Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De S-max lijkt me een goede keuze. 2500 incl. btw extra opleg valt goed mee als je ermee rekening houdt dat je btw mag aftrekken en nog eens afschrijft op pakweg vier jaar is jouw opleg 625/jaar over vier jaar.
Of je moet eens kijken voor een S-max stockwagen.
Aangezien je als company policy inzet op jonge occasies (BMW 3), zou ik hier inderdaad dezelfde strategie hanteren. Een nieuwe wagen én hoger budget toekennen aan 1 medewerker zorgt geheid voor discussie achteraf.
Ik zet niet speciaal in op tweedehands wagens. Bij een eerste bediende wilde ik een nieuwe 1 kopen, maar dat vond die medewerker te klein. Hij wilde toen eigenlijk een Citroën C5, omwille van de grootte en het comfort, maar dat kwam qua budget een eind boven de 30k euro. Het was toen dat toevallig de BMW-verkoper mij wees naar zo'n Premium Selection 318d die net de opties had die mijn medewerker wilde. Hoewel hij liever een Citroën had gehad, is hij toch akkoord gegaan met deze 318d. Ondertussen is er Di Rupo, en nu 's 'm wel content dat 'm niet de C5 heeft (hogere VAA). Een jaar later is er een tweede medewerker gekomen, en deze vroeg zelf naar ook zo'n PS BMW, en heeft dan bij onze verdeler een 318A touring gevonden. Dat was simpel. Het is dus zuiver toeval dat er nu 2 jonge tweedehands BMW's zijn.
Ik ben ook wel bang dat er wat protest zal komen als ik een fonkelnieuwe S-Max aankoop. Gevoelsmatig positioneer ik dat hoger dan een tweedehands BMW 3. Met een Scenic / C-Max heb ik dat gevoel niet, integendeel zelfs.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ik zit hier met een klein probleem. De eigenaar van de plaatselijke Ford-garage is een goede kennis van mij. Als ik een Ford koop, dan zal het bij hem zijn. Hij heeft geen jonge tweedehands S-Max staan, helaas...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Ford heeft me net een nieuw voorstel gedaan voor een S-Max. Voor 27,5k euro incl BTW kan ik nu een nieuwe hebben. Ok, dat is wel 2,5k over het budget, maar het is wel de betere, grotere auto.
Moet ik nu streng zijn en het budget van 25k euro vasthouden, of mag ik als baas flexibel zijn?
opletten met deze vorm van flexibiliteit... voor je het weet staan er 3 andere bedienden aan je bureau en wensen ook dit 'verhoogd budget'
heb eens voor studentenjobke met ne s-max tcdi (1.9 gok ik) van 2011 gereden met 475.000 km, ding reed iedere dag gemiddeld 1000 km.
reed echt nog goe eigenlijk
zitten in een fleet van klein bedrijf dat cargo piloten van fedex vervoerde tussen luchthavens in benelux + fr + de. soort lange afstand taxi. die deden bv vlucht naar bierset, en hadden dag erna vlucht van schiphol of rammstein, en dan moesten die daar heen gebracht worden.
maar ik heb er 2 dagen als student gewerkt en 2500 km gereden in die 2 dagen. en dan stond hij nog vele uren stil waarin hij misschien voor andere opdrachten is gebruikt door collega's.
Ik zit hier met een klein probleem. De eigenaar van de plaatselijke Ford-garage is een goede kennis van mij. Als ik een Ford koop, dan zal het bij hem zijn. Hij heeft geen jonge tweedehands S-Max staan, helaas...
Jouw kennis/ford dealer moet makkelijk occasies kunnen overnemen van andere ford dealers hoor.
Ergens is het verschil tussen een nieuwe en recente tweedehands niet groot genoeg om voor de tweedehandse te kiezen. Ik zou voor de nieuwe gaan, onder het mom dat de Ford goedkoper in onderhoud is dan een BMW.. 2500 Euro is nu ook het einde van de wereld niet he.
Aangezien je als company policy inzet op jonge occasies (BMW 3), zou ik hier inderdaad dezelfde strategie hanteren. Een nieuwe wagen én hoger budget toekennen aan 1 medewerker zorgt geheid voor discussie achteraf.
Ik ben ook wel bang dat er wat protest zal komen als ik een fonkelnieuwe S-Max aankoop. Gevoelsmatig positioneer ik dat hoger dan een tweedehands BMW 3. Met een Scenic / C-Max heb ik dat gevoel niet, integendeel zelfs.
opletten met deze vorm van flexibiliteit... voor je het weet staan er 3 andere bedienden aan je bureau en wensen ook dit 'verhoogd budget'
Dat is echt zo een achterhaalde houding in mijn ogen. De bedrijven die dergelijke strikte normen hanteren die creëren een soort menselijke robotten in mijn ogen. Ik heb ook voor zo een firma gewerkt met loonschalen en budgetten en 0,0 flexibiliteit in verloning. Dat bedrijf was op een bepaald moment nog enkel interessant voor een bepaald type mensen, eerder het 9-5 type met correcte uitvoering van de job, maar na een tijd ontbraken ze een ander type mensen dat zich niet in zo een keurslijf laat persen. Die hebben trouwens recent, gedeeltelijk uit noodzaak, het roer helemaal omgegooid en de mensen kunnen nu daar hun loonpakket zelf indelen en hun eigen balans, tussen loon/vakantie/wagen bepalen.
Uiteindelijk is een loonpakket toch iets persoonlijk, ik zou het belachelijk vinden als mijn baas voor mijn collega met 4 kinderen geen deftige monovolume zou voorzien. Ik zou het ook belachelijk vinden als mijn baas een collega die in zwangerschapsverlof is haar auto op de parking zou doen achterlaten voor die periode. Ik zou het ook belachelijk vinden als mijn collega 4/5de gaat werken dat ze haar auto 1 dag per week zou moeten afgeven.
Doen jouw 3 werknemers identiek dezelfde job en zijn ze exact even productief en zijn ze alle 3 exact evenveel aanwezig en hebben ze een identieke laptop en hebben ze een identieke telefoon ... En wat doe je als 1 werknemer 2 wagens total loss rijdt in 1 jaar?
Je hebt het voordeel van met een kleine groep te zijn, ik zou dat gebruiken en daar creatief mee omspringen. Jij weet vast wel iets dat voor jou niet veel kost en waar je die 2 andere mensen een plezier kan mee doen Laat hun wagen bijvoorbeeld is detailen als je het in de auto sfeer wil houden.
Tja, jij verwacht wel heel veel flexibiliteit van .. je baas
En omgekeerd niet denk jij?
Als je niet in een keurslijf zit dan ben je sneller geneigd om ook flexibel te zijn, uiteindelijk heb je als werkgever er ook alle baat bij om een omgeving te creëren waar zowel werknemer als werkgever beter van worden
In zo een kleine groep als bij BWMMB kan hij dat volgens mij net gebruiken, ik begrijp wel dat bij 1000 werknemers dat een ander verhaal is.
Ik ga denk ik toch zo'n S-Max bestellen. Als mijn andere 2 bedienden dan ook zo'n S-Max willen, dan mogen ze ook eentje bestellen. Ze rijden respectievelijk al 3 en 4 jaar met hun 3. Ik laat hun dus de keuze. In het begin van het jaar tijdens het autosalon had ik een mooi voorstel gekregen om de 2 wagens om te ruilen voor een nieuwe 3. Hun reactie was dat ze nog steeds tevreden waren van hun auto, en dat ze niet bereid waren om meer VAA te betalen, en dat ze dus liever meer loon hadden. Daar kon ik hun toen volledig in volgen.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment