Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Leon FR vs....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
    Skoda superb, mazda 6 en Insignia spreken mij ook allen aan maar ben alleen dus is die wagen wat te groot (heb dat niet nodig).
    Nieuwe Mazda 3? Komt er na de zomer aan, kleiner en lichter dan 6, maar daardoor nog vlotter. Het lijkt toch nog niet dringend te zijn, dus je kan nog wel even wachten.

Indien je 2dehands benzine overweegt, dan zou ik toch ook eens over de grens kijken: veel meer keuze in Nederland of Duitsland.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      je hebt op zen minst 1 jaar garantie en het zijn meestal directiewagens dus in veel betere staat dan een gewone leasing
      wat is het verschil tussen een directiewagen en gewone leasing? 'speciale leasing'? auto is toch een auto, manier van omgaan en onderhoud bepaalt alles.

Comment

Dan lijkt me dit ook een mooie deal, maar hoe zit dit met de garantie? wordt deze in BE overgenomen?

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
        BMW 118D E87 M-pack

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Ford Fiesta ST of Renault Clio RS.
          Ben 1m92, zal dus wat klein zijn. maar vind ze wel beide knap!

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          jonge 2de hands C of E bij NNC?
          Men pa heeft een C dus ga ik al zeker niet met een E afkomen.
          en de benzinemotoren van merc zijn van mindere kwaliteit als de concurrenten (Audi, BMW, ...) pas op, van horen zeggen eh...

Oorspronkelijk geplaatst door Eklund Bekijk Berichten
          Mijne Focus ST?

5 deur > check !
          xenon > jammer, zit er niet op
          GPS > check !
          parkeersensoren voor + achter > Achter wel, voor niet
          goed uiterlijk en innerlijk > vind ik persoonlijk van wel, mar ieder zijn smaak

Max 30.000eur > 24.000 euro , 520 euro BIV, 396 euro taks ... Dus nog 5000 euro voor jezelf.

http://www.autoforum.be/showthread.p...-Focus-ST-2013

Gr
          Moet ook wat kijken naar de verzekering eh. Voor dagelijks 22km ga ik geen +2000K omnium per jaar neerleggen. Zie dan trouwens liever een GTI of het vorige model ST met de 5cil.

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          die van NNC zijn meestal demowagens of firmawagens van mercedes zelf, dus er zal niet altijd proper naar gekeken zijn geweest qua warm rijden en onderhoud.

Ik heb met de Leon FR gereden. Ziet er goed uit, zowel van binnen als van buiten, super audio ook. 1.4 122 was wel wat nipt imo komende van +- een 145pk TDI, het verbruik stond ermee op 8ltr toen ik er mee reed.

Stuurt wel prettig en redelijk comfortabel, zeker tegenover het vorige model dat ik had.

Waarbij je op een kasseibaan met de mijne max 50 kon rijden voor je eruit werd gegooid, kan je met de deze er vlotjes tegen 80-90 over. Kan voor de ene persoon een voordeel zijn en voor de andere mss een nadeel.
          Rij nu met 1.6TDCI 90 pk, 1.4 benzine met 122pk zal dan wel al een verbetering zijn eh
          BMW 118D E87 M-pack

Comment

Knappe wagen:
            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

In 140pk en interieur vind ik wat minder:

Gene zwarten ma wel mooi model:

Iets duurder maar dan int rood:
            BMW 118D E87 M-pack

Comment

Moet ook wat kijken naar de verzekering eh. Voor dagelijks 22km ga ik geen +2000K omnium per jaar neerleggen. Zie dan trouwens liever een GTI of het vorige model ST met de 5cil.
              Verzekering moet je eens berekenen op ING.be. Voor jouw leeftijd met schadevrij verleden zal je niet over de 1500 euro gaan met pakweg 1200 euro franchise.

Vorig model ST is fiscaal wel niet erg gunstig. Ik heb er ene LV gehad en dat was een geweldige auto, maar toch niet meer van deze tijd vrees ik.

