Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Leon FR vs....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
    Zijn die 1.4 TSI nog altijd met ketting? en zijn die problemen opgelost geraakt? 140pk zou genoeg zijn voor mij
    Of ze nog met ketting zijn weet ik niet maar de problemen zijn er wel mee opgelost.
    BMW X5 45e

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
      Benzine dus, heb steeds een soort afkeer gehad tegenover BMW, maar de 1 die ik hierboven weergegeven had is echt wel ferm. Ma den FR komt nog op de 1e plaats
      Waarom een afkeer van BMW? No offence, maar een 116i met m-pakket vind ik persoonlijk een no-go. Minstens 118i, liefst 120i dan. Ik heb het gewoon niet echt voor zo'n wagens die er sportief uitzien maar dan de basismotor hebben zitten. Niet slecht bedoelt hé

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
        Waarom een afkeer van BMW? No offence, maar een 116i met m-pakket vind ik persoonlijk een no-go. Minstens 118i, liefst 120i dan. Ik heb het gewoon niet echt voor zo'n wagens die er sportief uitzien maar dan de basismotor hebben zitten. Niet slecht bedoelt hé
        Begrijp u standpunt maar ik ga niet mee in de massa die die gedachte naar voor brengen. Waarom moet ik +170pk hebben voor 50/70 banen? om als eerste te vertrekken aan de lichten? Vroeger was ik ook zo en merk met men 90pk nu dat ik in het dagelijkse verkeer niets te kort kom. Heb alleen een huis af te betalen enz en vind een wagen tot 30000euro dan al een mooie deal om te kunnen kopen. Let dus ook op verzekering, verbruik, taks.
        En ben niet akkoord met dat van die basismotor. 136pk voor een 116i is al niet slecht eh. De Gti's vroeger hadden maar 105-110 pk en waren toen wauw, ga dus niet mee in die +170 pk regel - anders hoor je er niet bij...

        Heb vrienden die een Gti, Cupra, 120i, C250, 325 en 330 hebben, deze hebben geen huis of wat dan ook af te betalen. Tja dan zou ik ook wel een RS3 of FRS of MRS willen en wie weet kunnen kopen, maar soms is er meer dan dat eh.

        Blijf bij het standpunt dat 136pk in die M-pack uitvoering al een mooie deal is om 11km op en 11km af te rijden.
        BMW 118D E87 M-pack

        Comment


        • #44
          Begrijp me niet verkeerd hé, ik heb bijlange niets tegen een 116i, die zal zelfs zeker voldoende zijn! M'n 118d heeft 134 pk en da's zeker voldoende voor dagelijks verkeer.
          Waar ik naartoe wou is dat een m-pakket je wagen er snel doet uitzien, en ik vind dan ook dat bij dat m-pakket een iets zwaardere motor hoort, anders is het 'show but no go'.
          Ik vind dat m-pakket zeer mooi staan, echter zou ik 'teleurgesteld' zijn om dan te moeten horen dat er een 116i in ligt.
          Ik denk dat je het dus verkeerd opgepakt hebt?

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
            Begrijp me niet verkeerd hé, ik heb bijlange niets tegen een 116i, die zal zelfs zeker voldoende zijn! M'n 118d heeft 134 pk en da's zeker voldoende voor dagelijks verkeer.
            Waar ik naartoe wou is dat een m-pakket je wagen er snel doet uitzien, en ik vind dan ook dat bij dat m-pakket een iets zwaardere motor hoort, anders is het 'show but no go'.
            Ik vind dat m-pakket zeer mooi staan, echter zou ik 'teleurgesteld' zijn om dan te moeten horen dat er een 116i in ligt.
            Ik denk dat je het dus verkeerd opgepakt hebt?
            Jep indd
            Ma toch ben ik ook nog niet akkoord met die look/power voorwaarden

            Heb nu ook een auto die er (voor sommigen) knap uitziet maar nog trager is. Maar mij doet dat er niet toe. Ik kijk meer naar een mooi uiterlijk en opties dan naar een motor die erin ligt. uiterlijk en opties spreekt mij meer aan dan de inhoud van een motor. En wederom de 116i met 136pk heeft de helft meer Pk's dan ik nu heb en is een benzine (ander gevoel van rijden)
            Mij doet het er dus niet toe al moet die motor natuurlijk wel goed voelen bij testrit. Heb al den 1.2 gereden in een A1, vond dat goed voor die auto maar niet voor een A3 of golf.

