Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke compacte MPV met derde zetelrij?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Volgens mij een goede beslissing. Ga je voor tweedehands die maar een beetje minder kost, kan het goed zijn dat je binnenkort onderhoudskosten zoals remmen, banden,... hebt. Dan is het voordeel ook snel weg. En de BIV kan voor zeer jonge tweedehands soms ongunstig uitvallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Ik ga denk ik toch zo'n S-Max bestellen. Als mijn andere 2 bedienden dan ook zo'n S-Max willen, dan mogen ze ook eentje bestellen. Ze rijden respectievelijk al 3 en 4 jaar met hun 3. Ik laat hun dus de keuze. In het begin van het jaar tijdens het autosalon had ik een mooi voorstel gekregen om de 2 wagens om te ruilen voor een nieuwe 3. Hun reactie was dat ze nog steeds tevreden waren van hun auto, en dat ze niet bereid waren om meer VAA te betalen, en dat ze dus liever meer loon hadden. Daar kon ik hun toen volledig in volgen.
      Voila, als je jezelf zo open opstelt denk ik eigenlijk ook niet dat je bang moet zijn van jaloezie.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Beste oplossing.

Comment

Toch vandaag nog eens prijs gaan vragen bij een ander merk, nl. Renault. Een Grand Scenic Bose-edition met heel veel leuke opties kost 24,5k euro. Mijn bediende gaat volgende week eens kijken of deze qua grootte hem bevalt.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Heb het hier allemaal even nagelezen. Moeilijke keuze. Persoonlijk vind ik het budget net niet groot genoeg. Ik veronderstel dat je bediende geen nieuwe werknemer is?
            Als ex S-max gebruiker met meer dan vijfhonderdduizend km ervaring zouden we zeker voor de Ford gaan. Toch enkele kanttekeningen, groot comfort, zeer moduleerbaar, ruim! (samen met de 5008 breedste in zijn soort = kinderzitjes)!, bedrijfszekerheid (tweede was hierin wel iets minder dan de eerste maar werd perfect door de dealer verholpen), onderhoud is niet echt nog goedkoop te noemen bij Ford (maar waar nog wel). Moet wel toegeven, met Franse wagens geen ervaring.
            Succes! (ook met je bediende).
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Toch vandaag nog eens prijs gaan vragen bij een ander merk, nl. Renault. Een Grand Scenic Bose-edition met heel veel leuke opties kost 24,5k euro. Mijn bediende gaat volgende week eens kijken of deze qua grootte hem bevalt.

Hij zal aangenaam verrast zijn
              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Renault is wel een heel leuke wagen, zelf ook mee gereden, zeer ruim en is hij niet iets lager in VAA dan de Ford?

Comment

Ik moet zeggen: ik vind je wel een goede baas!

Zelf zou ik gezegd hebben: er is heel wat keuze met 7 plaatsen voor 25k€ (Grand Scenic, Zafira Tourer, 5008, ...). Jij hebt gekozen voor 4 kinderen, wil je toch wat groter, dan moet je die 2.500€ maar zelf bijbetalen.
                  En als werknemer zou ik dat ook volledig aanvaardbaar vinden!

Comment

Misschien dat bv een nieuwe seat Alhambra ook binnen het budjet valt.

Comment

Goede menselijke beslissing als baas! Toppie!

Comment

Voor 24.5 K zal je idd een goed uitgeruste GSIII kunnen rijden............de mijne is van 02 2013...........( oud model zeg maar (showroomwagen) : Collection) en is een Privilege met 7 plaatsen en extra opties bovenop de "standaard bij Privilege" : camera , extra getinte ruiten , metaalkleur , groot reservewiel.......voor 22.5 K ( particuliere verkoopprijs , zonder korting kwam deze op 30.44 K ) Die 6e en 7e plaats moet je wel eerder zien als noodoplossing...........kind tot max 15 jaar maw ........maar wat zeker is : zuinige auto !

