zijn nadeel.

                          Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten

                          Zo vind ik bv xenons zonder de adaptieve regeling een rare keuze. Dan is het precies alleen gedaan om iedereen te laten zien dat je xenons hebt, maar uiteindelijk zijn het niet de state-of-the-art lichten die ze aanbieden.
                          Dat moet je mij eens uitleggen. En ik die dacht dat men xenons nam om beter te kunnen zien ipv iedereen te laten zien. Oke een adaptieve regeling is top, maar echt nodig?????????
                          Last edited by ; 18/07/2013, 20:49.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                            Daar ben je wel zelf mee begonnen. Het was van in de beginne duidelijk dat het een BMW moest zijn.

                            Dat moet je mij eens uitleggen. En ik die dacht dat men xenons nam om beter te kunnen zien ipv iedereen te laten zien. Oke een adaptieve regeling is top, maar echt nodig?????????
                            Oei, het is warm voor iedereen precies, daar wordt ne mens al eens zuur van. Ik ben met niks begonnen en ik weet het ondertussen nog steeds niet

                            En niet hypocriet doen, iedereen weet dat er vaak xenons ook worden gepakt om gezien te worden en niet om beter te zien. Ik denk niet dat er mensen blauwe kousjes op hun halogeen lampen zetten om beter te zien...
                            Persoonlijk vind ik het effect van xenons zonder adaptieve regeling beperkt.

                            En ik vind de Mazda 6 ook een hele mooie auto

                            Comment

                            Working...
                            X