            Maarja dan komen we weer bij alom oude vaststelling: smaken...
            BMW 118D E87 M-pack

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
              Jep indd
              Ma toch ben ik ook nog niet akkoord met die look/power voorwaarden

              Heb nu ook een auto die er (voor sommigen) knap uitziet maar nog trager is. Maar mij doet dat er niet toe. Ik kijk meer naar een mooi uiterlijk en opties dan naar een motor die erin ligt. uiterlijk en opties spreekt mij meer aan dan de inhoud van een motor. En wederom de 116i met 136pk heeft de helft meer Pk's dan ik nu heb en is een benzine (ander gevoel van rijden)
              Mij doet het er dus niet toe al moet die motor natuurlijk wel goed voelen bij testrit. Heb al den 1.2 gereden in een A1, vond dat goed voor die auto maar niet voor een A3 of golf.

              Maarja dan komen we weer bij alom oude vaststelling: smaken...
              Zeker, da's ieder z'n smaak natuurlijk ivm power/look, en dat moet gerespecteerd worden
              Bij mij zal eerder de motor belangrijker zijn dan opties of bv een m-pakket.
              in jouw geval zou ik dan zeker voor de geposte 116i gaan uit alle opties die al aangeboden zijn, ga je sowieso veel plezier mee beleven!

              Comment


              • #47
                Wat je nog kunt doen is een trage auto kopen en een snelle moto . Een snelle wagen kan niet iedereen kopen een snelle moto wel.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                  Zeker, da's ieder z'n smaak natuurlijk ivm power/look, en dat moet gerespecteerd worden
                  Bij mij zal eerder de motor belangrijker zijn dan opties of bv een m-pakket.
                  in jouw geval zou ik dan zeker voor de geposte 116i gaan uit alle opties die al aangeboden zijn, ga je sowieso veel plezier mee beleven!

                  Nu die 116i is al een behoorlijk vlotte wagen en niet meer te vergelijken met de 116i van vroeger. 8.5sec 100 en een top van 210 en dan ben je natuurlijk geen racer maar wel vlot en ook vlotter als het merendeel van het wagenpark tegenwoordig op de weg. Oke het koppel is wat lager kmeen 220n/m maar met M-pakket heb je wel een goed sturende sportieve auto te pakken.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                    Jep indd
                    Ma toch ben ik ook nog niet akkoord met die look/power voorwaarden

                    Heb nu ook een auto die er (voor sommigen) knap uitziet maar nog trager is. Maar mij doet dat er niet toe. Ik kijk meer naar een mooi uiterlijk en opties dan naar een motor die erin ligt. uiterlijk en opties spreekt mij meer aan dan de inhoud van een motor. En wederom de 116i met 136pk heeft de helft meer Pk's dan ik nu heb en is een benzine (ander gevoel van rijden)
                    Mij doet het er dus niet toe al moet die motor natuurlijk wel goed voelen bij testrit. Heb al den 1.2 gereden in een A1, vond dat goed voor die auto maar niet voor een A3 of golf.

                    Maarja dan komen we weer bij alom oude vaststelling: smaken...
                    Als je ruimte niet nodig hebt en je wil een sportief rijdende auto is een audi A1 of volkswagen polo GT 1.4tsi 140pk met cilinder uitschakeling ook misschien een optie.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Wat je nog kunt doen is een trage auto kopen en een snelle moto . Een snelle wagen kan niet iedereen kopen een snelle moto wel.
                      Zo zat het hier vroeger, de focus en een FZ1 als moto. Maar ik rij elke dag, ganse dagen, al met de moto voort werk. Dan ga ik echt niet meer op een moto kruipen om naart werk te gaan eh. En de Focus is 7j dus ik vervang deze gewoon door een nieuwe auto. Als er met de tijd nog een moto in privé bijkomt is het een GS1200 adv
                      BMW 118D E87 M-pack

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                        Nu die 116i is al een behoorlijk vlotte wagen en niet meer te vergelijken met de 116i van vroeger. 8.5sec 100 en een top van 210 en dan ben je natuurlijk geen racer maar wel vlot en ook vlotter als het merendeel van het wagenpark tegenwoordig op de weg. Oke het koppel is wat lager kmeen 220n/m maar met M-pakket heb je wel een goed sturende sportieve auto te pakken.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                        Als je ruimte niet nodig hebt en je wil een sportief rijdende auto is een audi A1 of volkswagen polo GT 1.4tsi 140pk met cilinder uitschakeling ook misschien een optie.
                        Voila, de 116i zal in alle gevallen een verbetering zijn ivm wat ik nu heb. Heb liever een schaap in wolvenkleren dan een wolf in schapenkleren.

