Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3 Berline of Touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 3 Berline of Touring

Hallo,

Nieuwe job, nieuwe auto en nieuwe keuzes

Momenteel rij ik met een Skoda Superb en zou overschakelen naar een BMW 3. Ik kan kiezen tussen een Touring of Berline, beide zonder opleg. Ik zou enkel opleggen voor een open dak en een trekhaak (evt nog getinte ruiten). Connectivity en comfort pack zijn reeds inbegrepen, sensatec leder ook.

Kleur moet discreet zijn, twijfel tussen 'havana' en gewoon zilvergrijs. Andere toegelaten opties zijn blauw, zwart, of iets donkerder grijs.

Ik ben zopas gaan kijken en offertes gaan vragen, maar weet nog steeds niet wat ik moet nemen...daarom graag wat ervaringen en/of tips!

Ik heb namelijk altijd met breaks rondgereden, ik ben een berline niet gewoon...binnen een jaar of 2 zouden we ook aan kinderen beginnen. Is een berline doenbaar kwa laadruimte om ook een kinderwagen in te krijgen en zo? Wat vinden jullie eigenlijk het mooiste? Zit het ook een beetje comfortabel achteraan?

Ik twijfel, ik neig naar de touring maar mijn vrouw vind een berline mooier en toegegeven, het is eens iets anders. Wil wel niet binnen een jaar zeggen 'toeme, had ik maar een touring genomen'.

Bedankt!
    76
    Berline
    9,21%
    7
    touring
    42,11%
    32
    Havana
    14,47%
    11
    zilvergrijs
    10,53%
    8
    Zwart
    10,53%
    8
    Donkergrijs
    6,58%
    5
    Andere
    6,58%
    5

Touring all the way. De kofferruimte die je nu hebt, ga je met een touring al hard missen. Als er kids bijkomen is ruimte OK, maar wat nog belangrijker is, is de toegang tot de koffer, en met een vijfde deur is dat sowieso een pak handiger.

Sent from my iPad using Tapatalk
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Een zilvergrijze touring.
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Touring, de berline is gewoon iets te krap voor een kroost met kindjes

Comment

Touring, Havanna.

Comment

Ik zou eveneens een Touring in Havanna nemen. Zilver staat beter icm het M-sportpakket, vind ik.
            "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
              Ik twijfel, ik neig naar de touring maar mijn vrouw vind een berline mooier...
              Haha... 'k Zal dat effe vertalen voor u: ze is nog niet klaar voor kinderen.
              Ik neem quasi altijd een break uitvoering als ik voor de keuze sta, want 'k vind het vaak zonde om een auto doelbewust te beperken qua laadopening. Voor de rest is het dezelfde wagen, so why not? Ik ken er die voor een berline gegaan zijn om dezelfde redenen, en daar een jaar later al spijt van hadden, toen dat eerste kind er kwam.

Comment

In dit geval een no-brainer omdat bij een 3-serie de touring mooier is dan de berline. Bij de 5-serie is het net omgekeerd (imho)
                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ik ben na 3 berlines (2x Audi A4 en BMW 3) voor het eerst overgestapt naar een Touring en ik moet zeggen: absoluut geen spijt van!
                  Persoonlijk vind ik de Touring ook iets mooier en de elektrische kofferklep is een heel fijne (standaard)optie die je niet hebt op een Berline.
                  De dag dat je op de Ikea parking aan je Berline toekomt en je krijgt dat kastje dat de vrouw per sé moest hebben niet in de koffer ga je ongetwijfeld vloekend roepen: "waarom heb ik geen Touring genomen?"

En qua kleur? tja, wat denk je van deze (Glaciersilver)?

2013-07-03 18.49.11small.jpg

Dit is wel de Sportline uitvoering.
                  2 opties die ik ook absoluut kan aanraden zijn Xenons en de 8-traps automaat.

Succes met je keuze!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Een zilvergrijze touring.
                    Zegt BMWMB die geen liefhebber is van touring

Comment

ben nu nog aan het twijfelen voor de opties. Mag 2000 euro extra opties kiezen, comfort connectivity, runflat, alu velgen en sensatec zit er al op.

Een open dak wil ik zowiezo, om het wat lichter te maken (interieur moet zwart zijn). Getinte ruiten lijken mij wel handig, en ook best mooi icm havana of zilver. (wordt het daar trouwens echt frisser mee in de wagen?)

Verder twijfel ik om park control uit te breiden vooraan, en park assist te nemen (al weet ik niet of ik het helemaal kan betrouwen, en beter zelf kan parkeren?) of een achteruitrij camera te nemen. Sensoren voor heb ik nu ook niet op de superb, enkel achteraan, maar het lijkt mij toch erg gemakkelijk.

Ik twijfel over deze configuraties:

Berline Berline 2 touring 1 touring 2 touring 3 touring 4
                      dak 1008,26 1008,26 1342,98 1342,98 1342,98 1342,98
                      PDC voor 252,07 252,07 252,07 252,07 252,07
                      voorzetels 314,05 314,06
                      assist 293,39 293,39
                      ruiten 330,58 330,58 330,58 330,58
                      stopcontact 12,4 12,4 12,4 12,4 12,4
                      camera 355,37
                      1896,7 1917,36 2000,02 1900,84 1938,03 1950,42
                      REST 103,3 82,64 -0,02 99,16 61,97 49,58

Comment

Touring 1, jammer de antraciet dakhemel er niet meer in gaat...
                        Icm een zwart interieur en open dak ik is dat echt super.
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Touring 3. Ik kan gewoon niet parkeren dus elke sensor helpt, camera vind ik er over. Dat is meer voor camionetten.

Comment

welke optie is die anthraciet dakhemel en wat kost hij excl BTW?

Camera lijkt me wel een leuke optie om m'n velgen te behoeden voor parkeerschade, of kleine paaltjes te vermijden. Maar idd andere opties zijn mss beter

Comment

welke optie is die anthraciet dakhemel en wat kost hij excl BTW?
                              Hemelbekleding Anthraciet, € 245 BTW in dus 202,48 BTW ex.

Camera lijkt me wel een leuke optie om m'n velgen te behoeden voor parkeerschade, of kleine paaltjes te vermijden. Maar idd andere opties zijn mss beter
                              De camera die jij hebt gekozen bij Touring 4 is enkel een achterrijcamera, paaltjes OK maar uw velgen gaan daar geen baat bij hebben, daarvoor heb je Surround View nodig en dat kost bijna twee keer zoveel bovenop de achteruitrijcamera.
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Touring 1, jammer de antraciet dakhemel er niet meer in gaat...
                                Icm een zwart interieur en open dak ik is dat echt super.
                                Agree ... heb daar ook voor geopteerd op de 5.

Comment

berline all the way
                                  zoveel mooier dan een touring
                                  lets have some more member berries

Comment

3GT en anders touring

Comment

Het is een havana touring geworden met panoramisch dak geblindeerde ruiten en pdc voor. Testrit was heel goed meegevallen een hele verademing ivm men superb ligt zalig op de baan en trekt niet super maar wel voldoende op.

bedankt voor het meedenken nu spannen afwachten tot september :-)

ps ivm de kleuren twijfelden we nog met mineralgrau dat er ook sportief uitzag maar toch maar havana genomen. Benieuwd hoe hij er in het echt zal uitzien!
                                      Last edited by ; 14/07/2013, 16:07.

Comment

Proficiat en veel plezier ermee!!

Comment

Working...
                                        X