Gr

Comment

Ik ben 23, en verzeker mijn auto van 140pk en een nieuwprijs van 27k voor 1300€ per jaar zonder franchise. Dan moet voor hem toch beter kunnen
                BMW X5 45e

Comment

mijn offerte voor de ST was 1100 euro met 1200 euro franchise.

29 jaar - 8 jaar rijbewijs
                  31.000 euro - 250 pk

Jouw prijs is echt wel goed, welke maatschappij? Alle verzekeringen binnen gezin bij dezelfde makelaar zeker?

Gr

Comment

Leon FR is een leuke wagen. Wagen waar ik al eens stiekem aan denk als ik ooit nog eens een nieuwe auto zou kopen

Concurrenten zijn misschien uit dezelfde stal: Ibiza FR of de toekomstige Skoda Rapid Spaceback ?

Comment

31.000 euro - 250 pk

Jouw prijs is echt wel goed, welke maatschappij? Alle verzekeringen binnen gezin bij dezelfde makelaar zeker?

Gr
                      Nu bij P&V verzekering, ouders zitten elders.
                      Ik zat eerst bij AG insurance maar daar moest ik 2.000€ per jaar betalen met een franchise van 750€.
                      BMW X5 45e

Comment

31.000 euro - 250 pk

Gr
                        1200euro franchise???? Ja daar pas ik al voor als ze dat zelf durven voorstellen.
                        Heb nu 250euro franchise en zal max tot 500euro gaan.
                        BMW 118D E87 M-pack

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                          Nieuwe Mazda 3? Komt er na de zomer aan, kleiner en lichter dan 6, maar daardoor nog vlotter. Het lijkt toch nog niet dringend te zijn, dus je kan nog wel even wachten.

Indien je 2dehands benzine overweegt, dan zou ik toch ook eens over de grens kijken: veel meer keuze in Nederland of Duitsland.
                          Als het nieuw moet zijn zou ik idd zeker ook wachten op de nieuwe Mazda 3, dat lijkt een gekrompen versie van de nieuwe 6 (die uiterst positief ontvangen is) maar dan met betere GPS/scherm unit.

Echter de anderen hebben gelijk: waarom nieuw kopen? Tenzij je ongelooflijke kortingen kan krijgen (minstens 20%).

Persoonlijk ben ik enorm gecharmeerd van de nieuwe Mercedes A-klasse. Een A200 CDI in Junge Sterne moet je voor de prijs van een nieuwe Leon makkelijk kunnen vinden in Duitsland.

Tenslotte: als je kop dan toch zot staat van de Leon, dan zeker een iets potentere benzine kiezen. Op 22km van je werk wonend zou ik nooit twijfelen en idd voor benzine gaan, maar 122 PK kan niet op tegen 150 PK (als zijn die laatste diesel PKs). Hadden ze ook geen 140 PKer in de aanbieding - die krijgt steeds erg goeie kritieken?

Comment

Dan lijkt me dit ook een mooie deal, maar hoe zit dit met de garantie? wordt deze in BE overgenomen?

http://nl.autoscout24.be/Details.asp...264566&asrc=st
                            Ik zou minstens voor een 118i gaan, de 116i is te fel afgeknepen en rijdt/voelt meer als een diesel. Dan je evengoed de 116d nemen. Wat niet wegneemt dat hij erg knap is in M uitvoering met Estoril.

Wat betreft je andere suggesties:
                            • De huidige Astra heb ik altijd een knap ding gevonden, maar is net als de Insignia qua motoren, techniek, gewicht en bijgevolg rijplezier een generatie achter op alle anderen in zijn segment (hoewel je dat op het zicht niet zou zeggen).
                            • Nieuwe Golf VII in een mooie uitvoering (Highline met knappe velgen) is misschien wel de slimste keuze die je kan maken... maar ook een beetje saai.
                            • De Volvo V40 ligt wat mij betreft te dicht tegen de V60 aan, die veel knapper is. Dan spaar ik door voor die laatste.
                            • Hoe meer ik het interieur van de nieuwe A3 zie, hoe minder mooi ik het vind. Gewoon te minimalistisch. Lijkt me zwaar overprijsd in vergelijking met de Leon, en zelfs met de Golf.