                        De A1 en Polo zijn mooie wagens (Ex had een A1) maar is wat te klein voor mij, ik ben +1M90...
                        Ben benieuwd of die 1.4TSI 140pk in de Leon FR komt.
                        BMW 118D E87 M-pack

                        Comment


                        • #52
                          Verzekering voor zo'n wagen mag aan deftige voorwaarden mag normaal geen probleem zijn voor U.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
                            Verzekering voor zo'n wagen mag aan deftige voorwaarden mag normaal geen probleem zijn voor U.
                            Hoezo?
                            BMW 118D E87 M-pack

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                              Voila, de 116i zal in alle gevallen een verbetering zijn ivm wat ik nu heb. Heb liever een schaap in wolvenkleren dan een wolf in schapenkleren.

                              De A1 en Polo zijn mooie wagens (Ex had een A1) maar is wat te klein voor mij, ik ben +1M90...
                              Ben benieuwd of die 1.4TSI 140pk in de Leon FR komt.
                              een A1 is belachelijk klein. kleiner dan een polo/ibiza

                              zou ik echt niet nemen
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                een A1 is belachelijk klein. kleiner dan een polo/ibiza

                                zou ik echt niet nemen
                                Ga ik ook niet doen
                                Wil een stapke hoger zoeken (qua grote)
                                BMW 118D E87 M-pack

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  een A1 is belachelijk klein. kleiner dan een polo/ibiza

                                  zou ik echt niet nemen
                                  Dat argument geld niet voor de 5 deurs audi A1. De fabia,polo,ibiza zijn smaller terwijl de A1 bijna zo breed is als een A3. (1m75) dus de ruimte als bestuurder / passagier is in dat segment gigantisch en ik kan met mijn 1m85 achter mezelf zitten in de A1. Niet voor lange ritten maar op korte ritten goed te doen.(nu dit geld voor de sportback en omdat misschien gedacht word dat ik beinvloed ben dit is ook wat meerdere autotests concluderen bv autozine.). Nu bv de fabia heeft als voordeel een groot koffer.
                                  Nu was even off topic:-)
                                  Last edited by ; 19/07/2013, 14:29.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Wat je nog kunt doen is een trage auto kopen en een snelle moto . Een snelle wagen kan niet iedereen kopen een snelle moto wel.

                                    dat is altijd mijn theorie geweest. als 18jarige voor paar duizend euro een simpele en bijna nieuwe moto gekocht die 99,9% van de auto's eruit trekt en tegen de 200 rijdt (ik hoef geen superbike die 300 kan, heb je niets aan hier) en 500 euro verzekering betalen.

                                    nu rijd ik met een 1700, groter als de gemiddelde blokjes van de auto's die hier worden besproken, en het kost me nog altijd pakken minder (nog altijd student).
                                    overigeins kan je een snelle moto ook traag rijden dus dan is die trage auto niet meer nodig

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                                      Dat argument geld niet voor de 5 deurs audi A1. De fabia,polo,ibiza zijn smaller terwijl de A1 bijna zo breed is als een A3. (1m75) dus de ruimte als bestuurder / passagier is in dat segment gigantisch en ik kan met mijn 1m85 achter mezelf zitten in de A1. Niet voor lange ritten maar op korte ritten goed te doen.(nu dit geld voor de sportback en omdat misschien gedacht word dat ik beinvloed ben dit is ook wat meerdere autotests concluderen bv autozine.). Nu bv de fabia heeft als voordeel een groot koffer.
                                      Nu was even off topic:-)
                                      dan moet de A1 5-deurs veeeeel groter zijn dan de 3deurs hoor.

                                      Wij hebben eens geprobeerd met 4 personen.

                                      2x 1m90 en 2x 1m65.
                                      ik als passagier moest met mijn knieën tegen het dashboard zitten zodat de kleine persoon achter mij net deftig kon zitten.
                                      Als ik vanachter wil kruipen dan moet ik schuin gaan zitten. In een 911 is er meer beenruimte dan in een A1.
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        dan moet de A1 5-deurs veeeeel groter zijn dan de 3deurs hoor.

                                        Wij hebben eens geprobeerd met 4 personen.

                                        2x 1m90 en 2x 1m65.
                                        ik als passagier moest met mijn knieën tegen het dashboard zitten zodat de kleine persoon achter mij net deftig kon zitten.
                                        Als ik vanachter wil kruipen dan moet ik schuin gaan zitten. In een 911 is er meer beenruimte dan in een A1.
                                        http://www.autozine.nl/text/999.html hier zeggen ze ook bij deze autotest dat de ruimte achterin in het gemiddelde zit in dat segment en dan kan ik alleen maar beamen:-)

                                        Comment


                                        • #60
                                          In het Franse tijdschrijft Autoplus, zetten ze altijd een foto van de achterbank terwijl er één van de testers erop zit, zo zie je direct hoeveel beenruimte er is. Op zich zeggen maten niet zo veel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X