Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XK

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jaguar XK

Graag jullie hulp !

Mijn vader zou zich als weekendwagen graag een 2012 Jaguar XK(R) kopen maar twijfelt sterk tussen een coupé en cabriolet. Sportiviteit is uiteraard niet de meest belangrijke factor (anders zou hij beter naar een ander merk kijken) maar wel het GT-gevoel. (comfort en tegelijk toch sportief).

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze wagen ?

Die de grote nadelen kennen van deze wagen en dan met de nadruk op de cabriolet ? (carrosserie stijfheid, problemen met het dakmechanische, waardevastheid (relatief bij Jaguar), etc..
    18
    Jaguar XK-R Cabriolet
    66,67%
    12
    Jaguar XK-R Coupé
    33,33%
    6

Wij hebben een XKR-S Cabrio in de stal, eveneens het 2012 model. De wagen is absoluut géén sportwagen, nochtans heeft de motor er alle potentieel voor. De carrosserie stijfheid, de lengte van de koets, het lichte stuurgevoel, ... kortom geen sportwagen pur sang, wel een super aangename GT! Onze wagen is nog recent en heeft niet eens 5.000 Km op teller, tot op heden werkt alles perfect. Waardevastheid voor deze Brit is een kleine ramp. Wel kan je heden ten dage mooie deals doen... hetgeen het waardeverlies bij een latere verkoop kan verzachten. Kiezen tussen een coupé of cabriolet: de cabrio! Voor een coupé, vaak voor het wat sportievere werk, zijn er betere alternatieven op de markt.

Comment

Sowieso de cabrio nemen. Meer plezier als het mooi weer is en past perfect bij de wagen.
      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Na drie MX-5jes is mijn antwoord misschien vreemd. De coupé. Zelf zie ik het nut niet van een cabrio met +500pk.

In het geval van een 'gewone' XK de cabrio.

Echter, als ik in de markt was voor een bloedmooie cabrio wist ik het wel. F-type 3.0S. Maar wsl hebt ge meer plaats nodig.
        Last edited by David67; 15/07/2013, 17:48.

Comment

Vandaag kwam mijn vader onverwacht aan met een xkr-s coupe van 2012. Staat te koop via Jaguar hasselt. Een gewone zal het dus al niet worden, zeker na de korte ervaring van daarnet.

Kortom : wat een machine ! 😎

Comment

Zo'n XK is een mooie wagen, maar in mijn ogen een beetje passé. Zo'n XKR-S zal wel goed rijden, en dat klinkt hemels, maar ik vind het de minst mooie van alle XK's. De kofferspoiler breekt gewoon de stijlvolle lijn van die wagen. Voor dat budget zou ik eerder een Maserati GranTurismo 4.7 kopen. Die is mooier, exclusiever, en klinkt nog beter.
            Maar als je echt een Jag wil, dan zou ik ook de F-type kiezen.
            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Zo'n een xk gaat sowieso een zalige wagen zijn en al zeker als xk-r! Maar als ik hoor dat een 2012 xkr-s tot de mogelijkheden hoort dan valt een aston v8 vantage ook binnen budget...

Comment

Het probleem is dat het gewoon een xk moet worden, vader wil niets anders. :-) xkr-s houdt zijn waarde het beste maar is inderdaad wel een beetje te 'johnny' voor m'n vader. Ik hou jullie op de hoogte. Het wordt al zeker geen cabrio en dat is een geluk.

Comment

Kun je dat niet huren alvorens een dergelijke investering te doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                    Het probleem is dat het gewoon een xk moet worden, vader wil niets anders. :-) xkr-s houdt zijn waarde het beste maar is inderdaad wel een beetje te 'johnny' voor m'n vader. Ik hou jullie op de hoogte. Het wordt al zeker geen cabrio en dat is een geluk.
                    Een geluk dat het geen cabrio wordt... Ik zou eerder andersom denken. Cabrio
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Jammer dat het geen cabrio wordt

Al is de coupe ook een prachtige wagen

Comment

Ik ben wel erg pro-XK,zowel cabrio (cruiser) als coupé (sportiever) kunnen mijn hart warm maken.
                        Bovendien is Jaguar Hasselt volgens mij een zeer degelijke dealer,familie heeft er ooit een XJ van 10 jaar oud en 200000km gekocht,die wagen was technisch volledig in orde gezet en opgekuist dat ie eruit zag als een nieuwe. Na 5 jaar nog steeds probleemloos. Dat noem ik wel service
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

De XKRS had mijn aandacht getrokken en heb hem zowel op circuit als een heel weekend mogen testen. Hoe mooi ik hem ook vond, de test was een ramp. Technisch gezien een heel onsamenhangende wagen.
                          Hij lijkt gewoon gebouwd om pk's te kunnen voorleggen en een stoplichtsprintje in het droog.

Een gemiste kans

Ook interieur viel me tegen. Zoals aangehaald is dit geen sportwagen ... En tot mijn spijt want ik vind bij Jaguar enkele modellen echt wel knap.

Comment

Een gewone XK 5.0 V8 Coupé, meer heb je niet nodig.
                            "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Cabrio vind ik knapper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Cabrio vind ik knapper.
                                Is ook leuker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                                  Een gewone XK 5.0 V8 Coupé, meer heb je niet nodig.
                                  Eigenlijk waar,5.0 is opzich al een supermotor vind ik. Ook leuk aan de V8's van Jaguar is dat je net als met een SL en integenstelling tot bvb een Italiaanse sportwagen een motor hebt met een lange levensduur
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                    Eigenlijk waar,5.0 is opzich al een supermotor vind ik. Ook leuk aan de V8's van Jaguar is dat je net als met een SL en integenstelling tot bvb een Italiaanse sportwagen een motor hebt met een lange levensduur
                                    Mss is dat nu verbeterd maar bvb de 4.0 V8'en van Jaguar zijn/waren echte probleemmotoren. En die hebben allesbehalve een lange levensduur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                      Het karakter van de atmosferische 5.0 V8 rijmt volgens mij het best met het GT-principe van de Jaguar XK. Meer dan snel genoeg en met een heerlijke sound er bovenop.
                                      Last edited by Gordon Gekko; 19/07/2013, 22:39.
                                      "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                        Mss is dat nu verbeterd maar bvb de 4.0 V8'en van Jaguar zijn/waren echte probleemmotoren. En die hebben allesbehalve een lange levensduur.
                                        Sinds de update naar 4.2 zijn ze goed als probleemloos....al moet ik zeggen dat ik de vierliter persoonlijk niet als een probleemmotor ken eigenlijk

Comment

Working...
                                        X