Comment

Komt binnenkort wel facelift van de grand scenic. Alle bestelde wagens zullen de neus van de korte scenic hebben vertelde men in de garage. Ook de benamingen veranderen, behalve bose, die blijft. Geen prijswijziging, wel gaan sommigen erop achteruit qua standaard zaken. Korting zou in september ook hoger liggen dan nu in de vakantiemaanden... Eind augustus zal men de voorwaarden voor september wel kennen. Best nog een goeie maand wachten eigenlijk.

Comment

Waarom laat je je werknemer zelf niet kiezen/zoeken? Geef hem een budget en al wat erover zit is persoonlijke opleg.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Wat als hij dan bvb een Orlando wil die gigantisch in waarde zakt tov de meer populaire monovolumes? Dan wordt het op 5 jaar wel een dure wagen he.

Comment

Op 25000 euro aankoop zal dit niet zo gigantisch zijn. Je hebt tenslotte ook nog de afschrijving. En deze is niet merk gebonden.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Akkoord, maar de afschrijving gaat over het bedrag van aankoop. Na 5 jaar wil je toch nog een restwaarde van je wagen, of die nu boekhoudkundig afgeschreven werd of niet. En dat kan een vrij groot verschil maken, afhankelijk van de populariteit op de tweedehandsmarkt. Dat kan een groter verschil maken dan 1500 Euro boven het budget te gaan. En wat als die werknemer na 3 jaar het bedrijf verlaat en de wagen vervroegd moet verkocht worden?

Comment

Misschien een tricky vraag: passen die 3 series wel in een budget van 25k BTW incl?

Bij ons worden autos vergeleken op basis van de maandelijkse leaseprijs voor 4 jaar en 30.000 km.
                                    En dan nog zijn er maar een paar merken die we mogen kiezen (Volvo, VW, Audi, BMW, Mercedes en Ford). wil je duurder, mag je zelf iets bijleggen...

Maar een beetje soepelheid wordt wel geapprecieerd, net zoals de baas het niet aanvaard dat je gaat discussieren over een opleg van 10€ per maand.

Laat je bediende toch zelf met een paar keuzes afkomen, en als je die autos ziet zitten, dan kan jij nog onderhandelen met de garages.

Comment

Die maandelijkse leaseprijs houdt rekening met veel meer factoren dan de aankoopprijs alleen. Onderhoudskosten, taxen, restwaarde,.... In feite is dat een juistere manier van vergelijken. Bvb als de bediende een Grand Scenic 1.5 dci 110 koopt en wanneer je dit gaat vergelijken met een tweedehandse BMW van dezelfde prijsklasse, dan zal de Scenic goedkoper uitkomen. Minder taxen, lagere onderhoudskost (is nieuw, dus remmen, banden, alles is nieuw),... Om een correcte berekening te maken zou je de kostprijs per kilometer moeten uitrekenen en daarmee gaan vergelijken denk ik.

Comment

VW TOURAN NIEUW ?
                                        Pack business, gps, 7Plaatsen, 1.6crtdi 6v voor 25d btw is bij mij zeker haalbaar.

Of een VW caddy maxi 7pl (megaveel plaats) is zeker te doen voor dat budget, die kan hij rijkelijk goed uitgerust bestellen..

Ik heb hier een stock staan 7pl DSG 1.6 zwart, afneembare trekhaak en nog paar andere prullen voor kleine 20d+ BTW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Die maandelijkse leaseprijs houdt rekening met veel meer factoren dan de aankoopprijs alleen. Onderhoudskosten, taxen, restwaarde,.... In feite is dat een juistere manier van vergelijken. Bvb als de bediende een Grand Scenic 1.5 dci 110 koopt en wanneer je dit gaat vergelijken met een tweedehandse BMW van dezelfde prijsklasse, dan zal de Scenic goedkoper uitkomen. Minder taxen, lagere onderhoudskost (is nieuw, dus remmen, banden, alles is nieuw),... Om een correcte berekening te maken zou je de kostprijs per kilometer moeten uitrekenen en daarmee gaan vergelijken denk ik.
                                          tis ot, maar rij jij een latitude ?

Comment

Working...
                                          X