Comment

Seat leon fr 1.8 tfsi rijd ook leuk, en gaat toch wel wat beter dan die 1.4 benzine!

Comment

Dit lijkt me een koopje ook al heb je eerder aangegeven dat een 6 een maatje te groot is.
                                Je kan altijd 'op de groei' kopen hé Waarborg tot 2016
                                http://nl.autoscout24.be/Details.asp...3&asrc=st%7Csr

Comment

Nu ik snap niet dat mensen seat lager inschatten als skoda, ik moet zeggen ook de nieuwe leon met led koplampen is echt een ferme wagen maar ik zou voor zekerheid gaan dan en een 1.8tsi kiezen.

Of ook een aanrader wat hier vermeld word is de nieuwe mazda 3 die eraan komt. 2.0 skyactiv moter met ik meen 120pk op autoweek zie je al een eerste rijtest en dat is ook een sublieme wagen.

Comment

31.000 euro - 250 pk

Gr
                                    Ik heb 7jaar men rijbewijs, 30 000euro -143pk full omnium 250euro franchise en all in (rechtsbijstand en VAB lidmaatschap europees +2.5jaar waardevast en 10proc extra in die 2.5j) voor 1700euro bij kbc op men eigen naam zonder andere verzekeringen.

Dus als ik u was zou ik toch eens gaan rondneuzen die franchise is echt te hoog!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
                                      Ik zou minstens voor een 118i gaan, de 116i is te fel afgeknepen en rijdt/voelt meer als een diesel. Dan je evengoed de 116d nemen. Wat niet wegneemt dat hij erg knap is in M uitvoering met Estoril.

Wat betreft je andere suggesties:
                                      • De huidige Astra heb ik altijd een knap ding gevonden, maar is net als de Insignia qua motoren, techniek, gewicht en bijgevolg rijplezier een generatie achter op alle anderen in zijn segment (hoewel je dat op het zicht niet zou zeggen).
                                      • Nieuwe Golf VII in een mooie uitvoering (Highline met knappe velgen) is misschien wel de slimste keuze die je kan maken... maar ook een beetje saai.
                                      • De Volvo V40 ligt wat mij betreft te dicht tegen de V60 aan, die veel knapper is. Dan spaar ik door voor die laatste.
                                      • Hoe meer ik het interieur van de nieuwe A3 zie, hoe minder mooi ik het vind. Gewoon te minimalistisch. Lijkt me zwaar overprijsd in vergelijking met de Leon, en zelfs met de Golf.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                                      Seat leon fr 1.8 tfsi rijd ook leuk, en gaat toch wel wat beter dan die 1.4 benzine!
                                      Ik kan jullie zeker vinden in het feit een ruimere long inhoud bij een benzine te nemen eh, maar dan stel ik mij de vraag of dit dan wel verstandig is.
                                      Met 22 km max op een dag ga ik dat toch nooit ten volle benutten op 50 / 70 / 90 banen die ik dan moet doen?
                                      Nu moet de overweging gemaakt worden of dit ook de surplus in taks, verzekering enz gaat waard zijn.

Mijn conclusie is allesinds gemaakt dat het een benzine gaat worden (bij langere ritten kan ik mijn ma haren diesel fiesta pakken - op skireis en andere sportreizen gaan we steeds met de bedrijfswagens van men broer en schoonzus). Benzine dus, heb steeds een soort afkeer gehad tegenover BMW, maar de 1 die ik hierboven weergegeven had is echt wel ferm. Ma den FR komt nog op de 1e plaats
                                      BMW 118D E87 M-pack

Comment

normaal is er of komt er binnenkort ook de 1.4 TSI met 140pk en cilinderuitschakeling. mss iets sneller en ook wat zuiniger
                                        BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          normaal is er of komt er binnenkort ook de 1.4 TSI met 140pk en cilinderuitschakeling. mss iets sneller en ook wat zuiniger
                                          Zijn die 1.4 TSI nog altijd met ketting? en zijn die problemen opgelost geraakt? 140pk zou genoeg zijn voor mij
                                          BMW 118D E87 M-pack

Comment

Working...
                                          X